n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Wiivi84 ...................kp 9/30-32..............yk10...............2.toiveissa
äippä 84..................kp14/29.................yk7.................3.toiveissa
rina82.....................kp16/??..................yk28...............1. toiveissa
Anna333.................kp24/45-80............. yk14..............1 toiveissa Sarah85..................kp24/28-29..............yk13.............1 toiveissa
Bayan Fare.............kp 30/32-?.................yk 8..............1 toiveissa
Haltia ....................kp 30/31-36................yk 9.............1 toiveissa
Hempukka87..........kp36/30-32.................yk 10............1 toiveissa
Tinttu.....................kp 1/??........................yk 5..............1 toiveissa
pinkviini..................kp43/28......................yk7..............1. toiveissa
Nasu86...................kp 61/30-??................yk 11............1 toiveissa


Päivittelin tuossa itseäni. :D

 
keskiviikko 22.8


Wiivi84 ...................kp 10/30-32..............yk10............2.toiveissa
äippä 84..................kp15/29.................yk7.................3.toiveissa
rina82.....................kp17/??..................yk28...............1. toiveissa
Anna333.................kp25/45-80............. yk14..............1 toiveissa Sarah85..................kp25/28-29..............yk13.............1 toiveissa
Bayan Fare.............kp 31/32-?.................yk 8..............1 toiveissa Haltia ....................kp 31/31-36................yk 9.............1 toiveissa
Hempukka87..........kp37/30-32.................yk 10............1 toiveissa
Tinttu.....................kp 2/??........................yk 5..............1 toiveissa
pinkviini..................kp44/28......................yk7..............1. toiveissa
Nasu86...................kp 62/30-??................yk 11............1 toiveissa


Mulla alkoikin sitten tänään uusi kierto, ja yk 10 :ashamed: no olinpa tähän jo varautunutkin, mutta en ihan näin aikaisin, lyhemmän mukaan mentiin nyt pitkästä aikaa. kauheat alavatsakivut ja kuvottava olo. Luulin, että täti tulis viikon sisällä, mutta äsken vessassa tulikin ruskea limaklöntti - niinkuin ovislima,mutta ruskea, ei siis puhtaan veren väristä. No nyt sitten odottelen, että kunnon vuoto alkaa. Ikinä ennen ei oo ollut tuollaista ruskeaa limalöhnää.No ehkä en ihan vielä luovuta, vaan katson iltaan asti, ja laitan sitten itseni vasta uudelle kierrolle. :LOL: pitkitetty tuska.
 
Heipsis! täällä olis ovikset käsillä, ellei sitten menny ohi jo eilen, ku ukko oli myöhään yöhön ylitöissä :kieh: Toivottavasti ehti vielä tähän kiertoon, jos illalla läheteltäis simppoja matkaan ;) On kyllä tuskasen pitkää tää odottelu...
 
Joo, pakko kai se on uskoa, että ne kuukautiset alkoi. Vittu. Olin jo toiveikas kun päivällä ei tullut siteeseen mitään, mutta nyt kun kokeilin kohdun nipukkaa, niin veressä oli sormi. En siis vuoda, mutta verta tulee. hiton hitto. Harmittaa niin paljon, ettei mitään määrää. Miksi Aina Käy näin. Mulla ei ikinä ole ollut mitään tiputtelua, ja kun menkat on alkanut niin ne on sit alkanut, että ei koskaan mitään, alkaako- eikö ala, ihmettelyä. no näin sitten tällä kertaa, illalla/yöllä varmaan vuodan kuin seula, ja itken taas. Kamalaa valittamista, mutta pakko purkautua välillä, en viiti miehen niskaan kaataa kaikkea kiukutteluani, on tää sillekin aina kuitenkin pettymys.
 
Iso :hug: haltialle! Anna tulla vaan kaikki pettymys ulos...minä ainakin jaksan lukea. Eikös tällaiset pinot oo just vertaisuutta varten ettei tosiaan tarvi suhteessa toisen osapuolen niskaan ihan kaikkea kaataa... Ja täällä takuulla tiedetään millainen se paska tunne on kun täti taas ilmaantuu paikalle! Ei sais varmaan turhia toiveita herätellä mutta toivon todella puolestasi että kyseessä ois vaan kiinnittymisvuotoa eikä oikeat kuukautiset!

