n 20-v kuumeilijat joilla yritystä pitkään vol 3

Haltia Pietään peukkuja että kaikki menee ok ja pääsette sen PAS:n tekemään. :)


Kaikki on mahdollista. ... Seki että mulla on nyt ekaa kertaa oikeesti menkat myöhässä! :eek: Aiemmin on ollu vaan ovis myöhässä... Nyt on dpo 15 eikä lämmöt oo vieläkään romahtanu. :eek: (Yleensä ne on lähteny laskuun 2-3 päivää ennen menkkoja.) Ellen sitte arvioinu oviksen ajankohtaa aivan päin prinkkalaa, mutta tähän asti ainaki oon osannu sen arvioida, ja havaitsin vähä limojaki tässä kierrossa (yleensä niitä ei edes ole), joten... Mut en mä uskalla edes sanoa, että "taidan olla raskaana". Ei uskalla luottaa! Tein eilen aamulla testin, mutta en saanut ku viivanpaikan ja roskishaamun. Vissiin lauantai-aamuna teen sit seuraavan testin. Jännää. :D Yhtä piinaa nää päivät. :kieh:


Ois se ihana, ku päästäis kaikki jo tuone odotuspuolelle. :attn:
 
Tekis kyllä mieli tehä jo huomenna se toinen testi. Kunpa vaan tuola meijän tuppukyläapoteekissa myytäis herkkiä testejä... Mut kaipa se apteekin omaki on hyvä. Jos ostais pari kerralla ni vois tehä huomenna. Ei kai se haittaa, jos mä kerranki tuhlaan testeihi, ku niin pitkään aikaan en oo oikeestaan testejä tehny ollenkaan? :saint:
 
Minusta tuli sitten täti tänä aamuna. Pikkusisko sai ihanan pienen pojan. Olen iloinen, mutta samalla suru ja katkeruus kalvaa takaraivossa ja itkettää... En voi olla miettimättä, että olisin itse nyt 15. raskausviikolla ilman keskenmenoa... No, elämä kivittää. (sanoo murppa, josta on hyvää vauhtia tulossa pessimisti...)

Ois se ihana, ku päästäis kaikki jo tuone odotuspuolelle. :attn: [/quote]
^^Yhdyn tuohon Orion

Huh, sinulla onkin jännät paikat siellä :eek: Toivokaamme kaikki, että olisi tässäkin pinossa VIIMEIN aihetta iloon ja juhlaan ;)
 
Tuskin kukaan enää muistaa, mut hieman päivitystä omaan tilanteeseen.. Eli ero tuli silloin viime kesänä ja yritimme yhteenpaluuta syksyllä.. Kuitenkin päädyttiin lopulliseen eroon lokakuussa ja paperit on nyt vetämässä. Löysin kuitenkin pian uuden rakkaan, jonka kanssa tallailtu tässä muutama kk.. Pillerit aloitettu ja joskus tulevaisuudessa vauvatoive :) Nyt joulukuussa kaksi kissavauvaa tuli piristämässä arkea..

Murppa :hug:

Orion :heart: tsemppiä...
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Mä plussasin! :heart:

Mä oon nyt niin laiska, että laitan vain saman tekstin ku toiseenki pinoon. Se sallittakoon paksuna olevalle... ;) :D

Selkeän haamun sain testiin.

Kliseisesti just silloin tärppää, kun sitä vähiten odottaa. :D En oo vielä oikein tajunnu... Ja reaktioki oli aivan päinvastainen ku olin kuvitellu. Olin kuvitellu, että meen aivan sekasi ja itken ja tärisen ja muuta semmosta, mutta otinki tosi iisisti. Vähä niinku että "jaaha". :D Mut mä oikeestaan kyllä jo tiesinki...en vaan osannu luottaa vielä. Tiesin, että ei ne menkat syyttä suotta ole 2 päivää myöhässä ja lämmöt yhä korkealla. :) Meille tulee syysvauva! :heart: Laskettu aika 1.10. :heart:

*muoks. Vielä kuvaki. Tosin pari tuntia testaamisen jälkeen otettu. Testiviiva tummunu ja viivat hajonnu vähä.
 
