muita n.-33kg tiputukseen?

Iines79 joo, migreenistä olen kärsinyt jo kauemmin mutta tuo todettiin viitisen vuotta sitten..
Eka muisto migreenistä on 5-vuotiaana kun itkin paikallani liikkumatta kun päätä särki niin kovasti.
Pillereitä syödessäni tuli useammin, nyt harvemmin. Kuvittelin että kun alan laihduttamaan päätä saattaisi särkeä useamminkin alkuun, mutta tämä on eka kerta. Yleensä menkkojen alkaessa mulle tulee nykyisin..muuten en ole osannut yhdistää sitä mihinkään.. :/ että mikä sen laukaisisi.

Nyt kyllä vois olla ovis aikakin..en ole bongannut sitä sitten ties koska, jos sellaista edes tapahtuu mulla..
Mutta illalla tai huomenna sen sitten näkee paheneeko vielä. Eilis illasta asti kestänyt jo jomotus.

Kauanko sulla Iines79 kestää kerrallaan ?
mutta kyllä terveellinen ja säännöllinen ruokavalio ja liikunta ym on varmasti hyväksi tähänkin seikkaan. =)
 
Minäkin voisin liittyä teitin porukkaan,jos sopii?Kerronpa vähän taustaa mun laihdutuksesta...08/06 synnytin tytön ja synnäriltä ulos astuessani apinoa oli 121.4kg!Imetin kuukauden ja paino pyöri siinä 120kg:n molemmin puolin.Pituutta mulla 173cm.06/07 päätin aloittaa tervellisemmän elämän ja sitä jatkuu edelleen,jee jee!Punnitsen itseni aina maanantai aamuisin ja voisinpa tuloksen tänne ilmottaa.Eli painoa oli eilen 97,7kg!!!Paino ollu ton saman jo pari kuukautta ja nyt kaipaisin jotain potkua ja uusia ideoita kohtalotovereilta!!Olen yh ja ikää ens kuussa 30v!!!! :wave:
 
enninuppu tervetuloa! Ihanaa että joku muukin on ollut samankokoinen kun minä ja onnistunut laihduttamaan! Mulla on kanssa alkanut tosi hyvin tämä pudottelu, vuodenvaihteesta jo 5kg lähtenyt, mutta mietin kanssa tossa että täytyy varautua siihen että jossain vaiheessa pudotustahti varmaan hidastuu. Vaikka toisaalta, just tossa lueskelin KG-lehteä ja se Teija siinä oli pudottanut tosi pienessä ajassa 36kg, oli n. -1kg:n viikkovauhtia, ja paino on pysynyt hyvissä lukemissa. Mulla on kyllä ollut niin epäterveelliset syömistottumukset, että kun nyt olen todella alkanut katsoa mitä suuhuni laitan, niin tuntuu että tosi iisisti lähtee nämä kilot. Mä olen sitä mieltä että liikunnalla ei ainakaan tässä vaiheessa ole mulle kauheesti merkitystä, koska ensinnäkin en esim jumppaan uskaltaisi mennä huonojen polvieni ja tämän massiivisen ruhon kanssa. Uskon, että pelkkä ruokaremontti riittää ainakin nyt hetkeksi. Paljon tulee kyllä lasten kanssa ulkoiltua joka tapauksessa. Varmaankin sitten kun pääsen noihin sun lukemiin niin haluaisin aloittaa just jonkun jumpan tms. Kerroit, että olet yh, olisiko sulla silti mahdollisuutta aloittaa joku säännöllinen liikuntaharrastus? Sun tyttösi taitaa olla sen ikäinen, että voi olla joskus hankalaa saada istumaan rattaissa, jos haluis siis itse reippailla. Ja mä olen ainakin huomannut, että saan vaan kipeät hartiat rattaita/vaunuja työnnellessä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä vaatekokoa käytät? Mulla olisi nimittäin yhdet juhlat tiedossa tossa 3 kk:n kuluttua ja haluaisin mahtua yhteen juhlamekkoon, joka erinäisistä syistä johtuen kiristää sieltä täältä (ts. ei mene edes kunnolla kiinni), mietin vaan, että jos tässä hyvin menee, niin voisin olla sun painoinen tuolloin ja pituutta meillä on saman verran suurinpiirtein.

