muita n.-33kg tiputukseen?

Nöpölle hurjasti parantumisia yökkötaudista!!! :hug:

Meidän pieni nuppunen on kans kipeänä, niin kovasti että lähdetään tästä piakkoin lääkäriin. Pieni vaan makaa, nukkuu, itkee :'( . Itellläkin menee ruokahalu, kun pikkuinen on kipeä.
 
Miksi ihmeessä noissa painonvartijoissa edelleenkin laitetaan tuo hölkkä noihin liikuntavaihtoehtoihin. Jo vuosia on tiedetty että hölkkäämistä tehokkaampaa on reipas kävely jossa kädet liikkuvat sen lisäksi että hölkätessä ihminen astuu tärähtäen jolloin nivelet rasittuvat. Joko kävellään tai sitten juostaan niin että askel on rullaava. Koomisinta on ne "hölkkääjät" joiden ohi kävelee helposti.
 
Höh! Taaaaas kävi niin että punnituspäivän jälkeen paino notkahti alaspäin..
Miksi se ei notkahda vuorokautta ennen.. Lukema näytti siis 88,8kg.
Mutta kuinka paljon voi ihminen laihtua ettei sitä päälle näy / kukaan huomaa!? :/

Weatherwax, kiitos tiedosta.. Juuri eilen mietin että ihanaa jos keväällä pääsis jo hölkkäämään jos olis sitten tehokkaampaa! Mutta jatkankin sitten reipasta kävelyä.. tuo on totta kyllä että nilkkojen päälle se ottaa.

Eilen sain itseni tunnin lenkille.. vaihdoin lenkkiä, ja kyllä "pelotti" kun oli niiiiin pimeä!
 
............aloitusVK/lähtökg/cm......VK6 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/......116kg/169cm.................110kg/-0,6kg......65-70kg
nöpö80 2/.......89,3kg/158cm.................85,8kg/-0,1kg........alle 60kg
Kaloriina 2/.....94kg/165cm...................89,1kg/-1,1kg.............65kg
Weatherwax 4/..80kg/160cm....................77,5kg/-0,7kg..........55kg
HattiWatti78 1/...117,7kg/172cm..............112,1kg/-0,6kg........77kg
enninuppu 5/.........97,7kg/173cm...........97,7kg/+-0kg..............80kg
flinux 2/.......93kg/155cm..........................89,5kg/.................60kg
Fantaihana 5/......97kg/160cm.................95,5kg/-1,5kg............60kg
Taata 5/...............77kg/152cm..................75,6kg/-0,3kg.......... .57kg

Ja uusi tulokkaamme, pikku Pingu masussaan tasapainotteleva..
Vio-la 6/...............96kg/172cm..................................tasapainotella


 
Kaloriina ja Iines79, kiitos pistevalaistuksesta, mullakin olis sitten se 24 pistettä, aika jännä että tulee se 1440 kcal, ja sit kun esim tolla painopäivyrillä laskee, niin vaikka laihduttaakin, niin minimitarve mullakin oli kuitenkin vähän reilu 2000kcal. Ja Kaloriina, mäkin oon pohtinut tota että miksei kukaan vielä huomaa, että oon laihtunu :( Tai siis on mies sanonut että oon tullut tosta vyötäröltä kapeammaksi kun se tietty mua aina pitelee :saint:

Toi on mulla kans sama kun Iineksellä että oon opetellu tietoisesti ottamaan kasviksia reilusti lautaselle, niin ei mahdu sitten perunaa ja muuta niin paljoo. Yhdestä en vaan luovu, nimittäin laitan kyllä oivariinia leivän päälle, mun mielestä noi margariinit ei maistu miltään... Mutta vain sipaisu, ei sentin kerrosta. Ehkä täytyy pikkuhiljaa opetella siihen margariiniinkin.
 
Jepulis, toivottavasti sitten edes joku huomaa kun on 10kg täys miinusta.
Siihen mulla olikin se tavoite, eli viikolla 10 pitäs olla paino 84kg paikkeilla...Jaiks! :)
Koitan pysyä tässä kilo per viikko, mutta saa nähä millon alkaa tahti hidastua niin se voi olla hankalaa.

