n. vk 12 plussaajat! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MML
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aMansikka..........kp 19/26-30..........yk 3...................... haaveissa 1.
Yöperhonen........kp 23/28...............yk 14.................... haaveissa 1.
Gutupallo............kp 19/25-32..........yk 3...................... haaveissa 3.
Tipi75..................kp 17/23-26..........yk 4...................... haaveissa 3.
Kumkvatti............kp 19/18-30..........yk 4...................... haaveissa 3.
Sohvi77...............kp 19/28-33..........yk 2?.................... haaveissa 3.

Täällä todennäkösesti ovuloimaton kierto,lämmöt sahailee siihen mallii eikä oo noussu niinku normaalisti :( Roikun kyl varmaa kp1 asti teitä muita tsempittämäs! d :D b Mikäs on kullakin tilanne?? Oireita?? :heart:

tervehdys.!

aMansikka, en oo testannu... kun en millään uskaltais.! negan näkeminen ei oo mitään maailman kivointa :/ joten odotellaan ja odotellaan.

masussa tuntuu ajoittain ihmeellistä nipistelyä ja "kuplintaa"... ei ollenkaan menkkamaisia tuntemuksia mielestäni.!! masu on ihan uskomattoman turvoksissa tuolta alamahan kohdalta, eikä farkut meinaa enää mahtua kiinni :( mutta eiköhän se täti sieltä ajallaan tule.....

tsemppiä kaikille.!!!! d:)b

YP :wave:

aMansikka..........kp 20/26-30..........yk 3...................... haaveissa 1.
Yöperhonen........kp 24/28...............yk 14.................... haaveissa 1.
Gutupallo............kp 20/25-32..........yk 3...................... haaveissa 3.
Tipi75..................kp 18/23-26..........yk 4...................... haaveissa 3.
Kumkvatti............kp 20/18-30..........yk 4...................... haaveissa 3.
Sohvi77...............kp 20/28-33..........yk 2?.................... haaveissa 3.

Yp, parashan se on tietty ootella jos malttia löytyy :) Nii teitkö viime kierrossa yhtään testiä? Mietin et jos oot jo silloin raskautunu :) Ootko mittaillu lämpöjä? Minä viime keirrossa huvikseen mittasin parina vikana kp:nä ja oli jotain 37+, nyt kun oon mittaillu parina päivänä niin on ollu 36,7. Ei oo tietoo onko siis noussu ollenkaan oletetun oviksen jälkeen. Harmittaa kun ei niistä ovis testeistäkään ota tolkkua, viiva kyl tummuu muttei siitä ikinä tuu vahvempaa kun kontrolli.

Mullakin on maha turvoksissa ja nipistelee oudosti. Ihme metallin/veren maku myös suussa ajoittain. En silti lähtisi näihin mun "oireisiin" kauheesti nojaamaan, olin viimeksikin aika varma raskaudesta ja sitten en ollukkaan :) Aatelin jopa yrittää odottaa testin teon kanssa sinne kp 30/30 tai jos pystyn niin 31/30, ei sitten tuu turhaan sitä pettymystä kun testi onkin nega.

aMansikka, en tehny yhtään testiä.. (onneks niitä ei oo tuolla kaapissa kiusaamassa :D ) lämpöjäkään en oo mittaillu ku meijän kuumemittari on jotenki kummasti kadonnu, tai siis mä oon vaan pistäny sen tosi hyvään talteen :) missä sulla tuntuu se nipistely.? se on tosi jännä tunne kyllä... mulla ei ainakaan oo koskaan ennen ollu sellasta.!

Mulla se nipistely tuntuu mielestäni kohdun kohdalla ja vähän ehkä alempanakin, en oikeen osaa kuvailla minäkään :) Eilen nipisteli myös vähän sivuilta, ikään k munasarjojen kohilta. Välillä tunne on sellasta raapivaa, niinku papaa otettaessa, kuitenki ylempänä. Kipu muisti on kyllä ärsyttävän huono, en muista enää tarkkaan millasta mulla oli viime kierrossa, kun silloinki oviksen jälkeen tuli jotain vatsakipuja. Enkä myöskään muista miltä viime heinäkuussa alkaneessa raskaudessa tuntui. Silloinki mulla oli jotain mahakipuja heti alkuun. Osa niistä ainakin tuntu sellaselta menkkasäryltä. Selkeesti sekavaa selitystä.. :D