[/b]Kaloriina, paljonko saa kuuteen pisteeseen syödä suklaata? Älä harmistu, hyvä että tunnustit asian ja olet miettinyt keinoja pisteiden kuluttamiseen.

Iines79, voisitko laittaa jonkun hyvän kasvissosekeiton ohjeen tänne, mäkin voisin tehdä sellaista joku päivä, mahtaiskohan lapset tykätä? Varmaan kyllä löytyy jostain netistäkin, mutta jos sulla olisi joku spesiaali-salainen resepti niin olisi kivakivakiva jos viitsit laittaa :flower: :flower: :flower:

Taata, arvaa paljonko rupes tekemään mieli omatekoista uunilämmintä sämpylää Oivariininokareen kanssa :p Onnea, sullahan oli tosi hyvä pudotus tällä viikolla!!!!

Jaahas, tänään olisi sitten vielä Nutriletin pasta ja suklaavanukas ohjelmassa. Ajattelin kyllä syödä myös appelsiinin. Vetelin jo naposteluporkkanoita pussillisen, ai että, se on vähän kun karkkia söis, kun se on niin kiva pussikin :D
 
Kaloriina: Mä oon niitä migreenikkoja, jotka kärsii valitettavan usein ja pitkään :( . Ennen estolääkettä kärsin kerran viikossa 3-4 päivää mut nyt on enää ovis- ja menkkamigreenit. Nuo on muuttuneet sellaiseksi, että särkyä on n. viikon putkeen, kahdesta kolmeen viikkoa väliä ja taas viikko särkyä :eek: .Inhottava vaiva kun oksuttaa ja päätä jyskyttää. Laiharin alettua ei tullut enää kun lievä päänsärky eikä pahoinvointia ja oksentelua. Ja mäkin oletin, että säryt vaan lisääntyy.

Niin ja tervetuloa enninuppu mukaan! Meillä on kiva porukka täällä yhdessä laihduttelemassa :) .

HattiWatti78: Mä vähän soveltelen keittojeni kanssa mutta mun mielestä hyvää tulee kun laittaa:

1,5 litraa vettä
1 iso pussi Rainbow pikkuporkkanoita (olisko n. 500 g)
1 iso pussi Rainbow kukkakaaleja
1 iso pussi Rainbow keittojuureksia
Nämä kolme siis pakastealtaasta
1 iso sipuli

Maustamiseen oon käyttänyt annosteluohjeen mukaisesti kasvisfondia, suolaa, chili explosion maustetta ja valkosipulia. Tänään tosin korvasin valkosipulin Ingmanin 9% valkosipuli sulatejuustolla. Mä laitan aina niin paljon chiliä että en anna lapselle mutta uskon että meidän poika kyllä söis miedompaa versiota. Ai niin, keitto-ohje: Keitän kypsäksi, ehkä vähän ylikypsäksi, jotta soseutuu hyvin. Sulatejuuston laitan aika loppuvaiheessa. Annan jäähtyä vähän aikaa ennen soseutusta, jotta sauvasekoitin ei sula ;) .

 
Juu,ensinnäkin tosta likkumisesta...olen koko laihduttamisen ajan kävelly paljon,eli päivän aikana yleensä 1-2 tuntia.mut mun mielestä se mitä suuhun tunkee on kaiken tärkeintä.säännöllisesti ja tervellisesti...helpompi sanoa ku toteuttaa!Mut en oo innostunut mistään jumppatuokioista,saan kyllä tytön hoitoon jos haluun mennä esim. uimaan tai yksin lenkille,harvemmin tulee vaan lähdettyä!ennen tätä urakkaa olin kokoa 50/52 ja nyt menee sujuvasti 44/46!!Tavotteena mulla ois n.80kg,mut tällä hetkellä tuntuu aika kaukaiselta haaveelta!Mut jokainen pudotettu kilo on eteenpäin!Tsemppiä myös sulle ja tietysti kaikille muillekin =)
 
Hauskaa iltaa kaikille!

