n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Gataa Jaksuja sulle sinne, ymmärrän että on varmasti sullaki tunteet pinnassa tämän päiväisen jälkeen! :hug: Mun hyvä ystävä sai kans keskenmenon reilu vuosi sitten (rv. 6 vasta, mutta silti!), ja sen asian kanssa myötäeläminen oli myös mulle todella rankaa. Nyt ko. ystävä on onneksi saanut 2kk sitten suloisen pikkunyyttinsä syliinsä, olen siitä heidän puolestaan älyttömän onnellinen! :heart:

Enpäs ole muuten tainnut muistaa mainita, että kävimme ukkokullan kanssa viime viikon alussa vaihtamassa autoa, nyt on laatuauto alla; bemari... :D
 
gataa: Harmi, että jäi huono mieli lääkärireissulta. Jotkut lekurit ne osaa olla just niin tympeän tylyjä, että itselle tulee siitä tosi paha mieli. :| Hyvä, että sait terolutit ja toivotaan vielä, että ne tehoais sulle. Itselläni ainakin on tehonnu ja on tosi mukavaa, kun tietää tasantarkkaan milloin menkat alkaa. Ennen oli aina semmosta arpomista eikä yhtään voinu aavistella millon ne alkais. Mulla on ilmeisesti kans jotain ovulaatio ongelmaa... Eli oliko sulla niinku rakkuloita munasarjoissa? Vai ultrattiinko sua? Mulle gyne sanoi, kun ultrasi ja näki rakkulat, että ensisijainen "hoito" olis laihdutus. En usko, että siihen itse voi muuten vaikuttaa. Lääkkeillähän se yleensä korjaantuu. Onneksi. :) Pahoittelut ystäväsi puolesta... Todella surullista. :( Varmasti erittäin rankka kokemus ystävällesi ja myöskin sinulle. :hug:

Dreamer-88: Kiitti. :heart: Toivotaan tosiaan, että tää tästä alkas rullata eteenpäin.
 
Kuulkaapas arvon kanssasisaret; semmoista tässä mietin että mikähän mahtaa olla siis selkeä raja, jossa voidaan "olettaa" laihduttamisen auttavan kierron säännöllistymiseen?! Kuten esim Gataa meinasit tuossa aiemmassa viestissäsi että pitäisi laihduttaa ja katsoa auttaako..... *tyhmiä kysymyksiä*........ :ashamed:
 
Sirpula: Onnea uuden auton omistajalle :) Olen kuullut, että 5-10% pudotus jo auttaisi.. Itse tiputin helmi-kesäkuun välissä 7kg pois.. 79kg:sta 72:een.. Nyt varmaan painan 73-74, en ole mitannut.. Olen 170cm pitkä, mutta jalat esim. on lihaksikkaat.. Kyllä näitä kiloja vielä jossain vaiheessa lähtee, mutta en halua stressata.. :)
 
Olikohan se että kun BMI on yli 25 niin pitäis laihduttaa se 5-10%. Mua kehotettiin pudottamaan painoa, mulla BMI jotain 24 tai reilu (kuitenkin alle 25).

Sirpula, hyvän auton valitsitte! ;) Meillä kans bemari, mut vanha jo, -92. Vähän normaalia sporttisempi. ;) Haaveissa vaihtaa uudempaan, mutta saa nähä riittääkö rahat, pitääkö tyytyä johonkin toiseen merkkiin. Bemarit on kyllä hyviä. Hyvännäköisiäkin! :D
 
Eijei tytöt, kyllä sen toyota pitää olla... ;)

Tuosta painonpudotuksesta... Minäkin olen kuullut, että 5-10% pudotus ois hyvä. Mullakin pitäs painoa pudottaa, mutta tuntuu että se on vaan jämähtäny yhteen kohti eikä tipu sitten millään. :|

Mua rupes stressaamaan... Ku mulla tutkitaan nyt sitä, että ovuloinko ja kävin nyt viimeviikolla siellä verikokeessa. Sanokaapa onko mitään järkeä, kun gyne puhu, että mulla pitäs tässäkin kierrossa vielä käydä verikokeessa, josta katotaan taas se progesteroni. Ja taas saa maksaa siitä 50?. Eiköhän todisteeksi riittäisi yksi mittauskerta ja ovulaatiotestit joilla oon testannu ainakin neljän kierron ajan (joihin en oo koskaan saanu kunnon plussaa.) :ashamed: Minusta ainakin se toinen kerta tuntuis jo ajan haaskaukselta, kun voisin aivan hyvin saada vaikkapa ne clomit jo seuraavaan kiertoon, jos tästä verikokeesta nyt paljastuu että en ovuloi. Saattoi kyllä nyt tulla hieman sekava selostus. Anteeksi oikeesti ku kokoajan jauhan tätä asiaa. :/
 
