Neljättä kuumeilevat TALVI -13 v2

Mulla on Romanssi vähän samanlaiset fiilikset, mä niin rakastan tätä kotielämää. En ihan joka hetki, mutta joka päivä kuitenkin :) Varmaan tulee vielä joskus päivä, että haluan palata työelämään, mutta sen aika ei todellakaan ole vielä. Mekin ollaan omissa porukoissa jo nyt varmaan isoin perhe.
 
Mäkin niin haaveilen siitä, että saisi olla taas kotona! Menin töihin kun kuopus oli vuoden, koska isäntäkin halusi olla kotona ja olikin sitten vuoden koti-isänä :) Nyt ajattelen että olisi pitänyt kerran vielä vaihtaa niin että olisi ite ollut kotona kunnes nuorin on kolme. Nyt jos/kun toivottavasti vielä se yksi tulisi niin varmasti oon/ollaan kotona niin kauan kuin mahdollista.
 
Romanssin kanssa niiiin samaa mieltä,että vauvakuumeilussa missää ei oo mitään järkeä!!!:LOL:

Meillä ei oikeastaan menis muutaku auto vaihtoon jos täs nyt neljäs jossai vaihees olis tulos..ja en pidä sitä ollenkaa pahana ajatuksena=)eikä isännyskää,luojan kiitos:D

Mäkin oon kotiäitinä ollu nyt tuon nuorimman jälkeen,tosin tammikuusta asti oon ollut tässä samalla myös perhepäivähoitajana.
Mulla on ollu aika helpot raskaus ajat(no ekat 3kk "pienoista" pahoinvointia) ja suht helpot synnytkset..kaikki onki sanonu,et olis pitäny tän viimesen olla oikee vaikee tapaus nii unohtus kaiken maailman kuumeilut:whistle: Epäilen,että se kuume sieltä kumminki nousis...
Laskeskelin jo tuos et tulee ihan kiva ikäerokin nuorimmaiseen ihan sama koska syntyis. Meillähän on ekalla ja tokalla puolitoistavuotta ikäeroa ja sillon se oli ok. Mutta nyt kun tokalla ja kolmannella on 3vuotta niin oli se vaan toisenlainen tuo vauva aika..Sai jotenki rauhas nautiskella vauvastaki. ei tarvinnu pää kolmantena jalkana mennä koko aikaa=)

Viettäkäähän mukava pakkaspäivä!!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mä nauttisin kans, jos sais taas hetkeksi jäädä kotia hoitamaan pientä nyyttiä. Tässä kun on ollut 4v ihan työn ja koulun täyteistä elämää, maaliskuussa valmistun :cool:
Meilläkin menis pelkästään auto vaihtoon, jos neljäs tulis. Tähän vastavalmistuneeseen kotiin nyytti mahtuis erittäin hyvin.
Menkkajuilintoja ollut eilisestä asti ja että kiukuttaa |O , taas ne vaan sieltä sitten alkaa. mä niin jo toivoin että nyt napsahtaa, mutta ei auta kun jatkaa yrittämistä. En edes oo testejä nyt tuhlannut etukäteen, kun ajattelin, että sitten vasta tulevaisuudessa testailen, kun menkat viikon myöhässä. En nimittäin tykkää sitten yhtään siitä tunteesta mikä tulee, kun testissä vain yksi viiva. mielummin ei sit viivoja olleskaan.
Hiihtoloma alkoi täällä :whistle: 11pv lomaa ja tarkoitus olis suunnata tampereelle kylpylään ja tietysti viedä sitten lapsia myös fanparkkiin. Tää mamma saa vaan jättää sitten uiskentelut muille.
Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille ja pahoittelut omanapailusta.
 
Meillekin uusi vauva mahtuisi kyllä taloon, auto menisi tosin vaihtoon.
mut ollaan nyt jo mietitty 7 paikkaista lisätilan vuoksi vaik ei vauvaa tulisikaan.
Mä oon jokin aika sitten aloittanu työt mut teen vain ns keikkatöitä et pienimmät ei joudu päiväkotiin. Mutta kyllä se kotona olo vaan on niin.. :)
Ostin marketista pc:n ovistestejä, 10kpl ja 10e. Vielä saa kuitenkin odotella ennenkin kannattaa alkaa testailla.
 