Nyt on mullakin jo mieli hieman parempi ja suht hyvin tämän päivän houkutuksista selvitty... tämä päivä oli kyllä melkoinen koetinkivi.
Sain onneksi kodin järjestykseen mutta herkuttelin hieman jäätelöä, ihan pienen siivun ja valion kevyt jätskiä kyllä oli mutta tulo pieni morkkis tuostakin määrästä mutta mie olen yrittäny ajatella niin että kyllä nuo herkutkin on sallittuja kunhan vain syö kohtuudella. Minä kun tiedän että jos kiellän ne itseltäni kokonaan niin houkutus kasvaa vain moninkertaiseksi. Sain itseäni myös sen verran niskasta kiinni näin illasta että poljin crosstranerilla 30min. Yleensä olen polkenu kyllä 45-60min mutta parempi tuo 30 minkin kuin ei mitään.

Karoliina sinä kysyitkin että jumppaako kukaan meistä kotona niin mulla on kotona tuo crosstraneri jolla olen pyrkiny nyt polkemaan 4-5krt/viikko mutta minulla on myös The Firm jumppa mihin kuuluu kolme erilaista jumppaa joita olen aikonut alkaa myös tekemään mutta tuohon jumppaan kuuluvat jakkarat ovat minun kaverilla vielä lainassa ja kunhan saan ne sieltä (tällä viikolla) niin alan sitten tekemään nuita jumppia myös. Aerobic:n en täällä ole vielä kehdannut lähteä kun kunto on sen verran huono vielä mutta jos vielä ensi syksynä on aikaa niin sitten voisin aloittaa naisvoimistelijoiden jumpassa käynnin (olen käynyt jumpassa ennen kuin aloin odottaan tätä meidän toista.
Niin ja nuista hetki puuroista niin mulla on sellainen käsitys että niissä on enemmän sokeria ja kaloreita kuin tavallisessa kaurapuurossa, ainaski se maistuu paljon makeammalta mutta täyttä tietoa mulla ei kyllä ole. Mie olen yleensä syönyt aamupalaksi kaurapuurolautasen voisilmällä (paitsi sekin on nyt meinannut jäädä) :ashamed:

Todella hyviä tuloksia teillä Karoliina, HattiWatti78, ja Nöpö80 ja jollain muullakin oli miinusta nyt täytyy myöntää että enään en muista kellä. Ja muistetaan tytöt että "plussaa" se on se pienikin miinus vaikka se ei ehkä aina siltä tunnu.
Mamma06 kovastsi tsemppihaleja :hug: sinnepäin että se paino siitä pian lähtisi laskuun... onneksi tosiaan on pysynyt tuossa samassa eikä ole noussut.

Enninuppu tervetuloa joukkoon myös minun puolesta!!

Nyt syömään iltapalaksi salaattia ja katsoon hieman telkkaria ja sitten nukkuun!!!
 
enninuppu, iiiiih, olisi ihanaa mahtua edes kokoon 44/46, ettei tarttis aina niitä isojen tyttöjen vaatetankoja penkoa. Mäkin oon nyt tota 50/52 -kokoa, yläosa menee n. 48, kun oon tällanen "persevä" :LOL:

Ja kovasti tsempitystä sulle sinne tavoitteeseen, hiljaa hyvä tulee.
 
No niin, huomenta vaan kaikille!

Pikaisesti vaan ilmoitan oman tulokseni eli 110,6. Pudotusta viime viikkoiseen tulee 0,4 kg, kokonaispudotusta 5,4 kg. En oo tyytyväinen, sillä mun mielestä pitäis olla enemmän :| . Mä toivon, että ensi viikolla menee kymppi rikki ja "pääsis" vähentämään yhden pisteen :) .
 
Huomenia!
Tänään en käynyt vaa'alla, vaikka olis varmaan kannattanu kun Nutrasin eilisen. Totesin, ettei kannata pelkällä Nutriletilla olla, palelin koko päivän vaikka oli villasukat ja -paidat päällä. Aamupalana oli tänään mansikkapirtelö ja pian aion juoda kaffet täällä töissä.
Iines79, älä huoli, ensi viikolla on varmaan taas parempi pudotus, ja onhan tuo miltei puoli kiloakin jo tosi hyvä saavutus, ajattele nyt, Oivariinipaketillinen!!!!!!
Juuh, palailen astialle myöhemmin...
 
