n 20-v kuumeilijat joilla yritystä pitkään vol 3

Tervetuloa mukaan Sandraana87 Meitä pyörii tässä pinossa enää muutama, koska muut ovat tosiaan siirtyneet odotuspuolelle, mutta sinänsä kiva saada suraa, ja vertaistukea, vaikkei se ikinä kivaa olekaan, että joku "joutuu" tänne pitkään yrittäneisiin, kaikille sen vauvan ennemmin kyllä soisi.

Sarah Mitenkäs siirto meni? montako kyytiläistä sait matkaan? paljon tarsukkia pienelle. Pas voidaan tehdä myös lääkkeelliseen kiertoon, jolloin ovista ei tarvitse bongata, vaan lääkkeeillä tehdään limakalvot, hormoonit ym raskaudelle mahdollisiksi. Meillä vaan yritetään aluksi tuota lääkkeetöntä, koska meidän klinikalla on hieman paremmat onnistumisprosentit luonnolliseen kiertoon tehdyistä paseista, mutta jos ei ensikerallakaan onnistu niin mennään meilläkin sitten lääkkeiden kanssa. Niissä lääkkeissä on sitten vaan se ongelma, että jos rakus alkaa, niitä pitää syödä jotain useita kuukausia, ettei raskaus mene kesken, jos ne unohtaa, niin vissiin menee automaattisesti kesken suurinpiirtein, eli sikäli riski niien käytt siten on. Silti melkein toivon että mentäis lääkkeiden kanssa, koska ei tuota ovista pysty tikuttaa. Viikon mulla on nyt näyttänyt Haamu/plussaa, ja kuitenkin ollut negaa ja ei ovista.

Murppa Ymmärrän sun tunteita kyllä ihan täysin. Itsellä vähän saman suuntaisia ajatuksia. Elämä tuntuu vaan kulkevan eteenpäin, ja itse pitää rämpiä perässä, tai kulkee jossain putkessa. Jotenkin sen ivfn ja keskenemnon jälkeen itse oikeastaan tajusin miten vakavasta asiasta tässä on kyse. Mulle se ivf oli vähän niinkuin viimeinen oljenkorsi ja meidän ainut mahdollisuus, ja tajusin, ettei sekään ehkä auta. Vaikka se lapsi varmaan joskus tulee, on hyvin mahdollista, ettei tulekaan. Joka päivä itkeskelen, ja jokainen vauva, odottava äiti tai onnellinen isä saa mut itkemään. Nytkin tuo Karpelan vauvauutinen - mulle olis pitänyt tulla se kesävauva. Miksei sitä ikinä tule. Ja mitä sinun pikkusiskon vauvaan tulee, niin anna itsellesi aikaa ja anteeksi. On aivan oikeutettua surra omaa keskenmenoa ja lapsettomuuttaa, ja tulee vielä varmasti aika, että olet siskosi pojastakin oikeasti onnellinen. Itse olen ajatellut, nyt kun näyttää siltä, että omakin pikkusiskoni haluaisi vauvaa, että jos hän sen vauvan saa ennen mua, niin mä en pakota itseäni olemaan onnellinen. Mun ainut keino pysyä kasassa on hokea itselleni, että mulla on oikeus olla surullinen, jos pikkusisko saa yllätysvauvan, kun mä olen kokenut tämän kaiken. Kyllä ihmisten pitäis ymmärtää. Tämä on niin hirveän rankkaa, ja rankemmaksi tekee kaiken se, ettei ihmiset oikeasti tajua, miten kiepältä tämä kaikki tuntuu.
 
Huh huh!

Siirtoon saakka päästiin...ja ilmeisesti voisi sanoa, että ihme kyllä. 14 munasolusta 10 oli hedelmöittynyt, mutta 8:ssa oli ollut tumavika! Kaksi saatiin siirtoon...nekin kuulemma vain top-luokan (en oo itse noista vielä niin perillä). Miten sitä ei osaa olla noista kahdestakaan iloinen...pelottaa vaan entistä enemmän. Vielä kun ei osata sen kummemmin tutkia sitä, mistä tumavika johtuu. Siinä kuitenkin melkoisen potentiaalinen syy siihen ettei oo luomuna onnistuttu!

