nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
Mun mies ehdotti Cassandraa ja Felicia........................en ollu IHAN samaa mieltä :D
Kai se on noilla ruotsinkielisillä eri juttu, mutta mun suuhun ei käyny. Alisa tai Anette olis sitten tytöstä tullut jos olis tyttö ollu :D
 
No....
No huh on nimiä :D

Kaameta oli lukee lehtijuttu jossa oli 2v poika nimeltään UKKO... no haloo sanon minä
Tota jarna nimeä en kyllä osaa sisäistää... Onko se naisen vai miehen nimi. Jaana tai Jarno??
Sitte on kauheeta, vaikka äiti onki suomenruottalainen niin lapsilla nimet jessica, camilla ja daniella ja tavis suomalainen sukunimi, sanotaan nyt vaikka heikkinen. Sitä ei voi ymmärtää!!

Sitte kastettuja luin paikkallislehdestä niin oli mein lapsen nimet viety... prkl. Siitä sitte oli tykätty! :)

No ei tuo mun mielestä kuulosta niin pahalta. Siis jokku "Heikkisen" lapset nimiltään Camilla, Daniella tai vaikka se Jessica. Noita nimiä kuitenkin annetaan ihan suomalaisillekin lapsille vailla mitään sen kummempaa taustaa... Mutta mua ihmetyttää sellaiset ihan äärimmäisyyksiin menevät erikoisuudet, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Sellaiset nimet siis, joita hyvin, hyvin, harvoin suomalaisille - tai suomenruotsalaista alkuperääkään - oleville lapsille annetaan.
 
Suurin osa nimistä on mielestäni ihan hyviä. Koomiset yhdistelmänimet menee monesti yli, sitten kyllä vähän huokailuttaa nämä Rambot, Zorrot ja Miekat mitä lehdessä oli... Mutta ehkä nekin on joku päivä sitä peruskauraa.

Erityismaininnan saa jenkkilässä mustien parissa oleva nimien vääntäminen, mitä toki suomessakin harrastetaan yhtä heikolla menestyksellä. Katsokaa vaikka mitä tahansa tusinashowta, niin ne mustat naiset on aina vääntäneet ihan hämärän nimen, ei ole Jasmine vaan Yazmineah, ja kaikki ne Shaneeqwat ja muut tosiaan tuntuu vähän karmeilta. Toki siellä joukossa voi olla ihan "oikeitakin" nimiä, joita sitten harmillisesti luulaan toisten hienosteluhömpötyksiksi. Niin hieman sama silmien pyöritys fiilis tulee, jos täällä Suomessa on sitten se Yessica tms.

Mutta en minä kyllä noissakaan tapauksissa menisi suoraan sanomaan mitään, kunhan tykkään pyöritellä silmiäni kun kukaan ei näe.
 
Huomenta!
Miksipä pitäisikään mennä suoraan sanomaan mitään - eipähän kellekään tule paha mieli, että voi kun meidän lapsella onkin sitten vääränlainen nimi tai voi kun siitä ei joku tykkää. Täällä kirjoittelu ja päivittely on minusta jokseenkin harmitonta ja hupaistaa, enkä ainakaan ottaisi nokkiini, jos joku olisi täällä lähtenyt ruotimaan sitä, ettei pidä mielessäni olevasta nimestä, jonka lapselleni aion antaa. Jokaisellahan on oma mielipide ja oikeus siihen. Toinen tykkää toisesta, toinen taas jostain aivan muusta. Kolmas sitten kallistuu vieläkin eriävään suuntaan - ja se ei haittaa.

Olen muuten huomannut noissa jenkkisarjoissa - ja joskus ihan brittiläisissäkin - että tummaihoisilla naisilla on aika erikoisen kuuloisia nimiä. Tyyliin nuo edellisen mainitsemat esimerkit. Mietin, miksi pitää vääntämällä vääntää ja tehdä tieten tahtoen hankalalta vaikuttava kirjoitusasu. Koska lopputuloshan on suunnilleen sama. Miksei siis tekisi asiaa helpommaksi lapselleen? Meinaan sitä, ettei tarvitsisi olla selittelemässä, miten nimi kirjoitetaan. Vastikään yhdessä hääohjelmassa sulhanen ei ollut tiennyt morsiamen nimen oikeaa kirjoitusasua, ja arvatkaa oliko nimi ollut kutsukorteissa väärin kirjoitettuna?

Minusta tietyt "erikoisiltakin" kuulostavat nimiyhdistelmät on ihan okei, jos ei mennä niin sanotusti äärimmäisyyksiin. En jaksa nyt alkaa kertomaan, millaista äärimmäisyyttä tarkoitan mutta riittää varmaan, jos sanon, että äärimmäisen erikoinen/vierasperäiseltä kuulostava etunimi + suomalainen sukunimi tai toisinpäin ilman, että lapsella virtaa suonissaan osaksi esim. jonkin muun maalaisen tai vaikkapa romanin verta.
Vastaavasti ihan okei ovat taas sellaiset erikoinen/selvästi vierasperäinen etunimi + tavallinen suomalainen sukunimi- yhdistelmät, joissa lapsen toinen vanhempi on jonkun etnisen ryhmän edustaja.
 
Driiano
G+ is hardly a strpepid down Facebook...it actually has more capabilities.The biggest difference has been mentioned, being able to control on a post by post basis, who see's what. That's critical and the main Achilles heal of FB for those that use it for more than just actual friends or families. You can even control being "tagged" in photos posted by others. That embarrassing photo taken by a friend can be posted, but it can't be "tagged" and therefore announced to everyone you know, or people you don't. If you get tagged on FB, and the person has no privacy, the whole fucking world can see it. It also has editing features that facebook lacks. I'm on it and will be converting from FB over to it gradually.Oh, lot's of apps to bring all your photos over automatically. There is also an extension for Chrome that allows you to get your FB feeds...I'm sure this is for people doing migration or wanting to do both. I'm not sure how successful Google will be getting youngsters to convert, but adults should be a no brainer.
 

Yhteistyössä