............aloitusVK/lähtökg/cm......VK5 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/......116kg/169cm.................110,6kg/-0,4kg......65-70kg
mamma0507 1/....109kg/172cm...............................................75kg
Jennan äiti 2/.......86kg/153cm...............84,5kg............................?
mamma06 2/.......111kg/170cm..............110kg.......................70kg
nöpö80 2/.......89,3kg/158cm.................85,9kg/-0,9kg........alle 60kg
Kaloriina 2/.....94kg/165cm...................90,2kg/-1,1kg.............65kg
Teikka 3/.......93kg/170cm.......................................................65kg
Saimaanrannan äippä 3/ 98,2kg/167cm.................................n.65g
Weatherwax 4/..80kg/160cm....................78,2kg/-1,8kg..........55kg
HattiWatti78 4/....115kg/172cm..............112,7kg/-2,3kg........77kg
Taata 5/...............77kg/152cm..................75,9kg/-1,1kg.......... .57kg
enninuppu 5/.........97,7kg/173cm................................................?
 
Moi! :wave:

Tervetuloa joukkoomme enninuppu ja pudotusonnea! =)

HattiWatti78, kiitos lohdutuksen sanoista, kuudella pisteellä saa syödä Geisha patukan..niin ainakin laskin, tai otin 6,5p. Illalla oli kyllä vähän sellainen olo että olisi voinut jotain syödä vielä, mutta en antanut pisteiden ylittyä. Ja tein sen tunnin lenkin, hyvä minä.

Iines79, mä olen sitten päässyt vähän "helpommalla" särkyni kanssa kun sinä, mulla ei onneksi ole noin usein ollut ja mulla kestää pari päivää. Mutta onnellinen että nyt on harventunut entisestään (koputtaa puuta).
Ja kiitos keiton ohjeesta, aion minäkin joku kerta sitä tässä kokeilla. Kiva kun saa helposti ja vielä ihan jees makusta.

Mutta mutta, nyt pitää vähän hehkuttaa,varovasti kyllä ettei tule takkiin..
aamulla lukema oli 89,9 !! Elikkäs 80-luvulla ollaan ja toivottavasti pysytään! :D Kivasti kyllä kohensi mieltä, joten Iines79, tulehan pian perässä! *tsemp tsemp*
Eli nyt mulla sitten putos yksi piste kelkasta, 21p pitäs pärjätä.
Mulla pitäs kiri pysyä päällä kun reilu 5 viikkoa aikaa siihen tavoitteeseen 85kg. Mahdankohan vaan onnistua.

Reipasta keskiviikkoa kaikille!

 
Kyllä täältä tullaan Kaloriina, ei ehkä ihan yhtä vauhdikkaasti mutta tullaan kuitenkin.

Mies tuossa eilen lohdutteli, kun marisin hidasta tahtia. Se sanoi, että mieti nyt, laita reppuun 5,5 litraa maitoa, sen verran sä oot jo laihtunut. Kyllä se rankaksi käy kun sitä määrää koko ajan raahaa mukana. Ja tottahan se on. Helposti vaan ajattelee, että kun massaa on paljon, niin tuollainen 5,5 kg on vähän mutta todellisuudessa kaikki menetetyt kilot on aina kotiinpäin :) . Joten ei masennuta!

Te muut todennäköisesti liikutte tosi paljon enemmän kun mä. Mä oon aina ollut huono liikkuja :ashamed: . Mä kyllä luovun herkuista melko helpolla mutta liikkumaan mua ei saa. Mulla suurin elämänmuutos pitäis tulla juuri tuossa asiassa. Pienessä paikassa kun asutaan, niin mulle mieleisiä liikuntamuotoja ei oikein löydy :/ . Mä rakastan tanssimista ja oonkin ajatellut että bailatino vois olla juuri oikea ryhmäliikuntamuoto mulle ja mä voisin mennä näidenkin kilojen kanssa sellaiselle tunnille mutta täältä ei niitä tunteja löydy. Pitäis lähteä viereiseen kaupunkiin 15 km päähän ja siihen ei kyllä löydy aikaa. Eikä oikeesti kyllä huvita ajaa työpäivinä samaa matkaa uudelleen, kun pitää se ajaa töihin mennessä. Seli seli, mut lapsen kanssa on illalla aika niin rajallista :/ .

