Ei mitään sukupuolineutraaleja avioliittoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvähyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvähyvä

Vieras
Hyvä eduskunta!
Vielä on fiksua ajattelukykyä päättäjillä.
Avioliitto on tarkoitettu naisen ja miehen väliseksi liitoksi ja sitä ei pidä mennä rassaamaan.
Hyvin sanoi eräs pappi tv-haastattelussa kun häneltä tivattiin miksi ei siunaa homopareja, hän antoi vastauksen että hänellä ei ole valtuuksia semmoseen.

Ja ei ole muillakaan papeilla

Papille antaa toimintavaltuudet jumala(t), päättäjille kansa.

Jumalan tahtoa ja omia valtuuksia voi etsiä esim. Raamatusta. Kansanedustaja saa valtuudet tultuaan valituksi. Siinä ero.

Alkuperäinen kirjoittaja slörde:
Ihme hihhuliporukkaa täällä. Mulle on aivan sama, kuka nai ja kenen kanssa. Miksi teitäkään kiinnostaa?

täällä on osittain aivan fiksua porukkaa :)
Minulle ei ole aivan sama mitä meidänkin maassamme tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihme hihhuliporukkaa täällä. Mulle on aivan sama, kuka nai ja kenen kanssa. Miksi teitäkään kiinnostaa?

täällä on osittain aivan fiksua porukkaa :)
Minulle ei ole aivan sama mitä meidänkin maassamme tapahtuu.

miten se sua haittaa kuka nai ketä? onko sulta pois?

En kyllä ymmärrä, miksi ylipäätänsä kukaan haluaisi kirkollisen häätoimituksen. Onneksi nykyään voivat kaikki mennä avioon, seksuaalisista suuntauksista huolimatta <3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä ymmärrä, miksi ylipäätänsä kukaan haluaisi kirkollisen häätoimituksen. Onneksi nykyään voivat kaikki mennä avioon, seksuaalisista suuntauksista huolimatta <3

Se nyt sattuu olaman kirkollinen juttu , kenties sinnä "syy"

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Papille antaa toimintavaltuudet jumala(t), päättäjille kansa.

Jumalan tahtoa ja omia valtuuksia voi etsiä esim. Raamatusta. Kansanedustaja saa valtuudet tultuaan valituksi. Siinä ero.

Raamatustakin voi lukea eri asioita. Sieltä voi lukea juutalaista siveysoppia. Tai Paavalin, aikansa lapsen, mielipiteitä. Tai Jeesuksen ankaraa, mutta kaunista rakkauden sanomaa, joka hyökkää kaikkinaista eriarvoisuutta ja ulkokultaisuutta vastaan. Mitä luulet, minkähän näistä mukaan kristittyjen pitäisi elää.

Mä olen homoliittojen kannalla. Kaikilla pitää olla oikeus valita puoliso jolla on lain edessä samat oikeudet sukupuoleen katsomatta. Periminen ja onnettomasti käytyä erilaiset oikeidet päättää hoidosta ja omaisuudesta. Kuitenkin ymmärrän aivan täysin miksi uskovat nousevat takajaloilleen tässä kirkko asiassa. Vanhoilliset uskonnolliset käsitykset on joillen jäärille tärkeitä. Homoparien vihkiminen pitää toimittaa muualla kuin kirkossa ja kireäpipoisten takia pitää olla erilliset vihkijätkin. Kuitenkin suhteen rekisteröinnin pitää oikeudellisesti vastata avioliittoa.

Miten se on kirkollinen juttu?

