n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Hei aattelin vain toivotta plussaisia tuulia! :) Tuntemuksia ei ole mutta luulisin että ovis meneillään! Mies sammui ja ei mitään iloa! Sain sitten vakituisen työpaikan ja pelkään että jos tuun raskaaks et antaako ne potkut jos raskaudun! ???? Vaikka eihän se laillista ole! Mutta kun neljän kuukauden koeaika! mutta lapsi olisi tervetulleempi kun vain koskaan!
 
Kummallisen rauhalliselta tuntuu vaikka täti ei ole saapunut vielä. Kaipa sitä tietää jo että tulee se sieltä vaikka muuta toivoiski. Ihanaa kun on perjantaihin saakka vapaata, mutta sen jälkeen alkaa taas komea työputki ja koulu...kaheksaksi kouluun, kolmeksi töihin ja vasta yheltätoista oon kotona...ja tätä siis jatkuu ainaki syyskuun puoleenväliin saakka...jos ei sitte syyslomaan asti :attn:
 
Sunnuntai 26.8.2007

Haltia................kp 5/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 6/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 14/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 14/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp19/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp21/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp29/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp29/28-29..............yk13............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 35/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp4/30-?................yk 11..........1 toiveissa
pinkviini..............kp48/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 66/30-??..............yk 11..........1 toiveissa



no niin pitkäst aikaa... mulla ei oikein mitään uutta... yks päivä tuli pikkasen jotain vaalean punertavaa alushousuihin mutta en tiie sit mikäs se oli...
:)
plussa tuulia kaikille..

 
Anna333 mehän mennään näköjään aikalailla samoissa lukemissa niin kierron ku yritystenkin kanssa. Millaset fiilikset sulla yleensä on yrittämisen suhteen? Mulla on jotenki helpottanu siitä millanen paniikki ja kiire testata oli sillonku yrityksiä oli alle kymmenen...
 
juu sama tilanne, ei oikein enää ees oo sellainen olo et on nyt pakko ja ajattelen vain ja ainoastaan raskaaksi tuloa... helpottunut on. rauhallinen olo sellainen... ennen itkin ja huusi. nyt nauraan itselleni... )))) ootsä töissä vai?? mulla ainakin helpotti kun sain ajatukset pois mielestä tekemällä muuta... nyt ku oon autokoulussa niin se veti ajatukset pois... :) :)
 
Anna333 Mulla alkaa viikonpäästä viimenen puoli vuotta sosionomi-opintoja ja oon tehny oikeastaan toukokuusta saakka kamalasti töitä. Jotenki tuohon tätiin on jo niin tottunu ja oppinu keksimään muutaki tekemistä jo ihan vaan kotona...ennen piinaviikkoa se ajatus pyörii oikeastaan enemmän mielessä mut vaikka menkkoja nyt ei oo vieläkään kuulunu niin ei oikeastaan jaksa ottaa siitä asiasta paineita. Sillon vuosi sitte ajattelin etten uskalla juoda alkoholia ollenkaan, mutta siitäkin ajatuksesta oon päässy eroon. Tässä projektissa voi kestää vielä vaikka kuinka kauan ja on tyhmää olla elämättä sen takia. Enkä muutenkaan ole mikään suurkuluttaja - viiniä tai siideri on hauskaa joskus juoda. Vauva tulee jos on tullakseen ja siinä vaiheessa, kun plussa tulee niin lopetan pahat tapani... B)

Mites muiden viikonloppu on menny? Ihanaa kun mulla on 4 päivää vapaata niin voin istua täällä ja lukea kaikkia ketjuja mielinmäärin :wave:
 
Hei!
Täällä olen taustalla lueskellut ja nyt päätin kirjoitella... Pääsenkö joukkoonne mukaan?? :) Yk6 on loppusuoralla ja pian vaihtuu 7, luulin että kun pillerit lopettaa ja on vielä nuori niin plussa tulisi helposti mutta eipäs se asia niin ollutkaan.. kierto kierron jälkeen tulee pettymys.. Kovin ihmetyttää että miten joku voi tulla raskaaksi kun unohtaa yhden pillerin ja toiset kun taas yrittää ilman minkäänlaista ehkäisyä niin ei tärppää sitten millään... Olen ehkä liikaakin kaikki mulle nyt ja heti tyyppiä :) millään ei jaksaisi odottaa... Kp olisi nyt siis 37/(24)31-39 ja yk tosiaan 6 ja esikoista kovasti toivotaan... Pitkiin aikoihin ei ole ollut näin pitkää kiertoa mutta nyt taas venähtää pitkäksi... Eilen testasin negan ja tädistä ei ole mitään tietoa... Eipä taida tää mun hormonitoiminta millään tasoittua...
:wave:
 
