n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Nasu86 mäkin tein kaks rfsu:n testiä ja se samainen viivanpaikka mullakin kummitteli. Kyllä mä sinuna menisin lääkäriin, voivat sitten ottaa testit. Voihan olla ettet ovuloinut ja sentakia pitkä kierto (tottakai toivon että plussa olis :) )
Musta tuntuu et tää kierto venyy ylipitkäks... Huomasin et kolme viimistä kiertoa oli 32päivää pitkiä, huomenna jo 35 eikä niin pitkää ollu varmaan ikään. Aamulla taas testailemaan... :whistle:
 
Anna333...................kp22/45-80............. yk14..............1 toiveissa Sarah85....................kp22/28-29..............yk13..............1 toiveissa Bayan Fare................kp 28/32-?...............yk 8...............1 toiveissa Haltia .......................kp 28/31-36..............yk 9..............1 toiveissa Hempukka87.............kp34/30-32...............yk 10............1 toiveissa Tinttu........................kp ?/?........................yk 4..............1 toiveissa
Nasu86......................kp 59/30-??..............yk 11.............1 toiveissa

Annakin nyt lisätty, ja listahan näyttää jo pitkältä ;) kiva niin.
 
Heip!

Minäkin tänne voisin pinoutua. Helpottavaa päästä purkautumaan ihmisille, jotka ymmärtävät miten raskasta tämä yritys välillä on..

Meillä yk 7 menossa (esikoistamme yritämme) ja voimat tällähetkellä ihan lopussa ja epätoivo tekee tuloaan. Minulla kierto ollut suht pitkään suht säännöllinen, mutta nyt jotain on tapahtunut. Kierto tänään 41/28, lauantaina tein testin ja puhdas nega, tuntui että maailmani luhistuu. Olin jo ehtinyt keksiä itselleni jos jonkin moisia oireita ja elätellä toiveita raskaudesta, paluu maanpinnalle oli todella rankka. . :'(

En keksi mikä kiertoni yhtäkkiä venytti näin pitkäksi, varmaan stressi raskautumisesta, sekä töiden alku pitkän kesäloman jälkeen. Olo on jotenkin tyhjä, kun normaalisti kierto on päättynyt ajallaan ja pettymyksen jälkeen on kuitenkin päästy yrittämään uudestaan, mutta nyt kun kierto ei päätykkään en oikein tiedä mitä tehdä, jotenkin tuntuu turhalta edes yrittää ennen menkkojen alkua.. Ei voi edes elätellä toivoa raskautumisesta.. :(

Lääkäriin pitäisi kai minunkin soitella, jollei se täti itsekseen löydä tietä perille..

huh, helpottaa kun saa purkautua, kiitos siitä :)
 
pinkviini :hug: toivottavasti nyt saatte apua sieltä lääkäristä. Eikä sitä tiedä vaikka vielä + paukahtaisikin, onhan monet kertoneet et tosi myöhäänkin saattanut näyttää. Mut lääkäristä ainakin saatte varmuuden :wave:
 
äippä 84..................kp13/29.................yk7.................3.toiveissa
rina82......................kp15/??..................yk28...............1. toiveissa
Anna333...................kp23/45-80............. yk14..............1 toiveissa Sarah85....................kp23/28-29..............yk13..............1 toiveissa Bayan Fare................kp 29/32-?...............yk 8...............1 toiveissa
Haltia .......................kp 29/31-36..............yk 9..............1 toiveissa Hempukka87.............kp35/30-32...............yk 10............1 toiveissa Tinttu........................kp ?/?........................yk 4..............1 toiveissa
pinkviini..................kp42/28.....................yk7.................1.toiveissa
Nasu86......................kp 60/30-??..............yk 11.............1 toiveissa

Päivittelin valmiiksi. Voi että kun ei jaksa odottaa et mies tulis kotiin, niin sais apoteekissa käydä.... *tulee hulluksi* :D
 
oliskos kellään hyviä vippaskonsteja jolla sais ajatukset välillä jonnekin muualle...tädin lähestyessä ei juuri mikään muu pyöri mielessä kuin se suunnaton toive vauvasta.