Niin ja siitä sosekeitosta vielä, sillä ohjeella tulee sit aika paksua keittoa. Ei sellaista litkua mitä kaupan keitot on. Mä tykkään paksummasta tavarasta, jotta siitä lähtee nälkä pidemmäksi ajaksi. Kun siinä ei ole perunaa/bataattia, niin pisteitä ei tarvi laskea ollenkaa ellei laita jotain herkutuksia joukkoon ;) .
 
Heippa kaikille!

Tosi hienoja pudotuksia on ollut monilla. Onnea niistä!

Mulla taitaa olla nyt oikein koettelemusten viikko, eli pojalta leikattiin eilen nielurisat ja nyt sitten ollaan kaiket päivät kotona... Ihan tässä jääkaapin vieressä... Ja kun mulla on loma niin mies tekee pitkää päivää, lähti tänään klo 5.45 ja on kotona ehkä n klo 20... Onneksi mun äiti tulee meille huomenna niin että pääsen aloittamaan tämän saleilun, treffit omaohjaajan kanssa ja hän sit tekee mulle sali ohjelman. Ja sen 3 kertaa viikossa olen päättänyt käydä! Onhan siinä sovittelemista kun kuitenkin vuorotyötä teen, mutta toisaalta toi sali on jäsenille avoin 05-23 joten ehkä se on vaan omasta viitsimisestä kiinni... Ja kiva leikkihuonekin oli jotta hätätapauksessa voin ottaa lapset mukaan...

Mutta iloista laihdutusmieltä kaikille :) .
 
Kaloriina, kiitos listasta!!! Ja onnea hienosta pudotuksesta! :flower: :flower:

Iines, en huomannut sua kiittää vielä sosekeiton ohjeesta! Kävin jo hakemassa tarvikkeet.. =) Ja mä oon samoilla linjoilla ton liikkumisen kanssa, hankala lähtee ihan oikeesti kun ilta on niin lyhyt aika lasten kanssa. Mutta ehkäpä tästä kun illat valostuu ja tulee "enemmän aikaa" niin meikkiskin voi löytyä jostain jumpasta hikoilemasta. Niin, ja tietty niitä kiloja olisi kiva karistaa jo tällä ruokaremontilla ennen sinne menoa, sillä rikoo on riskillä ruma.
 
Mä kun en niin perusta sosekeitoista niin sellaisen "melkein 0-pistettä" ruokana syön salaatti. Tomaattia, kurkkua, rucolaa, tammenlehväsalaattia, purjoa, valkosipulia, basilkaa ja sitten ruokaisaksi täytteeksi jotain oikein voimakkaan makuista juustoa ja palvikinkkua. Pointti on pilkkoa ne pisteelliset täytteet niin pieneksi että jokaiseen haarukalliseen tulee helposti vähän. Kastikkeeksi balsamico-etikkaa ja ehkä ihan ripaus jotain hyvää suolaa. Parilla pisteellä saa hillittömän lautasellisen salaattia :)

Multa löytyy painonvartijoiden laihdutus-cd mutta en jaksa pitää mitään sen tarkempaa päiväkirjaa. Todennäköisesti sitten kun paino on laskenut lähemmäs normaalia niin avuksi tarvitaan tarkempaa ruokavaliotakin. Nyt näyttää riittävän 2x viikossa kuntosalitreeni ja 1-2x viikossa jumppa sekä päivittäinen pitkä lenkki koiran kanssa. Ja satunnaista uimista / vesijuoksua (muutaman kerran kuussa).

Mulla on kanssa migreeni, diagnosoitu liki 20-vuotta sitten. Mulla tuntuu vaikuttavan eniten stressi ja väsymys ja silloin kun on molempia, siitä tulee pahimmillaan krooninen kierre johon on syötävä ehkäisevää lääkitystä. Sen lisäksi suklaa, punaviini, kovin suolainen ruoka ja tunkkainen sisäilma saattaa aiheuttaa, etenkin jos olen vähänkin kerännyt unvelkaa. Pahimmillaan olen ollut meilahdessa happihuoneessa kun kohtaus vaan jatkuu jatkuu (happi on yllättävän hyvä lääke migreeniin).
 