Mulla vielä piinaviikko jatkuu. Kävin pari päivää vanhempien luona ja mustikassa että kuluis aika nopeampaa. On ollu taas kohtalaisen huono olo ja huimannu, jota mulla ei oo koskaan aikasemmin tehny. Mittailin tuossa äipän mittarilla verenpaineita ja alhaallahan ne oli...suunnilleen 105 paikkeilla yläpaine ja alapaine vaihteli 60 ja 68 välillä. Sykekään ei ollu ku 60 ja välillä alle. Pitäs varmaan jaksaa mennä käymään tuolla arvauskeskuksessa...jos käskis niiden samalla kattoa verestä kaikki maholliset hommelit ja varais samalla ajan gynelle. Ei tämä taida paljon ihmettelemällä muuksi muuttua.

Mitäs muiden kiertoon kuuluu?
 
Haltialle :hug:

Itselläni "käynnistyi" menkat nyt aika hitaasti. Eli eilen ei oikeastaan vuotanut juuri mitään, mutta kun pyyhkäisi paperilla niin siihen tuli verta. Tänään sitten vaikuttanut jo normaalilta. Haltialla voisi olla myös tämä sama, että menkat käynnistyy hitaasti... Toivottavasti ois jotain muuta! :)

Täällä ei ovista tikutella vielä pitkään aikaan... Äh, kun aika menee niin hitaasti... :|
 
Kiitos tukemisesta.

Sarah85 Kannattaa käydä terveyskeskuksessa, ja hoitaa asioita eteenpäin, niin itsellekin tulee parempi mieli - saa jotain oikeaa faktaa. Mäkin aijon nyt tilata ajan yksityiselle gynelle.

Tinttu Aikalailla samalla tavalla mulla alkoi nyt, että eilen tuli verta pyyhkiessä, ja tänään nyt sitten vuodan ihan normaalisti. Mua onkin alkanut mietityttämään noi mahdolliset pco tai endo-jutut.. Minkälaisia oireita teillä on, joilla on todettu jompikumpi?

Eilen alkoi itkettää, kun laskin, että 14 läheisellä ystävällä on tänä aikana tullut vauva kun ollaan yritetty. On aika paljon, ja tietysti me oltiin sitten se, jolla tulee ne ongelmat. Pelottaa, saadaanko sitä vauvaa ikinä ja kaikkea muutakin pyörii mielessä. No mies oli ihana ja haki mulle kaupasta juotavia ja herkkuja, kun olin huonovointinen, hemmotteli ihanasti. Nyt kyllä päätin aloittaa laihdutuksen, en vain tiedä miten siinä onnistun. En ole mitenkään ylipainoinen, mutta kahden vuoden aikana on kertynyt n10 kg enkä ole enää "hoikka", jospa laihtuminen auttaisi lapsen saantiin.
 
Torstai 23.8

Haltia................kp 2/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 3/??......................yk 5...........1 toiveissa
Wiivi84 .............kp 11/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp16/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp18/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp26/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp26/28-29..............yk13............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 32/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp38/30-32................yk 10..........1 toiveissa
pinkviini..............kp45/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 63/30-??..............yk 11..........1 toiveissa



Mitäs Hempukalle kuuluu? onko täti pysynyt poissa? Muillakin näyttää ihan hyviltä noi kpt,toivotaan niitä plussia tähänkin pinoon :heart:
 
Juu täti tulee kylään varmaan lauantaina. Oon kärttynen ja palelee. Sain raahattua itteni terveyskeskukseen. Huimaus johtuu suurentuneista poskiontelojen limakalvoista...sain ison kasan lääkkeitä ja nokkasumutteen. Tupakointiki pitäs nyt jättää pois mut saa nähä miten se onnistuu, kun töissä olis aina pakko välillä päästä tuulettamaan hermoja. Jos nyt muutaman päivän reippailis tupakkapaikan ohi kasvimaalle ja hakis porkkanan aina kun tekee mieli sauhuja... Sain muuten tilattua samalla käynnillä ajan gynelle...vihdoin ja viimein! 5. päivä pitää sitte mennä ronkittavaksi vaikka en siitä hommasta tykkää kyllä yhtään.

