n 20-v kuumeilijat joilla yritystä pitkään vol 3

Heinähattu: Eihän niiden menkkojen ikinä haluis alkavan, mutta niinkuin sanoit, parempi niin jos tietää, ettei voi olla raskaana. Itselläkin alkaa taas huomenna. Enää tämä yksi kierto ja sitten pääsee siihen inssiin, jee :D

Juttelin äsken tuossa yhden kaverin kanssa, jolla on 7 kk ikäinen poika, AIVAN IHANA TAPAUS :D Toinen niin suloisena sylissä kellotteli. Tätäkin vauvaa tuntui niin pahalta tavata silloin alussa, kun itse oli niin katkera koko maailmalle. Nyt kuitenkin on helpompaa, kun itselläkin on toivoa tulevaisuuteen. Eihän näin saisi olla, mutta häpeissäni myönnän kuitenkin näin olevan :ashamed: Ja niinpä se on varmaan meillä monella, että toisten puolestakin on helpompi olla silloin iloinen, kun itsellä menee paremmin. Kai se on luonnollista tässä tilanteessa...?
 
:wave:

mukana ollaan. Käytiin kullan kanssa lomailemassa pitkin Suomea ja Tallinnan- risteilyllä...on onneksi ollut vähän muuta ajateltavaa. Nyt väsy painaa joten painun pehkuihin. tarkemmin kuulumisia ja kommentteja vaikka huomenna
 
Täällä mennään kierron loppupuolella. Meinasipas mennä kesälomareissu pilalle, kun alkuviikosta oli maha ja selkä yhtä aikaa kipeinä. Pissatulehdusta pelkäsin ensin, mutta oireet meni näköjään itsestään ohi eli kyseessä olikin varmaan vain jokin pöpö. Toki sellainen 9 kuukauden pöpö olisi enemmänkin kuin odotettu :kieh:

Käytiin miehen kanssa vähän risteilyllä, asuntomessuilla ja muumimaailmassa...kyllä kävimme muumimaailmassa ilman rekvisiittamuksuja. Oli ihan mukavaa...minä kun olen vankkumaton muumifani. Välillä tuli kuitenkin uskomattoman paska fiilis. Meilläkin olisi voinut olla mukana jo hiukan yli vuoden ikäinen pienokainen. Mutta kun ei niin ei. Muistan kuinka viime vuonna samaisella reissulla olin aivan varma siitä, että nyt olisin ainakin masu somasti pystyssä...muustakin kuin grillimakkarasta.
 
Hohhoi, on se niin väärin, että näin kauniilla ilmalla pitää kärsiä sisällä menkkakivuista :( Ja on vielä tavallista runsaammat menkat, pihkura... Onko teille muille muuten tuttu semmonen ilmiö, että menkat olisi niukemmat terojen syönnin aikana? Minusta ainaki tuntuu siltä..

Sarah85, mukava että oot tullu takasin kirjottelemaan :) Ja hienoa, että teillä on ollut mukava lomareissu. Kyllähän muumeja voi käydä katsomassa ilman lapsiakin, nehän on kaikenikäisten juttu. Ymmärrän kuitenkin sinua, tietenkin sitä toivoo, että olisi vähintäänkin yksi pieni taapertaja mukana....
 
Mihin meijän pinon päivittäjä on kadonnut? Ja muutenkin koko pino hiljentynyt jälleen....

Tänään astun taas yhden askeleen eteenpäin inseminaatioasiassa. Käyn apteekissa ostamassa clomit (tai sen korvikkeet) ja puregonin. Jipii! :)
 
Murppa: Millon teillä on inssi?

Meki tuota inssiä harkittiin sillon loppukeväästä, olis ollu mahdollisuus siihe jo ilmeisesti kesäkuulle, mutta venytettiin sitä ku ajateltiin yrittää ite vielä. Oli niin tympiää sielä oysissa... Nytki oon pistäny koko ajatuksen sivuun, en halua ajatella koko asiaa, ku tuntuu vaan pahalta. Paljo helpompi olla ku ei tartte sitä miettiä. Ei kait siis olla vaan valmiita siihe vielä. :) Jaksan uskoa, että se voi vielä ihan luomustikin tulla. :) Eikä mieskään vielä halua. Toiveita olis että tää mun laihtuminen auttas. Menee vaan vielä joku viikko, ennen ku voi kunnolla rueta toivoon että rupeis kroppa toimiin. 5kg olen nyt pudottanu, vieläkö toiset 5 ni ois hyvä. No edes 3kg. :D Tippuu vaan tosi hitaasti jo, ku ei tuota ylimääräistä niin paljoa ole...

