muita n.-33kg tiputukseen?

...........olis kans lähes samat lukemat. Eli pituutta myös tuo 163cm, mut painoa muutama kilo vähemmän n. 90kg ja tavoite olisi 60-64kg:n välille saada vaa`an lukemt asettumaan. :whistle:
:( :ashamed: Yritelty kilojen karistelua on kerran jos toisenkin. Vaan huono on tulos ollut kuten noista lukemista voi päätellä. :eek:
 
Voi kaverit!

Pituutta 160cm ja painoa oli ennen joulua 97kg :eek:. Tavoite olis ainakin se 60 kg, olen todella pieniluinen joten en tiedä mikä olis lopullinen sopiva paino. Mut ainakin toi -37kg.

Aloitin toissapäivänä nutrilett-kuurin hieman omalla sovelluksella. Tänään ja eilen mennyt kolme pussia nutrilettia viiden sijaan ja illalla kun yritän yhtä koulutehtävää saada valmiiksi, litra suklaa mövenpickiä, no ainakin light cokis jäänyt näinä päivinä pois, ollut pieni riippuvuus :|
 
Huh...että mä katellisena katsoin kuvia koneelta tuttavistani, ovat sellaisia hoikanpuoleisia ja kauniita..toisinkuin minä :ashamed: Että mua ärsyttää..Huomenna alkaa tosiaan kunnon laihdutusurakka, meinasi painonvartijoiden pisteet alottaa ja kuntoilla kuntopyörällä. Mutta tosiaan tuskin nämä kilot ihan hetkessä lähtee, kun eivät ole hetkessä tulleetkaan..vae?
 
Heips,

Mahtuuko mukaan laihduttelemaan? Täällä yksi jolla jo kolminumeroinen luku painossa :ashamed:, pituutta 169 cm. Mulla tiputettavana olis yli 40 kg mutta jos tuon topicin mukaisen 33 kg sais edes pois, olisin yksi maailman onnellisimmista ihmisistä. Huomenna myös aloitus ja tarkoitus olisi käyttää Painonvartijoiden pointseja. Niillä sain v. 2005 laihdutettua 7,8 kg, mutta sitten raskauduin ja siihen stoppasi mun laihdutus. Raskauskilot sain pois, mutta imetyksen lopettamisen jälkeen kiloja on tullut 6 takaisin :'( .

Täällä myös yritetään tällä kertaa päästä tavoitteeseen, eli oppia syömään terveellisesti, liikkua sopivasti (niin että siitä nauttii) ja siinä samalla päästä tavoitepainoon n. 65-70 kg. Elämäntavat siis olisivat suuressa muutoksessa.
 
miten äkkiä voi aloittaa lahihdutuksen synnytyksen jälkeen?
mulla on laskettu aika ens kuussa... olen nyt 110kg ja pituutta 166cm
olin painon vartioissa edellis synnytyksen jälkeen ja laihduin 115kg 103kg noin 500-200g per viikko, kun huomasin taas olevani paksuna ja laidutus jäi jäihin......
tavoitteeni oli ensin alle 100kg ja seuraava etappi 85kg josta ajattelin pudottaa 70kg... pitkä prosessi!!
 
voisin tähän jengiin liittyä, painon pudotus alkoi viime keskiviikkona, painonvartioiden kirjekurssia noudatan (tilasin sen 2004 ) jolloin lähti 5kg mut lopetin ja paino on mukavasti noussut vuosi vuodelta lasten kanssa kotonaolon myötä mitat nyt 172cm ja painoa 109kg hui! kasilla jos alkais paino olisin tyytyväinen ja haave olisi painaa 75kg mutta se niin kaukainen että pysytää vielä tossa kasissa...mites on muilla alkanut?onko motivaatio hyvä? onko jo tehnyt tiukkaa? mulla on nyt tosi kova motivaatio on niin vaikeeta olla jo tän painon kanssa

muumi83

voithan heti alottaa jos et imetä mut jos imetät ni mieluiten odota se loppuun katovaan mitä syöt ja liiku jotain...jostain luin että jos imettää ja laihduttaa nii kaikki kakka mikä kehosta irtoaa kulkeutaa ekana äidin maitoon...tiedä sit...?
 
..........kävin "varkaissa" tulla sokeriklubin puolella ja kopsasin sieltä tännä alla olevat ehdotelmat tueksemme. Nämä ovat siis sellaisia raskausajan diabeetikoille tarkoitetuja ohjeita, mutta uskoisin ainakin tuon 7,5 MJ: 1800 kcal sopivan myös imettävälle.

Tässä neuvolasta saadut ruokavalio-ohjeet, jotka sopivat raskausdiabeetikolle ja kaikille painostaan huolehtiville. Allekirjoittaneella toimi ainakin.

Lisättäköön vielä, että kasviksia (paitsi peruna) saa syödä mielinmäärin ja vettä kannattaa juoda julmetusti. Tuo leipä on sitten mielellään ruisleipää tms. Raskanleipä ja vaaleat sämpylät, ne on suolattua pullaa ja kuuluvat Tuhkimon hiirille. Tuhkimö itse syö tuhdimpaa tavaraa.

Lautasmalli:
- puolet salaattia (ainakin!)
- 1/4 lisuketta (mieluummin tummaa riisiä ja pastaa/kaksi perunaa)
- 1/4 lihaa/kalaa/kanaa

7,5 MJ: 1800 kcal

>AAMUATERIA
>Puuro 2,5 dl
>Kasvis/hedelmä 50 g/100 g
>Leipä+margariini 2 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Rasvaton maito 2 dl
>Kahvi/tee
>
>LOUNAS
>Liha/kala 80 g/100 g
>Kastike 0,75 dl
>Peruna/riisi, makaroni 120 g/1,5 dl
>Kasvislisäke 75 g
>Salaatti+salaatinkastike 2,5 dl
>Leipä+margariini 2 viipaletta
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>
>VÄLIPALA
>Kahvileipä 1 kpl
>Kahvi/tee
>
>PÄIVÄLLINEN
>Keitto, pata, risotto/laatikko 2,5 dl/250 g
>Leipä+margariini 2 dl
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>Jälkiruoka 1,5 dl
>
>ILTAPALA
>Hedelmä/marjat 100 g
>Kasvis 50 g
>Leipä+margariini 2 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Tee

Sitten vielä ohjeet niille, ketkä kaipaavat tiukempaa rutistusta eivätkä siis enää ole raskaana tai imetä.

6 MJ: 1400 kcal

>AAMUATERIA
>Puuro 2 dl
>Kasvis/hedelmä 50 g/100 g
>Leipä+margariini 1 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Rasvaton maito 2 dl
>Kahvi/tee
>
>LOUNAS
>Liha/kala 60/80 g
>Kastike 0,5 dl
>Peruna/riisi, makaroni 60g/1 dl
>Kasvislisäke 75 g
>Salaatti+salaatinkastike 2,5 dl
>Leipä+margariini 1 viipaletta
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>
>VÄLIPALA
>Kahvileipä 1 kpl
>Kahvi/tee
>
>PÄIVÄLLINEN
>Keitto, pata, risotto/laatikko 2 dl/200 g
>Leipä+margariini 1 viipale
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>Jälkiruoka 1,5 dl
>
>ILTAPALA
>Hedelmä/marjat 100 g
>Kasvis 50 g
>Leipä+margariini 1 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Tee


LÄHDE: TAYS:n ruokavaliokäsikirja, 1997


-touhis-
ps. Täällä en ole vielä alkuun pääsyt, kun odottelen menkkojen alkavan lähipäivinä ja se TURVOTTAAAAAAAA :kieh: :kieh: :kieh:
 
Mä pääsin tänään ihan hyvin alkuun. Tein eilen "nollasopan", eli jos tuntuu että pisteet loppuu kesken, niin hörpin sitä. Mä olen viime viikon jo ollut sellaisella kuurilla, että oon vähän katsonut mitä syön, liikkunut hiukan enemmän ja oli jo 2 kg paino tipahtanut :D . Eipä se ole juuri mitään tämänkokoisella ihmisellä, mutta vaikuttaa psyykkisesti oikein positiivisella tavalla :) . Tietty noi on nesteitä ja sit niitä jouluna hankittuja ylimääräisiä mutta mitäpä siitä.

