n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Olen lukenut ahkerasti teidän viestejä ja nyt oli pakko kirjoittaa... ollaan yritetty jo 8kk saada lasta, mutta ei vielä mitään. Lohtua saan, kun luen monen täälläkin saaneen lapsen yli vuoden yrittämisen jälkeen ja ihan luomuna. Yritän olla miettimättä kaikkea tätä, mutta edes töissä ei pääse irti kunnolla ajatuksesta, kun asiakkaana käy äitejä pienten lasten kanssa ja silloin vain miettii miksei itsellä vielä ole tuollaista pientä rattaissa ja tuntuu että pongaan kaduilta kaikki raskaana olevat naiset. Noh, parin päivän sisällä pitäisi alkaa taas kuukautiset ja valitettavasti alavatsassa tuntuu siltä, että ne myös tulee...se hieman masentaa, mutta uusi yritys sitten vaan käyntiin. Ostin kasan ovulaatiotestejäkin, jos niistä olisi apua jatkossa, ei meinaan auttanut ainakaan tällä kertaa. Tosin tämä oli vasta ensimmäinen kuukausi. Taidanpa tuhlata tämän vapaapäivän siivoillessa, niin saan ajatuksen muualle edes hetkeksi.
 
liinu83 & corelia, tervetuloa! :heart:

Sarah85: Kiva, että sait kuitenkin hyviä uutisia. :) Ja hyvä, että pco tavallaan suljettiin pois.

corelia: Mulla sama juttu, ku sulla... Bongaan kaupasta ja kadulta ihan varmana aina kaikki raskaana olevat. Viimeksi tänään yhdessä kaupassa myyjä oli raskaana. Masentaa. :ashamed: Mekin ollaan muuten yritetty 8kk ja nyt lähti 9 kuukausi käyntiin.

Oon yrittäny ovista tikutella nyt perjantaista asti, mutta oon saanu vaan haamuja. Joka kerta se haamu on kuitenkin hieman vahvistunut, mutta en usko että se merkkaa mulla mitään. Tympii. No, ens viikolla meen sinne progesteronin mittaukseen ja sit selviää oonko ovuloinu. Miehellä tässä kuussa meno sinne simppatestiin. Sekin jännittää, että millaset tulokset sieltä tulee.

Mutta, tärppionnea kaikille! :heart:
 
Ootteko kokeillu mitään "taikakeinoja"?

Mä kävin tänään reikihoidossa (oli ihan kiva, rentouttava, lämmin). En kyl tiedä pitäskö siitä ees olla apua lapsettomuuteen mutta katotaan. :) Sit mulla on kaulassa karneoli. Kivi siis.. Tämmöstä sanotaan jonku luontaishoitolan sivuilla karneolista:

Voima: Karneoli vapauttaa surua, kateutta, pelkoja, apatiaa ja raivoa. Se juurruttaa nykyhetkeen, lisää elinvoimaa, antaa rohkeutta ja kehittää analyyttisiä kykyjä. Fyysisellä tasolla karneoli voi olla hyödyllinen muun muassa hedelmällisyyden kasvattamisessa, impotenssi tai frigiditeetti ongelmissa ja reumatismissa (2).
Muuta: Oranssi karneoli on yksi horoskooppimerkki härän onnenkivistä, karneoli on myös Suomen Kultaseppien Liiton hyväksymässä kiviluettelossa heinäkuun kuukauden kivi.


Mä muuten olen härkä... :) Onkohan mulla muuta...ei varmaan...ellei rukousta lasketa. :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Vieläkään en tahdo uskoa tätä todeksi. Huomenna vien pissi näytteen labraan varmistusta varten ja jotenkin ihan hassuja pelkoja, kuten entäs jos tulos ei olekkaan sama tms.. :ashamed:

Haltia: Plussasin viimein kp 58/28. Tällöin plussa oli jo ihan selkeä, viivat miltei samanlaisia. Tätä ennen ehdin tehdä neljä testiä ja kaikista ihan selkeä negatiivinen tulos, ei edes haamuja. Viimeisimmän näistä teetätin terkkarissa 24.8. Kummallisen myöhään plussa näkyi, enkä osaa ollenkaan ajatella milloin pienokainen on saanut alkunsa. Tämän vuoksi toivon pääseväni ekaan ultraan mahdollisimman pian, saisi tietää myös milloin laskettu aikani on. =) Nyt veikkaan huhti-toukokuun vaihdetta..
 