Mukavaa hiihtolomaa Änkiäinen! Sama juttu täällä, inhoan sitä negatiivista tulosta siinä testitikussa... Sen takia yritän kans välttää nyt testaamista ainakaan etukäteen. Katellaan sit jos menkat ei ala ...

Miinun kans samoilla linjoilla, nyt tulisi sellainen ikäero että ehtisi vähän vauvasta ehkä nauttiakin kun ikäeroa tulisi vähintäänkin 4,5 vuotta. Kolmas kun syntyi silloin kun tuplat oli vähän alle kahden niin se oli aikamoista vipinää :) Tuntuu siltä että meilläkään ei neljännen tulo muutaisi mitään. Taloon ja autoon mahtuu kyllä. Kun nyt vaan tulisi!

Selkäkipuja alaselässä tuntuu, joka yleensä enteilee menkkoja :( Tosin niitä vasta ensi perjantaiksi odottelen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Me saatiin jouluksi yläkerran remontti valmiiksi ja kaikki lapset asustaa nyt siellä. Alakertaan vapaautui kaksi tyhjää huonetta ja siitä miehellä sit alkoikin tämä lisääntymisvimma :)

Mulla on ollut vauvakuumetta vähän aaltoilevasti jo viimeiset 3 vuotta. Jokatoinen päivä kuumeilen ja joka toinen päivä mietin, et onko siinä mitään järkeä. Lapset jo "isoja", kaikki alkais taas alusta. Mä en vaan saa otetta tuosta tunteesta, et pystyisin tekemään pysyvän päätöksen asiasta.

Argh! Miten voi olla näin vaikeeta.. Aikaisempien kohdalla en edes miettinyt asiaa sen enempää, annoin vaan mennä :D

Onnea teille kaikille yritykseen!! Minä taidan jäädä edelleen mietintä asteelle..
 
Heipsis!
Ja mukavaa kun porukka kasvaa täälläkin :)
Mulle saa päivittää kp 3
Olen ihan tarkotuksella visiteerannut täällä palstalla tavallista vähemmän ja samalla linjalla ajattelin jatkaa... Jostain syystä nuo "haluanko varmasti vielä yhden lapsen"- ajatukset ovat nostaneet päätään minulla niin voimakkaasti, että pakko yrittää himmailla tätä kuumeilua ja ajatella sillä kuuluisalla järjellä (jota ei vauvakuumeisilla kai ole :LOL: ) Varasin ulkomaanreissunkin jo tuohon joulukuulle, että senkin puolesta hiukan jarruttelen...
Noh, katsotaan mitä tässä nyt oikein tapahtuu..
Tsemppiä teille muille !!
 
Kiva kuulla kuulumisia äippä :)

Hei aamulämpöjen mittajat, pitäisikö korkeamman aamulämmön jäädä päiväksikin ylös, vai onko normaalia että päivän mittaan tippuu takaisin alas? Mulla se ei varmaan mitään nyt kerro kun en ole koskaan säännöllisesti mittaillut, mutta aamulla näyttää ihan eri lukemaa kuin päivällä. Eisim. eilen aamulla 36,7, tänä aamuna 36,5 ja päivällä 35,5. Ja juu en tietenkään mitään oireita yritä tässä bongailla :whistle: (kp25)
 
coffeeBreak : mun mielestä se menee niin, että niillä muilla päivän lämmöillä ei ole mitään merkitystä, koska ne vaihtelee päivästä riippuen. Aamulämpö mitataan aina mahollisimman samaan aikaan aamusta ja samasta paikasta (mulla on esimerkiksi mammaksi.fi:stä tilattu BBT-mittari, jolla mittaan lämmön suusta, kielen alta. Yleensä siihen tarvitaan useamman kierron mittailu ja alussa kannattaa mitata joka aamu, myöhemmin kun jo tietää oman rytminsä voi mittailla harvemmin).

Mulla on normilämpö ennen ovista 36,2-36,4 oviksen aikoihin tippuu alemmas 35,8-36,1 ja heti ovulaatiota seuraavana aamuna lämpö sitten nousee 36,6-36,9 pysyttelee näissä lukemissa loppukierron ja lähellä menkkoja alkaa sitten laskemaan lähemmäs tuota 36,2. Joskus kerkee laskea normaaliin asti, joskus laskee vasta menkkojen jo alettua.

