n 20-v kuumeilijat joilla yritystä pitkään vol 3

äiti-88 Mä ainakin muistan sut :wave: Hurjan paljon onnea teille! :hug:

Kp on nyt täällä 2 mutta mä tulin ilmottelemaan teille että päätän nyt siirtyä tuonne taka-alalle..käyn kyllä säännöllisesti lukemassa juttujanne, mutta kun meillä ei mitään ihmeitä näytä tapahtuvan niin haluan hetkeksi koittaa unohtaa tätä "touhotusta"... En siis nyt jaksa laskea päiviä ym.. vaan iloitsen siitä mitä mulla jo on eli maailman ihannimmasta pojastani ja parhaasta miehestäni! Keskitymme nyt vain toisiimme ja annamme ajan näyttää... Kyllä se vauva sieltä tulee kun on sen aika :) Nyt vaan tuntuu siltä että tauko palstaillulle on paikallaan..

murppa perillä olen sun uutisista ja pidän peukut pystyssä teille!

Kaikille muillekin zemppiä syksyyn ja älkää menettäkö toivoa! ;)

Kuulette musta aina silloin tällöin kyllä, jahka nyt ensin vähän pääsen itse rauhoittumaan ja ajattelemaan jotain muuta :)

Plussa tuulia kaikille ja hymyssä suin kohti syksyä! :whistle: :)
 
Kiitoksia tervetuliaistoivotuksista! =)

Haltia
Meillä siis periaatteessa menossa yk 1 tän mun ylipiiiiitkän kierron vuoksi. Toivon mukaan kaikki hyväksyy, että hyppään remmiin, kun yritystä on ollut vasta puolivuotta. Yritys on alkanut siis 03/08. Niin ja ensimmäinen olis haaveissa. Mikä hoito se on mikä teille tehdään? IVF?? Paljonko maksaa? Tsemppiä tulevaan hoitoon :)

Kenellä täällä muilla pitkiä kiertoja? Onko teillä lähteny menkat itestään tuleen vai ootteko tarvinnu apua? Ne joilla Terot, onko teille niistä ollu heti apua kiertoihin? Ootteko saanu ne yksityiseltä vai ihan TK:sta?

Sipsukka87
Sullakin on kierto kyllä venyny hirmu pitkäks :/ Onko tuo pillereiden jälkeen vai onko sun kierto muuten epäsäännöllinen? Ite tosiaan eka kokeilen tuota vyöhyketerapiaa ja jos siitä ei oo apua niin sitten meen lääkäriin. Siellä se vyöhyketerapeutti sano, että mulla tuntu olevan jotain häikkää kilpirauhasen alueelle, joka voi tarkottaa myös hormonaalisia juttuja.. Kilpirauhasen ongelmat tästä vielä puuttuis.. =/ Ei kyllä oo onneks oireita siihen suuntaan.

murppa86
Iso hali :hug: Oli varmaan suuri pettymys, että hoidot siirty. Nyt vain tsemppiä seuraavaan kolmeen viikkoon niin pääsette hoitoihin. :) Miten sulla kävi Terojen kanssa? Saitko heti vasteen niille? Kuinka kauan söit niitä? Lopetitko ne jossain välissä ja tuliko sitten niiden jälkeen iha normaalisti menkat?
 
Alisa84: Pitää ihan miettiä miten se meni :D Elikkä aloitin terot helmikuussa kun menkkoja ei kuulunu eikä näkyny.. Ekan kuurin syötyäni kierto asettui 24 päivään ja siinä on pysyny viime kiertoon asti, joka oli 25 päivää eli ei sekään venyny ku päivällä. Syön vielä yhden kierron niitä, sitten alkaa toivottavasti inssikierto, jolloin lopetan. Eli oon nyt syönyt niitä varmaan sen 9 kiertoa. Toimivat ainakin minulla loistavasti, suosittelen :)

Heinähatulle onnittelut fiksusta päätöksestä! Kunpa itsekin onnistuisi joskus vaikeina aikoina pysymään vähän aikaa täältä pois... Voisi helpottaa omaa oloa. Tule toki aina välillä meitä moikkaamaan :wave:

Äiti-88:lle onnea plussasta.
 