Mä lupasin jättää teijät tänne ja unohtaa kuumeilun mut arvatkaas nyt on menossa kp 37/30-32 eli ei ne menkat tullukkaa :LOL: :LOL: no onhan ne aikasemminki venähtäny...

oireita ei oo mihinkään suuntaan..tai no tunnen itteni väsyneeks koko ajan mut se voi johtuu jostain muustaki
 
ai niin nyt toista päivää pääkipee.. ja sillon ku menkkojen ois pitäny alkaa ni ei uskaltanu suuta avata ku aina tuli vaan sammakoita suusta.

mutta edelleenkään en usko että oisin raskaana...mua vaan enemmänki huvittaa et kun oisin jättäny kuumeilut ni sit käy näin...voi olla et tänää käyn ostaa testin jos kerkiän apteekkiin
 
Olihan se eilinen kokemus enkä koskaan halua kokea sitä itse... On se tuskaisaa katsoa vierestä kun kaveria sattuu :( ja itse ei voi tehdä mitään... Mutta onneksi mulla on erittäin urhea kaveri :heart: pärjäs tosi hyvin jos noin voi sanoa...

Tinttu toivotaan tosiaan että se täti nyt sit saapuis... Tosin en saanu teroluteja ku yheks kuukaudeks joten nyt pitää sit vaa toivoo et tää oli vaan poikkeuksellisen pitkä kierto ja nyt ei tartte sit ens kierros jännätä näin pitkään... Kyllä se ultras ja ymmärsin ettei munasarjois näkyny mitää rakkuloita... Ei auta siis muuta ku alkaa laihduttaa... Harmitti tosiaan kun en niitä terolutteja saanu enempää... Tänään tuli sit verikokeiden tulokset, prolaktiini oli 301mU/l (viitearvo 50-500mU/l) ja tyreotropiini 3.990mU/L (viitearvo 0.400-4.000), sen enempää noita ei ollu selitetty mut näköjään ainaki viitearvojen sisällä ne on...

Sirpula onnea autosta!! :flower: Ja tosiaan se lääkäri sano et jo 5kg pudottaminen pitäs vaikuttaa ovulaatioon... Mulla nyt tavotteena pudottaa ainakin 10kg... ½kg viikossa olis kuulema sopiva tahti...

wiivi84 toivottavasti pitkä kierto olis kuitenkin merkki plussasta :)

Bayan Fare paljon onnea ovis plussasta :flower: se on niin ihana kun pystyy niin paljon iloita kahdesta viivasta vaikka ne olisikin vain ovis testissä... :) Peukut on pystyssä täälläkin!! Peitto vaan heilimaan ;) Taidan itekki alkaa tikutella heti ku täti saapuu niin näkee että tuleeko sitä ovulaatiota vai ei...
 
TIISTAI 18.9!

Dreamer-88........ kp 3/26-86............ y 10kk..... 1. toiveissa
Tinttu...............kp 4/26.....................yk 6..............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 17/32-?................yk 9............1 toiveissa
Nasu86...............kp 18/33-??............yk 12............1 toiveissa
Sarah85.............kp22/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp27/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 28/31-36...............yk 10.........1 toiveissa
Corelia................kp37-30...................yk8.............1 toiveissa
Tinii..................kp 37/28-40................9kk............1.toiveissa
Wiivi84..............kp 37/30-32 ..............yk10..........2.toiveissa
Sirpula...............kp 38/34-71.............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 39/25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
rina82.................kp44/??...................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp52/45-80............ .yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 60/31-39.............yk 6.............1.toiveissa


Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5

Päivittelin nyt sit aikanikuluks... Laitoin sut Wiivi84 nyt sit takas listoille :)
Mitenkäs Corelia ja whisnefka, teillä näyttää olevan päiviä jo mukavasti kasassa? löytyykö oireita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja gataa:
TIISTAI 18.9!