Möhköfanttis: Tottakai sä voit tänne höpötellä! :) Jotenki sä kuulut joukkoon vaikkei enää yritystä olekaan. :) Voimia sulle. Onko se nyt kokonaan ihan finito, vai onko vielä toiveita yhteen paluusta? :hug:



Hih, kuukauden päästä sitä pitäis asua omassa talossa. :D Hassu ajatus... Viikon päästä alkaa kouluki...kyllä tässä on taas tekemistä yllin kyllin, ja hyvä niin. Ei ehi liikoja miettiä että oisko tärpänny. :D Mulla tais olla ihan luomuovis tässä kierrossa! :) Mun ei pitäny kytätä mitään :ashamed: , mutta ku oli niin kovasti nippailuja sillon molemmin puolin niin arvelin että on, ja onhan nuo lämmötki noussu. Eli joskus reilun viikon tai 2 viikon päästä pitäs olla menkat. Tai no toivottavasti ei oo. :D
 
Heips. Ja sori ku oon taas ollu niin aktiivinen.. :ashamed: Se on tää kesä. Ku on muutenkin niin vähän vapaa aikaa, niin sitä ei todellakaan tuu koneella vietettyä. Miehelle jo sanoinki, että alkais jo koulu niin pääsis lomalle. :) Ihminen on omituinen ku ei ikinä oo tyytyväinen mihinkään. Ensin olin ihan epätoivonen ku en meinannu saada töitä kesäks ja nyt ku niitä on (vähän liianki kanssa) niin toivon, että ne loppuis jo. Noo, kai se on ihan luonnollista, varsinkin kun vihdoinkin tuli se kesä. Tekis mieli vaan olla ja laiskotella.

Kiertoki on taas vaihtunu tässä välillä ja nyt on menossa kp 11. Tilasin tähän kiertoon ovistikut, kun epäilen, että mulla useemmassakin kierrossa on nyt jäänyt luteaalivaihe lyhyeksi. No viime kierto oli kuitenkin ainakin mun laskujeni mukaan jo normaali. Jospa tämä tästä. Parin viikon päästä ollaan taas vähän viisaampia.

Haleja Möhkikselle. :hug: :hug: Ja kovasti plussatuulia kaikille.
 
Orion: Itse ymmärsin, että se riippuu siitä ultrasta, että milloin tehdään sitten se inssi. Ultra on 28.8, että jos hyvin menee niin inssi siitä muutaman päivän sisällä :D Meille lääkäri sanoi, että kyllä te lapsen olisitte luomustikin saaneet, mutta olisi voinut kestää jopa 10 vuotta. Eli ei kiitos meille....
Onnentyttö! Itselläkin joskus haaveissa oma talo, mutta ei nykytilanteessa vielä varaa sellaiseen.. Ehkä joskus...

Möhkis: Tottakai sinä oot tervetullut kirjottamaan tänne ihan milloin vain siltä tuntuu :) Ei kai me sentään niin ilkeitä olla, että sinut potkitaan täältä pois.

Khaos: Mulla on ihan sama tunne noiden töiden kanssa. Nyt kun niitä on, olisi vain kiva, jos koulu alkais taas. Tietenkin, kyllähän sitä tilipäivänä kummasti kiittelee itseään, että on ollu töissä... :)
 
Huomenta!

Aamu alkoi taas kurjissa merkeissä...jumalattomalla mahakivulla ja tuhrua paperiin. Eli mulla nyt sitten on kp 1 menossa yk:n kohdalle voi jo laittaa, että 2 vuotta niin ei tartte sitä aina muuttaa. Itkuhan siinä tuli...puoleksi kivusta ja puoleksi pettymyksestä. :'(

Juteltiin lasten nimistä miehen kanssa pari päivää sitten eikä me poikien nimistä oikein päästy yhteisymmärrykseen. Eilen mies sitten sanoi niin ihanasti, kun oltiin menossa nukkumaan, että jos me joskus saadaan poika, niin sen nimeksi tulee Onni ja sillä selvä. :xmas:

Taitaapi olla niin, että minäkin soittelen Oys:iin ja varaan ajan inssiin. Kesä on jo menny ja mahdollisuudet luomuraskaudelle annettu. Kuinkahan pitkät ivf-jonot oys:ssa nyt on :/
 
Sarah: Meille lääkäri sanoi, että jos joudutaan jossain välissä IVF-hoitoihin, niin jonot sinne (siis OYS:iin) on jotain 6-8 kuukauden välillä :( Eli aikas pitkät... Mutta jos tekin pääsette ensin siihen inssiin niin niihinhän ei tartte kamalan pitkään vissiin odotella, ainakaan meillä ei tarvinnu..
 
