nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
"jkh"
Jessika, Yrjö, Janika, Madonna, Aleksiina, Monalisa ja yleensä kaikki sellaiset nimet jotka ovat poikatyttö nimiä.
Miksi pitää sekottaa samaan nimeen pojan ja tytön nimi??
 
"vieras"
Noomi
Nooni
Ia
Mä niin haluaisin tietää, kuka tämän nimimerkin takana on. Nimittäin, Nooni nimenä on niin harvinainen että olis kiva tietää kuka meidän tutuista tämän takana on...

No, minä puolustan tätä nimeä henkeen ja vereen. Usein ihmiset eivät edes tiedä, mitä tämä tarkoittaa ja suosittelenkin kyseistä kirjoittajaa esim. googlettamaan.
 
"heips"
Mielenkiinnolla olen lukenut tätä ketjua ja muistelen sitä tuskaa ja mietiskelyä, monen monen vuoden takaa, nimestä että mikä sopisi juurikin "joka ikään" (minä kun näin halusin).. (joku jossain kommentoi että ei varmaan ole nimeä mikä sopisi joka ikään tms.), niin vauvaan, taaperoon,leikki-ikäiseen,koululaiseen,teiniin,aikuiseen,vanhukseen jne.

Oli pakko kirjoittaa tähän että meillä tytär nimeltä Anni :) Eikös vain sovi joka ikään? Mielestäni sopii ja en pahastu jos joku inhoaa tuota nimeä ja ei tykkää ollenkaan :) Minä tykkään paljon. Ja ikinä ei ole tullut samassa tarharyhmässä, ala-aste tai yläaste-luokassa yms. samaa nimeä vastaan :) En tiedä miten nykyään tämän nimen kanssa on kun en ole asiaan perehtynyt sen koommin mutta silloin joskus aikoinaan kun tuon nimen lapselleni valitsin niin sen pohjalta tämän kirjoitinkin =) Tämän ketjun bongasin kun lapsenlapselle nimiä yhteistuumin yritetään miettiä.
 
,,,,
Unni-Iida ja Menni-Miina. Erikoiset nimet, vaikkeivat mitkään rumat mielestäni kuitenkaan (vaikkakin hankalat käyttää). Meni kyllä kieli solmuun, kun näitä neitejä yritti puhutella :)
 
Rico-Erik. Näin vaunujen rekisterikilvessä. Sillain voi lapsi raukka, miettikääs nyt kun sen pitää kertoa nimensä:
"Rico-Erik, siis Rico ceellä viiva Erik, joo, yhellä eellä ja koo perään."
Hankalahkoa?!

Toinen kammotus oli Alex-Sander. Oli kotona pakko tarkistaa voiko oikeasti tuollaista nimeä edes antaa. Eikös se lausutakin 'Alekssander'?
 
Ihq
[QUOTE="vieras";26221496]
No, minä puolustan tätä nimeä henkeen ja vereen. Usein ihmiset eivät edes tiedä, mitä tämä tarkoittaa ja suosittelenkin kyseistä kirjoittajaa esim. googlettamaan.[/QUOTE]

Ketä kiinnostaa teidän superihku nimi.
 
Kaisu2
Minusta on ihan hassua, että täällä keskustellaan siitä, mikä nimi sopii minkäkin ikäiselle. Fakta kun on, että nimitrendit muuttuvat ja vaihtuvat ajan myötä. Nimitrendit ruukaavat pyöriä siten, että omille lapsille voi antaa isovanhempien aikakauden nimiä, muttei mielellään oman tai vanhempien aikauden suosikkinimiä. En minä ainakaan nimeäisi lapsiani Markuksi ja Pirkoksi, mutta ehkä sitten lapsenlapseni saavatkin jo moiset nimet, jos nimitrendi on suotuisa. On ihan pöljää väittää, että vaikkapa Väinö on vanhan miehen nimi. Ihan ihme väite, vanhaksihan ne vauvatkin joskus kasvavat. Sykleittäin nää jutut menee, ja nyt ovat muodissa isoäitien ja -isien nimet. Ne ovatkin kovin kauniita! Ei minua erikoiset nimet harmita, mutta ajattelemattomat kyllä sitten harmittavatkin. Kuten vaikkapa pieni tyttönen nimeltä Pinja Somppi. Kamoon!
 

Yhteistyössä