Eli kun se lämpö nousee, on ovulaatio jo ohi. Sillä ovistestillä voi nähä sen lh-hormonihuipun, mikä mahdollistaa ovulaation, mutta se plussa siinä ovistestissä ei kuitenkaan ole tae ite ovulaatiosta. Ja vasta se aamulämmön nousu kertoo ovulaation tapahtuneen. Ja se lämpö pysyttelee ylhäällä sen loppukierron, oli raskaana tai ei. Toisilla lämpö laskee ennen menkkoja, toisilla ei, ton kans pitää vaan seurata omaa lämpökäyrää niin näkee sitten niistä, että miten se itellä menee :)

Ei muuta asiaa. Nyt nukkumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
Tässä ilmoittautuu uusi 4. lapsesta kuumeileva. Olen 39 v. ja aikaisemmat lapset ovat syntyneet -98, -02 ja -09. Tällä hetkellä tuntuu hyvin vahvasti siltä, että olen raskaana... vielä on liian aikaista testata, jännittää! Toivottavasti en pety!
 
KP 77 :headwall: ei mitään lisättävää.. :headwall: (paitsi että alamaha pyöristynyt ihan järkyttävästi, en mahdu enään kiinni syksyllä ostetut toppahousut, eikä oikein muutkaan vaatteet istu) :confused: noo... ensi viikolla on lääkäri, ja se saa luvan selvittää mikä H*tto on ongelma, (veikkaisin että olen raskaana, tosin testi toista mieltä; niin nurinkuriselta kun se vaikuttaakin?), kummallinen tämä naisen keho.. :headwall: aikasen omituista, on mulla aikasemmin näkyny testissä; mut täh, mitä tää nyt on?? :confused: toivotaan että se tohtori ottaa kaikki mahdolliset kokeet, loppuu turhat luulottelut (aion kyllä niin paljonkun mahdollista kiukutella ja valittaa).. :stick:

kysymys neljännen vaikutuksesta elämään, noo tuskinpa juurikaan muuttaa, no auto; se oltiin muutenkin isompaan vaihtamassa, samoin kämppä; mahdutaan tähänkin.. :D ja sitten, me ollaan kanssa meidän piirin isoin perhe jo nyt, tosin meidän tutut alkaa vasta nyt perhettä perustaa, ja me kuumeillaan neljännestä... :D

tervetuloa uusille!!! :flower::flower:

pahoittelut tädin yllättämämille.. :hug:

tässä nyt vaan odotellaan tohtorin mielipidettä.. :$

äizikkä :heart:
 
Moiks!

Alkuun äizikälle,toivon todella että saat jotain selvyyttä tuohon sun tilanteeseen,eihän tuommoista nyt jaksa kukaan!!?Tsemppiä!!

Äippä84 hyvähän se on rauhas miettiä asia loppuun asti,kumminki iso asia!!:)

Tädin tulosta pahoittelut :( Innolla uuteen kiertoon,pitäkää hymy huulilla!!!

Nii ja tervetuloa uusille!

Mites muuten teillä muilla ootteko sääsätäny edellisten lasten vaatteita,vaunuja jne?!
Meillä oli tuo isännys niiiin ehdoton et kolmas on viimeinen että meillä on oikeastaan vaan vaunut ja syöttis tallella (nekin vaan koska vaunut on ollu rattaina käytös ja syöttis säästetään muutenkin)
Rakastan yli kaiken kierrrellä kirppareita ja selailla huuto.netin sivuja ja sormet jo ihan syyhyä et pääsis katteleen vauvan vaatteita:LOL: Eli ei haittaa vaikka kakikki pitäiskin hommata uudestaan:whistle:

Mulla ei oo mitään kokemusta noista lämpöjen mittauksista. Mulla on nii selvät oviksen oireet aina ettei oo epäilystäkää..vattaa nippailee oikee huolella!

Tiistain jatkoja kaikille!!
 
Niin, sen 4. lapsen vaikutus perheeseen, muuttaako se elämää jotenkin radikaalisti... varmaan aluksi muuttaa. Itse en olisi "ammoisina aikoina" ikinä kuvitellut, että saan tai haluan 4 lasta, en halunnut edes kolmea. Ajattelin pitkään, että kaksi lasta on sopiva määrä. Niin ne ajatukset muuttuu ;)

Meillä on tarpeeksi iso koti neljälle lapselle, mutta auto menisi varmaankin vaihtoon. Nykyiseen autoon saa kyllä istumapaikat vaikka 7 hlö:lle, mutta matkatavarat ei kyllä sitten kovin hyvin mahdu mihinkään.