Saas nähä tuleeko seuraavasta kierrosta hukkakierto...ukko on aamut töissä ja sitte se pörrää iltamyöhään kiusaamassa viattomia lintuja...ei taida peitto pariin viikkoon kamalan aktiivisesti pöllytä...tulis se täti nyt niin ei harmittais tuo ukon rakas harrastus niin paljon

:headwall:
 
minäkin kuuluisin tänne varmaankin..
Olen 21-vuotias keskenmenon kokenut helsinkäisneitonen (mies pian 29).. Joulukuussa 2006 alkoi ensimmäinen raskaus ja kesken meni helmikuussa :/ Yritystä siis takana 9kk jos nyt keskenmennyt lasketaan tuohon.. kp 11 menossa ja kiertopäivät normaalisti väliltä 28-40, eli epäsäännölisten ja pitkien kiertojen piinaama.

kovasti plussatuulia peittojen heiluttajille ja piina-aikaisille :heart:
Muille kovasti jaksuja ja kärsivällisyyttä.. Ainakaan yksin ei tässä suossa olla kukaan :)
 
Torstai 23.8.2007

Haltia................kp 2/31-36................yk 10.........1 toiveissa
Tinttu...............kp 3/??......................yk 5...........1 toiveissa
Tinii..................kp 11/28-40...............9kk............1.toiveissa
Wiivi84 .............kp 11/30-32..............yk10...........2.toiveissa
äippä 84............kp16/29....................yk7.............3.toiveissa
rina82...............kp18/??.....................yk28...........1. toiveissa
Anna333............kp26/45-80............. yk14............1 toiveissa Sarah85.............kp26/28-29..............yk13............1 toiveissa
Bayan Fare.........kp 32/32-?................yk 8............1 toiveissa
Hempukka87......kp38/30-32................yk 10..........1 toiveissa
pinkviini..............kp45/28....................yk7.............1. toiveissa
Nasu86...............kp 63/30-??..............yk 11..........1 toiveissa



Päivittelin itseni ja laiton yk:n sijaan kuukaudet kun kierrot ollut epäsäännöllisiä ja en ole pysynyt laskuissa mukana...
 
haltia: Mulla on pco-tyyppiset munasarjat, mutta ei oo ainakaan vielä diagnosoitu pco:ta. En oo ainakaan huomannut muita oireita, kuin epäsäännölliset kuukautiset, hieman ehkä karvakasvu lisääntynyt (en tiiä kuvittelenko) ja kaikki ylimääräiset kilot mitä tulee niin kertyy vatsaan. :ashamed: Nuo kyllä ainakin on pco:n oireita, joten uskoisin minullakin olevan sen, ainakin lievänä. Mulle gyne sano, että ensisijainen "hoito" tähän on laihdutus. Nyt oonkin yrittänyt jättää kaikki herkut pois ja lisänny liikuntaa. Ymmärrän tuon, että masentaa kun kuulee ystävien/sukulaisten vauvauutisista. Itsekkin niitä joutunut kuuntelemaan. :(

Hempukka87: :hug: Koita kestää. :|

Sarah85: Hyvä homma, että sait sille gynelle ajan varattua. Siitä se lähtee! :)

Kiva saada uusiakin tänne. Yllättävän paljon meitä nuoriakin täältä kaksplussasta löytyy.

 
kun on lomaa, ja mies on töissä ehdin istua tässä koneella koko ajan, ja murehtia tätä tilannetta. Onneksi huomenna lähdetään viikonlopun viettoon. =)

Hempkalle paljon halauksia :hug: samoilla kp:illä ollaan.

Tinttu kiitos selvennyksestä. No mulla on ihan saman tyyppisiä "oireita". kuukautiset on melko epäsäännölliset, karvankasvu ainakin melko runsasta, en tiedä onko lisääntynyt, hankala sanoa :/ no tuo että kilot kertyy mahaan on ainakin mulle aivan tyypillistä, muuten ihan ok, mutta vyötäröä ei oo kyllä yhtään. voih laihduttaminen on vaan niiin vaikeaa, jotenkin se ei onnistu yhtään :headwall: pakko yrittää otta itseään niskasta kiinni.

Tervetuloa uusille :wave:
 
haltia: Sama täällä, minä lomalla, mies töissä. Eli kokoajan on aikaa pyöriä netissä lukemassa vauvajuttuja tms. Ei noi oireet vielä mitään meinaa, ellei sit niitä rakkuloita näy munasarjoissa. Ootko aatellu asian selvittämistä? :| Mulla oli sillee, että en edes osannut kuvitella, että mulla niitä rakkuloita vois olla. Sit kun kävin gynellä, kun menkkoja ei kuulunu niin siellä ne huomattiin. Mut ei se mikään maailman loppu ole! Vaikka aluksi siltä tuntuikin... :ashamed: Ja joillakin naisillahan voi luonnostaan olla hieman enemmän rakkuloita munasarjoissa eikä se aina tarkoita tuota pco:ta.

