muita n.-33kg tiputukseen?

No niin, tänään piti liikkua, eiköhän ulkona satanut kaatamalla :/ . Onneks sade on lakannut ja päästään nyt iltapäivästä lenkille. Itsekuri on pitänyt tänään 99,9 prosenttisesti. 0,1 prosenttia tulee siitä, kun oli pakko maistaa teelusikallinen päivälliseksi tekemääni kanapataa :whistle: . Ainoat kaloripitoiset ruokani on olleet 2 ruisleipää levitteellä, 1 juusto (10% rasvaa) ja 2 ohuen ohutta saunapalvia. Muuten oon litkinyt nollasoppaani ja olo on yllättävän täysinäinen. Tänään käytän vain 20 pistettä, kun vähennän eilisiä. Huomisesta otan vielä pari pois, niin saan suklaat tiristettyä pois.

En aio hävittää suklaita kokonaan, sillä tarkoitukseni on saada itsekuria elämään ja elämäntavat kuntoon. En elä yksin vaan perheeseen kuuluu pari muutakin, normaalipainoista ihmistä. Heitä ajatellen, pakkohan mun on hillitä itseni jotta muilla on herkkuja varastossa. Tää on opettelua, kärsimysten kautta voittoon ;) .
 
Nyt on sitten taas se mun paha paikka, eli viikonloppu edessä...

Juuri nyt yritän istua tässä koneella ja olla kuulematta tuota ihanaa sipsien ratinaa kun esikoinen niitä syö... Hänellä menikin tuossa pari karkkipäivää sairastelun takia ohi joten on nyt naminsa ansainnut. Ja toki tekee oikein hyvää mun itsekurille oppia se että jos joku muu syö, niin ei mun välttämättä tarvi... Otan tuossa kohta oman iltapalani eli pari näkkäriä, lasi rasvatonta maitoa ja omena...
 
Kuinkas viikonloppu on sujunut? Itselläni eilinen oli paha. Hormonitoiminta laittaa kaipaamaan ihan mitä ruokaa vaan :kieh: . Silloin siis lipsahti, onneksi ihan normaaliruuan merkeissä. Tänään onkin jo mennyt paremmin. Nyt näyttäis siltä, että pisteet riittää iltaan saakka. Mun ei kannata odottaa minkäänlaista muutosta painoon ens tiistaina. Päin vastoin, kaksi sortumista viikon aikana voi viitata siihen, että tulee plussalukema :'( .

Kysymys pisteilijöille: Miten laskette useamman kun yhden appelsiinin päivässä? Pistevihossa on, että appelsiini 1 kpl, 0 pistettä. Onks se niin, että ensimmäinen 0 ja loput 1 piste vai onko appelsiini 0 pistettä vaikka niitä söis viisi kappaletta päivässä :/ ?
 
Huomenta.. viikonloppu siis takana päin, mulla menestys vähän huono..
Heitti kyläreissua ja siellä sitten oli pakko syödä aika rasvaista ruokaa, kermaperunoita.. mutta kyllä alko mahaan koskemaan, ku syöty nyt terveellisemmin. Neljä oluttakin maistelin..harmittaa kyllä, mutta en halua "jäädä kiinni" laihiksesta, ei tule paineita..
Tosin olen vähän säästelly viikolta pisteitä ja kävelly joka ilta ja viikonlopulla enempi, joten pistelasku kutakuinkin ok, mutta kuitenkin.

Olen ihan yllättynyt kuinka saan itseni joka ilta ulos. :)
Ajattelin jos tänään tempaisisin ja ostaisin sykemittarin... (välineurheilija kun oon ;) )
Onko siinä joku raja kuinka paljon liikunta pisteitä saa liikkua viikossa jos niitä ei sitten "syö pois".. ?

Reipasta viikonalkua kaikille!

