n. vk 12 plussaajat! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MML
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
silppuri :laugh: sitä se ukkokin mulle ehdotti että jos ei oo tarpeeks iso auto ni sit koirat farkun takapaksiin ja vaunut sit takapenkille istuimen kans.. mut sit mietin sitä et jos tehään pitkää matkaa ni haluun kyllä istua sillon pikkusen kans takapenkillä :D ompa vaikeeta... ehkä näitä kerkee vielä tarkemmin miettiä kun se on ajankohtaista :)

mekin ollaan ensisijaisesti haettu rivaria, mut toi hissijuttu on ihan pakollinen kyllä jos kerrostaloon muutetaan.! niin ja tuo amme juttu.. ammeillehan on olemassa ihan sellasia telineitä, mihin amme laitetaan ja se on sopivan korkeudella, ettei tarvitse kumarrella ja rasittaa selkää.! eikä tuo kissa juttu ole mikään ongelma :) koska onhan pinnasänkyihinkin olemassa kissaverkkoja, että jos et itse ole valvomassa niin voit laittaa sen, ettei mirri sinne pääse hyppäämään :)

itse oon ajatellu että aluksi ainakin pinnasangyn haluan samaan huoneeseen ja sitten kun yöheräämiset ja syötöt vähenee, niin siirrän pikkuisen omaan huoneeseen :)

tosiaan, siis meillä on kolme sekarotuista koiraa: vanhin (kohta 10kk), jossa on ajokoiraa ja norjanharmaata hirvikoiraa, keskimmäinen (8kk), jonka emo rotikka ja isä sakemanni ja uusin tulokas (3kk), jonka emo sakemanni ja isä rotikka, eli ei yksikään tuu olee kovin pieni koira :D
päänvaivaa tuottaa myös se, että sitten KUN meille se pikkuinen tulee ja ukkokin on töissä, niin miten ihmeessä pärjään noitten koirien kanssa :o:D tuon takia olen viettäny moooonet unettomat yöt :laugh:

:whistle: Mikä pölinä täällä käy!! :D Jee!! Yhdyn mukaan!

aMansikka miulla on ollu myös eilen ja tänää alavatsa TODELLA kipeä mut aamusta muutamia tunteja.. :o Ja tuntuu tosi kipeeltä pallolta kun yritän vetää mahaa sisään. Mitähän tää on?? Miulla pitäs olla lämpöjen perusteel ovuloimaton kierto.... :o

Miulla on jotain tarvikkeita jo valmiina :heart: Kerkesin aika paljon kaikkee hommata sillon pari vuotta sitten. Ja osa on jopa esikoiselta esim. just vanna missä selkätuki ja teline,erittäin hyvä minkä takia en oo pois heittänykkään :saint: Sekä hoitopöytä ja pinnasänky,turvakaukalo ja hirvee läjä vaatteita...tosin pojan kaikki.. :D Vuoden 07 äitiyspakkauskin on käyttämättömänä tallessa :)
YP oih,oisko siulla noista sakemanni-rotikka mixeistä kuvaa??? :heart: Entäs amansikka siulla huskystä?? Tässä meijän ruttuturpa nyt 14vk vanha....oikein kansainvälinen malli.. :heart:

Tervetuloa ööööh..helmikös se oli?? :ashamed: :wave:

Oi voi yp!! :heart: :heart: Tää teijän pikkuisin on kyllä niin ihanan vallattoman näkönen :D Ja vanhimmalla neidillä on kyllä tosi kaunis maski, eikä teijän keskimmäisestä kyl tietäs seropiks jos ei oi mainittu,on niin rotikan pennun näkönen. Meille tulee varmaan seuraava karvaturri vasta parin vuoden päästä kun on koulutettua saatu tää, shar pei kun voi olla varsin jääräpäinen joten vaatii jämäkän ja määrätietosen kasvatuksen. Mut luultavimmin seuraavakin on sharppi,herra on vieny mein sydämmet ihan totaalisesti :heart:

nää kaks nuorimmaista on kyllä niin erinäkösiä, vaikka samoja rotuja niissä onkin :) mut käytös on ihan samanlaista..
jep, sharpit osaa kyllä olla aika kenkkuja.! mun vanhalla luokkalaisella oli niitä kaks ja niistä huomas et ei oo ollu tarpeeks tiukka kasvatus ku oli aika vallattomia ja agressiivisiakin.! mutta hyviä koiria niistäkin tulee kun kasvattaa oikein :) kasvattajastahan se aina on kiinni, eikä rodusta...

nyt lähen kyllä päikkäreille, ku meinaa pää olla niin kipee....

Miten noita kuvia laitetaan?? Oon tällänen tekniikan ihme lapsi, että hyvä kun saan kirjotettua tänne :laugh: :laugh: Niin on sulosia kyllä noi teidän otuksenne :heart: YPlla on aikamoine kopla sielä, noin nuoria vielä. Meidän husky on nyt vuoden ja on niin tuoreessa muistissa pentu aika ettei ihan heti toista tule :) Oisi ihana tehä omalla neitillä pennut ja pitää niistä yksi.

Kattelin noita kissaverkkoja kerran, mutta ne näyttää niin rimpuloilta, etten tiedä luottaisko siihen. Asioilla kyllä on tapana järjestyä (kaiken tän kaaoksen keskellä vakaasti siihen uskon) ja hätä keinot keksii, että kaipa sitä kaikesta selviää. Sellanen ammeteline oisi kyllä kätsy, mutta sitäki käytetään niin hetki, että liekö vähän turha? Olen ehkä hiukan pihi, tiedän :D

v.php
[/URL]

Ai herranduudelis aMansikka on nimittäin niin hyvännäkönen husky! :heart: Oon nähny ainoastaa valko-harmaana mut iiiihhana! Meillekki sharppi tuli kyl vähän "vahingossa" :D Sisko nääs teetti pennut omallaan ja kas kummaa yks muutti sit meille.... :whistle: Rotu on kyllä tuttu et luonteenpiirteet ei ihan yllärinä tuu,itellä olle teininä belggari uros (aika hankala luonne) sekä vähän vanhempana oli sakemanni uros,pelastettu huonosta kodista. Oisin kovasti halunnu tanskandoggia ja ehkä semmonen joskus meille muuttaakin :D Ne on mahtavia luonteeltaan.. Mut tää mein körmy on kyl aivan mahtava lössykkä.

By the way, kyllä harmittaa vähän jo nyt kun tietää ettei tein kans pääse tuonne o-puolella kun taitaa tosiaan olla niin et tää on anovulaarine kierto kun ei tuo ff:kään stä oo bongannu,lämmöt vaa sahailee :( Mut toivon teille kyl niiiin hurrjan plussapuhurin jahka tuun sit ens kierros perästä! d :D b

Elä gutupallo vielä lyö hanskoja tiskiin, ei sitä koskaan tiedä :) Toi kuva on otettu kun koiruli oli reilu puoli vuotias ja näytti silloin korvien takia erehdyttävästi ketulta :D Nyt on noi korvat jo vähän sopusuhtasemmat. Aika vaikea tapaus tuokin, ei se oikeastaan oo kova luonteinen, mutta aika piittaamaton mun sääntöjä kohtaan. Sellanen taivaan lintu, sitte ku komennetan niin on ihan et "häh? mitä siinä möykkäät?". Nyt lähti tää juttu täälä niin hyvin rullaamaan, että osi mahtavaa siirtyä yhdessä tonne toiselle puolelle :) Eipä sitä silti ikinä tiedä, jos saataisiin olla sielä edes jonkin aikaa yhdessä. Voidaan perustaa joku koiriin liittyvä pino :)

:D Nii joo koirakuumeiset :laugh: Tästä poitsusta voi tulla tosi kovapäinen kun ei oo rodunomaista et ois kauheen miellyttämishalunen. Mut hieno poika siitä varmasti tulee. :heart:
Juu eihän se tosiaan kiveen oo kirjotettu et plussaa ei tuu mut hyyvin epätodennäkösenä piän..Vaik oonki kerenny jo outojen aamuisten vatsakipujen olevan raskausoireita... :whistle: Ja tosiaan jännältä tuntuu niinku iso kivi ois mahassa kun yrittää vatsaa vetää sisään mut nyt esimerkiks ei mitää tunnetta vaik kuinka yritän... :D :headwall:

huomenta.!:)
kaunis husky sulla aMansikka :) tästähän tuli melkeen koira ketju jo :D

olipa taas helvetillinen yö.!!! koko yön kesti migreeni, eikä lääkkeetkään auttanu... ja heti ku heräsin ni kävin pitää vähän kokousta norjaks ton arabian kans :D onkos sit aamupahoinvointia vai migreenistä johtuvaa...?!
tänään tulee kummityttö hoitoon :heart: ja on koko viikonlopun :) pääseepä tekemään kunnon vaunlenkkejä.!

mukavaa viikonloppua kaikille :)

YP :wave:

aMansikka..........kp 22/26-30..........yk 3...................... haaveissa 1.
Yöperhonen........kp 26/28...............yk 14.................... haaveissa 1.
Gutupallo............kp 22/25-32..........yk 3...................... haaveissa 3.
Tipi75..................kp 20/23-26..........yk 4...................... haaveissa 3.
Kumkvatti............kp 22/18-30..........yk 4...................... haaveissa 3.
Sohvi77...............kp 22/28-33..........yk 2?.................... haaveissa 3.

Mukavaa viikonloppua sinullekkin YP. Sullahan on nyt hyvä tilaisuus treenata itseäsi ja hauvoja lasta varten :) Kun ei oo oma lapsi kyseessä niin voit testaa onnistuuko rattailla meno :laugh: Ei vaan.. mulla on välillä aika huono huumorintaju. Toivottavasti oli aamupahoinvointia, eikä migreeniä d:)b

Omat oireet on ennallaan, mahaa nipistelee välillä, mut muuten aika normaali olo. Pääsis jo testaamaan tai alkais menkat!!

aMansikka, mulla on kyllä huumorintaju tallella :D niin mä vähän mietinkin että varmaan yhen koiran kanssa ainakin harjottelen :) ukko saa kävellä kahen muun koiran kanssa...
kyllä nuo sunkin oireet hyvältä kuulostaa ja kohtahan sä voit jo alkaakin testailee :)

Piti pehmentää, etten loukkaa ketään, kun ei voi tietää kuin herkkätunteisia ihmisiä näitä lukee :D En viitti vielä testaa. Vasta ensi sunnuntaina aikasintaan oisi järkevää ja siihen yritän pyrkiä. Ei tule sitten niitä turhia pettymyksiä. Tosin oon yrittäny miettiä tuntuuko negatestin jälkeen alkavat menkat pahemmalta vai helpommalta... Toisaalta ehtii vähän varautua ja jos on jo pari ehtiny tehä niin olo on jotenki huojentunukkin kun saa vastauksen :) Kummallisia juttuja sitä miettii :D

niin no ei sitä voi koskaan etukäteen tietää miten toinen jonkun asian ottaa. ehkä ihan hyvä vaan tuollainen pehmentäminen :)
negatestin näkeminen ei kyllä kuulu mun ihan lempi juttuihin.! itsekin aina vältän viimeseen asti sitä testaamista... ja monesti sitä ei edes tarvitse testata kun se täti sieltä paikalle porhaltaa :headwall:

Sehän se on varmin merkki, että raskaana ei ole. Negatestisäkin on vielä tulkinnan varaa, et josko ei vaan vielä näkyisi.... Voi niitä kaikkia turhia toiveita ja turhautumisitkuja mitä tässä vuoden varrella on tullu. Jotenkin taas on sellanen olo, että voisin olla raskaana, mutta toisaalta, mulla on ollu sellanen olo aika usein tässä lähiaikoina :D Jotenkin alkaa usko lopumaan. Viime keväänä vielä jakso olla järkyttyny, et miten on mahollista ettei vieläkään. Nyt oisin ennemmin tyrmistyny, et ohhoh jos se plussa sieltä tulisi :) Koska meinasit testata?

ihan sama fiilis mullakin on :D jotenkin siihen on vaan turtunut, että se täti sieltä aina tulee.. en sano sitä etteikö se pahalta tuntuisi, mutta se on vaan niin "normaalia".! tosiaan, enemmän se yllättäisi jos se plussa pärähtäis testiin :D onhan mullakin melkeen joka kierrossa sellanen olo että nyt ollaan raskaana, mut tää kierto on jotenkin erilainen... ei oo ees niin paljoo "oireita". ens keskiviikkona meinasin testata jos sinne asti ees ilman tätiä päästään, mitä kyllä epäilen kovasti.! aina se täti sieltä ajallaan on tullut, niin eiköhän se nytkin tule....

Täälä vaan odotellaan ens vkoa kovasti, että nähdään miten nyt on käyny. Et joko sitä pääsis viimein testailemaan. Meille tuli tänään jo yksi vauva, nimittäin koiravauva. Sekarotuinen, norjanharmaa hirvikoiran ja siperianhuskyn risteytys. Että vkonloppu menee sitä hoidellessa.

Lauantai huomenet! :wave:
Hiljaiseloa ollut taasen, ei vaan oo jaksanut olla paljon koneella enää työpäivän päätteeksi. Menkkakipuilua ollut kohta viikon verran, vessassa juoksen nykyään koko ajan, väsymys välillä ihan hirveä. Onneks töissä voi niiden pienoisten kanssa edes vähän torkkua. :D Ja rinnoista edelleenkin välillä nipistelee.
Kävinpä tuossa huvikseni yks päivä kattomassa, et mihin sattuisi laskettu aika jos nyt olis tärpännyt. Rupesin nauramaan, kun päiväksi osoittautuikin esikoisen synttäripäivä. Noh mutta, kumpikaan ei oo syntyny laskettuna aikana vaan ennen, joten siihen marraskuun puoleen väliin passais hyvin yks pienokainen. :)

Mä tuun myöhemmin lukasee ketjun vielä tarkemmin, mutta ainakin kaikille jotka tarvitsee, paljon plussatuulia! =)

huomenta.!:)

kummitytön kans herätty 6.30 iloiseen jokellukseen :) ei harmittanu yhtään herätä niin aikasin neiti ilopillerin vierestä.!!
rupeispa toi mollukka paistaa tuolta taivaalta ni pääsin kävelylle :)
masua nipistelee ja kuplii.. herätessä oli etovaa oloa ja vieläkin hieman.! vatsatautiko lie tulossa.?:o ja eilen illalla huomasin, että nännit on kipeytyny.... huoh.. taitaa se täti sieltä huomenna tulla.!

Iloista lauantaita kaikille.!

YP :wave:

Onnee tipille uudesta tulokkaasta! :heart: Tahtoo kans fotoa... :D ja db et pääset testailemaa!!

Voi yp onks siulla tuommoset menkkoireet?? :o Voi kun ois jo vihdoin teille sitä itteään! Ei muuten varmaan yhtää lievitä kuumetta tuommonen aurinkoinen jodlaaja :D

Täällä sittenkin oli ovulaatio,jeeeee!! :D Tässä miun käppyrää:
http://www.fertilityfriend.com/home/24f851

Ja tänä aamuna oli aamulämpö 37.01 :D ai heräskö toiveet...... :whistle: Tosin pupilut sattu päivän myöhässä mut toivossa on hyvä elää sanoi lapamato... ;)

gutupallo, no ei ainakaan koskaan ennen oo ollu tälläsii menkkaoireita. :o mut jotenki vaan uskon siihen että se täti sieltä tulee.! ja samalla tietysti toivon ettei tulis :) just aamulla tossa mietin, miten kiva ois herätä oman tollasen pikkusen vierestä :heart:
toivotaan, että lämmöt tois sulle plussan tullessaan.! d:)b

Yhteistyössä