Tervehdys kaikille!! =) Arvelimpas tulla itsekkin tänne "pinoon" ilmottautumaan, josko löytyis samassa tilanteessa olevia...ja tuntuuhan noita löytyvän! B) Elikkä itse olen 20-vuotias ja ensimmäisen yritys käynnistyi toukokuun 2007 alussa. Elikkäs ei vielä kovin montaa kuukautta olla aktiivisessa yrityksessä oltu, mutta kun vauvakuume on AIVAN VALTAVA, niin tuntuu nämä muutamatkin kuukaudet mahdottoman pitkiltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna333:
Sunnuntai 27.8.2007

Haltia................kp 6/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 7/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 15/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 15/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp20/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp22/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp30/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp30/28-29..............yk13............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 36/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp5/30-?................yk 11..........1 toiveissa
pinkviini..............kp49/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 67/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
gataa.................kp 37/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa


SIRPULA: mikä päivä menossa ja mikä yk??? tervetuloa joukkoon...

mulla oli tänään teariakoe autokoulun... ja läpäisin sen ekalla keralla... jeeee
sarah mitäs sulla kuuluu???
 
Anna333 Onnea vaan läpäisystä...sitte vaan valmistautumaan itse ajoon ja sen jälkeen pääset sitte harjoittelemaan ajamista muiden tielläliikkujien joukkoon.

Tänne ei kuulu vieläkään mitään kummallisempaa...ei tädin eikä oikein muunkaan suhteen. Vapaapäivää oon viettäny ihan rauhallisesti ja kutonu kaverin tulevalle vauvalle nuttua. Saispa pian kutoa omalleki, mutta harjottelen nyt tällä ensimmäisellä versiolla =) Kovasti oon vessareissuilla huhuillu tätiä :x mut en oo mitään merkkiä vielä huomannu. Huomenna uimaan jos menkat ei oo vielä alkanu. Vasta perjantaina joudun töihin enkä ennen sitä kyllä testaa (niin varmaan joo :LOL: ) Huomenna varmasti hypistelen testejä jo tuolta laatikosta mutta täytyy toivoa että itsekuria löytyy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna333:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna333:
Sunnuntai 27.8.2007

Haltia................kp 6/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 7/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 15/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 15/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp20/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp22/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp30/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp30/28-29..............yk13............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 36/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp5/30-?................yk 11..........1 toiveissa
pinkviini..............kp49/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 67/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
gataa.................kp 37/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa


SIRPULA: mikä päivä menossa ja mikä yk??? tervetuloa joukkoon...

mulla oli tänään teariakoe autokoulun... ja läpäisin sen ekalla keralla... jeeee
sarah mitäs sulla kuuluu???

Täällä on mielettömän epäsäännölliset menkat omaava tapaus, välillä on parikin kuukautta keposasti ilman menkkoja. Mutta nyt viimeisimmät alkoi 10.8., eli onko se nyt sitte kp 17/ ????? menossa... Ja esikoinen kovasti toiveissa.

Anna333:lle kovasti tsemppiä inssiin!! =)
 
Tervetuloa uusille! :)

Sirpula, oletko tutkituttanut miksi kiertosi heittelee ja on epäsäännöllinen? Itselläni oli myös todella epäsäännöllinen kierto ja alkoi olla todella turhauttavaa, kun ei tiennyt että milloin menkkojen pitäisi alkaa vai alkaako ollenkaan. Onneksi syy selvisi.
 
Tiistai 28.8.2007

Haltia................kp 7/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 8/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 16/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 16/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp21/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp23/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp31/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp31/28-29..............yk13............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 37/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp6/30-?................yk 11..........1 toiveissa
pinkviini..............kp50/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 68/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
gataa.................kp 37/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa
Sirpula................kp 17/ ????? .............yk................1.toiveissa


NASU86 ja pinkviini: mikäs teien tilanne???

 
No niin loppuhan se oottelu. Aamulla jo ennenku heräsin niin tunsin että täti se on kurvannu taas kylää. Oikeastaan ihan hyvät fiilikset muuten mutta tietää taas että seuraavat kaks päivää oon taas niiiiiin kipee ku olla ja osaa |O särkylääkettä ostelemaan siis...eli kp 1/28-30 ja yk 14
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttu:
Tervetuloa uusille! :)