Orion kyseli aiemmin siitä kirkkoon kuulumisesta ja kasteesta. Minulle on aina ollut selvää, että mahdolliset lapset kastetaan. Itse kuulun kirkkoon, mies ei. Hän ei kyllä myöskään vastusta kastamista, on vain sitä mieltä, että kirkon ei muuten tarvitse kuulua meidän elämään (ollaan menty naimisiinkin maistraatissa) ja että lapset saa itse päättää, menevätkö rippikouluun. Siihen tosin on vielä aikaa.... :D
 
Äiti-88 :) Onnea hurjasti..

Täältä taustalta edelleen luen kuulumisianne :) Noista pitkistä kierroista.. Mullahan loppui ehkäisy (rengas) 11/06, ekat menkat tuli kp 51, sitten ei toisia kuulunut.. Teroluteilla tuli kp 86 ja sitten säännöllisesti teroluteilla, mutta kun ne jätti pois, kierrot venyi.. Sitten oli kierrot 25-50 riippuen hoitokierroista ja luomukierto venyi sitten alkuvuodesta 110.. Sitten taas hoitokiertoja ja nyt kesällä tuli luomumenkat kp 42 (joista hehkutin) ja nyt kp 38.. Eli kierto alkaa tasaantua :) Tosin nyt liian myöhäistä, mutta kuitenkin.. Eli kyllä ne megakierrot voi tasaantua, mulla kesti vain tuon inhottavan kaksi vuotta :(

Tsemppiä kaikille :) :heart:
 
Porukka on taas hiljentynyt, oisko viikonlopun syytä?

Tänne iloisia uutisia :D Ei kylläkään vauvauutisia (NYYH!!!), mutta muuta. Kävin silloin kesäkuussa OKL:n pääsykokeissa ja pääsin varasijalle. Nyt sitten sain keskiviikkona tietää, että olen päässytkin sisään sinne kouluun! WAU!! Eli kahden vuoden päästä sitten savonlinnaan opiskelemaan luokanopettajaksi =) Ellei sitten vaavi sotke suunnitelmia... *toiveita yläkertaan*
 
^ Olethan laskenut että opintotuki kuukaudet riittävät? :) Itsellä loppuvat kesken, kun kokonaisuudessaan hoitajaopinnot kestävät 8,5 vuotta.. Onko muuten yliopistossa tietty raja minkä saa olla poissa? Kun meidän AMK:ssa on max. 2 vuoden poissaolo, sen jälkeen menettää opinto-oikeuden.. Yksi luokkalainen oli esikoislapsen kanssa 1,5 vuotta poissa ja nyt tulee toinen, niin jos on yli puol vuotta äitiyslomalla niin menettää opiskelumahdollisuuden..
 
En oo vielä laskenu tai ees ajatellu noita opintotukiasioita, pieni toivonkipinä oli, että jos huonosti käy, niin eletään joten kuten miehen rahoilla :D Yks ystävä (opiskelee yliopistossa) tuumasi, että siellä poissaolovuosia voi pitää enemmän ku AMK:ssa.. Meilläki siis max. 2 vuotta tuossa omassa AMK:ssa.. Yhden olen jo pitänyt.
 
Heipsistä vaan taas pinoon, tervetuloa uusille ja onnea Äityli!

Hienoa murppa että koulupaikka aukesi. On sitten taas muutamaksi vuodeksi suunnitelmia eteenpäin, mutta toivotaan että vaavi ilmoittelisi itsestään tässä välissä.

Täälläkin on taas kierto vaihtunut eli yritystä perhana takana jo niin että yk 25 ja kp 4. Kyllähän se oli meikäläisellä taas itku perjantaina herkässä, kun huomasin tädin saapuneen kylään. Ensimmäisen päivän tuhrutteli ja tuli kummia hyytymiä :x Toisena päivänä vasta tuli se järjenvievä kipu ja hanat aukesi oikein kunnolla. Ikinä ennen ei oo tullu niin paineella, että olis vuotanu yli. Eikä siinä vielä kaikki... varasin viikolla ajan inssiin ja sovittiin että nyt eilen olisin alottanu clomien syönnin, tämän viikon pe ja la oltaisiin pistelty ja seuraavan viikon maanantaina olis ollu ultra. Ihan hyvä muuten, mutta clomit on taas loppu apteekista ja niitä saa seuraavan kerran kuulemma viikolla 43! Tämä ei voi olla totta...kun minä taas kerran kokosin itteni ja olin valmis alottamaan hoidot niin ei saa lääkkeitä :'(
Pakko yrittää soittaa vielä Oys:iin aamulla...
 