Mutta ajattelin tässä välillä kiittää teitä, Kiiiitoos...:flower: en tiedä olisinko saanut ilman teitä tällaista tsemppiä päälle.
Nyt on vain sellainen olo, että miksi en aloittanut aikaisemmin. Mieli on paljon parempi ja olo kevyempi.
Mitä se sitten onkaan kun ollaan lähempänä tavoitepainoa. =)

Kävisikös teille että tuossa jonkun ajan kuluttua "julkaistaan" sellainen lista, jossa olisi meidän kaikkien pudonneet kilot tietyn ajan kuluessa ja plussataan ne sitten yhteen! =)
Eli valitaan vaikka joku viikko ja listataan mitä kukin on kokonaisuudessaan pudottanut ja lasketaan vielä yhteen. Nähdään kuinka paljon on tämä ketju keventynyt.
Ja tietty vois tehdä sitten aina tietyn väliajan päästä uudelleen.

Olisko tässä taas pikku tsemppi meille? Jokainen sitten voi sinne asettaa oman tavoitteensa..

 
Keskiviikkoa!

HattiWatin myötä pääsen rasvakeskusteluun kiinni. Oletteko huomanneet, että Valion voissa ja Sunnuntai leivontamargariinissa on täsmälleen yhtä paljon kaloreita. Löysin jäkaapin perukoilta joulusta jääneen voipaketin jämät ja katsoin mielenkiinnosta kalorit. Sit katsoin rypsiöljyn ja siinäpä oli n. 900 kaloria/100g!!. Voissa ja margariinissa oli 720 kaloria/100g. Idea varmaan on se, että margariini ja rypsiöljy on paljon terveellisempiä, kun voissa on eläinrasvoja eikä kasvirasvoja. Tästä pääsemme siihen, että mikä tekee tajunnassa sen ajatuksen, että voilla leivottu on parempaa kun margariinilla? Ja onhan se, ainakin mun mielestä.

Ei täälläkään ole kukaan huomannut mun laihtumista. Ei mieskään ole sanonut vielä mitään :/ . Itse olen kyllä huomannut muutosta. Täytyy vaan kärsivällisenä odottaa vielä suurempaa muutosta :| .
 
Rupesin tässä miettimään,että oliskohan noista pisteistä mullekin apua...saako jostain muualta niitä pistetaulukoita ,ku liittymällä painonvartijoihin,mihin mulla ei ole varaa??voiko niitä jotenkin laskee itse?Näköjään mullekin sais tulla toi 24pistettä/päivä...auttakaa mua!!
 
Olin tammikuun alussa kun tätä ketjua alotettiin heti innolla mukana mutta... tarkoitus oli olla Nutrilettilla kuukauden ja tiputtaa reilusti painoa ja sitten siirtyä painonvartijoihin.
Siinähän sitten kävi niin kuin saatto arvata join kyllä niitä nutrilett pussej mut sit kuitenkin jatkoin karkin ja jäätelön mässäilyä samaan tahtiin kuin ennenkin.

Tuloksia en halunut ilmoittaa ennen kuin olisin saanut painon laskuun, no eihän se mihinkään laskenut joten viime lauantaina marssinnöyrästi taas kerran painonvartijoihin.

Jos saan vielä olla mukana niin alkupaino on 97kg ja tavoitepaino on ainakin 60 ehkä alle ja pituutta on siis 160. Kävin tänään vaa´alla ja se näytti 95.5 eli -1.5 kg kolmessa päivässä koska aloitin pisteiden laskemisen vasta sunnuntaina.

Lupaan jatkossa olla aktiivisempi täällä.
 
Tervetuloa Fantaihana takaisin, ja parempaa onnea tällä kertaa! =)
Laitin sinut tuonne listalle, ja aloitusviikoksesi viime viikon, sait sitten pudotuksesi jo näkyviin sinne.
Muutoksia tehdään pyydettäessä!

Nyt vain tsemppi päälle ja pisteilemään. Täällä on kiva laihdutella ja vaihtaa ajatuksia.