Sirpula, oletko tutkituttanut miksi kiertosi heittelee ja on epäsäännöllinen? Itselläni oli myös todella epäsäännöllinen kierto ja alkoi olla todella turhauttavaa, kun ei tiennyt että milloin menkkojen pitäisi alkaa vai alkaako ollenkaan. Onneksi syy selvisi.
Helou! =)
En ole tutkituttanut vielä, varmaan tässä joskus pitäisi... Lopetin pillerit viime tammikuussa ja sen jälkeen söin huhtikuun loppuun asti eräitä lääkkeitä, joiden aikana ei saanut yrittääkkään tulla raskaaksi (olisivat ollu vaarallisia vauvalle!). (Tähän väliin semmoinen juttu, että lääkkeet eivät ollu mitään elämäntärkeitä, ja ovat sellaisia joita ilmankin pystyn erittäin hyvin elämään -> oli ihotautilääkkeitä). Epäilen itsekseni että ko. lääkkeet ovat saattaneet silti osaltaan vaikuttaa hormonitoimintaani, varmaksi en sitten kuitenkaan sitä tiedä. Ko. lääkkeet lopetin juuri perheenperustamis haaveiden takia, kun molemmille tuli tunne, että haluttaisiin olla oikeasti perhe ja saada ikioma pikkuinen jota rakastaa.

Mulla on ollu nyt näinkin epäsäännöllisiä kiertoja, kuin; ekat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen, 34pv, sitten 56pv, sitten 48pv, sitten 71pv. Että hohhoijakkaa...sanokaa nyt hyvät ihmiset; ONKO KENELLÄKÄÄN MUULLA NÄIN HEMMETIN EPÄSÄÄNNÖLLISIÄ MENKKOJA??? :headwall: Ekassa kierrossa tikuttelin, nyt parissa viimesessäki joitakin kertoja, mutta jotenki se tuntuu niin turhauttavalta kun välistä on tuo menkkojen väli niin äly-pitkä...tuo viimesin oli kyllä jo huiput, kierto 71 päivää... :/

Tinttu, miten sinulta sitä tutkittiin? Ja missä (siis ihan paikkakunnan tk vai isompikin sairaala?)?
 
Keskiviikko 29.8.2007

Haltia................kp 8/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 9/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 17/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 17/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp22/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp24/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp32/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp2/28-30..............yk14............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 38/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp7/30-?................yk 11..........1 toiveissa
pinkviini..............kp51/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 69/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
gataa.................kp 38/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa
Sirpula................kp 18/ ????? .............yk................1.toiveissa





Sarah85 :hug: koita jaksaa... me naiset olemme niin voimakkaita henkisesti, joten meien pitää aina hymyillä.. :D

Sirpula :wave: minulla on TOOOOSIII epäsäännölliset kuukautiset... edelliset kp on 52, 80 ja nyt 45 viimeks... tänään jo kp 32 eikä mitään tuntemuksii menkoista... yleensä mul alkaa 2 viikkoa ennen rintakipua... viel ei oo mitään, joten se on mahollista että tulee taas pitkä kierto...

plusssaaa kaikille :heart:
 
Moikka kaikille, ja tervetuloa uusille. Mullakin on kuukautiset iha epäsäännölliset 48, 25, 39, 31 olleet edelliset. mitään ei oo toistaiseksi tutkittu, mutta syksyllä olen menossa gynelle.

Meille ei kuulu mitään uutta. Ollaan oltu kipeinä, ja seksi on jäänyt vähälle. Toivotaann, että ovulaation aikaan olis toinen tilanne, että ei menis tää kierto ihan harakoille.

Sirpula: anteeksi nyt uteleminen, mutta tuo ihotautiasia alkoi kiinnostaa kun miehelläni on Todella paha atooppinen ihottuma, ja sen takia on syöty kaikennäköisiä lääkkeitä ja oltu ties missä hoidoissa, välillä rankkaa, kausiluontoista, että ovatko ne lääkkeet vain naisille haitallisia raskauden aikana vai miten? Itsekin olen miettinyt noita mahdollisia vakutuksia, kun miehellä krooninen lääkitys atopian takia. no ei ne onneksi ole mitään kovin myrkyllisiä, mutta kuitenkin.

Plussa tuulia kaikille, ja halaukset sarah85 lle :hug:
 
haltia varmaankin noissa iholääkkeissä oli kyse jostain hormonisysteemeistä kun niistä ainakin on kova kielto raskauden aikana yms..
Riippuu aika paljon lääkkeen vaikuttavista aineista mutta atooppisen ihon hoitoon nyt ei mitään hormoneja todennäköisesti käytetä..

Minullakin on epäsäännölliset kuukautiset ja sainkin varattua meille ajan väestöliiton klinikalle lokakuulle joten suunta on eteenpäin..
Ovista vielä odotellaan..