Lasten ikäero vaikuttaa eniten siihen, kuinka paljon 4. lapsi muuttaa elämää. Jos lapset on isolla ikäerolla, ei tarvitse isompia hyysätä niin paljoa, mutta joku toinen taas ajattelee, että haluaa mieluummin kaikki lapset mahdollisimman peräkkäin, pienellä ikäerolla. Ja sitten on tietysti vielä se, että miten helposti kukin lapsia saa...

Mulla on nyt kierrossa 19. tai 20. päivä... tekis jo mieli testata. Mun kierto on yleensä ollut 24-25 pv, joten ehkä jo saattaisi tulla tulostakin...? On tää vauvakuume joka tapauksessa niin ihmeellistä; yleensä iltaisin olen ihan varma siitä, että olen raskaana, mutta aamulla asia ei enää tunnukaan niin varmalta, olo on ns. normaalimpi. Ja kaikki nuo kuvitellut tai aidot raskausoireet... hohhoijaa! On meillä naisilla rankkaa, kun pitää jännittää ja odottaa tulosta epätietoisuudessa! :)
 
Ekana äizikkä :lle tsemppiä! Pitkäksi venyvät kierrot on aina inhottavia, sulla on jo todellinen megakierto. Toivottavasti oma aavistuksesi pitäisi paikkaansa ja oisit raskaana!

Miinu84 : On mullakin oireet, mutta tää lämpöjen mittailu onkin ollu lähinnä varmistusta sille, että sattuuko ne nipistelyt yms mille vaiheelle, onko siis ennen ovista, oviksen aikaan vai jälkeen :) Ja meillä on säästetty aivan kaikki. No ok. kaksosten rattaat olen myynyt kaikki pois, mutta uusia en nyt tähän palaan tarttekaan ;)

Tambers: Mä olen ihan sillä asenteella liikenteessä, että se neljäs ei muuta mitään :D Testissä näkyminen riippuu varmaan paljon siitä montako päivää sulla on oviksesta ja miten herkästi se hormoni sulla lähtee nousuun. Jotku saa heikon positiivisen jo 8pv ovulaation jälkeen, mulla ei oo yksikään näkyny ennen kuin vasta 16.pv oviksesta.
 
Kiitos hömppää tyhjentävästä selityksestä aamulämpöjen suhteen! En tiennytkään että sen avulla voi nimenomaan varmistua ovulaatiosta. :)

Tambers tervetuloa! Täälläkin ollaan niin tuskissaan oireiden kyttäämisen (tai sen välttämisen yrittämisen) ja testaamisen kanssa... jos kuitenkin jo testaisi.. paitsi että lupasin etten testaa ennen kp 29. Nyt siis kp 26. Ihan hirveitä toiveita ei raskautumisesta kyllä ole... mutta aina sitä jotain keksii siihen suuntaan että jaksaa sitten kuitenkin toivoa. Voi plaah. Menkkatuntemuksia on kyllä jonkun verrankin...

Änkiäinen :hug: menkoista.

Äizikälle kanssa tsemppiä tuon kiertotuskailun kanssa. Turhauttavaa! Toivottavasti lääkärissä selviää jotain, vaikka se että kuulutkin odottajiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tambers
Niin joo ja tuohon vauvan tavaroihin: pinnasänky on säästettynä ja syöttötuoli. Rattaita tai autonistuimia ei ole, vatteita jonkun verran. Paljon on annettu kaikkiea kiertoon. Vauvan vaatteita on kyllä ihana shoppailla, niinkun muitakin lastenvaatteita eli ihan mielellään tässä lähtisi hankintoja tekemään :)
 
KP 78.... mä tosissaan tahdon tähän selvyyden tähän asiaan, toivon vaan kovasti että tohtori ottaa tosissaan (siellä olis ultrakin, että nopeesti tulis vastaus); tää tilanne ei nyt kuitenkaan ole ihan tavallisimmasta päästä.. :| kiitos tsemppailusta, onneksi siis ensiviikolla lääkäri; tässä nyt siis kuukauden sitä odotellu.. :headwall: ja tietty kyllä nyt on huoli siitäkin että jos toi mahan paisuminen ei olekkaan raskaus, niin mitä se on?? :|toisaalta ei ole kipuja eikä vuotoja, mitä luulis olevan jos olis joku tulehdus? sanotaan että tässä nyt miljoona asiaa pyörii päässä..