Murppa Me oltaisiin päästy inssiin jo huhtikuussa, mutta halusin oottaa kesän yli. Mentiin jo silloin ivf-jonoon, joka oli myös silloin tuon 6-8 kk pitkä Oys:ssa. Eli siis nopeasti laskettuna syys-joulukuussa pitäisi sitten olla meidän vuoro.
 
Anteeksi, etten ole päässyt sivuille päivittämään. Osittain kesälomareissun takia, ja osittain, koska meillä ei ole netti toiminut. nyt toimii.. täällä ovis meni hukkaan, tiistaina on sitten lapsettomuusklinikan tädin tuomion kuuleminen, jännittää. kaikki tuntuu olevan hyrskyn myrskyn, nyt mun on pakko mennä laittamaan tavaroita paikoilleen yms kotiuduimme 10 min sitten ja aamulla töihin. Ilmoitin vain, että päivitän pinon huomenna, ja juttelen teillekin enemmän, muuten, sarahille :hug: mäkin olen jo muutaman vuoden miettinyt, että meidän pojasta tulee onni :) muillekin halaus jotka ovat sen tarpeessa. plussatuulia. huomenna enemmän otan kantaa.
 
Oon täsä taas mitannu lämpöjä. Ja taas kerran laskussa. :'( Ei auta vaikka kuin luomuoviksia tapahtuu, mä en vaan näköjään tule raskaaksi. Nyt rupesin taas miettiin sitä inssiä, että jospa kuitenki, mutta mies ei enää taho. :'( Haluaa että me yritetään vielä tuota mun laihduttamista. Mulla on BMI nyt 23, eli normaalipainossa, ja mies haluaa että mä pudotan vielä ainaki 5kg (--> n. 52kg / BMI 21)... Siihe menee ikuisuus! Ja sit ties kuin kauan pitää yrittää siinä painossa ennen ku se suostuu mihinkään. Sanoo että pitää olla kärsivällinen. Että se tulee kyllä.
Joo, 10 vuoden päästä. Tippuuhan se omenaki lopulta puusta, ku kärsivällisesti jaksaa odottaa. :'(
 
Orion :hug: Sulla on hyvä painoindeksi.. liian suuri painonpudotus heikentää enemmän mahdollisuuksia kuin pikkaisen rasvaa luiden ympärillä.. :) Älä siis enää painoa pudota, ellei lääkäri niin erityisesti määrää.. Kuten olen sanonut omasta tilanteestani "pieni vika, mutta paljon huonoa tuuria", niin taitaa sullakin olla :hug: Voimia! :heart:

Voimia myös muille.. :heart: Meillä alkaa miehen kanssa seksielämä olla loistavaa, kun ollaan erikseen muutettu ;) :D että näin... :p
 
Mulla on aiemmin kroppa toiminu täsmällisesti. Sillon ku on ollu painoa vähempi. Sillon oli tasan 28 päivän kierrot. Kun paino nousi ni rupes sekoaan... Kuitenki tuota ylimääräistä ihan selvästi on. :| Luulen että vähintään 3kg on pudotettava vielä.

Möhköfanttis: Hyvä homma, että edes joku on loistavasti. ;) Siitähän se voi vielä elpyä koko suhdeki uudelleen.
 
Haa! Voinki kääntää syyttävän sormen miehen puoleen! :kieh:

http://www.promenadi.net/uutinen.php?lngID=110986

Stressiähän tuolla on kovasti ollu, varmaan koko tän meijän yrittämisen aikana. Taloa ruettiin piirustelemaan samoihi aikoihi ku vaavia yrittämään. Voi hyvinki olla stressi syynä, ettei ole tärpänny vaikka oviksia on ollu ja muuta vikaa ei pitäis olla. Jospa sitä kun päästään kuun lopulla muuttamaan, ja laitetaan sitte syksyllä joskus pari kissaa, niin jos sitte stressi helpottais kun miehellä on aikaa istuskella ja silitellä kissaa. Kiikkustooli vaan puuttuu, mutta äkkiäkös semmosen jostaki ostaa. :D
 