Sarah85:lle voimia :heart:
 
Niin tämä ihotauti ja lääkkeet onkin mun osalta ihan vaan spekulaatiota, kun varmaa tietoa ei ole, siksi kysyinkin, jos jollakin olis varmaa tietoa, mutta lääkärissähän ne varmasti vimeistään selviää. Lääkityskin tietysti riippuu ihotaudin luonteesta. Miehi on syönyt paljon esimerkiksi kortisonia, joka mielestänin on hormoni, ja vaikuttaa testosteroinin tuotantoon, niin mietiskelin voisiko sillä olla vaikutusta esimerkiksi siittiöiden tuotantoon määrään tai laatuun.

Mutta siis Sirpula mitään ei tarvitse kertoa, kunhan pohdiskelin asiaa.
 
Haltia: Tottakai saa kysyä, ei se minusta mitään utelemista ole. Päinvastoin, niin hän sitä saa tietoa epäselviin kysymyksiin! =)

En nyt muista nimeltä lääkkeitä, jotka minulle silloin määrättiin (olivat muuten akneen, joka aina joskus ärtyy enemmän joskus vähemmän). Mutta muistelen ettei niissä kerrottu olevan muuta vaaraa, kuin että mahdolliselle sikiölle vain. Jaa-a, en kyllä osaa itsekään varmaksi sanoa tuota kortisonin vaikutusta lisääntymiseen (niin miehillä kuin naisillakin)...mutta mielestäni kortisoni-pitoisia lääkkeitä ei saa syödä raskausaikana. Tiedä sitten että vaikuttavatko hedelmällisyyteen (naisella raskaaksi tulemiseen ja miehellä siittiöiden määrään/laatuun)...hmm, itse olen myös jokusen vuoden ajan joutunut käyttämään kortisoni-pohjaisia lääkkeitä astman hoitoon, mutta en silti muista mitä silloin lääkepakkauksissa olisi lukenut. Ja muutenkin, olen alan ihmisiä enkä tuommoisia tiedä, voi jösses!! :headwall:
Muistatko, minkä nimisiä/vahvuisia miehesi käyttämät lääkket ovat olleet (siis ne joissa on ollut kortisonia)?

Ny ruuan tekoon, palataan! B)
 
Mulla on tuolla listalla väärä kp. nyt meneillään siis jo kp40, viittiskö joku korjata kun listaa päivittää :) kiitos! :flower:
Täti on vissiinkin tulossa jonkun kiertoreitin kautta kylään kun tosiaan tuntuu olevan kovin hukassa. Heti kun täti saapuu varaan ajan gynelle papaan ja samalla pyydän lääkkeet et saan tän kierron tasaantumaan, ärsyttää ku kokoajan pitää vessas ravata ja tarkistaa et tuliko sitä verta jo... On tää naisen elämä välillä rankkaa :) Välillä tuntuu et ei ne miehet kyl 100% ymmärrä millasta tää on kun ei ite joudu tarkkailee olotilojaan ja kierron pituutta kokoajan... Kaikki spekulaatio jää naiselle :)
 
Torstai 30.8.2007

Sarah85.............kp3/28-30..............yk14............1 toiveissa
Hempukka87......kp8/30-?................yk 11..........1 toiveissa
Haltia................kp 9/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 10/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 18/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 18/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp23/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp25/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp33/45-80............. yk14............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 39/32-?................yk 8............1 toiveissa
pinkviini..............kp52/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 70/30-??..............yk 11..........1 toiveissa
gataa.................kp 41/(24)31-39........yk 6.............1.toiveissa
Sirpula................kp 19/34-71.............yk4..............1.toiveissa



Sirpula en nyt muista niitä määriä, mutta on ne välillä ollut aika hurjia. Kun kävin kerran apteekissa hekemassa kortisonikuurin miehelleni, kun oli niin kipeä, ettei itse päässyt ulos, katsoi apteekkari reseptiä, ja sanoi "saanko kysyä, minkälainen reaktio tämä oikein on ollut?" vastasi ilmeisesti kyypakkauksen tabletteja, mutta kuuriluontoisesti.... no siis syöhän noita kortisoneja paljon muutkin, ja mitä ilmeisemmin saa lapsia. eikä se kortisonin pitkäaikainen käyttö ehkä vakuta muuta, kuin, että elimistön oma kortisonin tuotanto hidastuu/loppuu... hmm. aivan asian vierestä.

Mulla on jotenkin tympääntynyt olo edelleen. Ihan turta ja sellainen olo, että kuhan nyt mennään eteenpäin, ehkä se joskus tärpää.

Mutta monien kpt on jo ylikierroksilla, katsotaan, kuka saa ensimmäisen plussan tähän pinoon :heart: =)
 

Yhteistyössä