Oho, jo yli 13 000 nimeä perinteisen avioliiton puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pysyä sanan avioliitto tarkoittamaan miehen ja naisen liittoa ja keksineet samaa sukupuolta oleville pareille jonkun muun nimen. saapa nähdä kummassa on enemmän nimiä puolen vuoden kuluttua, tuossa vai kansalaislakialoitteessa sukupuolineutraalista avioliitosta
[QUOTE="vieras";28234208]Siinähän allekirjoitatte. Katsotte, että teillä on oikeus päättää toisten ihmisten elämästä? Mitä tekopyhää sakkia![/QUOTE]

[QUOTE="vieras";28234224] saapa nähdä kummassa on enemmän nimiä puolen vuoden kuluttua, tuossa vai kansalaislakialoitteessa sukupuolineutraalista avioliitosta[/QUOTE]

Ha ha, jännittääkö tämä sinua oikeasti? :laugh:

Mikäs kisa se sellainen on kun molemmat eivät ole samalla lähtöviivalla? Tuo adressi kun on ihan yhtätyhjän kanssa. Hyvin siinä on nimiä kyllä, tosi noi "Pentti Hinurit Lopelta" tai Aku Ankka Helsingistä ei oikein vakuuta.

Mielenkiinnosta haluaisin nähdä ihan virallisen kansalaisaloitteen aiheesta ja kuinka se kerää nimiä.

[QUOTE="vieras";28234262]eduskunta saisi kansalaislakialoitteen, jossa vaikka 200 000 nimeä ja tuossa adressissa olisi 300 000 nimeä niin kuinka se vaikuttaisi eduskunnan päätökseen?[/QUOTE]

No sehän on ihan mahdollista nyt testata, koska molemmista on tuollaiset tehty:)
Epäiletkö itse kenties ettei tuo adressi tule saamaan niin paljon nimiä vai miksi jossittelet?

[QUOTE="vieras";28234224]pysyä sanan avioliitto tarkoittamaan miehen ja naisen liittoa ja keksineet samaa sukupuolta oleville pareille jonkun muun nimen. saapa nähdä kummassa on enemmän nimiä puolen vuoden kuluttua, tuossa vai kansalaislakialoitteessa sukupuolineutraalista avioliitosta[/QUOTE]

"Olisitte"? Ketkä? Mikä sinua siinä nimessä häiritsee niin, ettei voisi koskea myös homopareja?

[QUOTE="vieras";28234262]eduskunta saisi kansalaislakialoitteen, jossa vaikka 200 000 nimeä ja tuossa adressissa olisi 300 000 nimeä niin kuinka se vaikuttaisi eduskunnan päätökseen?[/QUOTE]

Leikitellään? Ei tämä mitään leikkiä ole.

Kansalaisaloitteet ovat nyt sitä varten, että niillä pyritään oikeasti vaikuttamaan,
joten eivät ole samalla lähtöviivalla.

On se kumma, kun toisia kiinnostaa niin hirmuisesti rajoittaa muiden elämää. En vain voi käsittää.

[QUOTE="vieras";28234364]"Olisitte"? Ketkä? Mikä sinua siinä nimessä häiritsee niin, ettei voisi koskea myös homopareja?[/QUOTE]

No ettei kukaan vaan luule homoksi, kun hän kertoo olevansa avioliitossa.

[QUOTE="vieras";28234390]Ai juu :D

No tuolle aikaisemmalle kommentoijalle tiedoksi, että itse olen heteronainen, onnellisesti naimisissa, ja mieheni allekirjoitti myös kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolajista. Ihan tavallinen suomalainen mies, voitko kuvitella :D[/QUOTE]

kirjoitin "lajista" :D Siis "laista" tietty - vaan miksei tämä avioliitto ole välillä melkoinen kamppailulaji :D

Noissa on se ero että Aku Ankka, Jeesus ja muut persu- ja kepuppellet voivay kirjoittaa adressiin vaikka sata kertaa. kansalaisaloitteessa pitää olla oikea ihminen joka voi kirjoittaa vain kerra.

[QUOTE="vieras";28234846]ja koko ajan tulee lisää. Ja allekirjoittamisen yhteydessä kysytään sähköpostiosoite, kellään tuskin on niitä kovin montaa.[/QUOTE]

Mulla on itsellä kolme ja melkein jokaisella tuntemallani ihmisellä on vähintään kaksi, oma sähköposti ja työsähköposti.

[QUOTE="vieras";28234862]Mulla on itsellä kolme ja melkein jokaisella tuntemallani ihmisellä on vähintään kaksi, oma sähköposti ja työsähköposti.[/QUOTE]

Ja mulla on ehkä kahdeksan :D Noilla adresseilla ei mitään saavuteta, kansalaisaloite on hieman eri juttu.

[QUOTE="vieras";28234846]ja koko ajan tulee lisää. Ja allekirjoittamisen yhteydessä kysytään sähköpostiosoite, kellään tuskin on niitä kovin montaa.[/QUOTE]

Suurimmalla olsalla on useampi ja siksi toisekseen tuonne on ihan sama mitä sähköpostiosoitteeksi kirjoittaa.

Yhteistyössä