Samaa toivon sulle! Kauanhan tässä ollaan jo molemmat odoteltu. Hullua kun viimeksi tärppäsi, niin en edes tajunnu kytätä "oireita". Oltiin käymässä kotipuolessa ja söin ihan hulluna kaikkia herkkuja mitä äitini oli laittanu. Kaikki tuntu tuoksuvan niiiin hyvälle, laitoin sen vaan äitin kokkaustaidon piikkiin enkä tajunnu että johtuu mun pikku kyytiläisestä :) Silloin kun alko ne vatsakivut, niin ajattelin, et nytte sitte alkaa menkat, sopivasti vasta reissun jälkeen. Jotenki nyt on tietosempi siitä miltä pitäisi tuntua, niin kyttäilee oloja tarkemmin. Kahvikaan ei maistunu aamulla.. varma merkki ;)

aMansikka, itse oon ihmeissäni ku ei oo oireita samalla tavalla kun edellisissä kierroissa :D tupakka ei kyllä maistu, ei niin yhtään.! mutta kahviin mulla on tullu himo, vaikka en sitä normaalisti juo :D vettä litkin koko ajan, se on vaan niin hyvää :p
inhottavinta tässä on se kun en tiiä miltä pitäis tuntua jos raskaana oisin :laugh: mieli siis kehittelee kaikenlaista ja jokainen pienikin poikkeavuus on tietysti merkki raskaudesta :D

YP, sinäkin poltat? Mulla siitä jäi taas inhottava tapa KM:män jälkeen.. Pitäisi lopettaa, mutta se on niiin vaikeeta. Meinaatko lopettaa plussan jälkeen? Tiedän itse lopettavani heti ilouutiseen, mutta kun tässä on jo vuoden päivät eläny enemmän ja vähemmän raskautta silmällä pitäen niin alkaa olla aika kypsä siihenki hommaan.

Noista raskaustuntemuksista, niin eikö ne oo aika yksillöllisiä jokaisessa raskaudessa. Että vaikka oisi useempi lapsi jo niin silti saattaa oireet yllättää :) Jano ja oudot mielihaluthan on kyllä hyvä merkki ;) Mulla ei viimeksi tullu mitään outoja mielitekoja, mutta aluksi nälkä oli kova kokoajan, eniten teki mieli jotain proteiinipitosta, niinku hornetteja :D Janokin oli, limu ja mehu teki kauppansa. Sitte alkokin se 24/7 krapulaolo, jolloin tuntu ettei oikeen mikään maistu ja heti ku söi niin ällötti. Ällötti myös jos ei syöny.. Huh..sitä ei kyllä oo ikävä, vaikka sitä kärsimysten hedelmää kovasti kaipaakin :heart:

aMansikka, ikävä kyllä poltan joo.! tosin nyt oon polttanu vähemmän tosiaan kun ei maistu... tiedän sen että samantien kun ilouutinen tulee, niin pystyn lopettamaan samantien :) tokihan jokainen raskaus on erilainen, mutta kun tietäisi edes mitä voisi olla ja miltä mikäkin voisi tuntua, niin osaisi edes vähän kuulostella voisko näistä nipistelyistä ja kuplinnasta olla raskausoireiksi :D
kummasti, vaikka monet äidit sanovat "ei enää koskaan" ihan vain siksi että on esim ollut rajua pahoinvointia, niin silti he uutta kääröä jossain vaiheessa toivovat :) me naiset ollaan niin kummallisia, kun osataan unohtaa ne huonot ja kipeät hetket ja ajattelemme vain sitä ihanaa lopputulosta :) :heart:

aMansikka..........kp 21/26-30..........yk 3...................... haaveissa 1.
Yöperhonen........kp 25/28...............yk 14.................... haaveissa 1.
Gutupallo............kp 21/25-32..........yk 3...................... haaveissa 3.
Tipi75..................kp 19/23-26..........yk 4...................... haaveissa 3.
Kumkvatti............kp 21/18-30..........yk 4...................... haaveissa 3.
Sohvi77...............kp 21/28-33..........yk 2?.................... haaveissa 3.

