n 20-v kuumeilijat joilla yritystä pitkään vol 3

Äiti-88 Halauksia. :hug: En vois paremmin tietää, miltä susta tuntuu. Mutta vuodot voi olla ihan vaarattomia alussa. Ja just tänään lääkärinluennolla se luennoiva lääkäri kerto, että alkuraskauden aikana joillakin on tosi kovia kipuja, kun kiinnikkeet löystyy ja repeilee irti. Toivotaan parasta. :hug:
 
Anu84, tervetuloa porukkaan!

Mukava Orion, että muutto on tehty ja ootte päässy asettumaan taloksi uuteen kotiin. Sitten jaksaa varmaan rueta taas miettimään pikku hiljaa myös tätä vauvaprojektia :)

Neppikö se kirjoitteli tuosta foolihaposta? Minulle lääkäri määräsi sitä diabeteksen vuoksi. On kuulemma sellainen hoitosuositus, että kaikille diabeetikkoäideille määrätään sitä ja sitten niille kans, jotka yrittää raskautta. Ei itselle tunnu niin kummoiselta napata se pieni pilleri vielä entisten lisäksi joten samapa tuo, jos sen kerran on todettu olevan hyödyllinen :)

Keskiviikkona selviää meidän inseminaation kohtalo tässä kierrossa. Toivon mukaan siihen nyt päästään. En jaksa enää pettymyksiä niin hyvin kuin ennen... Enkä oikein näitä vauvojakaan.. Meidän opiskelijaryhmään tuli tällä viikolla vauva, kun yksi opiskelija päätti palata kouluun 4 kk:n ikäisen vauvan kanssa. On nyt istunut sitten vauvan kans kaikilla tunneilla. Tosi kiva... Tuskaa tuo koulun käyminenkin nykyään...

Äiti-88lle voimia! Ei kannata heti ajatella pahinta, vaikka sehän se mieleen tietenkin ensimmäisenä tulee.
 
Hei taas, Äiti-88 paljon voimia ja halauksia. Toivotaan, että pieni pysyy matkassa.

Möhköfanttis kiitos onnentoivotuksista. Hyvähän se on jos luomuovikset ja kierrot normaaleita muutenkin kuin vauvan yrityksen kannalta. Toivotaan, että vielä lyheneät vähän =)

Murppa
Toivottavasti pääsette vihdoinkin inseminaatioon. Odottelu se on kaikista tuskallisinta.

Omaa napaa... Täällä sunnuntaina aloitettiin jännittävät sumuttelut. Todellakin kuumia ja kylmiä aaltoja. Kyllä kauhulla odotan niitä vaihdevuosia sitten joskus. elottaa sikäli, kun aloin miettiä että mitä JOS olinkin juuri nyt raskaana kun aloitin ton synarela hoidon. Muuten en olis edes miettinyt, mutta epätavallista oli, että pyörryin saunassa lauantaina. Ehka se sitten johtui vaan todella alhaisesta verenpaineesta. Yläpaineeksi mitattiin 72... :( Silti vähän huoli, mutta ei siinä oikein muutakaan voinut. testi kun vielä ei voisi edes plussaa näyttää. enkä tosiaan halua siirtää ivfää yhtään kuukautta eteenpäin. Ja raskauden mahdollisuus olis ollut jotain 0,01 prosentain luokkaa... Joten mummosumuttelut jatkuu.
 
Vau haltia, onpa tosi alhainen verenpaine.. Eipä mikään ihme, että olet pyörtynyt :( Kannattaa seurailla aina sillon tällön. Ja onnea sumutteluun! :)

Täällä selviää tänään hoitojen kohtalo. Jännittää ja pelottaa ja kaikkea muutaki! Pitäis jaksaa oottaa kolmeen, että pääsee polille.. Toisaalta tuntuu, että nyt vois onnistuaki, mutten halua herättää turhia toiveita ittessäni. Kahtoopi sitten iltapäivällä...
 
