muutto yhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian hätäinen??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian hätäinen??

Vieras
Olen löytänyt miehen jonka olen tuntenut marraskuusta lähtien,mutta aloimme olemaan tiiviimmin yhteydessä maaliskuussa. Mies on eroamassa ja itse olen eronnut myös vuosi takaperin. Nyt tuli mieleen kuitenkin kun olemme korviamme myöten rakastuneita että onko liian hätäistä muuttaa yhteen vielä?? saa esittää mielipiteitä. hän asuu vuokralla ja minulla on oma rivariasunto joten minun luokseni hänet sitten haluaisin. Miten kannattaisi järjestää maksuasiat asunnosta esim jos tuossa tulevaisuudessa hän muuttaisi luokseni? tämä asia on harkinnassa kuitenkin joskus...olenko liian hätäinen?? taidan olla..

Alkuperäinen kirjoittaja liian hätäinen??;10911596:
Olen löytänyt miehen jonka olen tuntenut marraskuusta lähtien,mutta aloimme olemaan tiiviimmin yhteydessä maaliskuussa. Mies on eroamassa ja itse olen eronnut myös vuosi takaperin. Nyt tuli mieleen kuitenkin kun olemme korviamme myöten rakastuneita että onko liian hätäistä muuttaa yhteen vielä?? saa esittää mielipiteitä. hän asuu vuokralla ja minulla on oma rivariasunto joten minun luokseni hänet sitten haluaisin. Miten kannattaisi järjestää maksuasiat asunnosta esim jos tuossa tulevaisuudessa hän muuttaisi luokseni? tämä asia on harkinnassa kuitenkin joskus...olenko liian hätäinen?? taidan olla..

On.

On liian aikaista muuttaa yhteen, jos ei voi edes käyttää mennyttä aikamuotoa miehen erosta puhuttaessa, vaan hän on "eroamassa". Elämäntilanteet kannattaa käsitellä loppuun ennen kuin siirtyy seuraavaan.

Muuttaakaa ihmeessä yhteen, mutta asettakaa itselleni jokin aikaraja, jota ennen sitä ette tee, esim. tämän vuoden loppuun asti kummankin on osattava elää omillaan. Aivan vähintään miehen eron on oltava loppuunkäsitelty.

Eikö niitä varattuja miehiä voi jättää rauhaan, luulisi omantunnon kolkuttavan molemmilla. Mutta emme voineet tunteillemme mitään ja se vain tapahtui...blaablaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Missä moraalia?;10911611:
Eikö niitä varattuja miehiä voi jättää rauhaan, luulisi omantunnon kolkuttavan molemmilla. Mutta emme voineet tunteillemme mitään ja se vain tapahtui...blaablaa.

Just niin...ja tätä nyt vain tapahtuu,siis että varattu voi rakastua toiseen mutta en tullut tästä asiasta puhumaan tänne vaan muutto yhteen oli aiheena joten voitko kommentoida kirjoitusta eikä luisua aiheesta sivuraiteille..kiitos.

Miksi muuttaa yhteen, koska silloin arki tulee pian eteen, ja se ihana rakkaus katoaa, kun toisen todellinen luonne paljastuu ja tulee arjen välttämättömät asiat. Mutta näin kysytään asioita muilta tuossa ihanassa sokaistussa tilassa, kun ei itse pysty ajattelemaan järkevästi, nimittäin tuolloin tehdään ne typerimmät päätökset, joita sitten myöhemmin paikkaillaan.
Lisäksi se seikka, että nainen pyytää miehen vuokralta omaan omistusasuntoonsa, kertoo jotain suhteesta... mutta pitäähän elämässä käydä mutkien kautta, eihän muuten opi.

Ei sitä voi sanoa miten teidän suhde etenee. kai sitä jotkut hälytyskellot soi, jos alkaa epäilemään. Jos asuu pitkään omillaan, niin siihenkin tottuu, eikä haluakaan ketään vaivoikseen.