 
Heippa kaikille!

Jäinpä sittenkin henkiin :D

Vaaka näytti tänään 85 tasan, mutta se ei tietty ole ihan aito tulos kun eilen pisteitä meni kai 4 ja tänään ei paljon enempää...

Huomenna olisi aamu seitsemäksi varattu core-tunti, ihan uusi tuttavuus mulle mutta toivottavasti tehokas. Tänään olisi ollut spinning mutta sen jouduin perumaan.En mä voi sanoa et vieläkään liikkumisesta tykkäisin mutta teen sitä vaan.

Haaveilin tässä että jos olen viikon TOSI tiukkana, niin jokohan se kymppi ens viikolla menisi rikki. Eli painon pitäisi olla tuolloin 84,8.

Tosi kiva idea Kaloriinalta tuo kadonneitten läskien pino. Se todellakin olisi kiva motivaation lähde huomata kuinka paljon meidän ryhmä pystyy läskiä hävittämään... Samoin mä tykkään tosta viikkopudotus-listassa, tosi iso kiitos että jaksat moisen vaivan joka viikko nähdä!

Mutta nyt on kai jatkettava leikkiä lapsosten kanssa...
 
Hei!
Pikaisesti tulin ilmoittautumaan että täällä vielä ollaan. En kerkeä nyt lukemaan teidän viestejä. Minulla meni viime viikko aivan penkin alle ja viikonloppuna kun oltiin vielä reissussa niin siellä tietty tuli herkuteltua :ashamed: Tämän viikon olen sitten yrittäny korjailla huimaa plussa tulosta ja tänään sainkin puntarin näyttämään 75,6kg joka on hieman alle viime viikkoisen tulokseni. ME lähdetään huomenna viikon lumilomalle joten en ensi viikolla pääse ilmoittamaan tulostani vaan palaan sitten seuraavalla viikolla... toivottavasti lomalla en saa haalittua kasaan taas roimaa plussa tulosta. No onneksi ensiviikon kalenteri on täynnä hiihtoa,laskettelua, uintia ja ulkoilua joten toivotaan että kuntoilu vie voiton herkuttelusta!
Oikein kovasti tsemppiä teille kaikille ja palaillaan reilun viikon kuluttua!
Terveisin Taata
 
Huomenta,

Mikäs viikko me otetaan tavoitteeksi sille kadotetun läskin listalle? Heh...kadotettua läskiä... :D .

Mä oon jälleen kotona, lapsi edelleen kipeänä :/ . Eiliseksi vaihdettiin miehen kanssa paikkoja ja mä menin töihin. Oon huomannut sen, että mun on paljon helpompi pysyä pisteissä, kun oon päivän töissä. Illalla on taas vaikeampaa, sillä on väsyneempi ja herkut maistuis tosi hyvälle.

Onneksi mun työssäkäyminen kuluttaa multa kirjaimellisesti kaloreita. Eilen laskin, että mä kiipeän yli 100 porrasta, jotta edes pääsen työpaikalle. Päivän aikana pakolliset hommat tekee sen, että kiipeän vielä 50 lisää. Pari ylimääräistä reissua niin tekee toisen 50 vielä päälle. Ja tietysti noi määrät pitää tulla alaspäin, rankkaa se ei ole, mutta ottaa eri lihaksille sitten vaan vähän vähemmän.

Aamulla tulee siis heti kuntoiltua niin, että hiki nousee ja vähän jopa hengästyy. Toisaalta, siitä kun selviää ja hiki laskee, niin tulee uskomattoman energinen olo :) .
 
Hyvää perjantai-huomenta!

Tuosta kadotetun läskin pinosta, olisko vaikka joskus maaliskuun lopussa liian kaukana ? vk 13 perjantai ? Silloin olisi kaikki, vähän myöhemminkin aloittaneet, päässeet jo hyvään alkuun.