YPlla alkaa olla jännät paikat :) Kohta pääset testaamaan!! Tosiaan toi ei enää koskaan fiilis oli mullakin viime syksynä, mutta kummaa kyllä on unohtunu aika hyvin. Saa sitten nähä mikä on fiilis jos saa sen vaavelin maailmaan taapertamaan, että tuleeko toista :D

Eilen oli ihan hiton kovia vatsakipuja illalla, en osaa sanoa että mylläskö suolistossa, mutta ainakin ku paino ihan alamahaa niin oli kun tulessa. Säteili oikeen kylkiä ylös. Alaselkääkin juilii. Pitäisi kai raahautua lekuriin jos jatkuu, kun eikai se vielä raskaudesta noin pahasti voisi kipuilla.

Mitäs muut?? Kauheen hiljasta täälä ollu..

aMansikka ja rv 3+0 POKS! :laugh:

aMansikka, meillä on täällä kaksinkeskustelua vain :D voi, jospa nuo sun polttelut sun muut enteilis sitä plussaa tikkuun d:)b itsekin ajattelin, että jos en tässä kierrossa plussaa, niin sitten on kyllä mentävä lääkärin pakeille.! ja muutenkin kun ollaan jo yli vuos yritetty, niin eiköhän me jo johonkin tutkimuksiin päästä :) mutta toivotaan, että sinne asti ei edes tarvitse mennä.

YP, tosiaan vuoden yrityksen jälkeen pääsee tutkimuksiin. Oon lueskellu, että ne lähtee toisilla nopeastikkin liikkeelle. Nuori kun olet, niin luulisi ettei mitään vakavampaa ole. Varsinkin jos kiertokin on säänöllinen, niin luulisi että noepasti saatte mukavia tuloksia :)

Kumpa vaan merkkaiskin.. Just laskeskelin tossa, että oisin kaupungissa käymässä viikolla 6-7 niin voisin mennä yksityiselle varhaisultraan :) Haaveita haaveita.. Eilen kattelin ihan mainioita masutuubeja netissä, mamabellasta. Käyppä iloksesi vilkasemassa. Mun ehdoton suosikki oli sellanen missä lukee "my mom is my castle!" :laugh: Eipä noita kauheesti äitiysvaatteita taida kannattaa hommata. Mulla meni sinne vk 20+ asti omat vaatteet, yhet mammafarkut ostin, mutten varmaan ostaisi muuta jos vaan niihin sopisin. Kotona on kuitenki kivoin olla lökäreissä. Trikoopaidatkin loppupelissä menee aika pitkään. Ootko katellu/mietiskelly mitä tekisit?

Muutkin kun YP saa ottaa osaa keskusteluun, jos sattuu täälä pyörimään :)

aMansikka, nyt siis teen sopimuksen itseni kanssa, että jos ei tässä kierrossa nyt ole muukalaista tarttunut mukaan, niin menen sinne lääkärille tuon ukon kanssa :)

juu, oonhan mä jo noita äitiysvaatteita katellu :D malttamaton kun olen.. ja vauvanvaatteita tulee aina aika-ajoin hypisteltyä :ashamed: :)
nytkin mä olen verkkarit päällä vaan kun ahistaa noi farkut sen verran että ei kotona niitä viitti pitää.! ja jos tää mau tästä nyt alkaa kasvamaan, niin on mulla sellasia toppeja sun muita mitkä menee varmasti aika pitkään... ja just kaikki verkkarit sun muut.. ehkä sitä sit kattoo tilanteeseen nähden tarkemmin mitä tarvii ja mitä ei :) kaikkeehan mä nyt oisin jo haalimassa, mut pitää vähän toppuutella itseään.!

Vauvanvaatteet on kyllä niin sulosia.. Aattelin kyllä seuraavassakin raskaudessa tehdä niin, että ootan ensin äitiyspakkauksen ja kuulostelen, mitä lähipiiri aikoo lahjottaa, ennenkn suuntaan ostoksille. Niinhän se kuitenkin on, että nopeasti saa lisää tavaraa jos tarvii, mutta turhaa kertyy myös liiankin helpolla. KMkin oli helpompi jotenkin kestää, kun ei ollu mitään vauvatavaroita hommattuna, jotenkin ne konkretisoi sen vauvan tulon paremmin. Rakenneultran jälkeen sitten, tietää myös mahollisesti, että ostaako sinistä vai punaista :)