Sekaisin te olette molemmat, eroprosessi on raastava, eikä siinä juuri elämästä voi nauttia ja sitten yhdessäolo on eron puimista. Se on kyllä totta, että toista ei voi tuntea, enkä minä kovin paljoa arvosta ihmistä, joka kykenee aloittamaan suhteen, kun oma perhekin on kuvioissa.

Mutta on niissä onnistuttukin, lunta voi tulla tupaan ja siivet voi palaa. Kaikki on mahdollista. Mutta jos otat miehen asuamaan omaan huoneistoosi, niin älä anna hänelle mitään omistusosuutta mistään. Vastikkeen voisi maksaa, koska onhan se edullisempi kuin maksaa vuokraa.

Elämänkokemus on opettanut, jotta tuossa asiassa ei kannata pitää kiirettä, tuossa yhteenmuutossa. Toisella on virallisetkin asiat vielä kesken ja ap:n erosta vasta vuosi. Vereslihalla siis molemmat. Hirveä hinku löytää lohtua ja olkapää. Toisen näkee omien toiveidensa läpi eikä omana puutteellisena itsenään. Romanttisena vaaleanpunaisten silmälasien läpi.

Katastrofeja luvassa. Unelmien romahdusta ja pettymystä, kun ruusunpuna häviää se se häviää ihan takuuvarmasti.

Miksi hamuta lisää ongelmia entisten lisäksi? Hätäilemäallä tulee vain huonot housuun. Tietysti olette tunnenälkäisinä kuvittelemassa, jotta uusi kämppis täyttää tyhjiön, mutta ei se niin mene. Hetken on autuasta, kun ruumis huutaa romantiikkaa ja läheisyyttä, pudotus tulee korkealta, kun arki koittaa.

Nauttikaa toisistanne, mutta kumpikin itsenäisinä ja itsestänne täysin vastaten - tai sanoisin oikeastaan, jotta kasvakaa ensin itsenäisiksi ulos entisestä parisuhteesta - ja sen jälkeen jos vielä haluatte arkipäivässä elää yhdessä, sitten vasta kannattaa kokeilla.

Jos nyt niin (tyhmästi) teette, jotta muutatte yhteen, sopikaa tarkasti kuka mitäkin maksaa ja mintä mies maksaa vuokraa. Hänelle olisi tietysti ihanteellista, jos sinä tarjoat ilmaisen tai halvan asunnon ja sen palvelut. Niin höntti älä ole!

Kuulostaa aika nopealta toiminnalta, varsinkin kun miehellä on vielä ero kesken. Minä en ainakaan haluaisi muuttaa tuossa tilanteessa. Muutenkin mietin, miksi ihmisillä on nykyisin niin kamala kiire muuttaa yhteen. Toki yhdestä asunnosta maksaminen on usein edullisempaa kuin kahdesta, mutta miksi moni jättää nykyisin seurusteluvaiheen kokonaan väliin ja muuttaa suoraan saman katon alle?

Alkuperäinen kirjoittaja liian hätäinen??;10911596:

Olen löytänyt miehen jonka olen tuntenut marraskuusta lähtien,mutta aloimme olemaan tiiviimmin yhteydessä maaliskuussa. Mies on eroamassa ""

Onko se vieläkin eroamassa??? haaveile sitten vasta kun mokoma on eronnut!
veikkaan että äijä ei ole luonasi joka päivä/ilta....

kai sitä jotkut hälytyskellot soi, jos alkaa epäilemään.

Ongelma on siinä, että rakastuneena ihminen helposti sulkee korvansa kaikenlaisilta hälytyskelloilta. Jälkiviisautena ne sitten kuuluvatkin kahta kovempaa.

Olen samaa mieltä kuin nimim. "hän". Tai jos miehen ottaa nurkkiinsa, niin sitten alivuokralle, eli ei ainakaan heti aleta jakamaan kämpän omistusta kahdelle.

Viimeksi muokattu: