Nainen-Mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin se menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ghj";28122008]Muille kuin kirkkouskovaisille avioliitto on ennen kaikkea juridinen sopimus.[/QUOTE]

Jonka saa kierrettyä muilla sopimuksilla (toki vähän vaikeamman kautta mutta kuitenkin). Avioliitto ei ole ainoa oikea ratkaisu enää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee;28122020:
Kyllä, aivan.Suomalaisista suurin osa:)

Mäkin voisin olla tuota mieltä. Se voidaan täysin jättää vanhaksi jäänteeksi. Rinnalle voidaan keksiä kaikkia ihmisiä kunnioittava uusi liitto.

[QUOTE="vieras";28122064]Palstan huumorityttö ehti jo höpiseen. :)
Ei se mitään, nainen ja mies on aviopari. Samaa mieltä.[/QUOTE]

Jos ystävällisesti lakkaisit tytöttelemästä, kiitos. Rakkaus riittää, kaikki muu järjestyy tavallaan.

Mun puolesta homoseksuaalit voivat virallistaa suhteensa rekisteröimällä sen, niinkuin he voivatkin nykypäivänä, mutta avioliitto on kirkollinen kuvio ja raamatussa sanotaan selvä kanta homoseksuaalisuuteen. Joten kirkolliseen vihkimiseen ei musta kirkon pidä suostua.

Mun puolesta homoseksuaalit voivat virallistaa suhteensa rekisteröimällä sen, niinkuin he voivatkin nykypäivänä, mutta avioliitto on kirkollinen kuvio ja raamatussa sanotaan selvä kanta homoseksuaalisuuteen. Joten kirkolliseen vihkimiseen ei musta kirkon pidä suostua.

Sanotaanhan siellä "selvä" kanta moneen muuhunkin juttuun, alkaen itsetyydytyksestä... Raamattu ei ole ohjekirja (vrt. koraani) vaan vain kertomuksia uskosta. Jumala hyväksyy jokaisen kaikkineen juuri sellaisena kuin on.

Avioliitto on juridinen sopimus ja kirkolla ei ole tämän käsiteltävänä olevan asian kanssa mitään tekemistä.

[QUOTE="vieras";28122132]Avioliitto on juridinen sopimus ja kirkolla ei ole tämän käsiteltävänä olevan asian kanssa mitään tekemistä.[/QUOTE]

Kirkollisella vihkimisellä on kirkon kanssa tekemistä :) Ja kirkossa vihitään avioliittoon.

Eikö avioliitto ole tarkoitettu kahden rakastavan ihmisen keskinäiseksi sopimukseksi? Tähän ei kannata sekoittaa kirkkoa millään tavalla. Jos pari on asunut yhdessä ja rakastaneet toisiansa vaikka 50 vuotta, eikö ne silloin ole toistensa puolisoita?
Kuka voi mennä sanomaan mikä kumppani toiselle sopii tai ei sovi, kuka sellaisen oikeuden voi itselleen ottaa?

• Tykkää
Reactions: Data

Kunhan lain puolesta on sama heteropareille ja homopareille. Avioliiton voisi poistaa kokonaan laista ja jättää koko käsite kirkolle. Suhteen rekisteröinneille samat oikeudet kuin nykyään avioliitto tarjoaa.

Yhteistyössä