n 20-v kuumeilijat joilla yritystä pitkään vol 3

Tarkoitatko Nuhainen nyt sitä aikaa, mikä on kulunut yrittämisen aloittamisesta? Ainakin terveydenhuollossa pitävät sitä yhtä vuotta rajana, jonka jälkeen suositellaan tutkimuksiin hakeutumista. Henkilökohtaisesti kuitenkin voin sanoa, että ei tarvitse odottaa vuottakaan kun odotus jo tuntuu pitkältä. Haluatko liittyä meidän odottajien ja yrittäjien joukkoon? :)
 
Nuhainen ilmeisesti tarkoitat, että kuinka kauan on oltava yritystä takana että "Voi" tulla tähän pinoon... no sanoisin, että jos itsestä tuntuu, että odotuksen odottamista on pitkään takana (ja oikeasti nyt ei ole ihan yk 3 tms), niin mikään tuskin etää tänne tulemasta. Meillä täällä vielä olevilla alkaa olla sellainen + - 2 vuotta yritystä, ja välillä toivokin alkaa olla mennyttä, mutta toisiamme tsempataan. Mukaan vaan, jos siltä tuntuu, tervetuloa!!

Murppa Omanapaisuus on aika ymmärrettävää, kun itsellä tapahtuu paljon, ja täällä keskustelu on hiljaista. Ihanaa, jos pääsisitte sinne inssiin ensi viikolla. Onko sulla siis ykkös vai kakkos-tyypin diabetes? Toivottavasti saat sen hallintaan. meillä miehellä kans kakkostyypin diabetesepäilyjä, että meidänkin täytyis ruokavaliota vähän muuttaa diabetesystävällisemmäksi :)

Toivottavasti nepillä on vuoto jo historiaa.. =)

Täällä odotellaan kuukautisia alkamaan, mutta mitään ihmeellisiä oireita ei ole. Nyt on jotenkin helppo odottaa niitä alkaviksi, kun tietää, että raskaana ei voi olla. Ei tarvi itseään huijata uskomaan, että kaikki on raskausoiretta... :LOL:
 
Neppi: No jo on omituisia sun kierrot! :eek:


Täälä on menkat ohi, ja pääsee miehen kaatoon sitte oikeen urakalla. :LOL: Harmi ku on tuo rakennus nyt vielä, vissiin kiivaimmillaan nyt kun muutto lähenee vauhdilla, mutta kunhan päästään muuttaan ni mies joutuu koville.. :D :p No ei sentään, en itekään jaksa ihan mahottomia. :ashamed:

Meillä on kestovitsi tuosta muutosta. Ku mun joskus talvella teki kovasti mieli porkkanapiirakkaa, mies sitte sanoi että kun muutetaan ni tehdään koko pellillinen ja syödään minkä napa vetää. "Nii, sää syöt pellin ja mää syön piirakan.." :xmas: En ees tajua miten tommosesta jaksaa vetää aina vaan samaa vitsiä ja aina se naurattaa yhtä paljo. :D

Sunnuntaina sitte kummipojan ristiäisiin. :) Jokohan sitä pitkästä aikaa tohtis/sais ottaa vauvan syliin... :)
 
Orion: Oikein alkoi minuakin naurattaa, kun luin tuota sun porkkanapiirakkajuttua :D Kyllä tämän hötäkän keskellä saapihi ( ja pittääkin) olla noita pariskunnan "omia" juttuja, joiden avulla jaksetaan. Meillä yks sellainen on lempinimet. Ukko on kova keksimään mulle lempinimiä, jotka ihan sillai sanottuna kuulostaa kamalalta, mutta minulle niillä on oma merkitys (esim. poffu hellittelynimenä). Piristää päivää kummasti :D

Minähi pääsen kummiksi =) On minulla jo yks kummilapsi, mutta tästä tulee erityinen, kun pääsen pikkusiskon esikoisen kummiksi. Ehtii vielä totuttautua ajatukseen, sillä pikkuinen syntyy vasta keväällä. Mutta kun omia ei kuulu, pitää nauttia kummitäti-ajatuksesta.
 
Niin ja haltialle vielä. Minulla on siis ykköstyypin diabetes. Olen sairastanu koko pienen ikäni (7-vuotiaasta alkaen), joten tuttu juttu. Se vain, että se on edelleen vaikeaa pitää tasapainossa, helpottaakohan ikinä.. Kiitos tsemppaamisesta! =)
 
Meillä tänään varmistui, että miehellä on tulossa yksi tosi iso työkeikka, joten meillä onkin rahaa aloittaa ivf-hoidot tässä kierrossa, nyt olemme onnemme kukuloilla.

Murppa joo mullakin monella kaverilla on diabetes ollut ihan lasesta asti, kontrolloimistahan se vaatii, mutta tsemppiä sen kanssa :)
 
Ristiäsissä käyty. :) Kummipojan äiti kysy multa että pitäisinkö mä sitä poikaa sen toimituksen ajan...en suostunu, en mä ois jaksanu...mä en muutenkaan tykkää olla niin keskeisessä asemassa, haluan olla syrjempänä, ja oisinko muutenkaan jaksanu, ku melkeen märy tuli sielä sivumpanaki. Kivahan tuota oli sit myöhemmin pitää. =) Sulonen poika on. :heart:

Vahvisti kyllä mun ajatusta siitä, että meijän tulevia lapsia ei sitten kasteta. Tosin jos mies tahtoo ni en vastaankaan pistä...ainakaan paljoa. :D Mutta itestä tuntus vaan kiusalliselta, ku en mä kuitenkaan sillä tavalla usko. Kirkosta eroa olen kovasti harkinnu ja melko varmaan sen vielä teenki... Noissaki ristiäisissä tuntu vähä kiusalliselta olla kummin asemassa.

Kuulutteko te kirkkoon ja jos, niin ootteko ajatellu kastaa lasta?
 
Jännä kyllä, ku mä otin etäisyyttä lapsettomuuspalstaan samaan aikaan ku poistuin täälläkin pinosta, mä en ole sinne enää takasi kaivannu. Jotenki mä en jaksa pohtia semmosia asioita. Oikeastaan mä olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen elämääni, näin ilman lastaki. Ehkä sitä elämään pystyis ilmanki. Tosin uskon, että niitä lapsia vielä tulee. Kunhan on oikea aika. :)
 
Heipähei!

Täällä ovis tuli ja meni...tuskin kuitenkaan mitään tulosta saatiin aikaan vaikka ihan kohtalaisesti pupuiltiin niihin aikoihin ja joka toinen päivä. Soittivat tuossa viime viikolla oys:n ivf-jonosta, että me oltaisiin oltu vuorossa seuraavaksi hoitojen suunnitteluun, mutta kun on ne inssit vielä tekemättä niin ei voida suoraa hypätä sinne. Lievästi sanottuna otti päähän, mutta eipäs se auta kuin varata aika inssiin ja alottaa nämä hoidot ihan tosissaan.

Minä kuulun kirkkoon, mies ei. En minä mitenkään erityisesti usko tai ole uskomatta...luulisin että suhtaudun samaan tapaan kuin suurin osa suomalaisista. En ole kuitenkaan suunnitellut eroavani kirkosta, koska haluan mennä naimisiin kirkossa eikä lasten kastaminenkaan tunnu yhtään huonolta asialta.

Jokos murpan arvot alkaa olla kohdillaan? Tsemppiä vaan kovasti, että pääsette eteenpäin

niin haltia jokos teillä kohta alkaa hoidot vai kuinka pitkä aika menee suunnittelusta itse hoitoon?

nyt kyllä ukkostaa niin paljon, että on pakko laittaa kone kiinni
 
Sarah85: Huomenna menen polille mittauttamaan arvot, toivottavasti tosiaankin olisivat kohdillaan niin pääsisin aloittamaan Clomhexalit perjantaina. Jännittää iha älyttömästi :D Ja pelottaakin.... :ashamed:
 
Orion Ihanaa, että olet noin positiivinen. Itsekin olen kyllä tottunnut elämääni näin, ja ihan mukavaa tämä on tämäkin. Turhaan jotenkin menee aika hukkaan jos vuodesta toieen elää "sitten kun-elämää. kerran täällä vain tallustetaan.. Niin ja minä kuulun kirkkoon. Mies ei.. ei olla keskusteltu siitä kastetaanko me lapsia. mies on täysi ateisti, ja minä uskon kyllä johonkin, en oikein tiedä mihin, jumaliin, haltioihin, peikkoihin, menninäkisiin, henkiin, "kummituksiin" jne. en siis usko erityisen kristillisesti, vaikka jotenkin aistin, että täällä jotain muutakin elämää olisi, kuin tämä meille näkyvä jne.. voisin keskustella aiheesta enemmäkin. Itsekin joskus koen olon kiusaantuneeksi hyvin hengellisissä tapahtumissa, mutta en usko, että se olisi este kastamiselle. Luulen, että mun äiti ja isä loukkaantuu, jos meidän lapsia ei kasteta.. no siis mielipiteeni aiheeseen on hyvinkin horjuva.

Sarah 85 mun pitäis itseasiassa varata nyt aikaa sinne lääkärille. Periaatteessa me ollaan jo kirjoitettu hoitosopimukset, sovittu mitkä hoidot alaoitetaan yms, joten ilmeisesti kun menen lääkäriin syyskuun alussa, niin käydään hoitojen aikataulua läpi ja mä aloitan sen käynnin jälkeen sen jarrutushoidon, eli sumuttelen itsekseni kaksi viikkoa jotain nenäsumutetta, joka jarruttaa ovulaatiota, ja saa aikaan vaihdevuosi-ilmiön :$ no sitä kaksi viikkoa jonka jälkeen alkaa vissiin monen viikon rumba ultrissa, punktioissa jne, jne. jännittää.. sitten kun mietittiin häitä marraskuulle, ja mulla alkaa opinnot nyt syyskuussa, niin mietittiin sitten kuitenkin, että pitäiskö toi rumba aloittaa vasta marras-joulukuussa, jolloin ehtis aloittaa koulun, viettää häät, ja äippäloma alkais vasta kesän alussa, jolloin ehtisin suorittaa ekan vuoden kokonaan. Sitten taas mistään ei tiedä alkaako raskaus ekasta ivf-hoidosta, ja onko sitten myöhemmin rahaa, joten tuntuu toisaalta ihan turhalta etkuttaa...

Murppa onnea niihin testeihin, toivottavasti pääsette hoitoja aloittamaan.
 
Minä bongailin tuolta noita ex-kuumeilijakavereita, ja huomasin, että Tinii oli kirjoittanut: Tyttö syntyi 37+2 ja strategiset mitat oli 2900g & 46,5cm

Tuntuu oudolta, että muilla samassa pinossa kirjoitelleilla on jo vauva... mutta onnea hirveästi :heart:
 
Onnea kaikille :) :heart: Onhan se outoa ajatella.. itsellä ei tule vauvaa olemaan vuosiin vaikka olisi voinut olla jo vuoden ikäinen.. niin se elämä on erilainen.. Kaksi luokkalaista myös odottaa vauvaa, toisella la joulukuussa, toisella tammikuussa..

Muuten pikakuulumiset: Eli ero näyttää nyt lopulliselta, kummallakaan ei halua palata yhteen. Myöskin molemmat koirani lähtevät pois, eli neljän hengen perhe muuttuu yhdeksi.. Asun nyt isossa asunnossa yksin, ensi viikolla minulle tulee kaksi vaihtaria asumaan luokseni itävallasta, joten hieman seuraa. Mieli vähän maassa, koulu ei jaksa innostaa, mutta yksin olo alkaa olla jo hieman helpompaa..

Tsemppiä kaikille syksyyn :) Ensi kesälle paljon vauvoja teille... :heart:
 
Mä testasin negan tänä aamuna. Kun oli vähän sellainen olo että vois olla jotain mutta ei. On ihmeen neutraali olo, kyynel yrittää karata jostain silmännurkasta mutta ei sitten kuitenkaan. Nyt pitää vain osata antaa olla ja hiljaa hyväksyä asia, se on välillä vaan niin hankalaa..siis vain antaa olla, tulis nyt vaan ne menkat niin olis helpompi uskoa kun ilman niitä roikkuu sellaisessa turhassa pienessä toivonrippeessä..tiedätte varmaan..
 