:)
 
Maanantai-huomenta! Se oli sitten puntaripäivä ja vaaka näytti 87,6, eli viikko pudotus 1,6 kg :D . Kovasti olen toki tyytyväinen :D. Mutta nyt vääntämään perheelle ruoka valmiiksi koska itsellä iltavuoro. Reipasta viikkoa kaikille!
 
Mulla pituutta 170 cm ja painoa 93 kg. Viime tiistaina aloitin painonvartijoissa ja vähän on opetteluksi mennyt tämä viikko. Huomenna sitten saa nähdä miten on painon kanssa mennyt. Tavoitepaino on 65 kg, joten sinne on matkaa 28 kg eli melkein saman verran kuin mun lapset painaa yhteensä :ashamed:

Puolen kilon viikkotiputuksella voisin sen verran painaa reilun vuoden päästä!!
 
Saimaanrannan äipälle tervetuloa mukaan! Ja hieno viikkotulos nöpö80, toivonpa että mullekin tulis edes jotain sinne päin :/ .

Kaloriina: On siinä joku raja, muistaakseni, mutta mulla ei ole koskaan ollut sellainen tilanne, että liikkuisin NIIN paljon :whistle: . En siis muista mutta voin kyllä katsoa kun löydän ne liikuntalaput.

Onneksi arkiviikko taas alkoi. Mulle toi viikonloppu on vaikea, varsinkin kun on vielä hetken kotona. Kun on kotona koko ajan, niin tuli sellainen huono tapa, että erottaa viikonlopun muusta ajasta tekemällä hyvää ruokaa & herkkuja. Nyt ei voikaan tehdä niin ja ottaa koville.

Kevyttä viikkoa myös täältä! :wave:
 
Pikaisesti ilmoitan punnitukseni tuloksen, pitää lähteä viemään lasta tutustumaan hoitopaikkaan. Eli mun tulosrivini on tällainen:

Lähtöpaino 116 kg :ashamed: .......vko 2 paino 111,8 kg :D .....viikko pudotus -2 kg :D

Olin lentää pepulleni kun näin tänä aamuna painoni! Kävin varmuuden vuoksi kolme kertaa punnitsemassa ja joo'o, joka kerta sama tulos. Pakkohan se on uskoa :D !
 
Tiistai, ja totuuden hetki..
92,3 mittarissa, joten pudotusta puolisentoista kiloa.. =) jihuu!

Eilinen lenkki tuntui raskaammalta kuin normaalisti..vaikka ei ole taukoa ollutkaan. Ei meinannut lenkkarit tulla perässä ollenkaan.

Kuinkas teillä muilla etenee ?
 
Huomenta!
Ja isosti onnea hyvistä viikkopudotuksista Iines79 ja Kaloriina!

Mä en vaan saa itseäni motivoitua liikkumaan, en sitten millään... onneksi työ on liikkuvaa ja toki kotona tulee sitä hyötyliikuntaa, mutta silti varmasti lenkkeily ja jonkinlainen jumppa olisivat hyödyksi... Mutta toivotaan että motivaatio nousee sitä mukaan kun paino laskee...
 
Lounastauko menossa, jälleen pikaisesti kirjoitan, kun nyt pitää lähteä hakemaan lasta hoidosta.

Hain äsken postista paketin, kun tein tilauksen Painonvartijoiden nettisivulta. Tilasin vihdoinkin sen Points laskimen. Ihan kivalta lelulta tuntui, näin teknisiä laitteita rakastavana ihmisenä tykkäsin. Katotaan miten se lähtee toimimaan. Sitten suosittelen, tilasin jotain mansikkanameja, joita on pötkössä 10 kpl ja koko pötkö on vaan 1 piste! Mun naminälkään oikein hyviä eikä tarvi syödä kun pari, niin jopas lähtee makeannälkä.