Mitenhän sitä uskaltais taas yrittää tutkimuksiin. kerran tuossa keväällä yritin niin terveydenhoitaja nauro melkein päin naamaa että sähän oot vielä niin nuori jne. Yritin kysellä siltä vähä niistä kystista eli miten voi vaikuttaa raskautumiseen mutta se vaan totesi et jotku vaikuttaa ja jotku ei. Olin aika maassa sen käynnin jälkeen...monta päivää keräsin rohkeutta eikä mua sitte ees tutkittu :snotty:
 
Sarah85 :hug: no olipas siinä ammattitaitoinen terkkari... :/ mulla on konstina tää kodin sisustelu, jatkuvasti ostelen uusia mattoja ja verhoja jne... viimeks ostin korilaatikot vaatehuoneeseen kun se oli niin epäkäytännöllinen ja siinähän toi eilinen menikin kivasti järjestellessä. ja verhoja vaihdoin ja mattoja joka huoneeseen. Ja sitten toi shoppailu vie ainakin mukavasti ajatuksia muualle :D
 
Hih...täytyy kokeilla...rahaa on viime tilistä vielä jäljellä mutta ei oikein uskalla tuhlailla kun oon vaan tuntilaisena aina silloin tällöin. Koulu alkaa onneksi parin viikon päästä...viimenen 1/2 vuotta koulussa alkaa. Takuulla riittää sitte muutakin ajateltavaa...
 
Mä jännään sitä että mitä gyne (½h päästä!) meinaa tuosta kun vuosi yritetty...antaako clomeja tai pistääkö eteenpäin... Kun näin nuori on, niin miten nuo suhtautuu. Ainakin tavallinen lääkäri oli tosi mukava kun kesäkuussa kävin ja nää asiat oli puheena.
 
Sarah85: Onpa kyllä ollut melkoinen terkkari. Eipä nuo terkkarit tosiaan ota noita lapsettomuusjuttuja tosissaan saatika sitten tiedä niistä mitään. Mullakin terkkari sanoi, että terolutien (keltarauhashormooni) aikana ei voi tulla raskaaksi. Neuvoi myös pitämään yhden "luomukierron" terolut kiertojen välissä, josta aiheutui se, että kierto meni taas ihan pyllylleen. :| Oma gyneni kun kuuli tästä, niin melkein raivostui. Ihmetteli miksi terkkari oli mennyt puuttumaan asiaan ja näin sotkemaan koko mun kierron. Ja kun kuuli mitä terkkari oli teroluteista sanonut, niin sanoi heti, että "ei pidä paikkaansa". Että näin hyvin ne terkkarit tietää asioita. ;) Voithan toki mennä käymään gynekologin juttusilla ja kertoa teidän tilanteestanne. Ja voit pyytää, jos hän vaikka ultraisi sinut niin näkisi mikä tilanne munasarjoissa ja kohdussa. Uskoisin, että jos jotakin häikkää siellä on niin gyne laittaa sinut eteenpäin. Itsekkin kävin silloin jo gynellä, kun olimme yrittäneet 4 kk. Onneksi kävinkin niin huomattiin, että jotakin häikkää mussa on ja saadaan apua tähän tilanteeseen. :)

Bayan Fare: Tsemppiä!! :hug: Toivotaan, että gyne suhtautuu hyvin ja ottaa teidät tosissaan. Mullakin se aina huolena, että kun ollaan näin nuoria niin jos kukaan ei otakkaan meidän ongelmia todesta. Mutta eihän sen ikään pitäisi katsoa, onhan meitä ns. lapsettomuudesta kärsiviä nuoriakin. :ashamed:

Hempukka87: PLUSSAONNEA! :heart: Tule sitten heti kertomaan mitä testi näytti!

Omaa napaa: Minä täällä menkkoja odottelen, kuin kuuta nousevaa. Tänä aamuna jo tuskailin, että alkaispa ne jo! Jos menee niinkuin muissa terolut kierroissa, niin mulla alkaa huomenna puolenpäivän aikaan menkat. :D Kyllä se on rassaavaa, kun ei ala muutamaan kuukauteen kuulua menkkoja niin se tarkoittaa sitä, ettei mitään muutakaan voi tapahtua. Siksi näin malttamattomana odotan tätiä.
 
Todettiin lievä pco ihan kuten arvelinkin. Sain nyt eka terot yheks kerraksi (tosin tossa on noita 3 kuukaudeksi mutta otetaan vasta jos tarvii) ja clomit sain kans. Että näilläpä sitten katellaan jonkin aikaa josko sitä vaavia tännekin saatais. :)

Oli tosi mukava gyne! Mut se oliki mies. :D Tosi hyvä mieli jäi. Toivotti tärppionneaki. :)
 
Bayan fare: kiva, että meni hyvin gynellä,toivotaan, että teroista ja clomeista on hyvötyä!