Voi ei Sarah!! :( Tosi huonoa tuuria sinulla, otan osaa. Ihan itsekin kauhistuin tuota, me kun saatetaan saaha ens viikolla lupa ekaan inssiin *sormet ja varpaat ristissä*. Ostin clomhexalit valmiiksi jo viime kuussa, joten ne ainaki on jo odottamassa.
 
Heiii tännehän on tullut uusia *tervetuloa*

Voi että sarah, odottamattomat täti keikat vie järjen. Kuinka se osaakin tulla aina pilaamaan kaiken!

Murpalle peukkuja että se opiskelupaikka irtoais!

Nepillä on tänään kp3 *tuulettaa* ne menkat tuli sittenkin ilman mitään suurempia uhkailutoimenpiteitä. Mä oon nyt varustautunut, foolihappotableteilla, syötän niitä miehellekkin. Parantaa kuulemma simppojen laatua. Tässä kierrossa en odota tärppiä sillä o-päivät menee ohi kun mies on armeijan harmaissa. Muttaaah seuraavaa kiertoa ajatellen :) Ihmeellistä mutta mulle on tullut kauhea energiapuuska, johtuu varmaan menkoista..Ajatus katko, pitää varmaan mennä vähän tuonne =)
 
Moikka kaikille, ja anteeksi taas, etten ole ehtinyt päivittää pinoa... tänään taas sen tein. On ollut ihan hirveä kiire töissä ja koulukin alkoi, ja sitten on jännittänyt tänään alkava koeputkihedelmöityshoito... Musta tuntuu että tärisen, jännittää mennä sinne lääkäriin. Sitten kun ei olla vielä kellekään sanottu, että aloitetaan koeputkihedelmöityshoitoja, niin pitää pitää sisällään se riemu, vaikka tekis kaikille mieli kailottaa, että meille tulee ehkä vauva. Tunteet on todellakin sekavat, mutta ehkä tänään vähän selvenää, yhdeltä on aika lääkäriin.

Alisa84 ivf tarkoittaa koeputkihedelmöitystä. Meillä on nyt alkamassa siis joko koeputkihedelmöitys tai mikrohedelmöitys, se selvää sitten hoitojen alettua. Niin ja hoidot on tosi kalliit. Me ollaan yksityisellä klinikalla, niin hoidot on jotain 1000-2000 ? ja sitten lääkkeet, joiden hintaa en edes uskalla ajatella vissiin jotain 1000 ? kieppeillä. Mikäköhän on muuten se raja, että lääkkeet ei enää maksa niin paljon? se lääkekatto? Ajateltiin, että mennään julkisellekin jonoon, en tiedä mitä siellä maksaa, mutta siellä pitää jonottaa ainakin helsingissä ilmeisesti aika kauan.

Äiti-88 onnittelut plussasta, kiva kun kävit meille kertomassa uutisista! :heart:

Heinähattu Siirsin sut nyt listalla taustailijoihin, mutta käy aina välillä meille kertomassa mitä kuuluu, plussaa sullekin kovasti toivon, kuulut kuitenkin tiukasti tähän meidän pinoon =)

murppa Mega onnittelut opiskelupaikasta! :flower: on kyllä tosi hyvä, että on jotain suunnitelmia tulevaisuuteen, ettei kaikki ole vain sellaista vauvan toivomista. Ainakin itsellä opiskelu ja työ pitää jalat maassa ja järjen päässä kaikista hulluimpina hetkinä :x

Sarah Paljon paljon halauksia :hug: toivottavasti masennus on jo vähän hellittänyt, mutta voin vain kuvitella miten turhauttavaa on, kun ei pääse aloittamaan hoitoja jonkun niinkin turhan asian takia, kuin, että apteekissa ei ole lääkkeitä. Se vaatii aina niin paljon henkistäkin valmistautumista, että hoitoja aloittaa, että tuntuu jännitys ja odotus ihan turhalta ja kuukausi kamalan pitkältä ja kierto hukkaan heitetyltä, kun joku meneekin mönkään.. Mutta toivottavasti teillä tärppäisikin tässä kierrossa luomuvauva ja saisit jättää lääkkeet kokonaan hakematta ;) Voimia.