Iines79, mulla olis kanssa noita rappusia kiivettävänä täällä töissä, mutta vieressä nouseva hissi vie voiton yleensä aina. :ashamed:

Jaahas, ja sitten on taas koettelemuksen päivät edessä, viikonloppu.
Pitäs tänään käydä ostoksilla ja hakea kaikkea terveellistä popsittavaa kaiken varalle. Viikonloput on siitä pahoja että ei tule syötyä kun kerran päivässä lämmin ruoka ja sitten pisteet menee miten sattuu, eli mulla ainakin syömisrytmi katoaa kokonaan.
Pitäs nyt viikonlopulla toteuttaa lenkki päiväs aikaan jos olis kiva ilma. Mä menen aina illalla ja kun päivällä katsoo ulos niin siellä olis niin hieno liikkua, näkisikin jotain. B)

Mutta reipasta perjantaita ja vielä reippaanpaa viikonloppua kaikille!
 
Yksi hirmu hyvä tapa saada syötyä hedelmiä ja kasviksia on kuoria ja pilkkoa niitä aamulla jääkaappiin valmiiksi. Ihan toisella tapaa tuöee naposteltua niitä kun ne on heti suuhun heitettävissä. Opin tämän yhdeltä balettitanssijalta. Kummasti se porkkana ja omena maistuu kun ei tartte ekana kaivaa kuorimaveistä. Mulla on kyllä tainnut käydä niin että se mikä aiemmin on tuhlaantunut karkkihyllyllä, menee nyt moninkertaisesti hedelmäosastolla, ostan kaiken mikä vaan vähänkin näyttää hyvältä :) Toisaalta, ehdottomasti parempi niin ja muksutkin on ihan innoissaan kun joka päivä on jotain jännittävää hedelmää.
 
Perjantaita!

Mä olen niin iloinen :D . Kävin vaa-alla aamulla ja se näytti 84,2. Kadonnutta läskiä siis 10,6 kiloa. Nyt kun jaksaa pysyä koko viikonlopun erittäin tiukkana niin varmasti tulos on yhtä hyvä myös maanantaina. Kun ajattelin että ei mun nyt kuitenkaan parane mennä sitä puntaripäivää vaihtamaan, olen tohon maanantaihin niin tottunut... Mutta tiukkaa viikonloppua kaikille...
 
Heissan!

Olen lueskellut koko ketjunne läpi ja mahtava henki teillä on täällä ja hyvä menestys ollut kilojen kadottamisessa! Hyvä, hyvä! :D Sellaista kyselisin, että saisinko liittyä vähän niinkuin sivujäseneksi? Painoa on reilusti liikaa 96 kiloa tällä hetkellä ja 172 cm pituutta. Mitään kovaa laihdutusta en voi alkaa harrastaan, koska olen raskaana. Viikkoja on nyt 19+1. Alkuun laihduin oksentelun myötä 97,5 kilosta 94 kiloon ja nyt se on lähteny nousemaan vaikka vieläkin oksentelen. Olen vaan alkanut syödä enempi herkkuja. Terkka sanoi, että ei tarvi yrittää laihduttaa (tosin pieni ja maltillinen pudotus ei haittaakkaan) mutta samassa voisin yrittää pysyä. Nyt vaan on alkanut jo noususuhdanne tuolta 94 kilosta. Musta vaan tuntuu, että en pysty siihen yksin. Ja osa suhtautuu niin, että raskausaikana saa kiloja tullakkin, mutta kun mulla on muutenkiin jo ylipainoa ja neuvolakin suositteli pitämään ton 94 kilon tienoilla painon... Sokeriklubiketjusta löysin ohjeet raskausdiabeteksestä kärsiville ja siinä suositellaan 1800 kaloria syötäväksi. Vaikka ei mulla sitä ookkaan (ainakaan tietääkseni) niin tuon ruokavalion täytyy olla sellainen mikä riittää raskaanaolevalle. Mitäs sanotte, huolitteko tällaisen tasapainoilijan mukaan?

Viola (ja Pingu mahassa)
 
Suuren suuret onnittelut Vio-lalle raskaudesta :flower: ja tervetuloa joukkoomme, ja vaikka ihan täysi jäseneksikin sivujäsenen sijaan! =)
Olkoon sulla sitten "omat säännöt" että on pikku Pingulla hyvä matkustella mukana.