Kesällä oisi kyllä kiva kasvatella mahaa. Muotikin on nyt aika mahakkuutta suosivaa, niin normikaupoistakin löytyy kaikkea ihanaa. Talvella on sitten takki ongelmat ja kaikki. Tosin nyt jos plussattaisiin, osuisi LA marraskuun loppuun, eli silti tarvisi jotain talvivaatettakin. Ehkäpä sitä voi lainata mieheltä jotain isoa toppatakkia :) Voi kun saisikn ensi jouluna viettää joulua uuden tulokkaan kanssa!! :)

se on kyllä ihan totta, että sitä kampetta kertyy vaikka kuinka paljon.! ja kun saa sukulaisilta ja tuttavilta.... osa vaatteista voi sitten jäädä käyttämättäkin, jos on liikaa..! kyllä minäkin varmasti aika pitkälle YRITÄN sinnitellä ennen kuin ostan mitään suurempaa, että jos käykin köpelösti...
kesällä olisi kyllä hienoa odottaa, on ne masut vaan niin kauniita ja näyttäviä, ei tarvitse toppatakkien alle piilotella :D joo, miehen takki vaan niskaan muutamaks kuukaudeks ni eiköhän sillä pärjätä :D

mä oon niin höperö että oon jo katellu vaunujakin mitkä haluisin ostaa.. en tosin oo vielä päättäny, mutta ehdokkaat on jo valmiina :D

Hei YP ja aMansikka,kattelin ku olette kaksinkeskustelua käyny,niin päätin sitte ottaa osaa keskusteluun :) mulla kp18 tänään ja limoja oli tässä pari pv sitte,mutta mitään massutuntemuksia ei ole ollu,eli luulen oviksen tulevan ehkä huomenna,ainaki edellisissä kierroissa luulen sen ponganneeni kp19(?).Ikinä en ole tikuttanu ja toivottavasti ei edes tarvi,vaan plussaisin tästä kierrosta.Voi että ihminen on malttamaton,mitään muuta en tekiskään ku vain surffailisin vauvantarvike sivuilla,vaunuja jne. :D tiedän että menen ehkä HIEMAN asioiden edelle,mutta ku kuumetta pukkaa...

Tota vaunu juttua olen jonkun verran kanssa miettiny. Ihan niin pitkälle en ole päässy, että oisin valinnu vielä :D Mutta mutta..yksi kaveri lupasi lainaan omansa, niin pitkään ku tarvii, mutta haluisi kuitenkin että ne palautetaan. En jotenkin osaa kuvitella tällasta lainaamista, mitä jos niille käy jotain?? Pitäisi siis kai ostaa, mutta se kirjo mitä on tarjolla on aika suuri. Uudet vai vanhat? Tai sitte on jotain koppamalleja ja yhdistelmärattaita... Oon ihan tumpelo, enkä tajuu mitä ne tarkottaa :D Pitäisi kai mennä johonkin alan liikkeeseen nuuskimaan ja hypistelemään. Toinen aika tärkeä on turvaistuin. Sen ajattelin, että voisi ostaa ainaki uutena ja viimistä mallia. Karseita virityksiä nähny joillain, suoraa kirpparilta, luulisi turvallisuuden vähän kehittyneen muutamassa kymmenessä vuodessa :D

Hemmi, kaikkeen sitä ihminen tai NAINEN aikansa kuluttaakin, kun surffailee katselemassa kaikenlaisia tykötarpeita :D

itse ainakin haluan ostaa uudet vaunut ja nimenomaan yhdistelmät, että menee sitten vähän pidempäänkin :) ja tuo kopan valinta.. mietin sen sen mukaan koska vauva syntyy.! ja tosiaan, jos tunnustan niin olen käynyt jo lastentarvike liikkeissä katselemassa erilaisia vaunuja ja kokeilemassa. :ashamed: :D huoh.. ihan sekaisin olen kyllä tän vauva projektin kanssa :D
ja tosiaan, turvaistuin on erittäin tärkeä.! ostan uutena, että ei varmasti ole kolaroitu yms. ja mieluiten telakallisen istuimen niin sujuu sutjakammin tuo kiinnitys yms :)
(en onneks siis oo kauheen tarkkaan miettiny näitä juttuja:D)