Dreamer-88........ kp 3/26-86............ y 10kk..... 1. toiveissa
Tinttu...............kp 4/26.....................yk 6..............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 17/32-?................yk 9............1 toiveissa
Nasu86...............kp 18/33-??............yk 12............1 toiveissa
Sarah85.............kp22/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp27/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 28/31-36...............yk 10.........1 toiveissa
Corelia................kp37-30...................yk8.............1 toiveissa
Tinii..................kp 37/28-40................9kk............1.toiveissa
Wiivi84..............kp 37/30-32 ..............yk10..........2.toiveissa
Sirpula...............kp 38/34-71.............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 39/25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
rina82.................kp44/??...................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp52/45-80............ .yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 60/31-39.............yk 6.............1.toiveissa
MissMaisa..........kp 25/26...................yk14............3.toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5

Päivittelin nyt sit aikanikuluks... Laitoin sut Wiivi84 nyt sit takas listoille :)
Mitenkäs Corelia ja whisnefka, teillä näyttää olevan päiviä jo mukavasti kasassa? löytyykö oireita?
Lisäilin itteni tuonne listaan. Eli olen 23-vuotias 3-vuotiaiden kaksospoikien äiti. Kauan ollaan yritetty, huomasin että tässä pinossa on monta jotka on yrittäny aikalailla yhtä kauan. Tänään kävin mehiläiseen varaamassa aikaa, käydään tarkistuttamassa että kaikki on ok. Jännittää vaan, jos sieltä löytyykin jotain :( Mutta toisaalta tämä on kyllä niin rankkaa henkisesti, että mieluummin mä sitte kuulen ne huonotkin uutiset. :eek: Onpas monella menossa pitkä kierto. Mulla on aina tuo 26 päivää, kolme kuukautta sitten lyheni päivällä. Nytkin tiedän tarkalleen koska alkaa menkat, eli huomenna klo 13-15. Aina yhtä tarkasti ne alkaa vaikka ei tarvis :kieh:
Nyt ilta puuhiin :wave:
Kaikille plussa onnea :heart:
 
Dreamer-88......kp 3/26-86............ ...yk 10..... 1. toiveissa
Tinttu...............kp 4/26.....................yk 6.......1 toiveissa
Bayan Fare........kp 17/32-?................yk 9.......1 toiveissa
Nasu86.............kp 18/33-??...............yk 12.....1 toiveissa
Sarah85............kp22/28-30................yk14......1 toiveissa
Hempukka87.....kp27/30-?..................yk 11......1 toiveissa
Haltia................kp 28/31-36................yk 10.....1 toiveissa
Corelia................kp37-30...................yk9.........1 toiveissa
Tinii..................kp 37/28-40................9kk........1.toiveissa
Wiivi84..............kp 37/30-32 ..............yk10.......2.toiveissa
Sirpula...............kp 38/34-71...............yk4........1.toiveissa
whisnefka ..........kp 39/25-32 ..............yk9........1 toiveissa
rina82................kp44/??......................yk28......1. toiveissa
Anna333............kp52/45-80............ ....yk14......1 toiveissa
gataa.................kp 60/31-39.................yk 6......1.toiveissa



Piti päivittää omia tietoja hieman. Aloitin eilen ovistestien kanssa leikkimisen ja se näytti haaleaa plussaa, joten saa nähdä miten tässä käy. On se kyllä jännä, miten iloinen voi olla kun edes ovistestit näyttää kahta viivaa....Jatketaan harjoituksia:)
 
Tervetuloa MissMaisa :wave:

Meillä näyttää noita yrityskiertoja olevan sama määrä kasassa...vaikka eipä noillakai ylpeillä kannata :ashamed:

Viikon päästä pitäisi tädin kurvata taas paikalle mutta maha on jo tänään ollut tosi kipeä. Paska jos menkat alkaa jo. Omalla tavalla oon oppinu nauttimaan tästä kierron piinailuvaiheesta...se on vähä niinku lottoarvonta...alkaa tuntua että todennäköisyys on sama kumassakin jättipotin saamisen suhteen mutta jännäämisessä on silti jotain kivaa.