Mä en sen enempää tiedä tosta "laihduttamisesta" raskauden aikana, mutta kovasti kyllä kiinnostaa.. Meilläkin on uudelle tulokkaalle annettu lupa tulla jo jonkun aikaa sitten, ja tarkoitus ei olisi sitten lopettaa kuuria vaan terveellisissä merkeissä jatkaa ettei paino lähtisi nousuun..

Mä tulin tänne tuskaileen että mulla on pisteet jo menny..:S
Napostelin porsaanleikkeen lounaalla...:p surffasin netistä että siitä meni 9 pojoa, kamala määrä... :eek: mutta hedelmiä ja kasviksia kehiin niin pärjätään kyllä.
Nyt laihiksen aikaan mulle on tullu entistä enempi tilanteita joissa mulle tarjotaan herkkuja, joskus sitten ei voi keltäytyä etten paljastu ;) ja sitten kärsin loppupäivän kun pisteet on kortilla. Mutta nyt takaisin perjantai illan viettoon.

Niin vielä, Vio-la laitan sut tonne listaan mukaan erikois maininnalla.. ;)
 
Moi!

Mä jättäydyn tästä pois, kun en ehdi tänne kirjoitella. Paino on kuitenkin pudoonut jo yli 4 kg ja uusi kymmenluku on saavutettu. Nyt on enää noin 20 kg tavoitteeseen!!

Onnea ja menestystä vaan kaikille pudottajille!!!
 
Kaloriina: Kiitos onnitteluista ja ihana kun niin kivasti toivotit tervetulleeksi! :heart: Mie luulisin, että jos sillä 1800 kalorin ruokavaliolla jotain sattuu putoamaan, niin sitten saa pudotakkin, että siitä vauva saa kaiken tarvitseman. Siinä raskausdiabetes ohjeessa on kyllä kaikki tarkat neuvot mitä tulis syödä milläkin aterialla, mutta ei ne oikein onnistu mulla. Esimerkiks ruisleipää en oo voinu raskautumiseni jälkeen kuvitellakkaan, oksennan sen heti. Samoin melkein kaikki tuoreet vihannekset ei viivy mahassa kauaa... Aamu pitää alottaa aina puurolla ja lounaaksikin se olis paras ja viili, melkein kaikki muu on riski. Mut sit iltapäivällä sorrunkin tosi usein johonkin pullaan jos siihen asti oon syöny pelkkää puuroa. Se nimittäin on alkanu tässä viime kuukausien aikana tympiä.. Ei aamupuuro, mut se että sitä olis joka ruuaksi. Pitää ruveta kokeileen jotain sosekeittoja. Kaupan sosekeitto oli liian maustettua ja se on tullu jo kahesti ulos, niin en taia enää koittaa. Pinaattikeitto tosin uppoaa. Tää on vähän tämmöstä, että pitää vaan aina kokeilla mitkä pysyy sisällä, mut kaikki mahollisimmat sosemaiset ja neutraalinmakuiset ruuat parhaiten... No, se tästä ruokavaliosta, en halua kyllästyttää teitä enempää.

Mut ku pisteiden lasku on mulle entuudestaan jonkun verran tuttua, niin oliskos 1800 kaloria 30 pistettä? Eikös se mee suunnilleen niin, et 60 kcal=1 piste, jos ei mitään hullun rasvasta oo? Voisin alkaa silleen laskemaan ja yrittää löytää mahollisimman paljon uusia terveellsiä ruokia joita voin syödä laattaamatta.

Tosi kiva ku pääsin mukaan! =)
 
Lauantaita kaikille!

