muita n. -33kg tiputukseen Vol. 2!!!!

Huomenta!

Anu Illalla kun noita vanhoja viestejä lueskelin niin huomasin että moi tosiaan pitää taukoa 4.8 asti. Mä en voi itselleni moista luvata koska tiedän että syöminen riistäytyisi käsistä täysin, kun se jo nyt on vaikeaa...  Mut tonne ryhmään en taida minäkään raaskia mennä, vaan kaivan taas esiin nuo kotioppaat ja koetan niistä saada apua. Ja toki sitten tämä ryhmän henki kun muutkin täynnä tarmoa mukaan palaavat. Ai niin ja ISOSTI peukutusta sulle raskautumisen suhteen.


Mulle toi raskausaika on aina ollut sellanen että sillon syön huolella ihan kaiken mikä ei juokse karkuun... Ja kiloja on kivasti tullut molemmista. Ennen tytärtä pudotin 18kg ja se tuli kyllä takaisin ja sitten vähän päällekin...


Eilen kävin kaupassa ja kun morkkis kun oli kova jo mennessä niin en ostanut mitään epäterveellistä... Kovasti vaan terveellistä... Ja nyt kiellän itseltäni menon kauppaan ihan täysin kunnes saan jonkin järjen tähän syömiseeni..

Vaan sitten on mentävä puuronkeittoon.
 
heipä hei pitkästä aikaa! nyt on mullakin ollut hieman hiljaisempaa tuon pudotuksen kanssa.. kolmen viikon aikana -900g mut suunta on onneksi alaspäin kuitenkin.. oli tuossa viikon loma jolloin tuli syötyä hampurilaisia,pizzaa,pehmistä ja munkkeja että ihmekkö tuo ettei ole paino enempää pudonnut.. olin kyllä varma että ylöspäin mennään mutta hyvä näin..

kävin pitkästä aikaa vaatekaupoilla ja oli ihanaa huomata että nyt mullekkin alkaa löytyä vaatteita kaupoista :) niiiiiiin mooooonta vuotta tuskaillut että kun ei löydy ja sitten jos oliskin sattunut oleen kokoja niin ne on ollu niin karmeita ettei niit olis voinu pitää edes päällään..

mulla on sama tilanne kuin nöpöllä eli en voi taukoilla tuohon elokuun alkuun asti.. muuten lähtee homma taas jälleen käsistä kokonaan ja en tosiaan tahdo nyt luovuttaa..

joopa mutta jos lähtis metsästämään mansikoita jostain.. oon jääny niihin kyllä aivan koukkuun.. loman aikanakin meni lähemmäs 13 litraa =) onkohan niissä muuten paljonkin energiaa tai omaa sokeria? siis et onko pudotukselle hyväks vetää niitä niin että vatsa repee? tosin kyllähän ne aina varmasti karkkia terveellisempiä on..

joo mut tsemppiä niille jotka eivät taukoile!!
 
Iltaa kaikille pitkästä aikaa!

Täällä Alma on himppusen tinkinyt kesän kunniaksi ruokavaliosta mutta nyt jo palannut raiteilleen.

Olinkin tuolla vauvakuumeen puolella piinailemassa ja plussa tuli pärähti testiin viime sunnuntaina. Aion kumminkin täällä olla kun tuo raskausdiabetes tulla jollottaa taas seurailtavaksi yhtä varmasti kun päiviä lisään tähän raskauteen.

Palailkaahan työ muutkin jo lomilta ja alkakaa seuraksi ruotuun!

* :heart: Alma*
 
Heipat tasapuolisesti kaikille :D

SydänAlma Onnittelut plussasta ja muillekin jos jotain on jäänyt kertomatta..


Voisin jo lopettaa tän laihis-loman, vanhat herkut ei oikein maistu yhtä hyvälle kuin ennenvanhaan.. Kyllä on sipsien laatu huonontunut :LOL: Illaksi on vielä varattuna grilli-lihat ja ne kyllä vetäisen, mutta sitten jääkööt sikailut mun osaltani huomattavasti vähemmälle!!!!!!
Painoa en vielä huomenissa ilmoitele, sulattelen ja häpeän tekojani.. Palaan asiaan viikon päästä..

Vauva-asiaa.. Kyllä korpeaa.. Tikuttelin ovishaamuja piiiitkäään ja sitten nekin vaan loppui.. Menkat ei alkaneet edes teroilla ja nyt odottelen mitä tapahtuu.. vai tapahtuuko mitään |O Ja raskaana en todellakaan ole..testattu noin 8 kertaa.. :headwall: :headwall: :headwall:

Jospa saisin tästä ketutuksesta vähän potkua tuohon läskisotaankin ;)


Laura82
En tiedä mansikoiden sokereista sen kummempaa kuin että ne laskettiin aika tarkkaan hiilareihin kun laskin niitä edellisessä raskaudessa.. Toisaalta, eikös just mansikat poista nestettä..

