nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Voima.

Tai siis nimihän on vallan hieno, mutta sitten miulla päsähti ajatus mieleen: mitä jos Voima-pojasta tulleekin oikein pieni ja hintelä mies :|
Merkitysnimien antamisessa on riskinsä. On varmaan tosi kivaa olla 14-vuotias, 120-kiloinen, 185-senttinen valkovenäläisen kuulantyöntäjän näköinen tyttö nimeltään Keiju...eli ei voi kuin toivoa, että Keiju tosiaan pysyy aina pienenä ja sirona. Muuten nimeen ja persoonaan liittyy koominen ristiriita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Dorka :/ Muutoin en nimiä arvostele, mutta tämä mielestäni on jo todella julmaa lasta kohtaan, kun Suomessa asutaan.

miten on mahdollista, että tällänen nimi on mennyt läpi??
Sanoppas se... Luulen, että kyseessä ulkomainen perhe, mutta kun Suomessa asuvat niin olis jonkun pitänyt selittää heille mitä tuo nimi tarkoittaa meillä ja kieltää sen antaminen lapselle.
Entäs jos kyseessä on maahanmuuttajaperhe, ja Dorka-lapsi oli jo olemassa kun he muuttivat Suomeen? Samasta syystähän täällä on Maha ja Muna-nimisiäkin: ne ovat yleisiä arabiankielisessä maailmassa, ja harva kai muuttaa etunimeään vaikka synnyinmaa jääkin taakse.
...mä tosin olisin muuttanut, jos nimeni olisi miehen kotimaassa tarkoittanut jotain vähemmän kivaa, tyyliin perse... :snotty:
 
Lehdestä
Luin nimen Kaneli Mimmi Justiina. Oli olo, et olisi ollut edes yksi vähä "tavallisempi" nimi tulevaisuutta varten. Tenttilistalta luin kerran nimen *****, Satu... Niin ja oli mulla kerran pokka pitää kun mulle esittäytyi "Taava *****" - kyseessä oli kyllä jo aikuinen nainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Entäs jos kyseessä on maahanmuuttajaperhe, ja Dorka-lapsi oli jo olemassa kun he muuttivat Suomeen? Samasta syystähän täällä on Maha ja Muna-nimisiäkin: ne ovat yleisiä arabiankielisessä maailmassa, ja harva kai muuttaa etunimeään vaikka synnyinmaa jääkin taakse.
...mä tosin olisin muuttanut, jos nimeni olisi miehen kotimaassa tarkoittanut jotain vähemmän kivaa, tyyliin perse... :snotty:
Ilmestyykö nimipalveluun myös muualta muuttaneiden nimet? Mie oon luullu, että vain ne on siellä, mitä Suomessa on annettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Entäs jos kyseessä on maahanmuuttajaperhe, ja Dorka-lapsi oli jo olemassa kun he muuttivat Suomeen? Samasta syystähän täällä on Maha ja Muna-nimisiäkin: ne ovat yleisiä arabiankielisessä maailmassa, ja harva kai muuttaa etunimeään vaikka synnyinmaa jääkin taakse.
...mä tosin olisin muuttanut, jos nimeni olisi miehen kotimaassa tarkoittanut jotain vähemmän kivaa, tyyliin perse... :snotty:
Ilmestyykö nimipalveluun myös muualta muuttaneiden nimet? Mie oon luullu, että vain ne on siellä, mitä Suomessa on annettu.
Nimipalvelussa näkyy kaikkien Suomessa rekisteröityjen nimet (eli täällä vakituisesti asuvat, täällä kirjoilla olevat, osittain myös ulkomailla asuvat suomalaiset), ei tarvitse olla edes Suomen kansalainen. Saatikka kastettu, kuten moni virheellisesti kuvittelee :D
Mun miehen nimi ja sukunimi ilmestyivät palveluun alkuvuodesta 2003, me muutettiin Suomeen joulukuussa 2002.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Ok. Sen mie tiesinkin, että siellä on myös muut kuin kastetut, mutta tuo toinen oli mulle uutta. Sittenhän se voi hyvin olla mahdollista mitä sanoit, että ovat muuttaneet tänne jostain.
Tai ehkä ovat ulkomailla asuvia Suomen kansalaisia: nekin näkyy vrk:n nimipalvelussa.
 
Weballergyn kanssa sit yhteisiä tuttuja, meinaten se Impi *****... :whistle:
Eräs paikallinen nainen etunimeltään Naima meni naimisiin miehen kanssa jonka sukunimi oli *****.. EI tietääkseni ottanu miehensä nimeä! :D

Ja aatelkaas, että jokainen 70v Väino, Hilma, Lyyti, Tarmo jne on joskus ollut vauvoja hekin, ja vauoillehan ne nimet annetaan eikä vanhoille ihmisille!! Itse tykkään vanhoista nimistä, joten ehkä hiukan puolueellinen kommentti.. =)
 
Ruma *****, Ruma siis etunimi ja ***** sukunimi. Oli kyllækin intialainen, eikæ nimi siellæ tarkoita mitææn. Meni kyllæ hepulla kaffit væærææn kurkkuun, kun kerroin mitæ se on suomeksi. Sillæ oli niin hauskaa, ettæ soitti heti isælleenkin ja kertoi :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä Orkkulista:
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2003-12-28,104:2:194544,1:0:0:0:0:0:
Huomaskohan kukaan että Orkkuli oli hyvinkin tavismamman näkönen? Lapsiakin oli 4.
Miten se on mahdollista?
Mä kun olen ymmärtänyt että jos ei ole sitä tavisnimeä, niin ihminen on kiusattu lapsena vähintään mielisairaaksi.
Ja että kyllä ne oudomman nimen omaavat ONNEKSI voivat vaihtaa nimensä aikuisina.
Silti Orkkuli on pysynyt Orkkulina. Sulautunut hyvin tavismammoihin. Saanut 4 lasta (nimestään huolimatta). Eli.......
 

Yhteistyössä