Heissan!
HattiWatti78, kiitos ja kumarrus! =)

Weatherwax, sähän olet ihan himo liikkuja! :eek: Miten ehditkin tuon kaiken..mä koitan käydä lenkeillä, mutta niitäkään en ihan joka päivään saa mahtumaan.. mutta kaikki on jees niin kauan kun paino tippuu, jos alkaa tahti hidastuun niin kai sitten on pakko alkaa tiukentaa liikunta kalenteria.

Mä haaveilen tekeväni kanasalaattia, siis sen tapaista kun esim Hesen salaatti, ilman majoneeseja ja makarooneja ym..ihan "beisik" tyyliin..
En vaan ole vieläkään saanut aikaiseksi, lähinnä olen pohtinu et mitä kanaa siihen tungen, ja tuleeko ihan mautonta jos laitan ihan maustamatonta kanaa. Ihan aikaansaamattomuuttani mietiskelen enkä saa aikaiseksi.

Viikonloppu tekee taas tuloaan. Olen päättänyt reipastella jos vaan kelit sallii ja ennen kaikkea olla repsahtamatta. :kieh:
Toi lenkkeily vähän menettää tehoaan näillä keleillä kun on niin liukas, mun ainakin pitää oikeen keskittyä ettei jalat lipsu koko aikaa..sitten laskee syke ja tuntuu et lenkki on ihan turha, vaikka onhan se parempi kuin että ei olisi lähtenyt ollenkaan.

Palaillaan taas, hyvät torstait kaikille! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaloriina:
Heissan!
HattiWatti78, kiitos ja kumarrus! =)

Weatherwax, sähän olet ihan himo liikkuja! :eek: Miten ehditkin tuon kaiken..mä koitan käydä lenkeillä, mutta niitäkään en ihan joka päivään saa mahtumaan.. mutta kaikki on jees niin kauan kun paino tippuu, jos alkaa tahti hidastuun niin kai sitten on pakko alkaa tiukentaa liikunta kalenteria.

Mä haaveilen tekeväni kanasalaattia, siis sen tapaista kun esim Hesen salaatti, ilman majoneeseja ja makarooneja ym..ihan "beisik" tyyliin..
En vaan ole vieläkään saanut aikaiseksi, lähinnä olen pohtinu et mitä kanaa siihen tungen, ja tuleeko ihan mautonta jos laitan ihan maustamatonta kanaa. Ihan aikaansaamattomuuttani mietiskelen enkä saa aikaiseksi.

Viikonloppu tekee taas tuloaan. Olen päättänyt reipastella jos vaan kelit sallii ja ennen kaikkea olla repsahtamatta. :kieh:
Toi lenkkeily vähän menettää tehoaan näillä keleillä kun on niin liukas, mun ainakin pitää oikeen keskittyä ettei jalat lipsu koko aikaa..sitten laskee syke ja tuntuu et lenkki on ihan turha, vaikka onhan se parempi kuin että ei olisi lähtenyt ollenkaan.

Palaillaan taas, hyvät torstait kaikille! =)
Mulla ei olisi mitään jakoa ehtiä jumppaan ja salille ellei elixiassa olisi lapsiparkkia. Uimassa käydään koko perheen kanssa ja silloin mies vahtaa lapsia yksinään sen hetken kun uin. Ja kun koira on päivittäin lenkitettävä kunnolla niin otan sen homman aina itselleni, se on kyllä sitten pois joko siitä illan omasta rauhasta sohvalla töllöä katsellen tjsp.
 
Hatun nostoWeatherWaxille tuosta liikunnan määrästä! Vau!! Mulla pahin on se, että en saa itseäni irti kotoa, koti-ihminen kun olen. Lähinnä lapsen kanssa tulee lähdettyä lenkille mutta muuten on aika heikkoa :ashamed: .