Nyt jokatapauksessa täytyy vain suunnata kaikki toivo näihin kahteen kyytiläiseen, kun mitään ei jäänyt pakkaseen vaikka lähtötilanne oli kuitenkin melkoisen hyvä :'(

Hyvä ystävä sai pari päivää sitten toisen vauvan...toisensa siis myäs meidän yrityksen aikana. En taida olla hetkeen ihan valmis vielä kyläilyyn - ja toivottavasti hän myös ymmärtää sen...
 
Sarah Todella toivon, että teillä nyt kyytiläiset tarraa kovasti kiinni, ja kestää loppuun asti. Kyllä näissä hoidoissa on vaan paljon jaksettavaa, vaikka lopputuloskin voi olla maailman ihanin, niin pelot on joka kerta vaan entistä suuremmat. Tiedetäänkö sitä onko vika munasoluissa vai siittiöissä? minä myös pelkään, kun meillä se alkanut raskaus oli tuulimuna, että on jotain suurempaa vikaa soluissa, tai meidän solujen yhteensopivuudessä? ei näistä huolista pääse varmaan ikinä eroon. Paljon voimia sitten piinailuun, ja tulehan meille kertomaan missä mennään. Jännitän täällä sun puolesta ihan hirveästi, kun oma jännitys tyssäsi PASin siirryttyä hyvin lyhyeen.
 
Kiitos haltia

nyt on jo pikkuisen parempi mieli...ei ole järkeä jäädä suremaan menetettyä 6:tta kun kaksi on kuitenkin kyydissä. Ja siihen vauvaanhan riittää vain se yksi.

Huomenna alkaa lugejen popsiminen. Ajattelin suun kautta ottaa...on tuota alapäätä törkitty nyt niin paljon että alkaa naiseus olla siltä osin melkoisen kaukana kohta. Huomenna siis historiallinen pp1. Onneksi lähdetään ensi tiistaina miehen voittamalle palkintomatkalle Los Angelesiin. Saapahan ainakin jotain muuta ajateltavaa ja vielä ilmaiseksi. Mukavaa saada tältä elämältä välillä jotain takasinkin
 
Hei van kaikki! :wave: En tiedä että muistatteko mua enää
mut sen verran läheisiksi tulitte minulle että näin parhaaksi tulla kertomaan teillekin että:
Mä oon vihdoin ja viimein RASKAANA! :D Sain tietää eilen ihan vahingossa kun jouduin
lähtemään kovien päänsärkyjen takia käymään päivystyksessä, jossa sitten tekivät testin ja onnittelivat ilouutisista =) Päänsärky osoittautui kovaksi migreeniksi,ei sen vakavampaa... :)
Mutta zemppiä kaikille,olette edelleen mun mielessä :hug:
 
Sandraana87, sydämellisesti tervetuloa tänne meidän joukkoon kirjottelemaan :) On tosiaan joukko kutistunut kovin pieneksi jo...

Sarah, olen pahoillani, että teille kävi hedelmöityksessä noin. Onneksi sentään kaksi sitkeää sissiä pääsi siirtoon saakka. Tsemppiä niiden pienten kiinnittymisen puolesta! =) Ja hienoa, että saatte miehen kanssa vähän oikeata lomaa. Koeta siellä lomalla sitten nauttiakin yhteisestä ajasta, vaikka tuossa tilanteessa on vaikeaa, ite tiedän myös punktion ja siirron kokeneena (tai ainakin kuvittelen tietäväni..).

Haltia, olen valitettavasti todennut saman, ettei ihmiset ymmärrä miltä tuntuu olla lapseton ja surullinen siitä. Monelta kyllä saa lohdun sanoja, jotka todella on vain sanoja, joissa ei ole aitoa tunnetta mukana. Se surettaa vielä enemmän. Tulisi edes mieluummin jotain todellista kuin valheellisia lohdutuksia. Tai sitten olisivat vain hiljaa. Annan itselleni luvan olla tämän verran itsekäs.

Heinähatulle onnittelut yllätysraskaudesta!!

Täällä epämääräinen vuotelu jatkuu, siis ei menkkavuotoa, mutta jotain outoa kuitenkin. Syön edelleen teroja, ens viikolla näkee mitä ne aiheuttaa minun elimistössä... Toivottavasti oikeat menkat ja sitten pääsis takaisin normaaleihin kiertoihin. Pliis, jotain hyvää tännekin välillä!! :/
 
Palaan häntä koipien välissä takaisin... :'( Eilen alko vuoto, tänään ultrassa näky vielä alkio mutta ei sykettä, en vielä tuomiota saanu, mutta se alkio tuli myöhemmin ulos. Tai luulisin että se oli se, mikäpä muukaan, epämääräinen omituinen möhkäle, joka ei ainakaan verihyytymä ollu. Muutenki vuotaa nyt kovemmin ja on enempi särkyjä.

En kyllä tiiä jaksanko kirjotella, mutta täälä taustalla ainaki...seuraavaa tärppiä odotellessa... Kaikkea sitä pitääki ihmisen kokea. :'(
 
Orion Paljon halauksia. :hug: Olin niin varma sinun puolestasi. Tässä pinossa on nyt kyllä niin paljon epäonnea ja keskenmenokin melkein jokaisella meistä, vaikka pitkään on yritetty kaikki, niin vielä näitäkin pitää sattua. Voimia kuitenkin, ja kyllä se päivä taas jossakin vaiheessa paistaa.. samoin uskottelen minä itselleni, vaikka keskenmeno oli marras-joulukuussa edelleen on huonoja päiviä. Taidamme siis olla hyvin hiljaista porukkaa kaikki, joten tärkeintä lienee, että tietää, että jossain on paikka missä muut lukee kuulumisia ja kuuntelee.

Sarahille Rentouttavaa lomaa, ja paljon onnea sitkeiden sissien kiinnittymiseen.

ON. täällä sain tikuteltua oviksen viimein perjantaina. Kaikki oireet olikin sen jälkeen, joten varmasti se oli silloin. PASiin ei kuitenkaan enää tässä kierrossa mennä. Aijon kyllä kysyä lääkäriltä, että onko parempi tehdä PAS lääkkeillä, vai pitkään normaaliin kiertoon. Nyt aijon tarkkailla näitä oman vartaloni päiviä, että miten tässä oikein mennään. Paljon muuta iloa ei sitten elämässä olekaan.
 
Ootteko km:n jälkeen odotellu menkkoja vai ruennu heti uuestaan yrittään? Mä oon vähä täsä miettiny, että en kestäis odotella, ruetaan yrittään heti. Kunhan tämä tästä saadaan ohi. Nyt illalla selvästi vaimeampaa vuotoa..tulis nyt vaan pian kaikki pois, ni pääsis jatkaa eteenpäin. Ja silti vielä mielessä jossain että jospa kuitenki olis vaan väärä hälytys, jos vaikka oliski kaksosraskaus ja toinen tuli pois.. :headwall: No, verikokeet antanee varman vastauksen.

Mies jaksaa uskoa, että pian alkaa uus raskaus... Voi ku lähtiski pian.. :attn:

Mut maailmanloppu tämä ei ole, se on selvää. Ehkä se ei niin kamalan pahalta tunnu, ku ei sitäkään ehtiny oikeen tajuamaan vielä, että raskaana oltiin.
 
Voi ei orion!! Miten tätä meidän pinoa vaivaa joku epäonnen aalto nyt?? Tulisi edes välillä niitä hyviäkin asioita jollekin meistä :'( Niin, ja oon jostain kuullu, että pitäis ainakin yhdet menkat odottaa ennen uutta yritystä. Korjatkaa ihmiset rakkaat, jos on parempaa tietoa. Muista kuitenkin surra keskenmenoasi. Näin sinulla on helpompaa myöhemmin eikä surematon suru jää kytemään. Tekin olette kuitenkin toivoneet lasta pitkään, joten luulenpa sen olleen sinulle jo kuitenkin todellinen ja rakastettu. Voimahali!