Minä hieman tietämättömänä asiasta kyselen...Mikä juttu se on et joku foolihappo edistää raskaaksi tulemista??Ois kiva saaha tietää sen "pillerin" tai mis muodos se nyt myydäänkään apteekeis, niin nimi? Millä nimel voin lähtä ostaan sitä apteekista? Greippimehukin tuntuu auttavan, mut oon allerginen sille niin taidan jättää väliin... =)

Pinkviini, hirmusesti onnea plussasta!!!! :hug:

Kertokaa toiki kaikkia vinkkejä mitä tiiättä, mitkä auttas raskaaksi tulemisessa.Otan niitä ilomielen vastaan!!! :heart: Kokemuksia ja kaikkee...
 
huomenia!

liinu83: Foolihappoa on mielestäni miltei kaikissa monivitamiini valmisteissa. Ja varmistuksesksi voit katsoa pakkauksen tuote selosteesta, foolihapon määrä vaihtelee eri valmisteissa. Meillä minä napsin foolihappoa ja kultani söi sinkkiä. En tiedä miten suuri vaikutus niillä on, mutta meillä kävi juuri niinkuin toivottiinkin :heart:

 
Pinkviini: sulla siis jäi oikeastaan yhdet kuukautiset välistä ja sitten seuraavien aikana plussasit.. mielenkiintoista kuulla, mikä viikko sulla on meneillään, että koska raskautuminen on tapahtunut, onko vasta kierron loppupuolella, vai eikö vaan ole näkynyt testissä aikaisemmin. Ihanaa, että joku sai kaikkien negojen jälkeen plussan,se on siis mahdollista :heart:

liinu83: Mielestäni foolihappo ei sinällään vaikuta raskaaksi tulemiseen, mutta sitä suositelleen raskaana oleville ilmeisesti sikiön kehityksen kannalta tärkeää, ja siksi jo raskautta toivottaessa sitä olis hyvä syödä. Ja tosiaan sitä saa kaikista vitamiinivalmisteista, meillä popsitaan molemmat säännöllise epäsäännöllisesti multivitoja ja minä juon greippimehua aina kun muistan (pidän siitä oikeastikin :) ) vaikka olen jo lannistunut noiden suhteen, olen niitä yrittänyt lisätä jo tämän koko yrityksen ajan, ja sitähän on takana kohta vuosi.

Bayan fare: kaikenlaisia poppakonsteja välillä yritän. Jos jossain viitataan, että saattaa auttaa hedelmällisyyteen, ei siinä mielestäni ainakaan mitään menetä, jos koittaa. Reiki-terapiasta en ole kuullut auttaako se raskaaksi tulemiseen, mutta toivotaan niin. Itse lueskelin eilen yhtä "vaihtoehtoinen terveydenhoito" kirjaa, ja siellä sanottiin, että aromaterapian ja vyöhyketerapia saattaisivat auttaa. Ainakin epäsäänöllisten kuukautisten säännöllistäiseen ja ovulaaton tapahtumiseen. Siinä näytettiin kaksi paikkaa selässä joita painelemalla kuukautisten pitäisi saada oikea rytminsä. pitää painaa kahdella sormella, siis kahta pistettä yhtä aikaa - toiset aika alhaalla häntäluun molemmin puolin siinä missä alkaa peppuvako ja toiset kaksi ristiselän kohdalla molemmin puolin selkärankaan. En sitten tiedä auttaako tuo, tai kuinka paljon niitä pitäisi painella, mutta eipä siinä kai ainakaan mitään menetä ;)

 
haltia: En oikein ole varma mikä viikko on menneillään tai missä vaiheessa raskauduin. Näiden sivujen testin mukaan menossa olisi jo vko 8. Tiistaina menen ensimmäistä kertaa neuvolaan ja siellä varmasti selviää mikä viikko on menneillään. Ihmeen myöhään tosiaan plussasin, toivo raskaudesta oli jo mennyt monien negojen takia ja odottelin vain seuraavaa kiertoa. Tämän vuoksi kävin jo lääkärissäkin. Lääkäri halusi vielä testata varmuuden vuoksi ennen hormooni kuurien aloittamista ja kappas vain raskaana olin :) Toivoa ei siis kannata menettää, sillä pieniä ihmeitä oikeasti tapahtuu!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille yritykseen! :hug:
 