Hempukalle aivan mielettömästi plussaonnea :heart:


Itseäni jotenkin tosiaan pelottaa tuo gynelle ajan varaaminen. Ei niinkään muuten, mutta pelkään, että siitä alkaa pitkät jaksot kaikenlaisia hoitoja yms. Hyvähän se tietenkin vain olisi, jos sillä tavalla sitten se vauva saataisiin, mutta jotenkin en vain saa aikaiseksi, plääh. no nyt tässä päiviä lasketaan, ja odotellaan ekoja merkkejä alkavista kuukautisista.
 
Bayan Fare: Kiva juttu, että gynellä meni hyvin. Olen pahoillani pco diagnoosista. Mutta uskon, että mielesi kumminkin helpottui, kun nyt tietää missä vika. Itselläni ainakin niin, vaikka mulla ei varmuutta pco:sta olekkaan. Mitä sulle tehtiin siellä? Antoiko se gyne vaan pelkän ultran perusteella sen diagnoosin? Oon kyllä pikkusen kade sulle, ku sait clomit... ;) Itsekkin ne niin mieluusti ottaisin. Niin ja onko sulta mitattu progesteroni arvo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttu:
Bayan Fare: Kiva juttu, että gynellä meni hyvin. Olen pahoillani pco diagnoosista. Mutta uskon, että mielesi kumminkin helpottui, kun nyt tietää missä vika. Itselläni ainakin niin, vaikka mulla ei varmuutta pco:sta olekkaan. Mitä sulle tehtiin siellä? Antoiko se gyne vaan pelkän ultran perusteella sen diagnoosin? Oon kyllä pikkusen kade sulle, ku sait clomit... ;) Itsekkin ne niin mieluusti ottaisin. Niin ja onko sulta mitattu progesteroni arvo?
Mulla otettiin jo aiemmin jokin verikoe. Sillon siinä otettiin kai noita hormoniarvoja, ja ne on muuten ihan ok. Olikohan että niissäkin jotain pco:hon viittaavaa, en muista..? Gyne kyseli vähän kuukautiskierrosta (mullahan on ollu epäsäännöllistä ja pitkää, yks oli yli 100pv) ja teki tavallisen gynekologisen tutkimuksen ja sitte ultras. Muuten näytti olevan kaikki ok, kohtu ja näin. Ultran perusteellahan se kai diagnoosi annetaan, sielä sitä helminauhaa oli jonkin verran.
Jossain välissä pitää sitten käydä verikokeessa, siinä kai otetaan sitte taas tuo progesteroni..

On kyllä sinänsä huojentavaa että tietää mistä on oikeesti kyse, ja kun sain apuakin. :)
 
Hempukka87, pahoittelut negasta... :hug: Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun testiin ilmestyykin aina vaan se yks viiva. :(

Bayan Fare, kiitos tiedoista. :) Mä oon tosiaan menossa syyskuun alussa sinne verikokeeseen, missä mitataan progesteroni. Mä en saanut ultran perusteella pco diagnoosia, koska mun munasarjat eivät ole tyypilliset pco:laisen munasarjat. Mulla ei oo sitä helminauhamaisuutta vaan koko munasarja on kuin "reikäjuusto". Täynnä rakkuloita. Mutta ei tässä auta lannistua. :) Hyvä vaan, että saa tietoon mikä on vialla... Sittenhän siihen saa hoitoa ja apua.
 
Eipäs ne terkkarit varmaan tiedä mut kun tämän kunnan arvauskeskuksessa mennään ensin päivystävän terveydenhoitajan vastaanotolle ja se sit pistää kokeisiin tai ohjaa gynelle...pitäsköhän varata "rutiiniaika" gynelle ja sit alkaa pommittaa sitä kiperillä kysymyksillä. Mulla muuten melkein kaikki pco-oireet mut kuukautiset on säännölliset. Pitäs vissiin ottaa kovat keinot käyttöön ettei tarvis epätietoisuudessa enää kauan elellä! :kieh: mutta toisaalta kyllä pelottaa koko homma ja tulos
 
äippä 84..............kp14/29.................yk7...............3.toiveissa
rina82......................kp16/??..................yk28...............1. toiveissa
Anna333.................kp24/45-80............. yk14..............1 toiveissa Sarah85..................kp24/28-29..............yk13.............1 toiveissa
Bayan Fare...........kp 30/32-?...............yk 8..................1 toiveissa
Haltia ....................kp 30/31-36..............yk 9.............1 toiveissa
Hempukka87.......kp36/30-32...............yk 10............1 toiveissa
Tinttu......................kp ?/?........................yk 4.............1 toiveissa
pinkviini..................kp43/28.....................yk7.............. 1.toiveissa
Nasu86...................kp 61/30-??..............yk 11............1 toiveissa

 
Hei minäkin voisin liittyä joukkoonne purkamaan mieltäni! Tosiaan yrityskerta 9 lähti tuossa jokin aika sitten käyntiin... Ja sitä pientä nyytyä ei oo tänne asti saatu!