Mites muuten, ruvetaanko me ilmoittelemaan omaa kehitystä viikoittain vai purnataanko vaan jos menee huonosti/julistetaan menestystä ;) ?
 
Minä voisin kans tähän porukkaan liittyä kun täällä näyttää juttu luistavan päivittäin.. =) Eiks se oisiki hyvä, jos joka viikko punnittais ja ilmotettais tulokset...? Näkis itekki mitä on saanu aikaan, vähä niinkku mustaa valkosella :LOL: ..Mie oon tässä nyt pari viikkoa kahtonu syömisieni ja liikkumisieni perään..neljä kiloa on kadonnu jonnekki..tosin nestettähän se on..huomaa ku alkaa mahanahkat roikkua entistä enemmän.. :snotty: no mie oottelen tän kuun lopussa tulevaa kuntolaitetta niin pääsee sit tuohon kiinteytys vaiheeseen..siihen asti siis vain ylös,ulos ja lenkille..ja hei..jos millään mahdollista niin aamulla ennen aamupalaa ees pieni lenkki..alkaa laardit saada kyytiä ku vähä tsemppaa aamulla..mullaki silmät aukee yleensä vasta pihalle päästyä, mutta fiilis on kyllä koko päivän pirteä =) Painoa siis 93 (lähtöpaino 97) ja pituutta huimat 155cm :ashamed: kuhan eka pääsis tuonne kasikyt luvulle..sit seitkyt jne...sit ku alkais olla 60 plakkarissa niin kiljusin riemusta.. :D näin sitä edetään..tsemiä kaikille kanssasisarille..
 
Muumi83 painonvartijoissa voi laihduttaa heti kun silt' tuntuu, immett'ville on omat lis'pisteet. Sun kannattaa varmaan odottaa siihen et vauva on vaikka kolme kuukautta niin ehtii imetys p''st' hyvin alkuun ja itsekin ehtii v'h'n totutella uuteen el'm''n. Sitten vaan painonvartijoihin.

Ilmoitan t'ss' samalla "t'm'n" viikon tuloksen. Ennen t't' aamua k'vin vaa'lla viimeks ennen joulu ja silloin tulos oli 97kg t'n''n se n'ytti 94.5, oon siis ollut 1.1 l'htien nutrilett kuurilla ja kuitenkin eilenkin s;in sek' ruokaa ett' kakkua.
T'st' se nyt sitten l'htee, olis vaan viimenen kerta.
 
Pääsenköhän mä mukaan tähän pinoon.
Eilen kävin vaa-alla ja painoa oli 89.3 ja kun pituus on 158 niin urakkaa on kovasti... Eka tavoite on seiskalla alkava paino, ja siitä sitten alaspäin. Jos paino joskus alkaisi vitosella...
Olen jo tyttären syntymästä asti (09/06) tuota painoa koittanut pudottaa ja se on pyörinyt 88-95 välillä ja joskus marraskuulla aloitin tän viimeisimmän rutistuksen, painoa siitä pudonnut 5,5 kiloa.
Pisteitä yritän kovasti laskea ja sitten pyörin näillä erilaisilla laihdutuspalstoilla etsimässä sitä motivaatiota. Livekaverin löytyminen olisi ihanaa, mutta en oikeen tiedä mistä sellaista etsiä...
 
Mä vedän näissä painolukemissa kyllä kovimmat luvut, lähtöä oli viime viikon maanantaina 116 kg. Tänään kun kävin punnitsemassa, painoa oli 113,8 kg. Ihan kiva viikon tulos :D .

nöpö80:Tervetuloa! Meillä muuten on myös lapsi syntynyt 09/06, tosin poika. Siitä lähtien oon mäkin yrittänyt laihdutella. Runsas maidontulo oli hyvä juttu, söin sen minkä jaksoin ja paino tippui koko ajan. Kun lopetin imetyksen kävi huonosti :ashamed: . Vanhat tavat jäi päälle ja paino vaan nousi.

Mulla on motivaatiota kerrakseen, haluan olla sisaren yo-juhlissa touko-kesäkuussa PALJON pienemmän kokoinen. En vielä tavoitteessa mutta toivottavasti välietapissa. Jos parikyt kg sais pois siihen mennessä. Voi ehkä olla liian kova tavoite.

Pisteitä laskevat: Riittävätkö pisteenne hyvin iltaan saakka vai tekeekö tiukkaa? Itse olen selkeästi iltasyöjä ja jo aikaisemmin laihduttaessani mulla oli pisteet illalla kadoksissa.
 
Aamua... Ajattelin että kun sain tuon tyttären hetkeksi nukahtamaan niin sen sijaan että lösähdän sohvalle lukemaan kirjaa ja jotakin herkkuja napsimaan, niin pistäydyn katsomassa mitä tänne kuuluu... Tällästen hyvin valvottujen öiden jälkeen ainakin mulla se nami nälkä on pahimmillaan... Tyttärellä tulehdus molemmissa korvissa ja keuhkoputkissa, joten eipä sitten paljon yöllä nukuttu...

Kävinpä aamulla tekemässä välipunnituksen ja hyvältä se näytti... Mut ylös laitan vaan ne maanantai-lukemat. Mutta kyllä toi pudonnut paino antaa taas hieman lisää sitä motivaatiota :)

Iines79 Mä lasken pisteitä ja kyllä ne mulla ihan hyvin riittää. Mutta koska mä olen ihan selkeesti iltasyöjä myös niin säästän niitä pisteitä ihan tarkotuksella iltaan. Että voin sitten syödä kunnon iltapalan.
 
Tervetuloa Mamma06, mukaan mahtuu hyvinkin =) .

Mä päätin, että ilmoittelen tänne tiistailukemat, vaikka kävisinkin melkein joka päivä punnitsemassa itseäni :whistle: . Tiistai siitä syystä, että jos viikonloppuna lipsahtaa, niin voi maanantain vielä tiukentaa. Ihan kuin sillä olis jotain merkitystä.

Mä oon vielä kotona pojan kanssa, joten aamupäivällä ollaan aina ulkona. Ongelmani onkin, että en jaksa enää millään lähteä illalla ulos lenkille. Lenkkikaveri kyllä olis ihan lähellä, mutta hänellä tuota painoa on muhun verrattuna 40 kg vähemmän ja hän pinkoo sellaista kyytiä etten jaksa pysyä perässä. Mies ei tykkää lenkille lähteä joten yksin pitäis mennä.

Mä yritän tänään säästää pisteitä iltaan. Eilen teki mieli syödä vaikka ei ollut edes nälkä, yhteen ruisleipään sorruin. Ei helpottanut, että laiheliini mieheni hyppi koko ajan kaapille hakemaan juustonäkkäriä, juustoruisleipää, joulupipareita yms. Hyvä testiä itsehillinnälle. Siinäpä yksi syy miks tätä massaa on kertynyt, mun itsehillinnän taso on -100%. Ilta kerrallaan mennään eteenpäin.

Muistutus vielä; juokaahan tarpeeksi vettä!
 
Taas uusi aamu... Ja nyt kun tuo tytär on edelleen kuumeessa niin ei vieläkään päästä ulos nauttimaan vihdoin lumisesta luonnosta. Joten aikaahan voi tappaa vaikka istumalla koneella...

Mä tein itselleni uuden vuoden lupauksen että yritän saada itseni liikkumaan edes puoli tuntia joka päivä, se ei olisi ollenkaan mahdoton toteuttaa, mutta kun mä olen vaan aina ollut niin tosi laiska liikkumaan... Kotoa löytyisi tollanen stepperin tapainen jumppavehjekin, mutta se nyt toimii lähinnä vaatenaulakkona ja sitten olisi monen sorttista jumppavideota sun muuta... Mutta se aloitus... Kävelystä tykkäisin kyllä mutta yksin ei ole kiva, eikä mulla oikeen ketään sellaista kaveria ole. Mietin jo että pitäisikö laittaa ilmoitus paikallislehteen... Mutta sitä en ehkä kuitenkaan tee...

Pisteitä olen nyt uutterasti merkinnyt ylös ja pyrkinyt just siihen et laitan ylös joka ainoan suupalan. Kun aiemmin homma on mennyt monesti siihen et saatan napsia vähän juustoa ja palan suklaata, jämät tyttären leivästä.... Enkä sitten niitä merkkaile. Äkkiäkös siitä kertyy 10 ylipistettä per päivä... Nyt syön vain omat ruokani ja merkkaan kaiken ylös.

Iines79 Myös meiltä kotoa löytyy tollanen laihan sorttinen mies joka todella saa syödä mitä vaan ja millon vaan eikä liho. Mutta nyt mun on vaan kestettävä se että vaikka hän söisi pizzaa joka ilta niin mä en voi sitä tehdä jos haluan ennen kesää tuonne 70-luvulle päästä. Mutta vaikeaa se on, todella vaikeaa...

Tsemppi mieltä kaikille!
 
no nii eilen tuli viikko täyteen pistelaskua ja tulos ihan kiva -1,4kg. toivottavasta tokal viikol lähtis enemmänku puoli kiloa...noistpisteiden riittävyydestä ni olen kanssa ilta syömäri joten yritän päiväl venytellä' syömisväleja ja säästellä iltaan. onnex niitä pisteitakin on paljon..mulla on vaan ongelma et jos syömis väli on yli 3h ni tulee tosi paha olo ja heikottaa...diabeteksen oireita..?vaikkei sitä pitäs olla..mulla kanssa on toi itsekuri -100% siksi tässä jamassa oonkin..ei tarvii ku nähä joku ihana tuote tai joku toinen sanoo et tekee mieli ni on jo pakko saada...=) nyt ihmettelen viikon saldoa että ei oo tehny ku pienet hetket pahaa oon niin päättäny et nyt ne läskit lähtee..sain kuntosalille 1kk lahjakortinkin joulupukilta pitäs lunastaa se olen vaan ite yrittäny "nostaa" kuntoa ennen sitä et saa sit täyden hyödyn..3 kertaa oon viikon aikana liikkunu ja yritän pitää sen mininä jatkossakin..aiemmin en sit mitään...stemppiä kaikille!
 
:wave:

Hei kaverit!
Minä kanssa mukaan, viikon verran koittanu opetella laskemaan pisteitä ja lenkkeillyt. Mutta vaaka ei ole kyllä näyttänyt pienempiä lukemia.. :/ 94 kiloa on mittarissa ja se ahdistaa.

Koskaan ei ole kyllä tällaista motivaatiota ollut..varsinaisesti koskaan en ole laihdutanutkaan, kun ei ole ollut tarvetta.. mutta NYT ON..kilot ovat marssineet loisimaan minuun parin vuoden aikana, nyt saavat luvan lähteä.

Kannatan tiistain punnituslukemien "julkaisemista".. =) kuten Iines79 tuolla taisi mainita..
Hmmh...haluisin jo niin nähdä tuloksia!

olenko muuten oikeilla raiteilla kun 20p koitan popsia päivässä..?
Ennen ruokailuni oli aika vähäistä, saatoin syödä pikana vain vähän jotain makeaa..enkä lenkkeillyt.. siksi tuntuu että syön nyt todella paljon..ehkä siksi paino pysyykin ennallaan ?? kaippa se tästä laskuunkin lähtee..
 