Hienoa anu että sait terojen avulla uuden kierron alkamaan. Miten teillä nyt etenee asiat, oletteko suunnitelleet jo?

Täällä viimeinen tero oli eilen ja huomenna toivottavasti alkaisi menkat. Huolettaa vähän, kun koko viime viikon tuli semmoista todella niukkaa vuotoa, ei missään nimessä menkkavuotoa, että jos ne menkat kuitenkin oli siinä ja oon syöny turhaan teroja. Ja jos ne vielä sekoittaa minun kropan ihan kokonaan... No, huomennapa se selviää.
 
Orion Meille sanottiin, että yhdet kuukautiset pitäis oottaa, ennen kuin alkaa yrittämään... mutta en tiedä sitten, että mikä siinä varsinaisesti estää, että jos sa raskaus tärppää, niin ihanaahan se vaan on. Luulen, että johtunee siitä, että naisen kroppa joutuu koville raskaudesta keskenmenosta ja mahdollisesta uudesta raskaudesta heti perään, joten toivottavampaa on saada elimistö tasapainoon. Niin ja sehän on, että ne raskaushormoonit on keskenmenon jälkeen vielä melko pitkään käsittääkseni koholla, ja uusi raskaus ei ala, jos niitä hormooneita yhtään on. Onnea kuitenkin uusiin yrityksiin, monillahan nappaa hyvin pian keskenmenon jälkeen. Ja kueten murppakin sanoi, sure rauhassa surusi kun sen aika on.

Murppa Toivottavasti sunkin kuukautiskierto saadaan kohdilleen. Ja kohtahan teillä onkin se suunnittelukäynti?

Anu hyvä, että täti tuli kylään, ja pääsette yrittämään uudessa kierrossa uusin voimin.
=)
 
En mä jaksa surra. Pitää mennä eteenpäin.
Mä uskon siihe, että raskaaksi en tule ellei kroppa ole valmis siihe, eli annetaan tulla heti ku vaan on tullakseen. Jotenki mä en sietäis sitä ajatusta, että pitäis ehkäistä. Se ois aivan liikaa. Jossain sanottiinki, että heti keskenmenon jälkeen tulee helpommin raskaaksi. Tosin sanottiin myös että voi mennä uudestaan keskenki jos heti. Mut en mä silti taho oottaa yhtään..

Mä en oikeen tykkää siitä mitä anoppi oli miehelle sanonu ku se kerto tästä... Kai se koitti antaa toivoa, ku kerto että miehen siskoki on usean keskenmenon kokenu, joka lapsen välissä (4 lasta). Mutta mun mielestä on kuitenki ihan eri asia, tuolla ku raskaudet myös alkaa tosi pikaseen! 1 torvellaki 3:ssa kuukaudessa...

En mä tuota raskautta edes oikeen ehtiny tajuta, mutta silti rakastin sitä pientä niin hirveesti... Ja rakastan. Nyt ei onnistunu sen tänne tulo jostain syystä, mutta ehkäpä pian...

Tsemppiä teille kaikille, hoitoihi ja miten nyt kaikki sit toimiikaan! :)

Ja kiitos tuesta. :)
 
Joo eipä se kierron pituus nyt venynytkään kun lähemmäs 90 päivää.. Kyllä mä nyt heti sitten alan ovista tikuttelemaan ja aion noita teroja syödä, koska ei ne menkat tahdo ilman niitä näköjään tulla. Ajattelin että jos vaikka syön jonkun 4-5 kiertoa niitä ja jos ei tärppiä kuulu tai esim bongaa seuraavan 2-3 kierron aikana ovista niin sit hakeudun lääkäriin.
Kuitenkin nyt jo yk 15.. Että ei oikein naurata.. eri asia olis jos yk:ta takana vasta joku 2-6... En tiiä ahistaa niin tottavielailla!
 