Huh, ihmeellinen päivä takana. Olen ihan sekisin, silti onnellinen, valittelen, että kirjoitan nyt vain omaa napaa.. pakko purkaa. Mentiin aamulla sinne lapsettomuusklinikalle. lääkäri oli tällä kertaa ihan. Selvisi, että miehellä on sekä alentunut siittiöiden liikkuvuus, että määrä ja muoto (muistaakseni, ei saatu sitä paperia mukaan) lääkäri ehdotti heti koeputkihedelmöitystä!! tai mikrohedelmöitystä! ja alkioiden pakastusta. Olisi voinut aloittaa jo tässä kierrossa sen hormoonihoidon ja koeputkihedelmöityksen, mutta päädyttiin, että aloitetaan vasta ensi keroossa. Molemmat olimme ihan sekaisin. Mieskin oikeastaan onnellinen. Nyt asia selvisi. Tuntuu, että vihdoin voimme saada sen vauvan, kun tähän asti on vain tuntunut, ettei mitään tapahdu ikinä. Yhtäkkiä maailma näytti erilaiselta, meistä oikeasti voi tulla vanhempia. Miehelläkin kuitenkin jotkut siellä sinnitteli, niin ettei tarvi lahjasiittiöitä käyttää. Enemmän kuin epätoivoi tämä oli meille onni. Päästään suoraan koeputkihedelmöitykseen!!! mutta rahaa on nyt kerättävä jostain, tai me ei saada vauvaa.. mutta voidaan saada montakin lasta, mikä on ihanaa. Lääkäri oli hyvin toiveikas ja ihan. Sulatellaan uutista. Elämä muuttui. Olo on rauhallinen. seksikin muuttui mukavammaksi, enää ei tarvitse stressata ovulaatioista ja laukeamisesta. Sitä lasta tehdään nyt lääkäreiden kanssa. Eikä mun ikinä tarvitse enää huolehtia ehkäisystä :LOL: jos joku ylllätysvaavi joskus tulee, se on sitten jo ihme :heart: täällä ollaan ihan sekaisin, pysyn palstalla aktiivisesti.

Sen verran, että ihanaa möhkis että teillä on hyvä seksielämä nykyään! ehkä vaavi tulee itsekseen, ja saa teidät taas yhteen ;)

ja Orion elä terveellisesti, kyllä se paino siitä tippuu vähitellan, olet ihan hyvän kokoinen, mun painoindexi on vähän enemmän, ja pyrin terveellä elämällä saamaan sen kuriin. Nyt syttyi uusi into, kun tietää, että sitä vauvaa tehdäänn. Haluan elää terveellisesti ja edes auttaa kaikin keinoin. ennen joulua voin olla parhaassa tapauksessa jo raskaana :heart:
 
Voi ihanaa haltia!!! :D :D Minä arvasin, että se aurinko alkaa paistaa teillekin. Suoraan koeputkihedelmöitykseen, vau! Ja ihanaa, että olet itse noin onnellinen tuosta asiasta. Sitä onnellisuutta ja toivoa tämä meidän pino tarvitseekin, ja paljon! Nyt vain nokka kohti hoitoja, rennosti ottaen tietenkin =)

Orionille tsemppiä! Sun painoindeksi kuulostaa nyt jo tosi hyvältä, joten elä ota turhaa stressiä enemmästä pudotuksesta. Putoaa, jos putoaa, mutta en usko, että tuo todellakaan on esteenä raskautumiselle. Kyllä tosiaan kannattaisi miehenkin rueta miettimään noihin hoitoihin suostumista, ei esim. tuo inseminaatio ole edes hoitomuotona kamalan raskas ja kallis. Itse kävin tosiaan ostamassa ne lääkkeet, riittää ainakin kahteen kiertoon ja makso n. 130?. Ei hirmu paha.

Hihhei Möhkis! Näin se elämä vain heittelee suuntaan ja toiseen. Välillä menee huonommin, mutta sitten taas päivä paistaa niinkuin sinullakin nyt. Tsemppiä!

Meillä alkaisi sitten parin viikon päästä se ensimmäinen IUI kierto. Toivon todellakin sydämeni pohjasta, että tämä minun diabetes antaisi myöten siihen. Peukut pystyssä! :D
 

Yhteistyössä