Flunssa alkaa jo helpottaa...onneksi. mutta nyt on pakko hautautua taas tenttikirjojen alle... :wave:
 
no oikeassahan mä olin...testin tein eikä tota negaa voi muuksi luulla.
päänsärky pikkasen helpottanu mutta väsymys painaa ja kovaa päälle... mut nämä oireet eivät siis tarkoittaneet mitään...

eli taas vaan jäi menkat tulematta... :ashamed: :'( :'( :snotty: hmm
 
Bayan Fare: Joo kyllä bemari on paras, tuumasin minäki ukolle että meille ei sitten enää muun merkkistä autoa tulekaan! :saint: Meillä tuo auto on 2001 vuoden mallia, joten ihan kivasti uudehkokin. Tuo on vielä farmarimalli, niin mahtuu sitten (toivottavasti pian) ne lastenvaunutkin hyvin kyytiin! Ja eipäs siinä, on meillä nytkin usein jo vaunuja ja turvaistuimia auto täynnä, kun meidän molempien sisarusten lapset on meillä usein hoidossa; ovat mulle niin rakkaita (varsinkin mun sisarusten tenavat), kuin omia!! =) :heart:

Bayan Fare, Gataa & Dreamer-88: Oon mäki kovasti yrittäny laihdutella, mutta ei tämä kiireinen elämäntapa (työt+opiskelu) oikein anna aina myöten... Taidan nyt yrittää ihan tosissani ottaa itseäni niskasta kiinni ko. asian suhteen, jospa minäkin muutaman kilon edes saisin karistettua! :p

Mitä olette mieltä, kuinka kauan esim. mun kannattaisi näiden epämääräisten kiertojeni kanssa arpoa ennen terkkarille soittamista? Kuinka kauan te muut olette odotelleet kierron "tasaantumista" vai kannattaako sitä ylimääräisiä odotella jos perheenperustamishaaveet on pinnassa?
 
Sirpula Saako kysyä että paljo maksoitte bemarista? Ihan vaan sillä että tietäis jotain suuntaa mitä ton ikäset maksaa, että voiko ite haaveillakaan :ashamed:

Tuosta kiertojen epämääräisyydestä en osaa oikeen sanoa... Mä menin lekurille ku oli 3kk menkat pois, mutta ois kyl voinu mennä aiemminki...
 
Tervetuloa, MissMaisa. :)

Wiivi84, pahoittelut negasta. Älä silti luovu toivosta vielä. :hug:

Sirpula, sinuna minä soittelisin nyt jo terkkarille. Eihän tuota pidemmän päälle kestä hullukaan jos kierto on esim. tuo 71 pvä. :eek: Mulla kävi niin, että 1/07 aloitettiin yritys ja 4/07 kävin gynellä kun kierrot oli päin persettä. Kun menin gynelle niin kp:t oli jo muistaakseni n. 100. Minusta epäsäännöllinen kierto on hyvä syy mennä lääkäriin/gynelle/terkkarille tarkastuttamaan asiat. :) Toivottavasti sulla on tuo epäsäännöllisyys ohimenevää niinkuin varmaan onkin, mutta minusta kannattaa silti soitella terkkarille. Ethän sinä siinä mitään häviä. :heart:

Mä täällä raivostuneena odottelen lääkärin soittoa niistä progesteroni arvoista. Kyllä se sitten meni loppuviikkoon, ties vaikka vasta perjantaina soittelis. Arrrgg... Aion sanoa lekurille suorat sanat jos se meinaa laittaa mua siihen kokeeseen toista kertaa. Eiköhän sen luulis saavan selville, että ovuloinko, yhden verikokeen perusteella ja sen, että en oo ainakaan 4. kierron aikana saanu ovisplussaa. Vitsi, kumminkin se lääkäri laittaa mut vielä siihen verikokeeseen, minäpä sanon että meen siihen jos se maksaa ite sen. :D

Niin tosiaan, ONNEA Bayan Fare ovisplussasta!! :heart:
 
Bayan Fare: Tottamaar sitä kysyä saa!:) Eli semmoiset 25 000e oli tuolla hintaa. Mutta me laitettiin edellinen auto välissä ja täten jopa saatiin ite vähä rahaa käteen, joten ei ainakaan miinukselle jääty.Tuo on sellainen 330-malli (jos tiedät millainen on?;) ja väriltään musta, ihanainen auto minun makuun!! :saint: Niin ja onnittelut sinulle ovisplussasta!!! :hug: ...minä kun en ole vielä sitäkään onnistunut kertaakaan saamaan! :| Mutta ehkä vielä joskus..