Minä popsin aikaisemmin b-vitamiinitabuja, siinä oli osaksi myös foolihappoa. Nyt ostin verkkoapteekista pelkkää foolihappoa, sen nimi on Bio-Folin. Foolihappo on vesiliukoinen b-vitamiini, joka on tarpeellinen normaalille solujen jakautumiselle ja auttaa veri- ja punasolujen muodostumista- eli se ei edistä sinänsä raskauden alkamista, mutta se on erittäin tärkeää raskauden aikana. Pitäisi aloittaa kylläkin jo syömään ennen raskautta. Foolihapon puute voi johtaa tietyntyyppiseen anemiaan, jonka epäillään aiheuttavan sikiölle hermostoputken sulkeutumishäiriöitä eli myös sikiön solut jakautuvat normaalisti. Raskausaikana foolihapon tarve kaksinkertaistuu. Jos syö normaalistikin monipuolisesti, niin se kyllä riittää - mutta ei kai yhden pillerin popsiminen pahaakaan tee.
 
Moikkelis!

Mulla on ollu foolihappovalmisteena käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti Möllerin Sydämelle. Sellanen violetti purkki näkyy olevan ja pienemmästäki apteekista löytyy helposti. Tuota greippimehua join kanssa joskus mutta seki on nyt jääny, kun pahin yrittämisen meininki on menny ohi.

Ovis lähestyy kovaa kyytiä eli ahkeraa peittojen pöllyyttelyä pitäs alkaa täälläki taas harjottamaan...mutta tekemällä ei kyllä aleta tekemään eikä se maailman loppu oo vaikka ei vieläkään onnistuis. Pakko on silti myöntää että itku tuli viimeksi ku täti kurvasi kylään...osittain kivun ja osittain pettymyksen takia.
 
Hei taas,

Kun nyt näistä vinkeistä/nikseistä ollaan puhuttu, niin tuli mieleen yksi lukemani artikkeli jostakin lehdestä. Joku maa oli tutkinut miten maito vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Toisille testiryhmässä oltiin juotettu n.2dl rasvatonta maitoa päivässä ja toisille sitten sitä 1% maitoa. En nyt muista kuinka kauan tämä testi kesti, mutta sen tuloksen mukaan ne jotka joi rasvaisempaa maitoa tuli raskaaksi n.10% todennäköisemmin. En ole kyllä vaihtanut itse sitä maitoa rasvaisempaan, mutta varmaan pitä kohta kokeilla miten tälläiset tutkimukset pitää paikkansa:)
 
Mä oon syöny sitä multi-tabsin raskausvitamiinia jo näin etukäteen mutta nyt pieneen toviin en oo sitäkään muistanu ottaa... Greippimehuilutkin jo jätin...

Tänään tein testin ja ei olis voinu olla selkeempi nega, täti on tosiaan karkuteillä... Soitin aikaa yksityiselle ja sain onneks ens tiistaiks, sit toivottavasti saan lääkettä ja pääsee taas yrittämään... Suostuukohan ne kuinka helposti yksityisel tekee samal testin jos haluis vaan varmistaa verestä et onks raskaana?
 
