Oho, jo yli 13 000 nimeä perinteisen avioliiton puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28252882]tuo adressi häviää kansalaisaloitteelle kuusi-nolla tuon epävirallisuutensa takia. [/QUOTE]

2 §:stä
"Kansanvaltaisuus ja oikeusvaltioperiaate

Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta."

Vihreät nostivat asian vaalikysymykseksi ja hävisivät vaalit. Mihin siinä tarvitsee eduskuntavaaleja virallisempaa päätöksentekoa? Adressi muistuttaa vain kansanedustajille ja arkkipiispalle mitä kansa on jo ilmaissut vaaleissa.

Eduskunta on jo päättänyt, että kansalaisaloite on virallinen kansalaisvaikuttamisen muoto.
Suoraan lainattua tekstiä:

"Suomen kansalaisilla on perustuslaissa turvattu oikeus tehdä eduskunnalle aloite lain säätämiseksi. Tämän valtiollisen tason vaikuttamiskeinon käyttäminen edellyttää, että aloitetta kannattaa vähintään viisikymmentätuhatta äänioikeutettua Suomen kansalaista kuuden kuukauden kuluessa."

Ja lähde: https://www.kansalaisaloite.fi/fi

Se, että joku/jotkut puolueet voittaa/häviää vaalissa/vaaleissa on ihan perusrutiinia.

[QUOTE="vieras";28252923]jos adressilla ei ole merkitystä, miksi koitatte estää ihmisten sitä allekirjoittamasta?[/QUOTE]

Tää jankuttaja ei ole yrittänyt mitään estää, vaan yrittänyt immeisiä käyttämään mahdollisimman vaikuttavia vaikuttamisen muotoja. Melko käänteistä logiikkaa saa olla käytössä, jos mun teksteistä (jos niistä nyt tässä on kyse) saa sen tulkinnan, että kielletään ottamasta kantaa (eli allekirjoittamasta).

[QUOTE="Vieras";28252939]Tää jankuttaja ei ole yrittänyt mitään estää, vaan yrittänyt immeisiä käyttämään mahdollisimman vaikuttavia vaikuttamisen muotoja. Melko käänteistä logiikkaa saa olla käytössä, jos mun teksteistä (jos niistä nyt tässä on kyse) saa sen tulkinnan, että kielletään ottamasta kantaa (eli allekirjoittamasta).[/QUOTE]

Adressi on hyvä vaikuttamisen keino olemassaolevan lain puolesta. Samalla voi osoittaa arkkipiispalle, että hän on hakoteillä.

Apukoululaisen ainoa sisältö elämässä on etsiä virheitä muista ihmisistä sen sijaan, että pyrkisi hoitamaan omaa pahoinvointiaan, jonka taustalla lienee kaikenmoista ikävää.

Mutta sen sijaan, että syyttää kaikesta ikävästä muita, voi yrittää itse muuttua.

Apukoululainen, palstapersu mikä liet, hae apua.

Varmaan tunnettavuus on lisääntynyt ja ihmiset ymmärtävät hyvän asian ja haluavat antaa sille tukensa. Nyt vaan tietoa kaikille ja medialle yhtä paljon palstatilaa kuin "kansalaialoitteelle", josta ei ole mitään hyvää sanottavaa.

Kyllä on kansalaisaloitteen kannatuksen kehitys hidastanut alkuhuumaan verrattuna, vaikka media on sitä paukuttanut joka paikassa.Samanlaista alkuhuumaa taitaa olla joillakin tänne kirjoittavilla asiansa suhteen.

[QUOTE="Vieras";28253380]Tänään
klo n. 19:50 138 834
klo n. 21:50 139 005[/QUOTE]

jota on mainostettu pitkään ja poliitikotkin kehoittaneet sen tekoon. Tuskin addressi tulee pääsemään tuollaiseen äänimäärään pelkkänä addressina ja ilman mitään julkisuutta, vaikka kasvuvauhti tällä hetkellä on kova. Addressi ajaa asiansa, kun se on saanut huomattavan määrän nimiä.

Molemmat ovat lopulta vain kannanottoja, kansalaisaloite on käsiteltävä eduskunnassa ja addressi tullee samalla vasta-argumentiksi. Vaalit on se tärkein vaikuttamisen keino.

Ei tuommosella addressilla ole mitään virkaa. Siellä on allekirjoituksia vaikka millä nimellä kun pelkkä sähköpostiosoitteen antaminen riittää. Hitler, perse silmä jne jne. Minä voisin allekirjoittaa tuon 5kertaa omilla sähköpostiosoitteillani ja niitä osoitteita voi tehdä vaik miten paljon lisää.

Ei tuommosella addressilla ole mitään virkaa. Siellä on allekirjoituksia vaikka millä nimellä kun pelkkä sähköpostiosoitteen antaminen riittää. Hitler, perse silmä jne jne. Minä voisin allekirjoittaa tuon 5kertaa omilla sähköpostiosoitteillani ja niitä osoitteita voi tehdä vaik miten paljon lisää.

No silloin sinun on turha murehtia. Jokainen nimi, jota minä olen nähnyt on erilainen. Lisäksi sieltä ei oikein tahdo löytyä siellä väitettyjä Aku Ankkoja tai silmiäsikään, olisikohan ilmoitettu ja poistettu? Taitaa olla aika monta silmäparia, jotka ovat käyneet sitä läpi, kun reilu 20000 allekirjoitustakin.
Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto - Adressit.com

No silloin sinun on turha murehtia. Jokainen nimi, jota minä olen nähnyt on erilainen. Lisäksi sieltä ei oikein tahdo löytyä siellä väitettyjä Aku Ankkoja tai silmiäsikään, olisikohan ilmoitettu ja poistettu? Taitaa olla aika monta silmäparia, jotka ovat käyneet sitä läpi, kun reilu 20000 allekirjoitustakin.
Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto - Adressit.com

En minä murehdikkaan :) Ajaisi varmasti paljon paremmin asiaansa tälläinen lista, jos nimet olisi varmennettuja. Sitä en sitten tiedä, onko sellainen mahdollista. Ja juu, varmasti siistivät tuota listaa, eilen siellä oli vielä vaikka mitä.

[QUOTE="vieras";28253985]ja 52 aamuvirkkua allekirjoittajaa tänä aamuna :)[/QUOTE]

Ja kuinka moni niistä 52 "allekirjoituksesta" on sinun itsesi väsäämä? :D

Tehkää epätasa-arvoisesta avioliitosta kansalaisaloite, jos haluatte olla oikeasti vakavastiotettavia. Johan tollasille vessanseinäaloitteille nauraa naurismaan aidatkin.

Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Sen muodostavat aviomies ja aviovaimo. Jos homo-ja lesboliitot haluavat lain edessä samat oikeudet, niin onko liikaa vaadittu, että keksisivät edes omat nimet niille. Jo selkeyden kannalta olisi varmasti hyvä, että avioliitto-sanana kuvaisi vain miehen ja naisen välistä liittoa ja esim. homo-liitto olisi homoliitto tai miesliitto tms. Ja lesboliitto sitten vaikka naisliitto.
Periaatteessa kuitenkin vastustan täysin yhtäläisiä oikeuksia. Mielestäni lapsella on oikeus isään ja äitiin.
Sitten, kun kaksi miestä tai kaksi naista pystyy keskenään lisääntymään, luonnollisesti, hyväksyn esim. adoptio-oikeudenkin heille.

Yhteistyössä