Mä sorruin suklaaseen tänään :ashamed: . Oliskin jäänyt yhteen mut meni useampi :'( . Sen vastapainoksi tein päivälliseksi kasvissosekeittoa, jossa on 0 pistettä, kun siinä on keittovihanneksia ja pikkuporkkanoita. Iltapalaksi edelleen söin neljän viljan puuron. Laskujen mukaan ylitystä tuli kuitenkin ainakin 5 pistettä. No, otan huomenna takaisin vähentämällä jokusen pisteen päivän saldosta ja liikkumalla runsaasti.

Kaloriina: Ne pisteethän muodostuu monesta tekijästä, sukupuolesta, painosta, iästä, työn rankkuudesta yms. Jos sulla on syö ja nauti ohjelma menossa, niin siinä aloitusvihossa oli se millä perusteella pisteet muodostuu. Kannattaa kyllä tarkkaan laskea oikea määrä, sillä jos sulla on liian pienet pisteet, niin silloinkaan ei laihdu. Muistan yhden PV:n ryhmän jossa eräs laihdutti liian pienellä pistemäärällä eikä paino pudonnut. Hänelle sanottiin, että kroppa elää säästöliekillä eikä siksi paino putoa :/ .

Kyllä harmittaa kovasti tää suklaaseen sortuminen. Eihän sillä sais olla merkitystä että menkat on tulossa, mutta sillä tämmöinen kurjalla itsehillinnällä varustettu ihminen kovin helpolla perustelee sortumisensa. No, huomenna taas uusiksi *huoh*.
 
Voi Iines79.. otan osaa, mutta aatteleppa että tää oli sun viikon herkku päivä..otat sitte viel tällä viikolla kiinni niin eiköhän se tasaannu... :hug:
Kadota suklaa maisemista niin ei tule sortumisia..

Mietin tuossa kun sanoit pisteiden laskusta...olen toimistotyössä ja laskin pisteet uusiksi, 23... ou mai kaad! mun pitää ahmia tänään..!

Sitten sellainen, että kävelin tunnin verran joten pitääkö mun nyt "syödä" ne neljä pistettä ? vai saanko säästää niitä esimerkiksi lauantaille jolloin menossa kyläilemään...

Rankkaa tää luihutus! ;)
Tsemppiä siskot, kyllä me tästä kavennutaan!
 
Kaloriina! Jos nyt ihan oikein muistan, samaa neuvoin jossain toisessa ketjussa, liikuntapisteitä saa käyttää viikossa 12 ja sitten voi kans säästää jopa neljä pistettä päivässä ja käyttää saman viikon aikana.
Liikuntapisteitä ei tarvitse käyttää mutta säästetyt pisteet pitää syödä.
 
Täällähän löytyykin saman asian kanssa painijoita. Olen 24. yhden tytön äiti,aina ollut lihava ja koskaan en ole siitä nauttinut :( . Vihaan kasviksia ja vihanneksia yli kaiken,joten terveysruokaan totuttelu ei ole helppoa. Aloitin itsenäisesti urakan 2.1. Ostan kaiken ruokaan liittyvän kevyinä versioina,enkä koske herkkuihin. Oma heikkous on suolaiset naposteltavat,ja ilta on pahin aika. Pari viikkoa olen syönyt vähemmän ja kevyemmin,sekä liikun vähintään arkisin hoitolapsen kanssa. Veden juontia lisäsin,ja sen huomaa kun saa pissalla ravata :kieh: .
Elikkäs mitat ovat n.153cm/86kg, aloittaessani oli n.2kg enemmän.
Ostin eilen Nutriletin kanakeittoa,jolla olen korvannut vasta 2 päiväruokaa,eilen ja tänään. Jatkossa korvaan iltapäivänkin jos kotiruoka on rasvaista...ja itsehillintä pitää :whistle: .
Olen vain todella kyllästynyt ja onneton kun en tunne itseäni vetäväksi tai jotain. Kesäkuussa haluan olla sirompi kaaso,ja tulevaisuudessa haluan vauvamahani erottuvan,eikä ihmiset luule että olen lihonut! Eikä tartte narkkarin leikkauspöydällä tiuskia paljonko oikeasti painan :kieh:
 

Yhteistyössä