Täälläkin yksi, joka haluaisi tietää mikä tässä pinossa lasketaan pitkäksi yirtysajaksi. Haluan vain tiedostella, että täytänkö teidän pinon kriteerejä. :whistle: Meillä yritys (tjot) alkanut maaliskuussa eli ei siis mitenkään hirmu kauan sitten, mutta suurin ongelmani on tää mun kierto, jota ei siis oikeesti ole. Maaliskuusta asti oon ollu ilman menkkoja, KP huitelee vissiin +140... :ashamed: Nyt oon aloittanu "kuuri" luonteisesti käymään vyöhyketerapiassa, tänään oli eka kerta. Aluksi katson, että saadaanko sitä kiertoa heräteltyä sillä ja jos ei saada niin sitten yksityiselle hakemaan jotain lääketieteellistä apua. Olis kiva tulla tänne vaihtaan ajatuksia :wave:
 
Tervetuloa Alisa 84 täällä meillä alkaa olla jo lähemmäs kaksi vuotta yritystä takana, mutta kun ollaan aloitettu, niin ei oo kaikilla ollut vuottakaan. Tereetuloa vaihtamaan ajatuksia kanssamme! =) Toivottavasti sulla ne menkat alkaisi, ja pääsisitte tosissaan yrittämään. Laitan sut listallekin jos haluat, kunhan sitä ehdin päivitellä.

Neppi Tuttu tunne. Paljon halauksia :hug: Toivottavasti ne menkat sieltä alkaa. Epätietoinen odottelu on kaikista tylsintä.

Omaa napaa... Täällä ei meinata pysyä nahoissamme. Koeputkihedelmöityshoidot lähestyy, ja vauva-vauva tohina alkaa vallata mut ihan totaalisesti. Nyt mun pitäis vähän laittaa jäitä hattuun, ettei tipahda liian korkealta, jos sitä vauvaa, ei niilläkään heti saada :$
 
Moips. Minä oon ihan tarkotuksella ottanu etäisyyttä koko kuumeiluun, joten siten en oo taaskaan pitkään aikaan kirjotellu. Elikkä kierto vaihtui taasen.. :( No, nyt on jo kp 10 menossa, joten kyllähän tässä saa jo ovista alkaa taas ootteleen. Viime kierron tikuttelin, ja niinhän se näytti, kuten epäilinkin, että luteaalivaihe vähän lyhyeksi. 11 päivää viime kierrossa (ennen tuulimunaa oli aina noin 14 päivää.) Positiivista kuitenkin, että kyllä senäyttää kiertokierrolta pitenevän, kun jossain kierrossa epäilen sen jääneen alle kymmeneen. Ja kyllä kai tuon yhentoista päivänkin pitäisi riittää. Sekin hyöty tuosta tikuttelusta oli, että se varmisti oviksen ajankohdaksi sen, milloin olisin sen lämpöjen, limojen ja kipujen perusteella muutenkin olettanut olleen. Kyllä tätä kroppaa alkaa ja pikkasen näköjään tuntemaankin. Mua vaan on alkanut kiusaamaan läpi kierron jatkuvat alaselkä ja -vatsa kivut (tismalleen samanlaista, mitä on yleensä vähän ennen menkkojen alkua). Mitähän tämäkin lienee. Kai se pitäs lääkärin puheilla käydä. Ei tää oo pitemmän päälle kivaa.

Tervetuloa vain joukkoon Alisa84, jos tänne haluat tulla. :) Täällä on muitakin pitkän kierron kiusaamia, joten kyllä täältä varmasti saat vertaistukea. :)

Haltialle hurjasti onnentoivotuksia matkaan. Toivottavasti hoidot tuottaa tulosta pian!

Ja Nepille halauksia. :hug: Tuttu tunne. Toivottavasti et joudu kovin pitkään odotteleen menkkoja turhaan.