Möhköfanttis: Onnea uudelle suhteelle ja onnea kissavauvoista! Ja kyllä sinut muistetaan. :) :heart: Toivottavasti uuden miehen kans onnistutte sitte vauvatoiveissa, sitten kun sen aika koittaa. :)

Murppa: Onnea tätiydestä! :) Vaikka varmasti tekee kyllä kipeää. :(
 
Orion :heart: :heart: :heart: superonnittelut. Ihanaa, että lopulta tärppäsi, ja vielä luomusti. paljon onnea odotukselle. Ihanaa, että meidänkin pinossa hyviä uutisia.

Möhköfanttis kyllä sut muistetaan. ihanaa, että uusi rakkaus on löytynyt noinkin pian. käy aina välillä meitä informoimassa, että mitä kuuluu.

Murppa uskon, että olo on ristiriitainen. Itse en osaa edes kuvitella tunteita, jos pikkusisko saisi vauvan, se on suoraansanottuna pahin pelkoni, että sisko tulee raskaaksi ennen mua, en tietäisi miten pystyisin siitä iloitsemaan, vaikka tottakai toivon rakkalle siskolleni kaikkea hyvää. Voimia kuitenkin, ja onnea tädille kaikesta huolimatta. Kyllä meidänkin on pakko pian päästä siirtymään uudelleen odotuspuolelle.

ON: tein testin varuikse ja se oli nega, minkä kyllä tiesinkin, siis PAS tulossa, en vaan tiedä miten peruutan tärkeät koulu ja työasiat, jotka olis toisella paikkakunnalla, kertomatta ihmisille miksi en pääse kouluun ja töihin. Hirveä stressi ja ahdistus.
 
Oi ihanaa Orion ja paljon tarrasukkia mukaan! Käyhän sitten täällä moikkailemassa kuitenkin vaikka aioitkin karata tuonne aidan toiselle puolelle =)

Mulla on sama ongelma kuin haltialla että en saa tikutettua ovista. On kokeillu sitä sylkitestiäkin mutta ei siitä hommasta oo tullu mitään. Nyt on onneksi niin vahva lääkitys ettei tartte semmosista huolehtia.

Kävin keskiviikkona ensimmäisessä ultrassa. Kaikki ok eli limakalvo ohut ja vain pieniä alkuja kummallakin puolella: oikealla 10 ja vasemmalla 6 kpl. Nyt sitten alkoi tuo piikittelypuoli. Sanoivat lääkärissä että gonal-f ja puregon on ihan samaa tavaraa... gonalissa vaan on se lääkeaineampulli "kiinteästi siinä kynässä kiinni ja kynä toimii vähän eri tavalla. Itse tykkäsin kyllä enemmän puregonista. Gonalia pistäessä saan masuuni jäämään pistojälkiä :x ja näytän varmaan viikon päästä jo neulatyynyltä. Muuten ok olo, mutta nenäsumute aiheuttaa päänsärkyä ja oon ollu tosi väsyny ja innoton piikityksen alusta saakka.

Heipähei vaan möhkiksellekin ja onnea uuteen rakkauteen!
 
Hyvää yötä ja huomenta B)

Täällä sitä vaan kukutaan yövuoron kunniaksi...tänään ja vielä huomennakin. Tekemistä ei taas ole liikaa, joten tulin tänne lueskelemaan juttuja...mihis kaikki on kadonneet (paraskin puhuja :whistle: )

Kävin eilen elikkäs tiistaina toisessa ivf-ultrassa. Masua on juilinu ja turvotellu jo siihen malliin, että kyllä siellä jotain on tapahtunu. Ultralaite tuntu ikävältä etenkin oikealla puolella. Jokatapauksessa kohdun limakalvo oli 7mm paksu. Kummallakin puolella 10 rakkulaa, mutta kooltaan ne olivat vasta sentin luokkaa, joten piikitysannosta nyt sitten nostettiin 150:stä 200:aan. Komea saalis olisi jos nuo nyt vaan lähtisivät kasvamaan. Tässä tapauksessa kun määrä ei korvaa laatua.

Mua pelottaa se mahdollinen hyperstimulaatioki...oon juonu vettä ihan hulluna ja siitä luonnollisesti seuraa se, että pissattaa niinku palokunnan hevosta :kieh:

Mites teidän muiden olot?
 