 
Mulla lievä pco. Munasarjoissa jonkin verran helminauhoja, kuukautiskierto pitkä/sekaisin, en ovuloi (tai sitten vaan joskus harvoin), läski kertyy vatsalle. Kuivuudestaki oon kärsiny (alabäässä siis..) mutta en tiedä kuuluuko se tähän..?
 
Tinttu Joo olen varaamassa ykstyiseltä ajan gynelle, että asiat selvitetään. Täytyy vaan olla sellainen tilanne, että on rahaa silloin maksaa ne laskut... Mutta syyskuuksi aikaa tilailen. Täytyis selvittää, että sais mielenrauhaa, ja asioista oikeasti selvyyttä.
 
Bayan Fare, tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntu. Mustakin tuntuu, että mun kropassa ei tapahdu muuta kuin lihomista. :ashamed: Tosi masentavaa. Välillä paino sitten päättää pudota muutaman kilon ja sitten, kun edes ajattelen suklaata niin paino nousee. Siis jojoilee kokoajan.

haltia, hyvä että selvität asian. Itsestäni on ainakin hyvä tietää jo hyvissä ajoin, että onko kaikki kunnossa. Tosin, en minä olisi edes gynelle mennyt ja saanut tietää rakkuloista, jos menkat ei ois hävinny. Mutta hyvä, niin... Päästäänpä ainakin nyt tutkimuksiin.

Just kattoin sinkkuelämän subilta ja siinä sillä Charlotella ja Treylla (jos ootte seurannu) niin on vaikeuksia saada lapsi. Jotkut vasta-aineet oli sillä Charlotella koholla elimistössä... Tai jotain. :D Ja 15% mahdollisuus saada lapsi luomusti. Liekköhän mulla ja miehellä samat prosentit, vai vielä pienemmät... :|
 
Mitäs kuuluu muille kuumeilijoille. Paljon näkyy listalla olevan porukkaa jolla kiertopäivät jo komeissa lukemissa.

Ite mietin kans tuota pco:ta jo keväällä. Mulla kertyy kaikki läski tuohon mahan ympärille ja karvaa kasvaa ns. haitoiksi asti. Ainoa mikä mulle ei niissä oireissa sovi on toi kierron säännöllisyys. Täti tulee todellakin aina ajallaan ja sen kyllä huomaa. Ensimmäiset vuotopäivät oon aina niin kipee ku olla ja osaa. Nyt sattuu onneksi vapaapäiviä sille kohdalle niin ei tarvi olla töissä raivoamassa viattomille lapsukaisille ja työkavereille. Nuo kivuliaat kystat puoltais kans tuota pco:ta mutta en millään jaksa muistaa oliko mulla varsinaista helminauhaa näkyvissä sillon ku ton kystan takia olin sairaalassa. Noh gynellä se varmaan sit selviää.

Toivosta ei täällä kyllä suostuta luopumaan vielä pitkään aikaan vaikka yk:ta alkaa olla koossa jo ihan komeasti. Nyt on alkanu kaveri- ja tuttavapiirissä porukka raskautumaan ja se aina pikkusen kirpasee. Enemmän harmittaa kuitenkin kuulla vauvauutisista sellaisille ihmisille, joille ei mielestäni sais koskaan lapsia antaa...aika julmasti sanottu, mutta silti. Työskentelen opiskelujen ohella lastensuojelupuolella ja siellä kyllä tapaa vaikka minkälaisia vanhempia. Lapsissa harvemmin itsessään on suurempaa vikaa...ihania mukuloita ovat suurimman osan ajasta.

Masu muljuilee täällä jo lupaavasti ja tuo flunssa vie voimat totaalisesti. Haluttas vaan nukkua koko päivä, mutta iltavuoroon pitäs jaksaa taas mennä. Huomenna olis vielä aamu siihen perään...saattaa olla pikkasen vaikeaa tuo ylösnouseminen huomenna aamulla :/ :wave: :wave:
 
hissu, ihan kumpaan vaan! Ainakin mun puolesta. :) Ei meilläkää oo "vasta" kun yk 5, mutta 8kk ollaan yritetty. Kierrot siis ollu sen verran pitkiä... Jos tänne päätät kirjottaa, niin tervetuloa vaan! ;)
 
hmm,ehkä minun 5kk ei ole vielä niin pitkä aika... jos sitten 6kk jälkeen siirryn tänne. ja voinhan minä kirjoittaa molempiinkin!! paljon plussatuulia kaikille!! :heart: :heart: aatoksissani olette,vaikken täällä usein kirjoitakkaan..

mulla kp21/29 kai pitää vielä odotella :/
 

Yhteistyössä