Kaloriina: Mä teen itselleni sellaista kalkkunasalaattia (melkein kuin kanaa söis ;) ), että laitan rapeaa salaattia, kirsikkatomaattia, punasipulia tai tähän vuodenaikaan alkaa olla jo kevätsipulia, keltaista paprikaa ja hiukan, ihan vähän maun vuoksi Juustoportin Felita-fetaa. Kalkkuna on Kariniemen hunajamarinoitu minuuttikalkkuna fileepihvi (on tosi kevyttä ). Siinä paketissa on neljä pihviä ja yleensä mä pilkon yhden pihvin salaattiin ja tulee tosi hyvää. Riisiä ja pastaa en laita, sillä niistä menee paljon pisteitä. Mielummin laitan enemmän tomaattia ja muita "ilmaisia" aineita :). Ja tosiaan, yhdessä pihvissä on koosta riippuen 1-3 pistettä. Ja salaatinkastikkeeksi sopii oikein hyvin Saarioisten Viherlaakson salaattikastike. Se on erittäin kevyttä, 80 kcal/100 g. Se on niitä kastikkeita joita PV:n mukaan saa käyttää 1 rkl 3 kertaa päivässä ilmaiseksi. Eli ei lasketa pisteitä.

Olin pojan kanssa aamupäivällä ulkoilemassa. Vedin pulkassa ylös mäkiä, joten tuli kunnolla hiki. Sen lisäksi käytiin pieni lenkki rattailla. Kyllä on hyvä olo ja vielä parempi mieli, kun oltiin reilusti ulkona.
 
Heippa hei!
Nyt on sellanen mieli että voi v...u! Eilen iltasella sorruin sitten oikeen urakalla :headwall: . Sipsejä meni ihan vaan vanhaan malliin :headwall: .
Ja sitten koko loppuillan kärsin hurjasta morkkiksesta, ja kyllä se vähän pelästyttikin että miten helposti sitä voisi siirtyä takaisin vanhaan...
Mutta nyt on vaan koitettava pitää nuo kiusaukset kaapissa ja vielä mielummin kaupassa...
Painoon tuo eilinen ei vielä vaikuttanut, ja nyt kun vedän pari tiukkaa päivää niin toivon ettei vaikutakaan. Pisteitä eilen taisi mennä yli 40...
Tänään pitäisi sitten tunnin kuluttua olla innolla jumppaamassa. Oikeesti muakin kovasti mietityttää että mihin ihmeen rakoon ton jumpan sijoitan, ja sitten kun olen koko pienen ikäni ollut erittäin liikuntavastainen. Mutta iloisin mielin on mentävä uutta kohti...
 
Tervehdys teille kaikille!
on ollut pikkasen hiljais eloa täällä kun ollaan oltu koko perhe flunssassa.
kävin myös eilen vaa'alla ja se piru näytti 0,6 kg PLUSSAA :ashamed: :ashamed: Että se viime viikkoinen pudotus on sitten saatu melkein takaisin...

Mut mie kerron kuulumisia vähän myöhemmin nyt miun pitää mennä...
 
Hyvää perjantaita kaikille!

Viikonlopun koettelemukset edessä jälleen :| . Itselläni paha tulee olemaan huominen ravintolareissu. Viemme lapsen mammalle hoitoon ja menemme miehen kanssa hiukan tuulettumaan. Tarkoitus olis mennä rakentamisen ja asumisenmessuille ja sen jälkeen syömään. Mun tekee ihan älyttömästi mieli ihanaa kermaista pastaa... :p

Katotaan nyt miten huominen menee...
 
Perjantaita!!
Ihanaa että on vloppu tulossa. Mekin saadaan tänään lapset mummulle, saadaan vähän relata :heart:
Oon huomannu itsessäni asennemuutoksen selvästi. Esim. tänään ruokana oli jauhelihapiffejä, ja sit kun se maistu sellaselta kamalan jauhoselta ja rasvaselta, niin jätin syömättä ja otin sen sijaan enempi kasviksia. Ja samaten oli valittavana puolukkarahka tai täytepulla ja otin rahkan, en tiedä onko yhtään sen parempi, mutta entisessä elämässäni olisin syönyt pihvejä kaksin käsin vaan ihan syömisen ilosta ja olisin ottanut jälkkäriksi sekä rahkan että pullan :x
Ja ihan kiva oli syödä muutenkin vähän kevyemmin, kun ajattelin, että josko tänään laitettaisi itse jotain hyvää ruokaa tai mentäis vaikka syömään.