Sarah, hieno saalis =) Toivottavasti kypsyyvät ja kaikki menee muutenkin hyvin.

Täällä on vähän synkkä elämänvaihe menossa. Varasin eilen ajan psykiatrian polilta, kun en saa enää ajatuksia iloisiksi enkä pois keskenmenosta. Jospa ne osais siellä auttaa mua. Kävin eilen katsomassa myös kummipoikaani ensimmäisen kerran. On hän kyllä söpö, täytyy myöntää :heart: Vaikka paha ja katkera olo on siltikin, kaikille lapsiperheille ja raskaana oleville, ei voi mitään.
 
murppa :hug: hyvä että olet kuitenkin hakenut apua muulta, kun tuntuu ettei omat jalat kunnolla kanna!

Meillä huomenna seuraava ultra ja minusta tuntuu ettei ne rakkulat ole kasvaneet...tuntemukset nimittäin ovat lähes kokonaan loppuneet sitten eilisen :ashamed:
 
Sarah Mitäs ultrassa sanottiin? Oliko rakkulat kasvaneet?

Murppa :hug: Voimia ja jaksamista. Keskenmeno on rankka kokemus, itse saman kokeneena tiedän, ettei ole helppoa toipua. Kun itse itkin keskenmenoani yksi saman kokenut ystäväni sanoi, että ei se tyhjyys katoa, ennen kuin on uudelleen raskaana. Ja niin se varmasti onkin. Olo voi välillä helpottaa, ja tulla tasaiseksi, mutta suru lapsen menettämisestä ei katoa minnekään, vaan kulkee aina mukana. Paljon voimia toipumiseen, ja hyvä, että otit asian esille, ja varasit psykiatrille ajan.

ON: ovulaatiota tikutellaa. Ei oo tullut plussaa, ja nyt pelkään, ettei koko ovulaatiota tapahdukaan, ja ei päästäkään alkion siirtoon tässä kierrossa. Maanantaina olis ultra, ja siellä katsotaan tilannetta. Sitä jännitän nyt kovasti. Toiveet korkealla, ja hirveä epäonnistumisen pelko jyskyttää mielessä.
 
Päivittelen tässä tuota odottajien listää

Sirpula yk 11 poikavauva syntyi 25.1.09
Martzu87 y 2 vuotta (LA 01/09)
Tinttu y 17kk 22.1.09 syntyi poikavauva
Eevi85 y 03/08 alkaen (plussa 5.10.08)
Neppi y 07/07 alkaen (plussa 6.10.08)
Hempukka87 LA 08/09
Orion LA 10/09

Ja minulta voi poistaa yritys jatkuu- jutun.. Yritys siis loppunut tältä erää, mutta joskus kyllä jatkuu :) Kunhan silloin onnistuisi nopeammin.. :-X
 
kiitos tiedoista möhkis päivitellään kun jaksetaan =) taidetaan enää olla minä ja murppa täällä jäljellä, jos sarahkin pian pääsee odotuspuolelle.

On. kaikki meni tänään taas pieleen, kun limakalvo oli vain 6mm, ja munarakkula 12mm, ja oviksen olis pitänyt jo tapahtua. Ei siis tehdä tähän kiertoon PASia, koska ei olis paras mahdollinen pienen elämän alkaa, vaikka ovis myöhässä tapahtuisikin. Tiesin kyllä jo ultraan mennessä, ettei kaikki ole kunnossa, sen verran hyvin tämän kroppansa jo tuntee. Olen todella masentunut. Päätin alkaa laihduttamaan ihan kunnolla, jos kroppa alkais taas toimia. Itkin vaan koko päivän. Ei me saada ikinä sitä vauvaa, saakutti kun osaa olla vaikeaa. En enää jaksa näitä ikuisia pettymyksiä.
 
Heti kärkeen :hug: haltialle

Voi kun sitä tosiaan pääsis siirtymään tuonne odottajiin...tai kun joku jossain voisi luvata että se tapahtuu vaikka kolmen vuoden sisään niin olis paljon helpompi olla.
Lainasin tuossa taannoin kirjan Lapsettomuus - 30 tositarinaa. Olen lainannut sen ensimmäisen kerran 1 1/2 vuotta sitten, mutta silloin aika sen lukemiseen ei ollut oikea - teki liian kipeää ja ahdisti. Kamala kieltäminen oli päällä. Nyt suorastaan ahmin sen ja jännityksellä luin loppuun...josko meidänkin tarinalla olisi onnellinen loppu. Yksi asia ainakin varmistui mielessä...ei tämä lapsettomuus koskaan katoa elämästä, niin iso juttu tämä on ollut.

Sitten siitä ultrasta... Limakalvo oli muistaakseni 9mm. Vasemmalla 7 rakkulaa ja oikealla 5. Määrällisesti siis aikamoinen pudotus, mutta onneksi olivat kasvaneet niin paljon että punktion ajankohta pysyi tällä viikolla. Pistelin lauantaihin saakka lisää Gonalia ja eilen illalla Pregnylin. Miten sen pistäminen sattuikin niin paljon! Tuntu että jalat lähtee alta! Huomenna tai siis tänään yhdentoista aikaan on sitten se kamala punktio edessä...mitenhän siitä voi selvitä? Ei varmaan tule paljoa nukuttua tänä yönä...
 
Sarah, oot varmaan just tällä hetkellä punktiossa. Tsemppiä ihan kamalasti!! Kyllä siitä selviää, ihan varmana :) Ei välttämättä oo mukava kokemus, mutta siitä selviää. Tuu kertomaan tänne kokemuksia sitten punktion jälkeen!

Haltia, me tosiaan varmaan ollaan kohta kahdestaan täällä pinossa.. Tuntuu, että itsellä ei tämä elämä taas mene ollenkaan eteenpäin, pyörin kohta ittekseni täällä syli tyhjänä ja noissa muissakin pinoissa kuumeilijat plussailee jollain yk1-2... Tuntuu niin epäreilulta ja väärältä! Ymmärrän myös tuon masentavan mielialan, mikä sinulla on, ja olen pahoillani, että teidän PAS-kierto meni mönkään. Ei voi muuta kuin toivoa parempaa onnea ens kerralle.

Minä täällä tuskailen terojen kanssa.. Kun on ollu semmosta epämääräistä vuotoa lauantaista asti, siteeseen tuli vasta maanantaina vähän. Kuitenkin aloitin eilen ne terot, ja nyt ei taas vuoda. En tiedä, teinkö oikein, mutta ku ne ei varsinaisesti ollu menkat, ei ainakaan sellaiset mitä mulla normaalisti on. Oisko sitte km:n takia ollu tollaset minimaaliset menkat? En tiiä, tympii ku ei tiiä. Syödään nyt sitte, ei tämä pahemmaksi voi enää mennä.
 
huh nyt se on ohi!

Tajusin alkaa jännittää vasta siinä odotusaulassa, kun olin aamulla niin väsyny. Eipäs olleet kovin yleelliset nuo Oys:n verhoilla erotellut kopperot, mutta ei se vauhtia onneksi kamalasti hidastanu. Mukavasti alko päässä heittää niiden mömmöjen saamisen jälkeen. Kyllähän se sen verran kipeää teki ettei puhumaan pystyny...hoitaja tajusi onneksi mun naamanvääntelyistä aina laittaa lisää litkuja :kieh: Aika pian päästiin lähtemään ja kotona oon ottanu semmoset 4 tunnin päikkärit. Pikkuisen etova olo meinaa olla...vettä oon yrittäny juoda oikein urakalla. Saldo 14 munista
 
Sarah Koskas sulla on siirto? Paljon onnea siihen, ja toivotaan, että pienet on sitkeitä sissejä. Kyllähän se punktio tuntuu kamalalta, mutta mitäpä sitä ei oman lapsen takia sietäisi..