Neppi Vai parantaa foolihappo simppojen laatua? No täytynee meidänkin käydä niitä sitten hakemassa, että maksimoitaisiin näiden hoitojen onnistuminen.
 
Nyt siis hoidon suunnittelukäynti takana, ja kyllä jännitti.. mutta lääkäri on oikein mukava. Tunti oltiin siellä, käytiin läpi kaikki mitä tuleman pitää, sain reseptit ja hoitokortit yms ja ultrattiin. Synarelan sumuttelu alkaa nyt sunnuntaina, vähän jännittää, että muistan ottaa ne kaikki lääkkeet ajallaan. Nyt tuo kun hain synarelan apteekista oli 85 omavastuu osuus. lääkäri sanoi meillekin, että ekassa koeputkihedelmöityksessä lääkekatto menee rikki. saatiin kaikki ajat jne. nyt sitten vain toivotaan parasta. Huomenna 2-vuotiskihlajaispäivä =) jos raskaus alkaisi, niin eka ultra olis mun synttäriviikolla :heart: jännittää.
 
Haltia Peukut pystyssä :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saisit synttärilahjaksi nähdä sydämensykkeen ultralla.. :heart:

ON: Sain puhelinsoiton maanantaina, nyt mahdollisuudet luomuraskauteen on samat kuin kellä tahansa.. Eli luultavasti 3-4 kierron aikana onnistuisi.. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa..

Lisäksi tiedoksi: Subilla alkoi uusi ohjelma, Sairaalan syke. Ekassa jaksossa oli synnytys. Jos haluatte katsoa, ko. ohjelma löytyy www.sub.fi, sieltä Netti-tv ja ohjelman nimi :)
 
Haltialle ihan mahdottomasti peukkuja! toivottavasti teillä nyt olis onnea matkassa! :heart:
Tuossa on siitä foolihaposta lisää ja googlaamalla vielä enemmän..eikä siitä ainakaan haittaa oo :)

"Foolihappo eli folaatti on B-vitamiinien ryhmään kuuluva yhdiste, jota tarvitaan solujen ( erityisesti punasolujen ) lisääntymisessä ja uusiutumisessa. Raskauden aikana foolihapon tarve lisääntyy huomattavasti. On todettu, että foolihapon puute raskauden aikana lisää keskenmenon riskiä. Tarve lisääntyy myös suolistosairauksissa, toipilasaikana ja kovassa fyysisessä rasituksessa. On siis tärkeätä huolehtia riittävästä foolihapon saannista jo raskautta suunniteltaessa. Matalat foolihappopitoisuudet näyttäisivät liittyvän miehillä sperman heikkoon laatuun. Ravinnossa tärkeitä foolihapon lähteitä ovat tuoreet kasvikset, hedelmät, marjat ja kokojyvävalmisteet."
 
Haltia: Onnea hoitoihi! =)


Täälä on sitte uuteen taloon muutettu. :) Viime viikonloppuna muutettiin. Aivan on vielä kaikki paikat sekaisin ja kesken. Nettipimennossa olen ollut, vaikka onhan tuo netti ollut jo muutaman päivän........tuulikaapissa! :LOL: Tänne ny sitte pykättiin pöytä ja kone että pääsee kaksplussalle. :xmas:

Ilokseni havaitsin tässä alkuviikosta että mulla on ollu luomuovis joskus taas. Tuota viikonloppua veikkailisin... Kiertopäiviä jo paljon, mutta mitä väliä kun ovis vaan tulee. :) En tiedä vaan olisko nyt vähän liianki hyvä sauma tärpätä... Yk 20, 2 vuotta yritystä, just on muutettu, plussatesti ois mahollista miehen synttäripäivänä, ja laskettu aika menis aika liki mun synttäreitä, vähän yli. No, nyt ei oo ainakaan hirveemmin ressattu vaaviasian puolesta, ku on talo ja muutto vieny kaikki ajatukset. Viikon, reilun, päästä ollaan taas viisaampia.

Yks hassu juttu oli tossa maanantaina tai tiistaina, ku sain tilinauhan, luin siitä kirjekuoresta omaa nimeä xxxx xxxxxx ... "joka on raskaana". Tuli semmone ajatus jostain päähä, vaikken koko asiaa ollu just sillon ees ajatellu. :)

:hug: kaikille, jokaiselle sillä sävyllä mitä tarvitsee. :) Rakkautta, rauhaa ja siunausta. :heart:
 
Hei! Minäkin ajattelin tulla tänne... Eli, keskenmeno -04. Sitten söin pillereitä heinäkuulle -07. Alettiin yrittämään vauvaa.. kappasvaan menkkoja ei kuulu, kierrot ihan mitä sattuu, puolenvuodenaikana 2 menkat. Meni hermot, menin lääkäriin kesäkuussa ja sain terot. Menkat olleet nyt ihan säännölliset. Olen 3kk niitä nyt syönyt ja tänään taas sain pettyä kun menkat alkoivat...Alkaa olla jotenki niin epäuskoinen olo koko vauvansaantiin.. Vielä pitäis toiset 3 kk:tta syödä teroja ennenkun saadaan miehen kanssa mennä lisätutkimuksiin. Mies on eri kuin se jonka kanssa vauvaa odotin joka kesken meni. Mies on myös valmis tutkimuksiin mikäli niitä vielä sitten tarvitsemme. Harmittaa vaan niin kun ei tärppää...
 
Kiitos kaikille onnen toivotuksista. Sitä tarvitaankin. Sunnuntaina tosiaan alkaa se synarelan sumuttelu, ja siitä piinallinen kuukausi varmasti kaikin puolin. vielä en edes tiedä kuinka kaikki työt ja koulut ja hoidot järjestän, mutta kyllä se vauva nyt olis kaikkein tärkein.


Möhkis siitäkösyystä sulla olis samat mahikset kuin muillakin nyt, että kierto on säännöllinen? No ainakin tiedät, että kun sen vauvan aika taas tulee, niin kaiken pitäis olla kunnossa :heart:

Orion Onnea kuuteen kotiin =) Kateeksi käy. me täällä pienessä yksiössä asustellaan, koska sopivaa asuntoa, tilannetta muuttaa nyt ei ole vain tullut.. mutta ehkä sekin ajallaan. Nauttikaa uudesta tilavasta asunnosta!!

Neppi Kiitos vinkistä. Nyt täälläkin mies syö foolihappoa,ja viikonlopun jälkeen lupasi jättää saunakaljatkin juomatta :whistle: kova tsemppi ja into silläkin on päällä.

Anu84 Tervetuloa mukaan jännitämään, ja jakamaan tuntemuksia! Mikä sulla on kiertopäivä nyt, ja kierron pituus? Toivottavasti kierto tasaantuu, ja pääsette pian tutkimuksiin.
 
Haltia Juu, nyt on kahdesti tullut luomuovis, kierto ei vielä säännöllinen.. heinäkuussa oli 42 ja nyt 38, nyt saisi tippua 34 ja sitten 30 niin oisin tyytyväinen :) ihana että miehesi on niin mukana jutussa :heart: Mulle taas erossa jäi yli 70 neliön asunto kun exä muutti yksiöön.. nyt syyskuun mulla on kaks itävaltalaista tässä seurana :) Sitten saa nähdä vuokraako tuon huoneen jollekin luokkalaiselle vai miten tekee.. :)
Anu Tervetuloa minunkin puolesta :) Itse vietin tässä pinossa pitkän ajan, mutta meille ei käynyt kovin hyvin, kun ero tuli ja vei miehen ja vauvahaaveet.. Tässä nyt ystävien avulla noustu jaloilleen takas.. :) Kovasti tsemppiä teille :) :heart:
 
Ja Anu.. Terot eivät lisää mahdollisuutta vauvan saantiin, joskus jopa hieman alentaa (jos myöhäinen ovis).. Niiden tarkoitus on vain saada kierto tasaantumaan, itse söin neljä kuukautta 1,5 vuotta sitten, mutta sen jälkeen kierrot taas venyi, pisin kierto mullakin 110pv.. Joillekin ne tasaa hyvin :) En sano tätä ilkeyttäni, vaan lähinnä ettet aseta teroille liian suuria toiveita, kuten minä laitoin aluksi.. :)
 

Yhteistyössä