Olisiko kellään mitään vinkkiä että miten vois "oppia juomaan"? Mun on kauheen vaikee oikeesti vaan juoda vettä, tietty joku light-mehu vois olla parempi ja jos sitä tekis kannuun ja ottais tavoitteeksi jonkun tietyn litramäärän (vaikka 1,5-2/pv). Mun Nutrauspäiväkin meni varmaan sen takia vähän huonolla ololla kun en vaan juonu tarpeeksi.

Jepulis, mutta viikonloppuja ja toivotaan että tulee senkin jälkeen vaakaan hyvät lukemat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
Hyvää perjantaita kaikille!

Viikonlopun koettelemukset edessä jälleen :| . Itselläni paha tulee olemaan huominen ravintolareissu. Viemme lapsen mammalle hoitoon ja menemme miehen kanssa hiukan tuulettumaan. Tarkoitus olis mennä rakentamisen ja asumisenmessuille ja sen jälkeen syömään. Mun tekee ihan älyttömästi mieli ihanaa kermaista pastaa... :p

Katotaan nyt miten huominen menee...

Muista että juhlahetket on juhlahetkiä ja silloin ei ole syytä hillittömään nuukailuun. Syöt hyvin ja sitten pidät pari kevyeämpää päivää. Tai säästelee vähän etukäteen niitä kaloreita ja liikkuu hiukan ahkerammin. Muutenkin, jos normaalisti pysyy niissä ruoka- ja liikuntatavoitteissaan niin se että joskus pistää elämän ranttaliksi ei pidemmällä tähtäyksellä vaikuta laihikseen suuntaan eikä toiseen. Muutenkin, periaatteessa yhden päivän kaloreita ei pitäisi tuijottaa kuten ei punnita itseään päivittäin vaan tarkastella esim viikon kokonaisuutta. Arkena kun syö aina kevyesti, voi viikonloppuna herkuttelun sallia.

Mulla on persaus ihan jumissa, karkasi taas vähän mopo käsistä stepperillä :) Onneksi huomenna on pilates-tunti, se tekee aina hyvää lihaksille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HattiWatti78:
Perjantaita!!
Ihanaa että on vloppu tulossa. Mekin saadaan tänään lapset mummulle, saadaan vähän relata :heart:
Oon huomannu itsessäni asennemuutoksen selvästi. Esim. tänään ruokana oli jauhelihapiffejä, ja sit kun se maistu sellaselta kamalan jauhoselta ja rasvaselta, niin jätin syömättä ja otin sen sijaan enempi kasviksia. Ja samaten oli valittavana puolukkarahka tai täytepulla ja otin rahkan, en tiedä onko yhtään sen parempi, mutta entisessä elämässäni olisin syönyt pihvejä kaksin käsin vaan ihan syömisen ilosta ja olisin ottanut jälkkäriksi sekä rahkan että pullan :x
Ja ihan kiva oli syödä muutenkin vähän kevyemmin, kun ajattelin, että josko tänään laitettaisi itse jotain hyvää ruokaa tai mentäis vaikka syömään.

Olisiko kellään mitään vinkkiä että miten vois "oppia juomaan"? Mun on kauheen vaikee oikeesti vaan juoda vettä, tietty joku light-mehu vois olla parempi ja jos sitä tekis kannuun ja ottais tavoitteeksi jonkun tietyn litramäärän (vaikka 1,5-2/pv). Mun Nutrauspäiväkin meni varmaan sen takia vähän huonolla ololla kun en vaan juonu tarpeeksi.

Jepulis, mutta viikonloppuja ja toivotaan että tulee senkin jälkeen vaakaan hyvät lukemat!
Yhdistä se juominen johonkin mitä teet monta kertaa päivässä. Aina kun kävelet keittiöön, juot pienen lasillisen tai aina kun olet käynyt vessassa käyt juomassa tai jotain vastaavaa. Mulla on aina tiskipöydällä pieni kartio-lasi ja joka kerta kun käväisen keittiössä, juon lasillisen. Kivasti kertyy päivän mittaan se 2-3 litraa.
 

Yhteistyössä