Niinhän siinä sitten kävi, ettei hoitoihin päästy vieläkään. Vaikka arvot oli kohdallaan, niin lääkäri halusi vielä katsoa muutaman viikon. Lyhyt aika kalenterissa, mutta minulle pitkä, niin pitkä.... Ja lääkäri oli vielä niin epäammatillinen, ettei tullu itse kertomaan vaan laittoi hoitajan tekemään likaisen työn. Itkettää ja tuntuu, että maailma kaatuu just nyt......
 
murppa: Voi surku! :hug: Ja mikä lääkäri! :kieh:

Haltia: Toivottavasti ei mitään ihan järkyttävän kamalia sivuoireita tule vastaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja tulee toivottu tulos. :)



Mulla alkoiki sitte uus kierto eilen. Ajattelin että vasta viikonlopulla tulis menkat, mutta ne tuli jo nyt. En oo oikeestaan edes surru menkkoja, vaikka jäiki taas vaavi uupumaan... Mä olen ilonen siitä, että kierron pituus oli enää 32 päivää! Sehän on jo normaali! Myöski lämpö putos nopeasti (veikkaisin että kertoo normaalista progesteronin toiminnasta), ja menkat alko samalla tavalla ku sillon ku oli kierto säännöllinen, muutki oireet täsmäs. Eli se tarkoittais sitä että mä olisin tervehtymässä, hedelmällisyys palautumassa. Vissiin painon pudotuksen ansiosta. :) Uskoisin, että nyt on vaan ajan kysymys, millon se vaavi päättää tulla. Uskoisin, että tämän vuoden puolella vielä saadaan tulolleen. :heart:

Vähän lunssassa täälä ollaan, minä ekaa päivää ja ukolla on jo muutaman päivän ollu. Kovasti ryypätty yrttiteetä että parannuttais pian. :D
 
Hienoa orion, että asiat järjestyy ilman lääketieteen apuakin :) Ja että kiertosi on jo normaali, mainiota! Itsellä noilla teroilla se 24 pv, toivottavasti tämäkin kierto olisi sitten yhtä pitkä... Ettei venyisi enää..
 
Kp 2 täälläkin.. :attn: No erittäin positiivista oli, että tässä kierrossa luteaalivaihe oli tasan 14 päivää. Jospa nuo kierrot ois nyt normalisoitunut mullakin. :)

Orion: Hyvältä kuulostaa tuo sunkin kierto nyt. Jospa saatais pian plussia. :)

Murppa: Voi harmi, ettette vieläkään päässet aloittamaan. Jatkuva odottaminen on niin stressaavaa. :hug: Mutta positiivistahan tuo, että arvot on kuitenkin kohdallaan.

Haltialle onnentoivotuksia matkaan. Toivottavasti tulee toivottu tulos. Nuo verenpaineet kuulostaa kyllä hurjan matalilta.

Mitenkäs Äiti-88? Toivottavasti pääsitte pelkällä säikähdyksellä.
 
Khaos: Joo, onhan tuo hyvä, kun nyt vaan jaksais pitää ne arvot siellä kohdallaan, kun ahristaa niin älyttömästi... Ajattelin ottaa viikonlopun ihan rennosti enkä mieti koko asiaa (joo, ku pystyskin..) :ashamed: Mut ainaki hemmottelen itteäni vähän.
 
Minäki jään "lomalle" ens kuussa. :D Nojoo...soppari loppuu kuun loppuun ja jatkoa todennäköisesti ei tule. Muutakaan työtä ei ole, joten jälleen kerran ollaan sitte vaan kotona. Mikäs siinä, mä tykkään olla kotona. :D Se rahapuoli vaan on vähä ongelmallisempi, ku mieski nyt lomautettiin ku ei oo työmaita. Kattoo nyt vielä tän viikon että lähteekö etsiin muista firmoista töitä...

Mä päätin taas että meillä tärppää tästä kierrosta. :D

Kissanpentua tässä meinataan laittaa kunhan löydetään sisäsiisti(t). 1 tai 2 pentua. :heart:
 
Murpalle myöhästyneet synttärionnittelut.

Anteeksi että olen "kadonnut" ja ollut huithapeli päivittäjä. Oma elämä on ihan kauhean kiireistä ja rankkaa. Musta tuntuu, että se synarela aiheuttaa mulla ihan kauheita oireita. Olen hirveän heikkohermoinen ja saan paniikkikohtauksia. Sitten on nämä kylmät ja kuumat aallot. Sitten kun mun kuukautisetkaan ei nyt alkanut niin en pääsekään huomenna sinne lääkäriin ja niitä pistoksia ei päästäkään loittamaan ja koko homma myöhästyy viikolla. Olen ollut niin kärttyinen koko päivän harmittaa, että tämä jännitys vaan jatkuu ja jatkuu, sitten kun meidän aikataulu menee nyt uusiksi, niin se meidän omalääkäri ei olekaan aina paikalla kun meillä pitäis olla ne punktiot ja muut, joten niitä tekee nyt jotkut muut. Hitto että harmittaa. Musta tuntuu, että mun kroppa taistelee aina mua vastaan. Mutta ei voi mitään. pakko se on mennä tän mukaan. Sitten ollaan lähdössä äidin kanssa kylpylään sen alkion siirron jälkeen viikon päästä, niin aloin jännittää, että tekeekö se huonoa, tai hieronta siellä kylpylässä tms. aargh, sekoan, ja se typerä lääke pitää edelleen muistaa ottaa...


Hyvää lomaa Mökikselle ja Orionille!
 
Tänään tilanne muuttuikin taas. Kuukautiset alkoi yöllä, ja sain lääkärin tälle päivälle. joten nyt sitten huomenna illalla aloitetaan puregonin pistelyt. Paljonkohan se maksaa kun menen apteekista hakemaan. Ilmeisesti jotain 500 ? :eek: mutta mitäpä ei vauvan vuoksi tekisi..
 
Nyt sitä tosiaan on taas vuojen vanhempi :) Kiitokset porukalle onnitteluista!

Haltialle tsemppiä muuttuviin tilanteisiin ja mukana pysymisiin! Hyvä, että pääsette taas etteenpäin :)

Orion: Jes! Tommosia päätöksiä pitääki tehdä!

Täällä menossa kp 4. Odotetusti, Terot ei tässäkään kierrossa pettäny vaan menkat alkoi päivälleen niinku pitikin. Mikä lie ollu viime kierrossa se yhen päivän heitto...? :/ Enää 2 vk seuraavaan polikäyntiin!
 
Murpalle myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Äiti-88 Toivottavasti vielä kaikki kääntyy parhain päin :hug:

En pahemmin ole kerennyt kirjotella tänne, ku oppari viimeisteltiin viime viikolla ja paljon muutakin kiirettä on ollut, kun olen kulkenut kahden paikkakunnan väliä (400km). Täällä menkat edelleen antaa oottaa itseään :kieh: Pitäis varmaan soittaa sinne yksityiselle, jotta sais jotain apuja tähän hommaan... :ashamed:

Ootteko yrittäny käyttää poppaskonsteja jotta tulisitte raskaaks? Minkäslaisia ja millä annostuksella? :D Itellä tosiaan tuo vyöhyketerpaia jakso menossa tällä hetkellä. Oon myös miettiny, et pitäsikö hakee luontaistuotekaupasta yksia "pillereitä" (en muista nimeä), joilla pitäis saada menkat tulemaan.
 
Murpalle myös täältä myöhästyneet synttäri onnittelut :heart:

Tänne ei mitään uutta, mulla on joko oviskipuja tai sit ne menkat tekee taas tuloaan..saas nähä, kiva kun ei tiedä yhtään mitä odottaa :|
 
Voi itku... :( Haleja äiti-88lle..

Vähän semmonen surumieli leijuu nyt tämän meijän pinon päällä.. Vai kuvittelenko? Nyt pitää saaha iloisia uutisia välillä :)

Itsellä oikein kunnon ahdistus päällä. Meidän opintoryhmässä yks opiskelija sai vauvan viime keväänä ja nyt se kulkee sen vauvan kanssa luennoilla ja tunneilla. Kertokaa mielipiteenne, onko tuommonen teijän mielestä oikein? Siis opiskelurauhaa ja muita opiskelijoita kohtaan. Tämä kyseinen ihminen ei ollenkaan ajattele, että siellä voi olla ihmisiä, jotka kärsii lapsettomuudesta ja joille tilanne voi olla tosi vaikea. Ahdistaa lievästi.. Mietin vaan, että olenkohan ainoa, jota tilanne häiritsee.....
 
äiti88:lle Suuren suuri voima hali :hug:

Murppa86 Yhdellä meidän luokkalaisella oli viime syksynä vaavi luennoilla mukana. Tämä ei haitannut ainakaan siinä mielessä, että vauva oli tosi rauhallinen ja nukkui suurimman osan luennoista. Sellaiset jotka ovat helposti tulleet raskaaksi, eivät varmaan osaa edes ajatella, että siinä loukkaisi lapsettomien tunteita. Toisaalta, mistä he voisivat tietää, kuka kärsii lapsettomuudesta, jos siitä ei ole heille kerrottu. Mutta en sitten tiedä vaikuttaisiko se, että he asiasta tietäisivät, heidän päätökseen tuoda vauva luennoille mukaan. Vähän hankalia asioita nämä :|
 
Äiti-88 Paljon paljon voimia, ja jaksamista :'( on se niin väärin, että tälläistä tapahtuu. voimia uuteen yritykseen.

Murppa Ymmärrän, että sua ahdistaa, että joku raahaa vauvaa joka luennolla. muakin ahdistaisi. Vaikka siinä sinänsä ei ole mitään pahaa tms ei ole kuitenkaan oikein muiden huomioon ottamista pitää vauva mukana koulussa, ehkä voisit vaivihkaa kysellä säiritseekö muita? Tuntuisi, että onko se edes kaikkien sääntöjen mukaan olla läsnäolevana opiskelijana, niin että lapsella ei ole hoitajaa, vaan lapsi on aina koulussa..

ON: täällä pistellään nyt Puregonia ja odotellaan tulevaa jännityksellä. Olemme miehen kanssa molemmat ihan tokeissaan. :x
 
Äiti-88: :hug: :hug: Tuntuu niin epäreilulta tällaiset. Paljon voimia ja jaksamista.

Murppa Myöhästyneet synttärionnittelut. :) Ymmärrän, että sua ahdistaa, jos joku on vauvan kans luennolla, mutta kyllä se mun mielestäni on täysin äidin oma asia. Asia on tietenkin eri, jos vauva itkullaan häiritsisi muiden opiskelua, mutta tuskin kukaan edes itkuisen vauvan kanssa koulua kävisi. Meidän koulussa monikin käy vauvan kanssa koulua, enkä ole ainakaan kuullut sen häiritsevän ketään ja kyllä se ainakin meidän koulussa on ihan sallittua. Ja voi herranen aika, eihän ihmiset, joilla on pieniä lapsia, voisi koskaan mennä mihinkään, jos heidän pitäisi välttää paikkoja, jossa voi olla lapsettomia ihmisiä. :eek: Tiedän kyllä asian olevan sinulle vaikea, olisi se varmasti itsellenikin. Mekin saatetaan saada vauva luokalle keväällä, kun yksi luokkatoverini (vieläpä yksi parhaista kavereistani koulussa) saa vauvan loppu vuodesta ja on vähän puhunut, että voisi käydä kevään teoriaopinnot vauvan kanssa, jos vauva vaan on kiltti ja hän itse jaksaa. Olen sitten pohtinut, miten se itseeni vaikuttaa, jos hän sen tekee. Mutta ei mulla oo mun mielestä mitään oikeutta estää häntä sen takia, että mua se voi ahdistaa. Vaikeita asioita. :/

ON: Koulussa alkaa olla ensimmäinen tenttikausi päällä tälle syksyä ja kiirettä pitää. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa syyslomaan. :) Ovista metsästellessä.
 
Mietin itse kanssa tuota, että ei kai minulla ole oikeutta sanella, kuka kouluun tulee ja kenen kanssa. Mutta tuntuu vaan jotenkin, että kai sitä haluaa sen lapsen kanssa olla ihan rauhassa sen vauva-ajan kotona. Ja eihän tämä äiti pysty keskittymään opiskeluunkaan täysillä, kun vähän väliä pitää olla joko imettämässä/hyssyttelemässä/leikittämässä.. Kateellisuus puhuu, joo... Mutta silti.

Pikkusiskokin alkaa olla nyt siinä vaiheessa, että massu alkaa pikku hiljaa näkyä. Oli vaikeata olla kotona viikonloppuna, kun pikkusisko oli siellä kans. En osaa vieläkää täysillä olla onnellinen siskon puolesta, voihan..... :(

Haltialle tsemppiä! Sulla on ihan tosissaan aihettaki jännittää :)
 
Liityn sitten tännekkin kun sopii kuvaus =) eli olen 20v., lapsettomuutta -04 alkaen.
Syynä mahdollisesti hyperprolaktinemia, kohonneet prolaktiini arvot :/ parlodel lääkityksen aloitin 13.9, en tiedä olisiko vaikuttanut näin pian. mut toivotaan :D kp 20/28-32 nyt meneillään. jännäillään ens vkn loppuun asti :)
 

Yhteistyössä