nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Kullero-sukunimisiä ei ole Suomessa lainkaan, ei edes entisenä sukunimenä, eli ap höpisee omiaan =)

Mun täytyy myöntää, että Orkkulin kohdalla minäkin ajattelin "ei helvetti" :snotty: . Mutta oikeastaan mikään muu nimi ei ole saanut mua ajattelemaan että voi lapsi raukkaa. Tai no joo, ei ole varmaan kivaa olla viides samanniminen luokallaan, mutta tuskin siitäkään traumoja jää. Orkkulikin oli jo aikuinen kun häneen törmäsin, eikä vaikuttanut kovin kärsivältä =)

no mä kommentoin tähän sen verran että mulla esim. on sukunimi mitä ei muka ole olemassakaan nimipalvelun mukaan... eli ei niitä kaikkia näköjään siettä löydy..

 
siis hä
Alkuperäinen kirjoittaja kka:
veljekset tarmo ja urho, Sisu, Väinö, Pekki, Jarna, Hertta, Hilda, Lyyti jne... nämä siis meidän koulussa ja nimet siis eivät vain oikein sovi koululaisille...
no miks muka ei sovi?
persoonallisia nimiä,ei mitään TAVIS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja %:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Urho, Toivo, Voitto, Taisto, Sulo, Armas ja SISU.
Kukka, Terttu, Hilma, Hilja, Helvi ja Sylvi...
Ja nämä siis pienillä, on vaan liikaa häijyjä vanhuksia tavannut tämän nimisiä... paitsi Sisua. Kuka haluaa antaa pojalleen kurkkukarkin nimen?
Tai ketsupin.. tiedän Felix pojan. Ensin olin ihan kauhuissani, mutta nyt nimi tuntuu ihan kivalta.
Sisun äiti vastaa... Meille Sisu tarkoittaa ensisijaisesti tarmoa ja (henkistä )sisua, sen jälkeen Suomen vahvinta jäänmurtajaa ja rekka-autoa. Ja onhan tosiaan sen merkkisiä karkkejakin, mutta niin on Emilia-talouspaperia ja Viola-tuorejuustoakin.
Poika sitäpaitsi on niin Sisu niin ulkonäöltään kuin luonteeltaan, ettei muut nimet olisi tulleet kyseeseen :D
Vanhimman lapsemme nimisiä peräkärryjä on muuten olemassa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja %:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Urho, Toivo, Voitto, Taisto, Sulo, Armas ja SISU.
Kukka, Terttu, Hilma, Hilja, Helvi ja Sylvi...
Ja nämä siis pienillä, on vaan liikaa häijyjä vanhuksia tavannut tämän nimisiä... paitsi Sisua. Kuka haluaa antaa pojalleen kurkkukarkin nimen?
Tai ketsupin.. tiedän Felix pojan. Ensin olin ihan kauhuissani, mutta nyt nimi tuntuu ihan kivalta.
Sisun äiti vastaa... Meille Sisu tarkoittaa ensisijaisesti tarmoa ja (henkistä )sisua, sen jälkeen Suomen vahvinta jäänmurtajaa ja rekka-autoa. Ja onhan tosiaan sen merkkisiä karkkejakin, mutta niin on Emilia-talouspaperia ja Viola-tuorejuustoakin.
Poika sitäpaitsi on niin Sisu niin ulkonäöltään kuin luonteeltaan, ettei muut nimet olisi tulleet kyseeseen :D
Vanhimman lapsemme nimisiä peräkärryjä on muuten olemassa :D
ai saukko? :D
ei vaan virallinen kommenttini: lapset syntyy nimen kanssa. jos joku lapsi nyt sattuu olemaan vaikka arhipan näkönen, niin arhippa siitä tulee. sehän ois ihan väärin jos arhipan näkösen pojan nimi onki Nico.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ai tuli vielä mieleen... Ceveri!!! Pitäiskö se sanoa Severi vai Keveri?? Kun oli kasteilmoituksessa ollut sisarusten nimiä tyyliin Camilla, Casper... ja ihan suomalainen sukunimi muistaakseni
Meillä on Casper ja Oscar ja Erica ja kyllä ovat maailman kauneimmat nimet
:heart:
 
Voima.

Tai siis nimihän on vallan hieno, mutta sitten miulla päsähti ajatus mieleen: mitä jos Voima-pojasta tulleekin oikein pieni ja hintelä mies :|

Miina ***** miekin olen törmännyt. Miina on hieno etunimi ja ***** oikein hyvä sukunimi, mutta eihän kukkaan voi oikeesti soimata siitä, että monia niiden yhistelmä mietityttää?
 
sananmuunnoksia
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mä naureskelen usein itekseni kun luen puhelinluetteloa. On muuten hauskaa välillä:D

Esim nää sananmuunnokset tulee mieleen;

pe- (mikä tahansa pe-alkuinen etunimi ) hirvonen -> hi... pervonen
timo ho- (mikä tahansa ho-alkuinen sukunimi ) -> homo ti...
antti hi- (mikä thansa hi- alkuinen sukunimi ) -> hintti a...
essi ti- (ti-alkuinen sukunimi ) -> tissi e...

ja netistä löyty myös googlettamalla sananmuunnos-nimiä:
***** pentti
***** pentti
***** pekka
***** pekka
Samaan joukkoon menee
Olli Ku-, eli Ku**i jotain
Ellu Pi- eli Pi**u something

Vähän erilaisia ovat sitten nämä anusaukkoset (Anu S...).

 
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ai juu. Ehkä tuli kummasteltua Rhianna Jessicaakin hetki :ashamed:

Hyi minä. Ei pitäis. Kaikki kuitenkin antavat lapsilleen kauneimmat nimet, jotka tietävät :heart:
Yllättäen ihmettelit varmaan sitä Jessicaa,no en mä välitä :D
Oon tottunut siihen että sitä nimeä parjataan täällä päivittäin :D :D :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
eikö kukaan muista nimeä, anu *****.
nuorempana tunsin tyypin jonka sukunimi oli pölhö, etunimestä ei ole muistikuvaa...
Oon tavannut Anu ***** monesti. Se on mun kaverin sukulainen. Asuvat samalla paikkakunnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ai juu. Ehkä tuli kummasteltua Rhianna Jessicaakin hetki :ashamed:

Hyi minä. Ei pitäis. Kaikki kuitenkin antavat lapsilleen kauneimmat nimet, jotka tietävät :heart:
Yllättäen ihmettelit varmaan sitä Jessicaa,no en mä välitä :D
Oon tottunut siihen että sitä nimeä parjataan täällä päivittäin :D :D :D
Anteeks, mie en missään nimessä tarkoittanut parjata :ashamed:

Enkä niinkään Jessicaa ihmetellyt (miun korvaan se on ihan yleinen nimi), vaan Rhiannaa. Kun se on niin kovasti outo nimi. Ja noihen yhistelmästä nyt tullee väkisinkin mieleen, että ois mussiikkitelevisio ollut usein päällä odotusaikana :D Enkä nyt tuaskaan pahalla, mie vaan olen tällainen hölösuu :ashamed: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Dorka :/ Muutoin en nimiä arvostele, mutta tämä mielestäni on jo todella julmaa lasta kohtaan, kun Suomessa asutaan.

miten on mahdollista, että tällänen nimi on mennyt läpi??
Sanoppas se... Luulen, että kyseessä ulkomainen perhe, mutta kun Suomessa asuvat niin olis jonkun pitänyt selittää heille mitä tuo nimi tarkoittaa meillä ja kieltää sen antaminen lapselle.
 

Yhteistyössä