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mä olen homoliittojen kannalla. Kaikilla pitää olla oikeus valita puoliso jolla on lain edessä samat oikeudet sukupuoleen katsomatta. Periminen ja onnettomasti käytyä erilaiset oikeidet päättää hoidosta ja omaisuudesta. Kuitenkin ymmärrän aivan täysin miksi uskovat nousevat takajaloilleen tässä kirkko asiassa. Vanhoilliset uskonnolliset käsitykset on joillen jäärille tärkeitä. Homoparien vihkiminen pitää toimittaa muualla kuin kirkossa ja kireäpipoisten takia pitää olla erilliset vihkijätkin. Kuitenkin suhteen rekisteröinnin pitää oikeudellisesti vastata avioliittoa.

on oikeus olla homo mutta kirkolla ei ole valtuuksia siunata homopareja.

avioliitto on naisen ja miehen välillä

Olenko mä jotenkin vähemmän naimisissa, kun on maistraatissa menty naimisiin?
Mieheni on ateisti. Hän olisi suostunut kirkkohäihin, mutta minusta se taas oli pöyristyttävä ajatus. Ei voi luvata mitään "Jumalan ja seurakunnan läsnäollessa" jos ei edes usko koko asiaan.

Mä olen tapaluterilainen ja uskon ennen kaikkea meidän avioliittoon.

Kuulkaas tämä, Kirkko aloitti kansanopetuksen. Se opetti kansaa lukemaan ja kirjoittamaan.Kirkon vaikutuksesta on opetuksen ja kasvatuksen lisäksi aloitettu myös terveydenhoito, sosiaalitoimi ja oikeuslaitos.Vähitellen nämä tehtävät ovat siirtyneet yhteiskunnalle, mutta niiden juuret ovat kirkon työssä. Meillä suomalaisilla on monia kiitollisuuden aiheita siitä , että eletään kristinuskon ja sen arvojen vaikutuspiirissä. (lainattu kirjasta virvoituksen lähteellä) kuinkahan moni tulee ajatelleeksi asiaa tältä kantilta, kaikki hyvä poljetaan vaan lokaan .

Kuulkaas tämä, Kirkko aloitti kansanopetuksen. Se opetti kansaa lukemaan ja kirjoittamaan.Kirkon vaikutuksesta on opetuksen ja kasvatuksen lisäksi aloitettu myös terveydenhoito, sosiaalitoimi ja oikeuslaitos.Vähitellen nämä tehtävät ovat siirtyneet yhteiskunnalle, mutta niiden juuret ovat kirkon työssä. Meillä suomalaisilla on monia kiitollisuuden aiheita siitä , että eletään kristinuskon ja sen arvojen vaikutuspiirissä. (lainattu kirjasta virvoituksen lähteellä) kuinkahan moni tulee ajatelleeksi asiaa tältä kantilta, kaikki hyvä poljetaan vaan lokaan .

+ tapettu 500000000000 viatonta ihmistä

Senkun naivat, ei se ketään kiinnostakaan. SE kiinnostaa kenet kirkko aikoo vihkiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:

Mistä tiedät että olivat viattomia? kyllä kaikissa on jotain vikaa. Ajattele vaikka väestöräjähdystä.!

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:

Kyllä kirkon ja uskontojen vaikutukset yleensäkin miinukselle jää, jos katsotaan kokonaisuutta. Katsopas, kuinka paljon naisia katolisissa maissa kuolee vuosittain esim. siitä syystä, että laillinen abortti on kielletty.

Alkuperäinen kirjoittaja vähät kenekään naimisista sinänsä:

Senkun naivat, ei se ketään kiinnostakaan. SE kiinnostaa kenet kirkko aikoo vihkiä!

sä oivalsit idean, eihän kyse tuosta olekkaan mistä tässä joku huolehti vaan juuri kirkollisesta vihkimisestä

Homothan voivat rekisteröidä jo suhteensa ja saavat samat oikeudet kuin avioliitossa olevat.
Mihin siis avioliittoa ja papin siunaamista tarvitsevat?

sepä se, kyllä papitkin hyväksyy homot mutta eivät heidän liittojaan siunaile koska se ei ole oikein

Alkuperäinen kirjoittaja vähät kenekään naimisista sinänsä:

sä oivalsit idean, eihän kyse tuosta olekkaan mistä tässä joku huolehti vaan juuri kirkollisesta vihkimisestä

ja ketä se kiinnostaa? eivätköhän ole yhtä onnellisia maistraatin jälkeen kuin kirkon.