Murppa Mulla on ollut myös tuon keskenmenon jälkeen ihmeelliset niukat kuukautiset. en tiedä mistä johtuu, mutta epäilen, ettei mun limakalvot sitten kasva tapeeksi paksuiksi, vaikka normaalisti mulla ei ole sellaista ongelmaa. Ja nuo muut pinot ei oikein tunnu mullekaan omilta. Muut keskustelee keskenään, ja plussailee koko ajan. Olen nyt siirtynyt tämän pinon lisäksi lapsettomuuspuolelle. Siellä ihmiset on vähän samoissa tunnelmissa, kuin itse, mutta pinoissa on niin paljon porukkaa, ettei perässä pysy, muutenkaan sieltä ei oikein "tunne" ketään, joten pysyn mieluumin täällä sun kanssa. Milläköhän me saatais itsemme tuonne odotuspuolelle. :ashamed:
 
Haltia Senkun tietäis... :ashamed: On tuntunu, että aika vaan jatkaa menoaan km:n jälkeen ilman minua.. Pikkusisko siis sai pojan tammikuun lopulla ja on sen jälkeen tuntunu yhä enemmän siltä, että mikään ei tunnu enää miltään.. Olen käynyt kerran poikaa katsomassa, mutten osaa olla onnellinen, en vain osaa... Koulua on pakko käydä, kun sen nyt saisi jotenkin edes läpi.. Pitäisi varmaan itselläkin katsella tuota lapsettomuuspuolta, mutta tulee just tuommoinen olo kuin sinullakin, että siellä kaikki kirjoittelee vaan sitä omaa juttuaan. Pitänee pysyä tiukasti vain tässä pinossa ja toivoa, että tulisi hyviäkin uutisia joskus :heart:

Minä siis edelleen syön täällä niitä teroja. Vuoto ei ole kovin kummoista, mutta kuitenkin sellaista, että ilman sidettä tuhrii pikkuhousut. En tiedä, onko ees hyvä jatkaa tuota kuuria, mutten viitti lopettaakaan.. Toivottavasti ei mene kierto ihan sekaisin.

Sarah, mulla meni punktio just samalla tavalla, etten osannu mitään sanoa, mutta laittoivat kipulääkettä kun itkin.. OYSissa on kyllä ihanat hoitajat :heart: Hienoa, että saitte noin paljon munasoluja. Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy.
 
Heipä hei! Mahtusko tänne mukaan. Pitää saada jotain vertaistukea kun on niin paha olla. :ashamed: Nyt yritystä takana 2 vuotta. Kilpirauhasen vajaatoiminta puoli vuotta sitten todettu. Mutta 2 vuotta oli hoitamattomana.. Nyt kuitenkin Lääkitys ja arvot alkaa olla kohilleen. Menkat heittelee pahasti. nyt on taas 2kk myöhässä:( viimeksi oli 3kk ja sitä ennen 6kk !! Vuoden söin terolutteja. auttoivat sen vuoden mutta kun lopetin niin sama homma. Ei ole järkeä syödä montaa vuotta.. Lääkärikin sanoi että ei se sitä ongelmaa poista vaikka menkat tuliskin.. Toukokuussa alkaa lapsettomuustutkimus -jännittää- pitäs mennä nyt munajohtimen aukiolotutkmiuksiin, mutta en pääse kun menkat ei tule :( tämä on oikeasti tosi vaikeaa. Itkettää kokoajan!
 
tervetuloa vaan sandraana87 ja heti kärkeen voima :hug:

Kyllähän tänne mukaan mahtuu. On meitä joskus ollu enemmänkin vaan ovat toiset päässeet jo onnellisten odottajien puolelle. :heart:
Lapsettomuustutkimukset on kyllä pelottavia, toisaalta tuovat kuitenkin ainakin väliaikaista helpotusta omaan oloon, kun homma alkaa jollainlailla edetä. Toivotaanpas teille nyt tätiä pikaisesti kylään että pääsisitte sinne aukkariin.

murppatoivottavasti siitä terokuurista nyt on jotain hyötyä. Melkoisen paljon joutuu syömään kaikenmaailman lääkkeitä muutenkin.

Onkos haltiallatietoa....että onko Pas:n ajankohta aina määriteltävä sen oman luonnollisen ovulaation mukaan. Siis että se on vaan pakko ite bongata jos meinaa huuru-ukon kyytiinsä saada. Käynyt tässä muutamat päivät mielessä että jos näin on niin meillä jää kyllä Pasit tekemättä.

Tänään siis ollaan vasta siirtoon menossa. Ihan hyvä juttu kai etteivät ole vielä Oys:sista soitelleet. On ainakin jotain siirrettävää. On vaan ihan semmonen tunne ettei tästä vauvaa meille tuu...ei voi onnistua näin "helpolla"
 

Yhteistyössä