Torstai 6.9.2007

Bayan Fare.........kp 5/32-?................yk 9............1 toiveissa
Sarah85.............kp10/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp15/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 16/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 17/26......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 24/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 25/30-32..............yk10...........2.toiveissa
Sirpula...............kp 26/34-71.............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 27/ 25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
äippä 84.............kp29/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82.................kp32/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp40/45-80............. yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 48/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa
Nasu86...............kp 77/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
liinu83.................kp?/28-30.................yk?.............1 toiveissa
Corelia................kp..............................yk...............1 toiveissa

Plussanneet :heart:

Pinkviini yk 7


Pinkviini, onnea kovasti.. ja tarrasukkia mukaan :) :)


noheips kaikille. ajattelin pistää plussanneiden/plussannen perään millä yk:lla plussas...


liinu83 ja Corelia mikä kp sulla menossa ja mones yk??
 
Perjentai 7.9.2007

Bayan Fare.........kp 6/32-?................yk 9............1 toiveissa
Sarah85.............kp11/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp16/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 17/31-36...............yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 18/26.....................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 25/28-40................9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 26/30-32..............yk10...........2.toiveissa
Sirpula...............kp 27/34-71..............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 28/ 25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
äippä 84.............kp30/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82.................kp33/??....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp41/45-80............. .yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 49/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa
Nasu86...............kp 78/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
liinu83.................kp26/28-30...............yk5............1 toiveissa
Corelia................kp..............................yk...............1 toiveissa

Plussanneet :heart:

Pinkviini yk 7


 
Perjentai 7.9.2007

Bayan Fare.........kp 6/32-?................yk 9............1 toiveissa
Sarah85.............kp11/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp16/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 17/31-36...............yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 18/26.....................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 26/28-40................9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 26/30-32..............yk10...........2.toiveissa
Sirpula...............kp 27/34-71..............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 28/ 25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
äippä 84.............kp31/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82.................kp33/??....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp41/45-80............. .yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 49/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa
Nasu86...............kp 78/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
liinu83.................kp26/28-30...............yk5............1 toiveissa
Corelia................kp..............................yk...............1 toiveissa

Plussanneet :heart:

Pinkviini yk 7


 
Anteeksi nyt oon kokonaan teidät unohtanut :ashamed: Tässä on ollut niin paljon kaiken laista. Melkein oon jo unohtanut koko vauvakuumeen. Oon ruvennu käymään lenkillä, paastolla ollu pian viikon tänään olis viimmenen päivä ja huomenna saa taas syödä. Miehenkaa oli tossa aika iso riita, mutta nyt kaikki on taas kunnossa :heart: Täähän on hyvä että tulee kaikkia muuta ajateltavaa.
Menkatki sieltä sitten tuli vihdoin ja viimmein eli nyt olis kp 8/30-?? yk 12
Pinkviinille hurjasti onnea ja tarrasukkia mukaan :heart: :flower:
Kaikille uusille tervetuloa joukkoon :D
Nyt mä kyllä yritän tulla useimmin täällä käymään =)
 
Lauantai 8.9.2007

Bayan Fare.........kp 7/32-?................yk 9............1 toiveissa
Sarah85.............kp12/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp17/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 18/31-36...............yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 19/26.....................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 27/28-40................9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 27/30-32..............yk10...........2.toiveissa
Sirpula...............kp 28/34-71.............yk4..............1.toiveissa
whisnefka ..........kp 29/25-32 ...........yk9.............1 toiveissa
rina82.................kp34/??...................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp42/45-80............ .yk14............1 toiveissa
gataa.................kp 50/31-39........yk 6.............1.toiveissa
Nasu86...............kp 8/33-??............yk 12.........1 toiveissa
liinu83.................kp2728-30...............yk5............1 toiveissa
Corelia................kp..............................yk...............1 toiveissa

Plussanneet :heart:

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7


äippä 84.. onnea ja tarrasukkia mukaan
 
Onnea, äippä-84!! :heart: :)

Tänne ei mitään uutta. Ovistesteihin en ole plussaa saanut... Haamuja vaan. :( Nyt en enää edes jaksa testata. Enpä siis tainnut ovuloida ollenkaan. Ja noista vinkeistä/nikseistä... Itse söin multitabsin raskausvitamiineja ja join greippimehua jokunen kierto taaksepäin. Nyt en enää ole viitsinyt tai oikeastaan ne on unohtunut täysin.
 

Yhteistyössä