Tinttu & Bayan Fare, teidän kannustamina yritän tässä samalla parasta aikaa päästä läpi terkkarin soittoruuhkien.........Odotellaan! =)
 
Ja nyt on sitten aika varattu, parin viikon päästä!!!:) Terkkari oli ihmeen suopuisalla tuulella, yleensä olen hänestä kuullut että olis melko nihkeä laittamaan ko. tapauksissa eteenpäin jos alle vuosi yritystä "vasta" takana.

No eli kertokaa nyt mulle mitä siellä tehdään? Munasarjojen ultauksen ainakin sanoi tapahtuvan.. Mitähän muuta? Jännittää ihan kamalasti, toivottavasti kaikki olis kunnossa.
 
Tervetuloa MissMaisa

Wiivi84 toivotaan että se plussa sieltä vielä tulis!

Sirpula mulla sama tilanne, koulu ja työt tuntuu vievän niin paljon ajasta ettei tässä oikeen muuhun tunnu olevan aikaakaan... Hyvä että sait ajan! Mulla tosiaan oli kp n50 ku sinne lääkärille soitin ja ei ne siellä tuntunu ihmettelevän ollenkaan et miks mä jo nyt soittelen, kävin kyl samalla siel papassa... Mut tosiaan kun kysyin sit siitä et kun on niin pitkään jo ollu tosi epäsäännöllinen kierto et mistäs vois johtua niin sano et ovulaatio ongelmia on ja se todennäkösesti venyttää tota kiertoa aina välillä... Joten vasta tammi-helmikuussa alkaa asiaa tutkia jos siihen mennessä ei oo plussaa tullu ja nyt pitäs vaan laihduttaa... Eli odotettavissa on jatkossakin epäsäännöllisiä kiertoja ja sen eteen ne ei viel suostunu mitää tekemään... Mulla kans siis ultrattiin ja kaikki näytti olevan kunnossa, samoin otti sit noi verikokeet ja papan... Nyt sit syön niit teroluteja ja oottelen et se täti tulis kylään... Kerrankin sitä oikeen toivoo tätiä :)
 
Keskiviikko 19.9!

Dreamer-88........ kp 4/26-86............ y 10kk..... 1. toiveissa
Tinttu...............kp 5/26.....................yk 6..............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 18/32-?................yk 9............1 toiveissa
Nasu86...............kp 19/33-??............yk 12............1 toiveissa
Sarah85.............kp23/28-30..............yk14............1 toiveissa
MissMaisa..........kp 26/26...................yk14............3.toiveissa
Hempukka87......kp28/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 29/31-36...............yk 10.........1 toiveissa
Corelia................kp38-30...................yk9.........1 toiveissa
Tinii..................kp 38/28-40................9kk............1.toiveissa
Wiivi84..............kp 38/30-32 ..............yk10..........2.toiveissa
Sirpula...............kp 39/34-71.............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 40/25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
rina82.................kp45/??...................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp53/45-80............ .yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 61/31-39.............yk 6.............1.toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
:heart:



Toivotaan Wiivi, että se sulla vielä plussaksi muuttuis. Ja tervetuloa Miss Maisa. :wave: Sullla onkin jännät päivät.

Itsellä ei oikein mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Odottelen tätiä ensi viikolle. Jotenkin toiveikas olo, että josko sitä vaikka nyt plussais, mutta realismi painaa päälle aika rankasti aina kun alan liikaa asiaa miettimään - kyllä ne menkat kuitenkin alkaa. On niin kiireistä töissä ja pitkiä päivä, ettei ennätä onneksi liikaa miettiä ja piinailla, vaikka kuten Sarah sanoikin, tavallaan tästä piinailustakin on oppinut nauttimaan, ja kun se plussa joskus tulee, niin sillä rimulla ei kyllä ole määrää eikä rajoja. Täällä on monella muullakin nyt jännät päivät. toivotaan, että saataisiin plussanneiden pinoa kasvamaan :whistle: plussatuulia kaikille.

 
Terve!

Täällä onkin muutama tuttu nimi jo valmiina ja itsekkin ajattelin noiden yk: teni kanssa tänne siirtyä.. Oon tuolla kakskymppisissä olut taustalla mukana, mutta nyt taas innostunut palstailusta (ainakin käyn ahkerasti lukemassa) Että jos minutkin huolitaan, niin tulisin mielelläni listoille... kp 17/30-41 yk 13 ja 2 toiveena..
 

Yhteistyössä