Tuosta painonpudotuksesta, päätin, että sit kun menee tuo 110 rikki, niin hemmottelen itseäni jollain pienellä kivalla. Vaikka kynsilakkapullolla tai vastaavalla. Mut sit kun menee se 100 rikki niin sit saa tuhlata jo enemmän, esim. kenkiin ;) . Mä olen sen verran kova kenkien keräilijä, että se jos mikä on hyvä motivaattori :D .

Liikuntamotivaatio hakusessa täälläkin. Ei vaan tee mieli lähteä yksin ulos :/ .

Mun pitää lähteä hakeen poikaa hoidosta :wave: .
 
Olihan se viikonloppu ihan ok,miehelle ostin herkkuja mutta itse en syönyt. Join kylläkin 1,5siideriä jotka on aina sokerittomia,ja kalorimäärä yllätti, desi siideriä sisältää vähemmän kaloreita kuin ravaton maito.
Morkkis meinaa tulla jo siitä jos syön samaa ruokaa muitten kanssa,ne on ollut onneksi kevyttuotteista jne. Motivaatio meinaa salaa alkaa laskemaan,ehkäpä siks kun joka päivä käy puntarilla ja eihän se laske niin nopeesti, lukema on pysynyt kuitenkin siinä 86,risat. Toisinaan tuntuu kevyemmältä myös.
Liikuntaa pitäs lisätä,mutta en yksinkertasesti raaskisi illalla mihinkään lähteä,kun muutenkin ehtii päivässä olla vain 4-5h tytön kanssa. Täällä hoidan toisten lasta ja kauhee ikävä tulee omaa :heart: Lenkille en ota tyttöä kun haluaa vaan kävellä,ei viihdy rattaissa kauaa,niin ei siitä tulisi hyötyä mulle.
Nooh,aion jatkaa siltikin Nutrilettia ja muuta kevyttä ruokavaliota, kunhan ei tule riitoja miehen kanssa niin ei tule mielipahaa,joka johtaisi syöpöttelyyn :whistle:
 
Hei taasen.
Eilen satoi joten luistin lenkistä, tänään on siis mentävä..

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempistä..alaspäin mennään! :)
Ja onnittelut myös teille pienemmän luvun hienosti saavuttaneille!
Olisi hienoa jos pulputtaisimme täällä vielä silloinkin kun ressaamme niistä viidestä viimeisestä.. mutta viidestä ekasta on aloitettava. =)

Mietin eilen että kun iskee päivät jolloin ruokana on esimerkiksi makaroonilaatikkoa, kanaa tai muuta laatikkoa, pisteet hupenee roimasti.
Ne vievät aika paljon..
En tee itselleni eri ruokia, syön sitten vain vähemmän ja enemmän "ilmaisia" lautaselle...Vaikka kasviksia ja hedelmiä pitäs vieläkin lisätä.
Mitä ja millä tavoin te muut syötte niitä päivittäin ?
 
Heips täältäkin :wave:

Flunssa iski viime yönä, joten täällä nenä valuen pysytellään sisätiloissa. Sunnuntain lenkki tuntui oudon pahalta ja silloin sitä ihmettelinkin. Enää en ihmettele sillä olo on aika kurja :x . Jos jotain positiivista pitää tilanteesta hakea, niin ruoka ei maistu. Tänään tulee olemaan aika tuskallista saada kaikki pisteet käytettyä. Tai edes osa niistä. Mulla on mennyt tähän mennessä vasta 1,5 pistettä, kun väkisin söin yhden leivän aamupalaksi. Ainoa mikä menee, on appelsiini ja kuuma vesi :eek: .

Kaloriina: Normaalisti mä syön lounaaksi salaattia tai keittoa, tällöin menee aika paljon kasviksia. Jos syön keiton niin yritän syödä "etusalaatin". Välipalana syön hedelmiä, appelsiinia yleensä, kun oon aikas paljon kaikelle muulle allerginen. Banaani kävis, mutta mun mielestä siitä menee liikaa pisteitä, joten en sitä paljon syö. Päivällisen kanssa syön taas salaattia ja jos nälkä iskee iltapalan aikana liian kovana niin syön nollasalaattia.