meillä löytyy kaikkea vaatetta yms, kuitenkin noi nuorimmat on kolme ja noin kaksi vuotiaat.. :D ja mä oon säästäny vaikka ja mitä vaatetta kummallekkin sukupuolelle, mutta se nyt ihan varmaa että mäkin rynnin kirpalle haalimaan lisää.. :D ja siis kaikkea oikeastaan löytyy tuolta nurkista.. :D vapaa pinniskin löytyy.. :D ja sylikin suhteellisen vapaa pienelle.. <3

äizikkä :heart:
 
Meiltä löytyisi aivan kaikki tarvittava vauvaa varten.
Tosin en usko, että sänkyä, sitteriä, vaatteita yms.. tullaan enää käyttämään.
Kolmatta odottaessa ostettiin kaikki tarvittavat, koska olin kakkosen jäljiltä myynyt kaiken.
Kolmas lapsi menehtyi kätkytkuolemaan 3kk ikäisenä ja on vahva tunne ettei hänelle ostamia tavaroita ja vaatteita voi käyttää toiselle lapselle.
Kaikki on tallessa, mitään ei ole myyty. Mutta ne ei tule käyttöön, joten kaikki ostettava uudestaan. Saattaa kuulostaa tyhmältä muiden korviin, mutta itse tiedetään mikä on parasta :)

Mulla on jotenkin niin raskaana oleva fiilis ja vatsakin tuntuu oudolta, taitaa olla vaan mielikuvituksen tuotetta kun niin kovasti sitä raskautta odottaa. Vuotohan alkoi sillon 11.pv, oli erilaiset menkat kuin yleensä.
Tein viikonloppuna testin ja negahan se oli.
 
Onko teillä muilla tällaista oireilua, että välillä on muka kauheesti oireita ja ootte ihan varmoja siitä, että ootte raskaana ja välillä taas ei tunnu suunnilleen miltään ja tuntuu, että ette varmaan sittenkään oo raskaana? Tää on rasittavaa! Menin sitten jo eilen testaamaan ja negahan sieltä tuli. Tänään on kierron 20. päivä ja mun kierto on yleensä 24-26 pv, 26 on mulle jo pitkä kierto. Enpä olis uskonu, että näin höyrähdän tähän kuumeeseen! ;)

Meillä on kyllä melkein kaikki tarvittava vauvalle, jos olen raskaana, jos vauva sattuisi olemaan tyttö. Poikien vaatteet olen hävittänyt jo aikaa sitten, koska pojat ovat niin isoja.

Ja siis mulle voi laittaa kp 20/24-26, yk 1.
 
Viimeksi muokattu:
Pa-pillon, olen pahoillani tuosta mitä ootte joutuneet kokemaan...

Tambers, on todellakin! Joulukuun kierrossa olin täysin varma että nyt on tärpännyt. Eipä ollut. Nytkin sitä onnistuu kaikenlaisia oireita löytämään... Vaikka tänään on taas ollut menkkajomotteluja, että eiköhän ne sieltä kohta ala sitten kuitenkin. Perjantaina on "lupa" testata jos tarvetta. Yleensä on ollut tarkkaan 28 pvää kierto.
 
Jaahas se taitaa olla kp12 ja oviksen tikuttelu pitäis kai aloitella.. Aika hurahti äkkiä kaikessa kiireessä.
Toivottavasti se olisi jo parin päivän päästä!
Meillä on tallessa kaikki tärkeimmät vauvavaatteet ja vaunut sekä pinnasänky. Jotain pitäis ostaa sitten mutta
se ei haittaa, vauvajuttujen ostelu on kaikkein ihaninta shoppailua! Itse ostan myös kirppiksiltä, vauvanvaatteet
siel on yleensä kuin uusia ja tekee aivan huippuja löytöjä halvalla.

Tässä loppuviikosta taisi olla muutama testaajakin, ilmoitelkaahan mitä testeissä näkyy.
 

Yhteistyössä