Minussa ei pitäis mitään vikaa olla 2003 tehtiin laparoskopia epäiltäessä endometrioosaa.. mutta kaikki oli niinkuin pitikin puhdasta ja siistiä ja normaalia. Ainut vain mikä mietityttää on se että ovuloinko ollenkaan. Testejä en ole käyttänyt VIELÄ mutta kai niitäkin täytyy jossakin vaiheessa ostaa kun ei tämä raskautuminen onnistu! nyt kp 11/ 25-28 Tai jotain kun niin mukavati heittelee! Mietin vain kuinka yleistä on että miehessä on vika?

Sitten kysyisin teiltä että tiedättekö onko sellaisella vaikutusta raskautumiseen tai siittiöihin kun miehelläni on pikkupoikana leikattu esinahka, tiukkuutensa vuoksi? :ashamed:

Olen alkanut miettimään, että onkohan miehessäni vikaa? Koskaan kummallakaan ei ole ollut sukupuolitauteja tai mitn. muutakaan joka voisi vaikeuttaa asiaa. Mutta kun itseni on tutkittu aika rajun käden kautta, mutta miestäni ei... Mutta en kyllä koskaan vaihtaisi miestäni vaikka ei saataisi omia lapsia koskaan! Onhan siinä kova pala purtavana jos niin käy mutta kuitenkin! Kaikenlaista sitä tulee mietittyä kun ei tiedä missä vika!

niin ja eka toiveissa!
 
Wiivi84 ...................kp 9/30-32..............yk10...............2.toiveissa äippä 84..................kp14/29.................yk7.................3.toiveissa
rina82.....................kp16/??..................yk28...............1. toiveissa
Anna333.................kp24/45-80............. yk14..............1 toiveissa Sarah85..................kp24/28-29..............yk13.............1 toiveissa
Bayan Fare.............kp 30/32-?.................yk 8..............1 toiveissa
Haltia ....................kp 30/31-36................yk 9.............1 toiveissa
Hempukka87..........kp36/30-32.................yk 10............1 toiveissa
Tinttu.....................kp ?/?........................yk 4..............1 toiveissa
pinkviini..................kp43/28......................yk7..............1.toiveissa
Nasu86...................kp 61/30-??................yk 11............1 toiveissa


Lisäilin uusia...

Whisnefka: en usko, että esinahan tiukkuudella, tai poistamisella on vaikutusta lapsettomuuteen. Ellei siihen siis taustalle liity jotain muutakin. Ainakin yhdellä miehellä, jota aikoinani tapailin, oli lapsia ennen minua, ja hänellä ei (mielestäni, en asiaa kysynyt koskaan) ollut esinahkaa, että oli varmaan leikattu. Muuten kyllä useinkin miehen siemenneste saattaa olla huonolaatuista, eli siittiöt eivät ole kovin liikkuvia. Silloin raskautuminen voi luomusti olla vaikeampaa, mutta se tutkin mus on käsittääkseni helppo, ja siitä pystytään seulomaan niitä hyviä siittiöitä ja jotenkin laittamaan sinun kohtuusi tms, ei omakohtaist kokemusta (viellä ainakaan) Itse taas olen miettinyt, tai olemme mieheni kanssa puhuneet mahtaako sillä olla vaikutusta, että mieheni on sairauensa vuoksi joutunut elämänsä aikana yömään ajoittain paljonkin kortisonia. no olemme puhuneet että joulun alla menemme viimeistään tutkimuksiin jos mitään ei tapahdu. Huomenna olisi palkkapäivä, joten ajattelimme viimeinkin tilata netistä ovistestejä... Nyt taitaa mieskin olla taipuvainen jo kokeilemaan tikuttelua ja oviksen aikaan ajoittamista, on ennen halunnut vaan ihan rauhassa ottaa ja omalla painollaan. No nyt taitaa vauvakuume silläkin jo olla aika melkoinen, varsinkin, kun on yt lähipiirissä niin paljon surullisia uutisia, niin olisi mukava kertoa välillä niitä maailman parhaita uutisiakin. No mulla alkoi kaikki tavalliset menkkoja enteilevät oireet. Yleensä ne alkaa 2-1 viikkoa ennen kuukautisia, kylmyys, nuhan tuntu, selkä ja mahajoumotukset yms no ensiviikolle tätiä siis odotellaan.
 

Yhteistyössä