Mä kyllä teen itselleni eri ruokaa silleen, että teen kolmisen litraa sitä Pv:n nollasoppaa kerralla ja soseutan sen. Jos on sellainen päivä, että on esim. tuota makaronilaatikkoa ruokana, niin sit syön väleissä sitä nollasoppaa. Ihan rehellisesti sanottuna, mulla ei mene nälkä pois kovin pitkäksi aikaa makaroni- , pasta- tai riisiruuasta, joten yritän välttää niitä. Tottakai teen joskus mutta useammin perunaruokia ja muita kasviksia sisältäviä ruokia.

Oon vaan huomannut, että tää laihduttaminen on kovin kallista :eek: . Kaikki kevyttuotteet maksaa enemmän, salaattiainekset maksaa talviaikaan tosi paljon. Kävin viime viikolla kaupassa ostamassa erikseen salaattiaineet, rapea salaatti, jäävuorisalaatti, yksi paprika, tomaattia, kurkku ja purkki 5 % fetaa ja lasku oli 18 ?! Järkytyin kun näin hinnan mut ei auttanut kuin maksaa, kun on päästänyt itsensä tämmöisen kokoiseksi :ashamed: .

Nyt alkaa lapsi kaivata ruokaa ja päiväunia. Kevyttä päivän jatkoa!

 
mä oon kanssa huomannu tän laihduttamisen kalliuden, pakaste vihannekset on hyvä apu tähän vuodenaikaan vaikkei niissä niin paljoa ravintoarvoa oo kun tuoreissa...kaksi viikkoa täynnä toisen viikon tulos -0.4kg eli yht. -1.8kg. oon ihan tyytyväinen ku en sit liikkunukkaan niin paljon eilen vaan lunastin lahjakorttini kuntokeskukseen ja oli kivaa ja hengissa olen vaik vähä pelkäsin.. ;) tuntuu jotenki hankalalta vaan päästä liikkumaan ja sit ku mies on kotona ni ei vaan jaksa tai kerkea...vauvakin (8KK) päätti ruveta seisomaan joka hiton paikkaan koko ajan eikä hajuakaan miten tulaan alas ni on perään kattomista kivasti..seli seli...korttia aion nyt käyttää kun se on saanu jos ens viikol ei lähe yli puol kiloa ni alan itkemään :'( mul kanssa motivaattorina siskon ens kesäset häät jossa olen kaasona ni ois kiva laittaa joku kiva mekko...omissa häissä kesällä olin ku mikäki norsu...no jatketaa hyviä lukemia on tullu monella!hyvä hyvä!

p.s osaako joku tehä jotai kivaa listaa missä nähdään näitä tuloksia, joku selkeä versio...?
 
Huomenet..

Käykös joku muukin joka aamu puntarilla muu ko minä ? :p
Kummastelen, ku mullahan lukema oli tiistaina sen 92,3,
keskiviikkona se oli 92 ja tänään 91,5...
Lähteekö ne alkuun nopeemmin? en ole ees lenkil ollu kahtee päivään, ihan kummissani..Mut kyl oli mieli kevyt ku lähin töihin.. =)
Ilmeisesti olen aika mässäri ollut jos ruokavalion muutos tekee tollaset kepposet.. :eek:

Koitanpa tässä laatia jonkunlaista listaa saavutuksistamme, saa antaa vapaasti palautetta että saadaan se mahdollisimman kuvavaksi. Ekaa kertaa vääntelen...