Ekaksi Vio-la lämpimästi tervetuloa täysjäsenenä vaikkakin spesiaalitilanteessa :) . Itse olin reilusti ylipainoinen raskautuessani ja pidin juuri tuon sokeridietin, lähes koko raskauden ajan. Se toimi hyvin, tosin mulla ei ollut rv 12 jälkeen enää pahoinvointia. Mulla paino putosi alussa 2 kg eikä sitä alkanut tulla ennen kuin rv 30 jälkeen. Sen jälkeen sitä tulikin n. 1-2 kg viikossa.... Se onkin oma lukunsa mut ruokavaliosta se ei johtunut vaan nesteestä, mulla oli hurja turvotus. Koita tehdä itse sosekeittoa jos kaupan ei pysy sisällä. Niitä on hurjan helppo tehdä, varsinkin pakastevihanneksista. Ja sit vinkki, täysjyväleivät on melkein yhtä hyvä ja terveellinen kuin ruisleipä. Itsekään en pystynyt syömään rukiista tehtyä, täysjyvät oli mun juttu.

Nyt päästään mun hurraaseen! Kävin tänään vaa'alla ja paino oli tipahtanut 109,6 kiloon. Jesh! Mä sain vähentää pisteen :D ! Eilen ajattelin, että tänään vois olla herkkupäivä mut en taida malttaa kun sain aloittaa päivän uudella kymmenluvulla :saint: .

 
Olishan tääkin yks tapa laihtua. Kahtena päivänä tällä viikolla olen ostanut pussin sokerittomia karkkeja ja molemmilla kerroilla on iskeny totaalinen vesiripuli. Ei näköjään voi kerralla uskoa. Kyllä mä tiesin että noilla keinomakeuttjilla on laksatiivinen vaikutus liiallisessa käytössä, mut kun en pysty edes 100 gr pussia syömään.

Iines 79 onneks olkoon uudesta kymmenluvusta ja pisteen menetyksestä. Tässä vaiheessa vielä tuntuu kivalta menettää niitä pisteitä mut sit kun alkaa menee alle 20 niin voi olla ettei enää tunnu niin kivalta. Toisaalta onhan se aina edistyksen merkki.

Mulla onkin yks herkutteluvinkki ostin Lidl:istä kevyt jäätelöpuikkoja. Limenmakuset on ainakin aivan ihania eikä yhestä jätskistä mene kuin kaks pistettä, ja ne on vielä ihan reilunkokoisia. Yks jätski oli kaloreissa 117 kaloria, tai ainakin alle 150 jos muistan ton tarkan luvun hieman väärin. :p
 
Iines: kiitos tervetulotoivotuksista! =) Olipa hyvä kuulla, että sulla tuo sokeridieetti toimi hyvin! Rohkaisee kyllä kuulla muiden kokemuksia. Tänään tein hirvenlihakeittoa (paljon porkkanoita mukana) ja se pysyi sisällä, jee! Kiva kun ei tarvi aina syödä pelkkää mössöruokaa. Ostinkin kaupasta täysjyväleipää. Aattelin että nytvois taas kokeilla, viime viikko oli aika huono kaikkien leipien suhteen, mutta eilen illalla ja tänään iltapäivällä on pysyny leipäkin sisällä. Se aina vähän vaihtelee millanen päivä on, mutta on se niin kiva kun saa vähän vaihtelua ruokavalioon. Tänään oli leivän päällä kurkkua, salaattia ja tomaattia ja nekin pysyi ihan hyvin. Jes!

Onnittelut Iines karistetuista kiloista ja uudesta pistemäärästä! :flower:

Fantaihana: Mullakkin on 100g sokerittomia karkkeja ihan liikaa. Me kutsutaan Pirkan sokerittomia lakritsikissoja siskon kanssa Pirkan pierukarkeiksi, kun ei tarvi ku joku kolme syödä niin johan alkaa pierettää. Mut niissäkin on vähän eroa, toiset on vielä pahempia ku toiset... Kannattaa ostaa sellanen pikkuaski sokeritonta salmiakkia tai hedelmäkarkkeja (Halvan), oisko siinä joku 25 grammaa tai niillä tienoilla. Voi sekin vähän rupsuttaa, mutta ei tuu niin maha kipeeks. Miekin oon joskus ostanu kevytjäätelöä Lidlistä ja oli kyllä hyvää. en oo kyllä varma oliko just samaa.
 

Yhteistyössä