No sehän on hyvä, että olet miettiny. Minä ehin olla jo raskauden puolessa välissä ja toi kaikki on mulle aika hepreaa :D Pitää kai ottaa vähän selvää mahdollisuuksista, kun seuraavaksi vierailen kaupungissa. Olisi vähän selvemmät suunnitelmat jos se vauva saataisin syliin asti. Vaikka oon aatellu, ettei kauheesti viittisi tuhlata vauva-ajan tavaroihin, jotka ei oo pitkään käytössä, mutta toisaalta hyvät vaunuthan menee mahdollisesti toisellekkin lapselle, tai niistä saa varmaan ihan käypä hinnan myydessä. Ehkäpä kuitenkin sijoitus kannattaisi.. Hhm. Mitäs muuta YP olet ehtiny miettiä, voisin kopsata sulta vähän ajatuksia, kun oot noin hyvin ehtiny ajatella? :D

no mut jos yhdistelmä vaunut ostaa ni nehän menee sitten vielä rattaina isommallekin lapselle :) ja toi vaunu juttu muutenki on mulle aika tärkee.. haluun että ne on kevyet työntää, mut silti aika jämäkät, ettei ne mitkään ihan hempulat oo.! ja leveät renkaat täytyy olla sekä suht iso tavaratila. ja kuomun täytyy olla suijaava, ei siis kovin avoin :) oon vaativa :D
ja kaikki nuo turvaistuin asiat olen miettiny ja katellu :) ja siihen mahdollisesti lämpöpussit yms.. :D
oon toki miettiny et autokin pitää vaihtaa :D ja siihen miettiny että pitää olla tilaa vaunuille ja noille kolmelle koiralle.. eli kaikki pienimmätin yksityiskohdat on melkeen mietitty.! kuten myös kaikki sängyt sun muut.... ja asuntoakin katotaan nyt siltä kannalta että siinä ois hissi.!
sanokaa jo mulle et lopetan tän hössötyksen ku ei se pikkunen oo vielä ees tuloilla :D en tiiä onko tää ihan tervettä miettiä näin tarkkaan näitä kaikenmaailman juttuja :laugh:

YP tervettä tai ei,sama meininki täällä :D Turvaistuimen haluan sellasen telakallisen,ja yhdistelmävaunuja olen miettiny.Ja auto tietenki menee vaihtoon kesällä,farmarimallia olen ajatellu.Huhhuh,mikes raukka ku tietäis että emännällä päässä vauvalle kaikki valmiina ja kuiten ei muka "yritetä"vauvaa vaan hänen mielestä tulee jos tulee,itsehän kyllä kovasti yritän :D

Hemmi, eli sulla siis samanlaiset suunnitelmat kun mulla :) farkku tai voyager on kyllä meidän autovalinnat.. voyager ois parempi ku ois enemmän tilaa, mut se syö löpöö nii pirusti.! ukko haluis farkku bemarin :D sanoin et saa hommaa minkä auton vaa kuhan sinne mahtuu kolme koiraa, vaunut, turvaistuin ja me itse kyytiin :D on siinä ukolla pähkäilemistä... täällä se aina illat pitkät pyörii netissä kattelemassa erilaisia farkkuja ja kyselee mun mielipidettä. hyvä ettei hikikarpaloita tuu otsalle ku se niin kovasti miettii :D

Meillä on jo farkku, löytyy yksi siperianhusky ja jossain vaiheessa varmaan toinenkin. Mitä koiria sulla YP on? Tos farkkukin tuntuu vähän ahtaalta ajatellen, että oisi koira paksissa. Eihän sinne silloin juuri muuta voi laittaa. Ainakaan meidän silppurin kanssa :laugh: Viime kesänä lähti turvavyöt, ennenku saatiin koiraverkko asennettua. Eli vaunut pitäisi mennä takapenkille istuimen kanssa. Se aiheutti mulle joskus unettomia öitä :)

Ollaan ensi kesänä varmaan muuttamassa ja jos ei rivaria löydy, niin toi hissijuttu olikin aika pätevä. Sitä ei ole tullut ajatelleeksi. Toinen on kylppärin koko, pitäisi mahtua amme ja itse sinne turvallisesti kylvettämään. Äitini ehdotti ammetta keittiön pöydälle, mutta kun napero kasvaa niin se ei enää toimi. Sitäkin mietin, että laittaako pinnasä'ngyn omaan makkariin vai vauvan omaan huoneeseen. Meillä on kissa, jonka pomppimistakin olen miettiny. Pitäisi saada se luikero pysymään eri huoneessa nukkumassa, mutta mitäs jos se livahtaa ja menee vauvan päälle.. Kaikkea sitä ehtii ajatella itsensä mielipuoliseksi asti, ja tosiaan ei ole vauvan tulo lähelläkään :D

Yhteistyössä