.....................aloitusVK/lähtökg/cm.....VK3 kg/VKpudotus....Tavoitekg
Plösö 1/......96kg/163cm..................................................63kg
touhutenava 1/....90kg/163cm..........................................60-64kg
Fantaihana 1/......94,5kg/160cm.........................................60kg
Assikalma 1/......95kg/160cm.................................................?
Iines79 1/......116kg/169cm.................111,8kg/-2kg.......65-70kg
mamma0507 1/....109kg/172cm...........107,2kg/-0,4kk.......75kg
flinux 2/.......93kg/155cm....................................................60kg
nöpö80 2/.......89,3kg/158cm.............87,6kg/-1,6kg............7?kg
mamma06 2/.......111kg/170cm............110kg/-1kg...............70kg
Kaloriina 2/.......94kg/165cm...............92,3kg/-1,7kg.............65kg
Jennan äiti2/.......86kg/153cm...............86kg/+-0kg..................?
Katinka75 2/.......96kg/161cm..................................................60kg
Saimaanrannan äippä ?........................................................-35kg
Teikka 3/.......93kg/170cm.....................................................65kg

Eikä oikein onnistunut, siihen on kai joku "kikka"...
:/
no kai se on tyhjää parempi...
 
Huomenta jälleen!

Mulla kävi edellisellä laihdutuskerralla just niin, että aluksi lähti tosi hyvin, olisko ollut kaksi viikkoa, ja sit hiljalleen se viikkopudotus pieneni n. 0,2-0,5 kg. Saattoipa jopa pysyä paikoillaan tai tulla plussaviikkoja, huomasin ihan kuukautiskierrolla olevan vaikutusta. Pahimmillaan menkat saattoi aiheuttaa jopa kahden kilon verran turvotusta :eek:.

Huomasin tällä kerralla saman trendin jatkuvan. Vaikka mulla oli repsahduksia niin paino tippui viikossa tosi paljon. Ja jopa päivässä oli tapahtunut jotain. Nyt on meno hiljentynyt, paino on pysynyt tiistaista saakka samassa. Huojentunut fiilis siinä mielessä, ettei se ainakaan ole noussut. Tosin, pysyn ruodussakin nyt kun oon kipeenä eikä ruoka oikein maistu.

Kaloriina: :hug: Lista on oikein hyvä, kelpaa mulle mainiosti. Itse en osaisi tehdä minkäänlaista. Kiitokset oikein paljon vaivannäöstä :).
 
Ai niin, mun piti jo eilen kysyä, Jennan äiti, sinähän käytät Nutrilettia? Eiks vaan sillä korvata ateria? Toimiiko se silleen, että nälkä pysyy poissa tuntienkin ajan? Ihan mielenkiinnolla kyselen :).
 
Kiva että kelepaa taulukko... =)

Minäkin kiinnostuin tuosta Nutrilettista..
mutta meneekö sitten pisteenlasku ihan sekaisin..?
Mä oon omaksunu nää pisteet nyt niin hyvin et pitäydyn näissä, ettei kuuri kompastu.
Oletko Jennan äiti laskenut noista korvikkeista pisteitä, montako pistettä yksi korvike olisi ?
 
Mulle tuli viikossa -600g. Ihan hyvä tulos imettävälle. Mulla on päivttäinen pistemäärä 30 ja joka päivä meni vähän yli. Viikkossa tuli noin 20 pistettä ylimääräistä. Tässä ei kyllä ollut huomioituna liikuntapisteitä vielä. Tällä viikolla sitten uusi yritys!
 
Joo,elikkäs korvaan työpäivän aikana päiväruoan,klo11-12 tolla Nutriletin kanakeitolla,juon vettä sit mahd paljon kanssa. Yllätyin kyllä että täytti vatsan ja klo14-15 saatan syödä jogurtin (Vitalinea sokton) tai hedelmän. Kotona syön vasta klo 16-17 normiruokaa jos ei ole kovin epäterveellistä.
1pussi painaa 33g,ja se sisältää 118,1kcal. Valitettavasti en tiedä paljonko tulee pv:ssä tuosta pisteitä,ehkä tuosta voitte laskea :whistle:
En alkanut pv:n avulla tähän hommaan kun en sais kirjattua kaikkea ylös ja laskettua pisteitä säännöllisesti.
Käytän netissä toimivaa kalorilaskuria (1,90e/15pv) jonne syötän kaiken mitä olen syönyt ja se laskee mun puolesta kalorit ja näyttää selkeästi paljonko on tullut proteiinia,hiilareita ja rasvaa yms.
Eilen illalla sain hihkaista kun vaaka näytti iltapalan jälkeen 85,8kg, aamulla 86kg. Paino nyt junnaa paikallaan vissii mutta en luovuta!
 
