muita n.-33kg tiputukseen?

Mulla motivaatiota tulee kanssa monesta asiasta. Mä halua löytää helposti vaatteita, joten haluan olla pienempi. Haluan olla nätimpi ja laihempi pikkusiskon yo-juhlissa keväällä, siitä motivaatiota. Haluan taas nukkua paremmin, selkeästi mun unen laatu on kärsinyt ylipainon myötä. Mä haluan jaksaa lapsen kanssa paremmin ja tärkein, mä haluan toisen lapsen :) . Tulin raskaaksi helposti viimeksi, vaikka ylipainoa oli paljon. Raskausaika meni hyvin, mutta oon varma että se olis mennyt paremmin, jos olisin ollut kevyempi :/ . Ja vauva oli iso, ylipaino ja huonot ruokailutottumukset vaikutti ihan varmasti siihenkin. Tässäpä mun motivoijat :) .
 
Tänä aamuna sain taas lisää motivaatiota,vaaka näytti tasan 85kg! En ole vielä kokenut tätä turhaksi tai etten jaksaisi,ja yllättävää se on itsellenikin. Ajattelen vaan että kun näitä kiloja on näin hitosti,niin menee siinä aikaakin,ja hitaasti kun lähtee on parempi. Mietin vaan että kauan kestän olla ilman repsahduksia :whistle: Siiderin sallin itselleni,mutta sen kaverit, sipsit on paha nakki.
Mun haave on siis näyttää paremmalta ensi kesän juhlissa (kaasona+siskon ylppärit),ostaa vaatteita ilman masennusta,itsetunnon kohentuminen (seksielämän vuoksi ainakin) ja tärkein ehkäpä että joskus uudessa raskaudessa olisin pienempi,ja vauvamaha saisi näkyä.
Eka raskaus meni loistavasti,ilman mitään vaivoja,ja tulin 4kk yrityksen jälkeen raskaaksi, mutta en halua olla niin möhkäle.Vauva oli kyllä pieni.
 
Heippa kaikille! Työkiireet pitivät mut pois koneelta pari päivää. Tänäänkin on iltavuoroon meno, mutta ajattelin nyt muutaman rivin raapustella ennen sitä.
Hienon taulukon oli Kaloriina meille tehnyt :) . Sen verran korjausta että kyllä se munkin tavoitepaino on alle 60kg sitten joskus, mutta sinne on vielä kovasti pitkä matka...
Yllättävän hienosti olen nyt jaksanut tätä painonvartiointia. Ja mikä tärkeintä olen pystynyt kieltäytymään monista houkutuksista... Ehkä mä nyt todella vihdoin alan oppia tätä juttua.
Eilen ostin itaselleni farkut, 2 kokoa pienemmät kuin edelliset :) . Se aiheutti iloa kyllä.
Ja se miksi mä haluaisin olla hoikka... Tietty terveydelliset työt, eli teen aika raskasta työtä hoitoalalla ja kärsin selkäongelmista. Ja toki myös ulkonäölliset, kukapa sitä haluaa näyttää sotanorsulta ja pukeutua lainapeitteeseen kun muu ei mahdu...
Vielä pari päivää aikaa olla tiukkana ennen "virallista" punnitusta... 86.8 näytti vaaka tänään, saa nähdä miten sitten maanantaina... Eli 8 kiloa on nyt kaikkiaan lähtenyt marraskuulta.
 
Sunnuntai ja viikonloppu loppupuolella. Kuinkas on mennyt? Itselläni oli eilen sallittu herkkupäivä, jolloin ei pisteitä laskettu. Tosin olin pistepankkiin säästänyt jokusen pisteen ja ostin eiliseksi tortillatäytteiksi vain kevyitä vaihtoehtoja. Kun sitä ajattelee, niin ainoat joista meni pisteitä oli se kuori ja liha. Muut olivat vihanneksia ja tacokastiketta. Äh, olihan juustokastikkeessa vähän, 110 kcal/100 g joten ei liikaa kuitenkaan.

Kaupassa kun vähän katsoo mitä ostaa, niin saa kyllä pisteidenkin puitteissa herkutella melko hienosti. Ja kuten miehen kanssa todettiin, niin eikös ne jo valmiiksi laihat/normaalipainoiset ihmiset hiukan suunnittele syömisiään? Aika harva kuitenkin pysyy laihana ja saa silti syödä mitä vaan ja milloin vaan.

Ja pitihän mun onnitella, nöpö80, hieno saavutus tuo 8 kg!

Laitanpa uuden kysymyksen tuon motivaation lisäksi. Oletteko kertoneet ystäville, tuttaville, sukulaisille, työkavereille jne. laihduttamisestanne? Itse en ole kertonut kenellekään (toki mies tietää ). Viime laiharilla ärsytti suuresti, kun mentiin miehen vanhemmille kylään ja anoppi kuulutti, että on sitten kahvipöydässä sellaista mitä Iineskin saa syödä. Hiukan nolotti :ashamed: . Kun katsoin pöytään niin sinne oli laitettu klementiinejä mun läheisyyteen. Joten, tällä kertaa en kerro kenellekään, vannotin miestäkin, että ei saa mainita sanallakaan. Saavat ihmiset sitten joskus huomata muutoksen. Ajattelin vielä sanoa, jos joku kysyy olenko laihtunut, että voi olla että pari kiloa on tippunut ;).

Jaahas, kahvihetki jatkukoon. Toivottelenpa kaikille jälleen kevyttä alkavaa viikkoa! :wave:
 
Maanantai ja parempi tsemppi.
Viikonloppu meni vähän plörinäksi..meni pisteitä liiaksi herkkuihin. Onneksi en kuitenkaan ylittänyt päiväsaldoani.
Perjantaina tuli herkuteltua ravintolassa, en uskaltanut syödä loppupäivänä mitään ja vesisateen vuoksi en lähtenyt uloskaan.
Lauantaina satoi edelleen...mutta illalla oli pakko lähteä pikku lenkille eilisestä johtuvaa syyllisyyttä helpottamaan ja olinkin liko märkä kotiin ehdittyäni.
Sunnuntaina meni kolme kakkupalaa päivän mittaan :ashamed: ja "lenkkikin" oli niin hidas tempoinen että en laskenut edes pojoja siitä..oli kaveri mukana ja hällä ei ollut kiirettä minnekään. :D
Mutta nyt on luvattu vähän parempaa keliä niin otan takaisin, jos vaikka viitenä päivänä ehtisi lenkille tällä viikolla. :whistle:

Voih, kumpa minäkin saisin jo ostaa paria kokoa pienemmät pöksyt kuten nöpö80 , way to go girl ! ;)

Lisäisin vielä vastaustani tuohon omaan kysymykseeni tuosta motivaatiosta. Vaatteet on kyllä yksi syy myös ja yleisesti se että tunnen oloni jotenkin hankalaksi koska en vieläkään ole tottunut kiloihini..mielikuvani itsestäni heiluu vielä parin vuoden takaisessa koossani enkä tahdo hyväksyä että se ei vastaa todellisuutta.
Mutta sanottakoon se nyt sitten että esikoista meilläkin on toivottu jo vuoden päivät :ashamed:
Yrityksen alkupuolella minulla oli selkeät suunnitelmat jo kuinka yllätämme uutisellamme..mutta sitten kun sitä uutista ei tullutkaan minkä lisäksi yllättäen pari lähisukulaiseltaistamme ilmoittivat perheenlisäyksestään..
En oikein saanut itseäni ruotuun ja tsempattua laihikselle..mutta yrittänyttä ei laiteta ja nyt tsemppi päällä kiloja on pudottava.

Ja Iines79.n kysymykseen..ei tiedä muut kuin mieheni jonka olen vannottanut että ei saa hiiskua. Haluan vain omassa rauhassa pudotella ilman mitään haloota kuten Iines79kin mainitsi..ja "yllättää" sitten tuloksilla.. =)
 
Maanantai maanantai.... vihdoinkin!

Miten onkaan, ennen mä odotin kovasti viikonloppua, nyt odotan maanantaita. Näyttäis siltä, että pysyn pisteissä viikolla paremmin :whistle: . Eilinen meni AIVAN plörinäksi, mies osti tortillakuoria lisää eikä mulla ollutkaan enää tarpeeksi pisteitä. Söin siitä huolimatta :ashamed: .

Tänään on tarkoitus mennä lenkille ja ottaa pisteiden ja liikunnan puolesta oikea tehoviikko. Huominen vähän jännittää, tänään vaa'alla käynti oli tuskaa. Tulos heitteli ja jämähti hiukan plussan puolelle. Toivottavasti huomiseksi olis jo herkut hävinneet. Taitaa olla ihan toiveajattelua, että olis mennyt 5 kg rikki. Asetankin itelleni tavoitteeksi, että ensi viikon punnituksessa paino olisi pudonnut alle 110 kg:n.

 
Unohdin edellisestä....

Kaloriina: Enpä usko että parempaa syytä laihikseen onkaan kun toive esikoisesta. Sehän mullakin oli tavoitteena, kun edellisen kerran laihduttelin. Nyt tsemppi korkealle ja kilot rytinällä pois :hug: !

Jospa sitten meilläkin se pikku kakkonen ilmoittaisi tulostaan, jossain vaiheessa.... :)
 
Maanataita kaikille! Vaa-alla on käyty, ja tuloskin oli ihan kiva, eli 86,8 edelleen... Ajattelin toki että kun oli tuon jo lauantaina niin olisi nyt ollut hiukan vähemmän, mutta ei vaan sitten... Joten sitä pudotusta on nyt tasan se 8 kiloa. Tosin se alku oli hyvin mäkistä eli paino tippui ja nousi. Oikeestaan vasta nyt vuoden alusta olen päässyt kunnolla vauhtiin.

Mä olen vähän sellanen että en osaa olla kertomatta tästä mun laihduttamisestani... Nyt sain sentään viime viikkoon asti pidettyä suuni kiinni, mutta tossa loppuviikosta kun työkaveri kysyi että mitä ihmettä mulle on tapahtunut niin kerroin sitten tästä urakastani... Toisaalta on ihan kiva kun noilta työkavereilta saa sitten tukea, ja tulee myös paine onnistua kun asiasta niin moni tietää... Työkavereitten lisäksi myös mies toki tietää, mutta muut sitten eivät...

Mutta mukavaa viikkoa kaikille!
 
nöpö80: Tosi hienosti kuitenkin, vaikka paino ei olekaan enää tippunut. Ens viikolla sitten taas enemmän!

Mua edelleen jännittää huomisen vaakareissu. Kun olis edes ne plussagrammat lähteneet pois. Tänään oon pysynyt hienosti pisteissä. Vielä 15,5 käyttämättä :D . Tänään saakin syödä hyvin ja tukevasti, kunhan vaan syö sitä terveellistä kotiruokaa.

Tein jälkkäriäkin pv:n keittokirjasta ja onnistui hyvin. Suosittelen makeanhimoon suklaakiisseliä. Yhdessä annoksessa on vain 2 pistettä ja toimi ainakin mulla. Tein vielä niin, että tein puolikkaasta vanilijakiisselin ja puolikkaasta suklaan, yhdistin ne kerroksittain kirkkaaseen lasiin ja hemmottelin myös esteettistä puolta itsestäni ;) . Yhdistelmä oli tosi toimiva ja tosiaan, vain 2 pistettä/annos.

 
Huomenta!

Vaakareissu tehty. Tulihan sieltä pudotusta viime viikkoiseen tulokseen. Eli, paino tänään 111,6 kg. Pudotusta siis hienot 0,2 kg :LOL: .

Hiukan harmittaa kun söin viikonloppuna tortilloja. Nyt kun ajattelee niin ne vehnäversiot on kauheita hiilaripommeja! Ei enää ikinä :| .
 
Huomenta..
Juoksin aamulla innolla puntarille..ja sitten hartiat laski puoli metriä alemmas..
Lukema oli 91.3..elikkäs viime viikosta -kilo.
Mutta syy miksi hartiat laski, sunnuntaina lukema oli 90.7 ja eilen 90.6.. :|
Taitaa viikonloppu vaikuttaa mullakin..nyt otan entistä tiukemman linjan..

Iines79, mutta hyvä, että saatiin kuitenkin pudotuslukema!
Sitä vain "nälkä kasvaa syödessä" kun lukema oli eilen jo niin kiva..

Sain eilen itseni ulos, tyytyväinen siitä. Tänään olis tiedossa reilun tunnin lenkki. Yritän nyt kovin lähteä ulos joka päivä tällä viikolla.
Eilen päätin itselleni ekan välietapin, maaliskuun puolessa välissä olisi juhlat tiedossa joten sinne jos saisi 10 täyteen. Vielä siis 7 viikkoa aikaa.
Aika haave, mutta siihen pyrin kovasti. :whistle:

 
Äh, mä en oikein tajua. Kävin äsken uusiksi vaa'alla ja tulos oli 111,2 eli aamuisesta 0,2 kg vähemmän. Mitäs tää tämmöinen on :eek:? Jos tänään on punnituspäivä, niin saan kai tulkita tuon pienemmän painon oikeaksi? Eli silloin mulla olis -0,4 kg viime viikkoisesta.

Kaloriina: Vau! Kilo viime viikkoisesta, tosi hienoa! Mä tiedän miten harmittaa jos välillä on jo ollut pienempi lukema. Se harmittaakin aika tavalla. Mutta, ei masennuta. Ajatellaan niin, että tulos on sitten joskus pysyvämpi, kun lähtee hitaasti :) .
 
Onnea Iines79 nopeasta pudotuksesta! :D
Tottamaar pienempi luku on oikea.. Mä en kyllä uskalla mennä enää päivällä vaakalle, saattaa näyttää niin huimia lukemia ettäh !
Mulla saattaa aika paljonkin heitellä paino päivän aikana.. :/
mutta olen päättäny että aamulla ko punnittee aina samaan aikaan niin pudotus on kuitenkin oikea..

Mulla on taas kumman energinen olo..oikein odotan että illalla saan tunkea kuulokkeet korviin ja lähteä jolkottelemaan..
Minä hassu laitan usein lenkille yksin lähtiessäni soimaan ensimmäisesksi -the beauty in ugly- biisin (en nyt muista sitä esittäjää )
Sitten hymyilen yksinäni ja joskus hyräilenkin :LOL:
 
Huomenta,

Täällä ollaan vähän masennusfiiliksissä. Mulla alkaa vähän motivaatiot laskea :ashamed:. Pitkittynyt flunssa tekee sen, että liikunta tuntuu pahalta ja kun ei liiku, ei kilot lähde tehokkaasti.

Eilen oli paha päivä. Tai oikeastaan ilta oli paha. Mun teki ihan hirveästi mieli makeaa mutta en antanut periksi. Mä kiertelin ja kiertelin sen kaapin ympärillä, missä meidän kahvikeksit säilytetään. Yhden kerran sorruin ja söin pojan kanssa puoliksi kanelikeksin. Vähensin kyllä pisteistä sen puolikkaan. Illat on näköjään pahoja, kun alkaa olla aika väsyksissä, niin makeanhimo vaan kasvaa.

Mä oon kuullut jostain (en muista mistä ), että mieliteko kestää n. 15 min ja jos sen jaksaa taistella, niin se menee ohi. Mä oon sitä yrittänyt, ja yleensä se on tehonnut. Yritän keksiä jotain tekemistä, jolloin yleensä unohdan mielitekoni. Eilen ei sekään auttanut ja mieliteot vaan pysyi :( . Menihän se viimeinkin ohi mutta tarvittiin 8 tunnin yöunet ;) .
 
Elikkäs, hieman on väki kaikonnut, mutta listasin nyt ne joilta tuloksia lähiajoilta löysin..

............aloitusVK/lähtökg/cm......VK4 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/......116kg/169cm.................111,2kg/-0,4kg.......65-70kg
nöpö80 2/.......89,3kg/158cm...............86,8kg/-0,8kg.........alle 60kg
Kaloriina 2/.....94kg/165cm...................91,3kg/-1kg.............65kg
Saimaanrannan äippä ?...........................-1,2kg......................-35kg
Weatherwax 4/..80kg/160cm.................................................55kg
:whistle:
 
Keskiviikon tunnelmia..
Ei ihan niin pirteänä kuin eilen. Ottaa vähän päähän,
en edes tiedä mikä..
Osasyynä ehkä että laihikseni alkaa paljastua.. :kieh:
Ei oikein mene läpi pelkkänä ulkoiluna se että olen nyt parin viikon aikana jäänyt kiinni parista piitkästä lenkistä..kaikkihan sen hoksaa mistä on kyse.
(varsinkin kun luulevat etten ole liikkunut ennemmin, vaikka aina joskus lähtenyt pikku lenkille ennen tätä kuuria)
Ahdistavaa.. kun en ole edes lähipiirin ainoa, en tahdo olla vertailun toinen osapuoli. :headwall:

Mutta luovuttaa en aio!! Eikä saa luovuttaa Iines79.kään !
Kyllä mäkin eilen popsin kaks suklaa palaa..lasken ne sitten pisteisiin.
Ja uhkaa tänäänkin mennä pisteitä höttösten puolelle, kun on kyläreissu, aion katkaista muiden laihisoletuksilta siivet.. (ja teen kai itselleni samalla karhun palveluksen), mutta lenkille sitten juoksen heti kyläreissun jälkeen.
 
Tervehdys kaikille!

On ollut vähän kiiruuksia.
Olisi eilen pitänyt käydä vaa'alla mutta tuli aamulla kiirus kun päätettiin lähteä koko perhe kylpylään. Mutta tänään sitten aamulla kävin ja vaaka näytti -1,2 kg vähemmän kun viime viikolla. No ihan hyvin kun ottaa huomioon herkuttelut ja pari ässä mix karkkipussia siis niitä pieniä :ashamed:
Mie sain elen kylpylässä pikkasen pontta tuohon laihdutukseen. Olin jo tulossa pois ja pukenut vaatteet päälle. kuivatin hiuksia ja siinä pää alaspäin erehdyin katsomaan peiliin... se oli järkytys... tiedän olevani reilusti yli painoinen mutta tuo uusi katselukulma avasi sitten silmäni uudelleen. APUA! No hyvä alkuhan tuo -1,2 kg nyt sitten vain jatketaan.

tykkäisin käydä kovin lenkillä mutta tuo miun kantapää ei yksin kertaisesti anna sitä tehdä. nyt oli viikonlopun yllättävän hyvä mutta eilen kävin pienen lenkin meidän vanhuksen kanssa (siis koira) ja tänään ei meinaa päästä mihinkään. pitäsi siis lääkäriin tuon kanssa mennä. yritin viimeviikolla mut eihän sinne päässyt ja nyt alkuviikosta se taas jäi. taidankin soitta nyt heti.

Hienoja tuloksia olette saaneet. Ei muuta kun jatketaan.
Tuohon makean himoon sen verran et on noita dietorel karkkeja jotka on sokerittomia kannattaa kokeilla. Tosin jos niitä syö paljon saa niista ilmavaivoja...
 
Kävin tässä aamupäivällä pakolliset asiat hoitamassa ja tein sen kävellen. Tuli oikein hyvä mieli siitä, että lähdin liikkumaan. Kävelin aika rauhalliseen tahtiin, kun tuo flunssa on edelleen keuhkoja kiusaamassa. Enpä taida laskea liikunta pisteitä, kun kävelin ehkä 2 km yhteensä.

Ei pelkoa Kaloriina, että antaisin periksi :). On hyvä että saa johonkin purkaa näitä motivaation laskutiloja. Mä haluan laihtua mutta helppoa se ei ole eikä tule olemaankaan. Toisaalta ihan hyvä, että tulee tiedostettua nää faktat jo alkumetreillä. Ja onhan tuo vajaa 5 kg jo ihan hyvä alku vaikka matkaa on vielä useita kymmeniä kiloja.

Saimaanrannan äippä: Hieno tulos, -1,2 kg! Tsemppiä kipeän kantapään kanssa.
 
Hukattavaa olisi n. 25kg. Painoa nyt 80, pituutta 160 cm ja tavoite 55 kg.Millekään varsinaiselle dieetille en aio ryhtyä, karsin herkut pois, otan lautaselle kohtuudella enkä santsaa ja treenaan kuntosalilla ja käyn jumpassa (kiitos Elixian lapsparkin).
 
Heippa kaikille!
Sainpa tyttären nukkumaan ja pojan kuuntelemaan äänisatua joten ny olisi hetken ihana hiljaisuus...

Kävin tänäkin aamulla vaa-alla, ja tulos oli jopa pelottavan hyvä eli 85,9... Siis kivahan toi on mutta sitten jos käy niin että tuo onkin jotain muuta kuin läskin katoamista ja paino on huomenna saman 86.5 kun eilen niin pettymys on iso...

Muuten kyllä pyyhkii ihan hyvin, ja motivaatio on ihmeen korkea. Kävimme tyttären kanssa "naisten kesken" cittarissa ja molemmat saivat taas uudet housut... Meinasin ensin että ostan vaan yhdet tätä kokoa, mutta kyllä ne vaihtohousut vaan on hyvät olemassa =).

Mutta ehkä mä nyt syön tuon omenani ja yritän uskotella itselleni että pidän siitä vähintään yhtä paljon kun siitä suklaapatukasta/-levystä jonka ennen tapasin päiväkahvin kaveriksi ottaa...
 
Taulukko päivitetty Saimaanrannan äippä.n ja Weatherwax.n osalta.
Onnittelut pudotuksesta Saimaanrannan äippä! :flower: ja
Weatherwax, tervetuloa mukaan joukkoomme myös minun osaltani sekä onnea pudotukseen! =)

Ja nöpö80, toivokaamme että pudotus on sitä itseään.. :) *tap tap tap*

Ulkona on ihana ilma, ajattelin karata töistä aikaisemmin.. :p
Jos vaikka ehtisin ennen kyläreissua lenkille, voisi sitten paremmalla omatunnolla vähän repsahtaa, pisteiden sisällä tietysti.
Hoksasin tuossa että minulta toivon mukaan ensi viikolla häviää yksi piste käytöstä. Vaikka tuskin sitä vatsa huomaakaan.. Sitten onkin pitkä reissu siihen että seuraava tippuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaloriina:
Elikkäs, hieman on väki kaikonnut, mutta listasin nyt ne joilta tuloksia lähiajoilta löysin..

............aloitusVK/lähtökg/cm......VK4 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/......116kg/169cm.................111,2kg/-0,4kg.......65-70kg
nöpö80 2/.......89,3kg/158cm...............86,8kg/-0,8kg.........alle 60kg
Kaloriina 2/.....94kg/165cm...................91,3kg/-1kg.............65kg
Saimaanrannan äippä 3/ 98,2kg/167cm...97,0/-1,2kg..........n.65g
Weatherwax 4/..80kg/160cm.................................................55kg
:whistle:
Karoliina tuohon siun taulukkoon tein vähän täydennystä ;)
 
Huomenta taas..
Eilinen meni sitten vähän plörinäksi..popsin pari pientä palaa mokkaruutua..:ashamed: sen jälkeen olikin sitten paha olla, ihan ähky olo tuli. No tuli sitten mentyä pikku lenkille enkä illalla enää syönyt muuta.

Kylässä on kyllä tosi hankala toisinaan kieltäytyä, helposti tulee se ajattelu että "ei tuo yksi nyt mitään haittaa".. Olen koittanut että joka kerta kun otan vähänkin jotain herkkua sitä on lähdettävä lenkille vähintään puoleksi tunniksi..
Mutta aamulla kävin ylimääräisellä punnituksella, 90,3 näytti joten ilmeisesti on tasaantunut siitä tiistain lukemasta kun sitä edelsi ne kaksi kevyempää päivää. Toivottavasti säilyisi nyt tää lukema.. =)

Päivittelin vähän taasen taulukkoa että Teikkakin pääsi mukaan!


............aloitusVK/lähtökg/cm......VK4 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Iines79 1/......116kg/169cm.................111,2kg/-0,4kg.......65-70kg
nöpö80 2/.......89,3kg/158cm...............86,8kg/-0,8kg.........alle 60kg
Kaloriina 2/.....94kg/165cm...................91,3kg/-1kg.............65kg
Saimaanrannan äippä 3/ 98,2kg/167cm...97,0/-1,2kg..........n.65g
Weatherwax 4/..80kg/160cm.................................................55kg
Teikka 3/.......93kg/170cm....................91,3kg/-1,4kg.............65k g
mamma0507 1/....109kg/172cm...........105,6kg/-1,6kk.......75kg
HattiWatti78 4/....115kg/172cm............................................77kg
Taata 5/...............77kg/152cm.................................................57kg
 

Yhteistyössä