:attn: muistaako kukaan enää mua. no palasin takaiSin. olen taas valmis yrittämään. mähä lähdin hetkeksi aikaa pois ku selvisi että mun kolmas raskaus keskeytyi kuolleen sikiön syntymään. nyt meillä on sitten kaksi enekelivauvaa ja nuutti. mutta haluaisin sitä toista "elävää" vauvaa. joten mut saa pistää taas listoille.
 
Pitäis muutenkin varmaan tehdä uus lista meille, ketä täällä vielä on. Tervetuloa takaisin äiti-88 :heart:

Mulla alkoi menkat, jeee!!! Eilen alkoi vuoto :heart: Eli tarkoittaa sitä, että kun sairaalan puolesta päästään aloittamaan hoidot, niin sitten ne taas alkaa. Vaikka minun diabeteksen hoitotasapaino olikin huonontunut vähäsen (johtuu varmaan km:sta) niin päästään silti jatkamaan. Tosi hyvä juttu, olisin varmaan oikeasti seonnut, jos taas olisi tullut vastoinkäymisiä. Ja tosiaan, suunnittelukäynti on ens viikon tiistaina. Enää muutama päivä! :D
 
Tuntuu hiukan oudolta mutta en tiedä et onko outoa... Oon nyt tikutellu kolmatta päivää ja viivat ovat olleet lähes yhtä tummat, mutta kuitenkin niin että en ole voinut ihan luokitella ovikseksi vielä, mutta miksi se näyttää sitä toista viivaa siinä koko ajan?? siis jos nopeasti testiä kattoo niin varsinkin tämän päivänen vois olla ihan yhtä vahvat.. vaikeasti selitetty, mutta jujuna tosiaa se et onko normaalia et siihen tulee koko ajan tummana se toinenkin viiva???
 
Anu 84 juu tuttu tunne. hankalaa löytää varsinainen ovispäivä. Mulla itsellä näyttää ovistesti vähintään viikon melkein plussaa, sellaista, ettei tiedä onko ovis vai ei.. nyt käytin clear blue digitaalisia ovistestejä, ja ne kertoivat että ovis oikeasti tapahtui vasta viikon ensimmäisen "plussan" jälkeen. Suosittelen siis niitä digitestejä. Kalliimpia ovat kuin tavalliset 7kpl maksaa jotain 30-40 ? mutta helppo käyttää, ja varma tulos.

Sarah joko olet palannut lomalta? mitkä oireet, onko jo testi näyttänyt tulosta?

Äiti 88 Muistan kyllä sut, Tervetuloa vaan mukaan. ihana, että olet taas kuumeilupuolella rankkojen kokemusten jälkeen.

Murppa Mitä teille sanottiin lääkärissä? eikös se ollut tällä viikolla. Ihanaa, että teilläkin taas alkaa tapahtua.

ON: menkkoja odotellaan, ja toivotaan, että uudessa kierrossa päästäisiin pas-iin.

mietin minäkin, että voitaisiin ehkä aloittaa meille uusi vol 4 -pino, jota sitten voitaisiin päivitellä... Jos joku haluaa olla aloittajana, niin saa aloittaa, itse voin aloittaa uuden pinon ja päivittämisen n viikon sisällä, jos kukaan muu ei ole kiinnostunut. Nyt meitä taas alkaa olla muutama kuumeilemassa.
 
Minä voin pistää pinon pystyyn, ku kerran täällä niin paljo pyörin muutenni :LOL: Nii, ja meille kuuluu tosiaan hyvää :) Ensi kuussa tehdään uus IUI ja jos siitä ei tärppää niin tänä keväänä vielä toinen. Lääkäri laittoi meidät IVF-jonoon OYSiin, tosin itse hoitoon päästään vasta joskus lokakuun alussa.. Mutta kuitenni, pyörät pyörii taas :D

Anu, tosi hienoa, että oot kuitenni saanu ne ovisviivat siihen testiin :) Jospa pian saisit selkoa sen oviksen oikeasta ajoituksesta.

Eli kaikki te ihanat ihmiset, minä pistän pinon pystyyn ja teretulemast sinne perässä :D
 

Yhteistyössä