Haltia :hug: Olen pahoillani teidän puolestanne. Tuulimunat on kamalia, kun siinä tuntee ittensä niin perin pohjin huijatuksi. Ei niitä sais tulla kellekään, eikä varsinkaan, jos muutenkin on jo vaikeuksia tulla raskaaksi. Voimia!
Tuulimunaan on jotenkin hirveen vaikee suhtautua. Kun sen kuitenkin mieltää lapseksi, koska on ollu raskaana ja silti tietää, ettei se kuitenkaan ole lapsi. Ei oikeen tiedä mitä surra. Ja kuitenkin sekin täytyy surra, että pääsee ylitse. Toisaalta tuulimuna on ehkä kuitenkin helpompi kuin keskenmeno. Eipä ainakaan oo sitä alkiota, joka tulis sen vuodon mukana. En tiedä. Minusta tuulimunassa pahinta on se pelko, että kromosomit miehen kans ei sovi kohilleen ja lapsettomuus johtuis siitä. Ja tietysti pettymys siitä, ettei sitä vauvaa tulekaan. Mutta siitäkin pettymyksestä pääsee ylitse, mutta tuosta pelosta en varmasti pääse eroon ennen kuin todistetusti oon raskaana.
Toipuminen ottaa aikaa, mutta kyllä siitä tuulimunastakin ylitse pääsee. Ite en ole tuulimunaa enää kovin paljoa ajatellut, mutta oikeastaan vasta nyt siitä voi puhua. Ei kovinkaan moni läheisistä ystävistänikään tiedä siitä mitään. Nyt ihan viime aikoina se vaan on taas pyöriny mielessä, kun eräs ystävistäni saa vauvan ihan näinä päivinä. Tietysti se on sitten yleinen puheenaihe meidän kaveriporukassa, enkä voi siinä olla ajattelematta, että ite vois olla samassa tilanteessa. Laskettu aika kun olisi ollut eilen. Mutta ei se siltikään tunnu enää niin pahalta kuin silloin, kun se tuulimuna todettiin. Ei sitä ihan turhaan sanota, että aika parantaa.
Onneksi teillä kuitenkin
Haltia on tuo PAS suunnitteilla. Voi kiinnittää ajatukset siihen sitten, kun on vähän toipunut tuulimunan aiheuttamasta iskusta. Kyllä minä uskon, että te vielä lapsen saatte. Ja me kaikki, eikö niin? Ite yritän positiivisesti ajatella, vaikka pessimistinen puoli nostaa kyllä päätään ihan luvattoman usein. Oikein paljon plussatuulia meille kaikille.
Ja tuosta sopivuudesta tähän pinoon.. Iteki oon joskus miettiny, ettenhän mä enää kohta oo mikään n. 20-vuotias. Lähempänä 25:ttä jo. Mutta mehän vaihetaan nimeä, jos ikä tulee esteeksi. Toivotaan kuitenkin, ettei meiän kenenkään tarvis kuumeilla enää kovin kauan vaan saatas vaihtaa tää pino odotuspinoksi.