Jennan äiti: Tsemppiä paikoillaan junnaavan painon kanssa! Tiedän kokemuksesta kuinka inhottavalta tuntuu, kun tekee kaikkensa mutta paino ei vaan tipu.

Mä koin ekan positiivisen yllätyksen tänä aamuna. Ostin muutama kuukausi sitten uudet farkut, ajatellen töihin paluuta. Yritin joulun jälkeen laittaa niitä jalkaan, ekaa kertaa sovituksen jälkeen mutta ne oli liian pienet :ashamed: . Tänä aamuna päätin koittaa niitä uudelleen ja ne mahtuivat mun päälle :D ! Tämän aamun lukeman mukaan mun paino on tippunut 4,6 kg, joten näköjään sillä on aikasmoinen vaikutus.

Inhottavaa vaan, huomasin jälleen saman jutun minkä edellisellä laiharilla. Mulla lähtee ekaksi vyötäröltä ja lantiolta tavaraa, joten housujen kanssa on ongelmia. Sais olla kokoa pienemmät housut niistä kohtaa ja taas pepusta ja reisistä isommat :/ .

Tänä aamuna vaaka näytti taas vähemmän :) . Mä odotan koko ajan että tahti hidastuu. Mulla on ilmeisesti ollut TODELLA huonot ruokailutottumukset, kun sitä lähtee tällä tavalla. Mietinkin tuossa, että miten paljon voi näin isossa ihmisessä olla nestettä? Suolaa en käytä paljon enkä mielestäni syö sellaista mikä kerää nestettä. Tiedä sitten noista....

Pisteiden laskijoille kysymys: Kuinka paljon menee pisteitä yhdestä tortilla-kuoresta? Siis siitä pehmeästä, ei taco-kuoresta.

Hyvää viikonloppua kaikille, koitetaan tsempata vaikea viikonloppu ilman repsahduksia!

-Iines
 
Taas perjantai... :)
Mua alkaa pelottaa koska tää pudotus jämähtää että miten käy mun motivaation, joka kyllä nyt on korkealla..
Huomasin eilen että olen lätkiny naamaani säännollisesti tavallista jugurttia aamuisin vaikka luulin ostaneeni kevyttä..ovat purkit niin samanlaisia, mennyt sekaisin..asia nyt korjattu. ;)

Olis kiva kuulla mikä teitä muita varsinaisesti motivoi laihtumaan, muu kuin pelkkä halu olla pienempi ?
Itsellä niitä tuntuu olevan monia, ensinnäkin huomaan että joka kerta kun puntari näyttää pienempää lukua itsetunto kohenee pikkuriikkisen.
Toisekseen, en pidä uimisesta..koskaan pitänyt, mutta tämän näköisenä en uimaan menisikään vaikka pitäisinkin. Kuulin sitten kuinka veljentyttöni uimahallissa oli sanonut että "olis kiva jos ******kin tulisi joskus mun kanssa tänne". Päätin että minähän menen! Mutta ensin hankin itseni siihen kuntoon että kehtaan näyttäytyä siellä ja vien tytön oikein kylpylään kanssamme..

Ajattelin ottaa tähän väliin oikein tsemppi viikonlopun..jos saisin tiistaiseksi lukemaks.i kasilla alkavan..aika haave mutta tsemppaa yrittämään..Kilo ja kakssataa enää matkaa..
 

Yhteistyössä