Murppa: Miltä arvot näytti? Pääsittekö aloittamaan hoidot?

Mukava kuulla sinustakin Möhkis. Tsemppiä elämään! :heart: Käyhän jatkossakin kertomassa meille kuulumisia. Kyllä sinä tunnut kuuluvan niin olennaisesti tähän pinoon, vaikkei enää yritystä olisikaan. Sen verran kauan olet kuitenkin iloja ja suruja kanssamme jakanut. :)
 
Terve Alisa84 ja tervetuloa pinoon! =) Mukava saada uusia kohtalotovereita tänne kirjottelemaan ja jakamaan tunteita, niin ilosia kuin surullisiakin.

Haltia: Saa sitä välillä tohistakin. Luulenpa, että vaikka koettais ottaa kuinka rauhallisesti tahansa, tipahdus (jos sellainen tulee) tulee kovaa ja korkealta. Jännitä siis ihan rauhassa :)

Khaokselle haleja ja tsemppiä oviksen metsästykseen!

Täällä siis menossa kp 5. Terot taitaa menettää tehoaan, kun menkat tuli päivän myöhässä vaikka aiemmin ne on tulleet tasaisen tappavasti aina ajallaan. Vaikka eihän siis tuo päivän myöhästyminen ole paha juttu, mutta silti.. Jos se oli viime kierrossa päivä niin entäs tässä kierrossa....?

Eli ei siis päästy aloittamaan hoitoja :'( Minun verensokereiden keskiarvo oli 7,9 kun sallittu olisi ollut 7,5. Kyllä tietenkin ymmärsin lääkäriä, kun hän kertoi olevansa edesvastuuton, mikäli aloittaisi hoidot. Silti tuli sellainen olo, että olisin vain halunnu juosta pois mahdollisimman äkkiä. Nyt sitten kolme viikkoa aikaa petrata! Eihän tuo kolmen viikon viivästyminen pitkä aika ole, mutta tuntuu ikuisuudelta. Ja tietenkin, kun odotin niin kovasti tätä hoitoa niin se tuntuu TODELLA epäreilulta :'( :ashamed: Onneksi oltiin viikonloppu mökillä, niin en oikeasti ajatellut tätä asiaa kuin ehkä pari kertaa. Vähän ajatuksia muualle :)

Kaikille hirmu paljon tsemppiä ja toivoa :heart: Nepille myös voimahalit :hug:
 
Sopiiko tänne mukaan?
Eli olen kohta 21.v ja meillä on miehen kanssa ollut yritystä 05/07 lähtien. Alkaa jo olla aika toivoton olo välillä. Asiaa ei yhtään helpota se, että mulla on menossa jo kp. 200-> eli tosi epäsäännöllinen kierto. Ja viimeksi tänään testattu nega...
 
Tervetuloa mukaan sipsukka87 =) Huh huh, kuulostaa ihan minun kierrolta ennen lääketieteen apuvoimia.. Kun teillä on yritystäkin jo tuo yli vuosi, niin voisi olla hyvä idea lähteä etsimään apua tuohon kiertoasiaan.. Lääkäri luultavasti antaisi sinulle Terolut reseptin. Itselläni ennen teroluteja kierto 35-180 pv, Terolutien aloittamisen jälkeen 24 pv :)
 
Tervetuloa sipsukka87 Lisäsin sut listalle. Alisan tietoja vielä odottelen. :wave:

Murppa Voi harmi, kun ette päässyt vielä aloittamaan hoitoja. Toivottaasti ensi kierrossa sitten. Peukut pystyssä :wave:

Khaos Taka-alalla pystyttely tekee välillä ihan hyvää. Kiva silti kuulla sinustakin välillä.

Tänään varasin meille ajan ensiviikon keskiviikolle sinne väestöliittoon. siitä siis alkaa meidän koeputkihedelmöitykset... jännittää, ihanan toiveikas olo. Tuntuu, että olen yhtä aurinkoa. Se sattuu vielä olemaan melkein meidän 2 -vuotis kihlajaispäivä, joka on sitten torstai.. Ihanaa olisi, jos se raskaus alkaisi..
 

Yhteistyössä