Mukavaa päivää kaikille :wave:


-Anu-
 
Huomenta!

Ihanainen vapaa päivä :heart:

Ja ihme kyllä myös aurinko paistaa ja näyttää et tulisi oikeen hellepäivä. Oltiin aamusta allergiatesteissä uudelleen, kun viimeksi selvisi et allergiaa on mutta nyt sitten otettiin jotkut seulat. Ja kilpirauhas ja sokeri ja muita kokeita... Voi sitä itkua ja huutoa.

Laihdutus... No joo, sitä ei ole... Siis jaksan aina 1-2 päivää ja sitten menee yks päivä ahmien... En tiedä mistä nyt löytyisi se into että pääsisin eteenpäin...

Ja Almalle onnea plussasta :hug:

 
:heart: alma onnea plussasta :flower:

Mäkin olin tänään sokerirasituksessa, huomenna neuvola ja tuomio.... Molemmista edellisistä lapsista sokerit olleet ihan priimat, mutta nyt en tiiä. Nyt tehtiin rasitus jo näin aikaisilla viikoilla, koska kakkonen oli niin iso syntyissään (4,5kg)

Huomenna tulen ilmoittelemaan tuloksen pitkästä aikaa ja mulle sopii varsin hyvin se uusi alku 4.8.08, nyt kun kuvotukset ja muut on ohi, niin on mukava aloittaa terveellinen elämä :saint:
 
Heips kaikille!

Loma on pitänyt kiireisenä enkä ole ehtinyt edes netissä roikkumaan. Nyt ajattelin tulla hiukan kuulumisia kertoilemaan.

Ensin SydänAlmalle onnittelut plussasta! Koska sulla on laskettu aika?

Sitten täysin omanapaisesti: Meillä pitää kiirettä muuton kanssa. Mies on joutunut yksin tekemään kaiken, toivotaan vaan että mäkin pääsen hommiin mukaan. Mulla nimittäin on pahoinvointi mennyt täysin yli ymmärryksen. Ruoka ei pysy sisällä enää ollenkaan ja päätä on särkenyt jo viikon niin, että tekis mieli ruuvata koko nuppi irti :( . Tässä nyt odottelen, että kello tulis 17.00 niin pääsen päivystykseen ja toivottavasti nesteytykseen, jotta vointi kohentuu. Kävin eilen ekassa neuvolassa eikä terkkari oikein osannut sanoa kumpi johtuu kummasta: oksentaminen päänsärystä vai päänsärky oksentamisesta. Kumpikin vaihtoehto on mahdollinen.

Mun kuulumiset ei olleet nyt kovin positiivisia, mutta toivottelen viimeisillä energioilla (ja nesteillä ;) ) kaikille oikein aurinkoista heinäkuun jatkoa! Tuun taas kertoilemaan kuulumisia kun vointi kohentuu.

Iines ja sintti rv 7+3
 
Voi Iines, voimia ja kärsivällisyyttä :hug: toi on ihan kamalaa..onneks se loppuu aikanaan :D Nyt varmaan ymmärrät kun selittelin että aamupahoinvointi voi kestää 24h :LOL: Se on NIIN kamalaa |O Vaadi Todellakin sitä nesteytystä ja mulla auttoi myös Primperan..ainakin henkisesti vaikka sitten tulikin se morkkis kun olin taas "huono äiti" ja turvauduin lääkkeisiin..

HW
Pidetään peukkuja ja vaikka ne sokerit oliskin vähän koholla niin hiilareiden laskeminen ei ole oikeasti vaikeaa, siihen pitää vaan kerran paneutua ja sitten sujuu kuin paikkarin pisteiden lasku. Älä vaivu vielä synkkyyteen :hug:

Ja mullapas alkoi menkat..sisuskaluissa on siis jotain muutakin kuin pelkkää sekundaa :LOL:
Ja eikun uutta ovista metsästämään..Ukkeli parka... Vaikka taitaa olla itse kuumeisempi nyt kuin edellistä tehdessä
:D Mutta kun pitää vaan jöröttää ja olla niin "hillitty" Parka joutuu kuuntelemaan mun toistuvat "limaraportit" ja kaiken muun avautumisen aiheesta :) Kuuntelee kiltisti ja yrittää olla hyvin kiinnostunut että eukko pysyis hyvällä tuulella.. Minä puolestani yritän pysyä hereillä kun juttu kääntyy mönkijöihin tai tietokoneisiin, ei ihan aina onnistu.. :whistle:

Keikkaa pukkaa..

-Anu-
 
heipsan kaikille -i'm back :D

Loma on lomailtu,aika ihana loma oli :)
mökkeiltiin,kalastettiin,aurinko paistoi ja linnut lauloivat :LOL:
oikeasti kiva loma,kunnes alkoi ikävät asiat: yhdet hautajaiset (se meidän ystävä joka sai sen sairaalabakteerin,kuoli,kun meni niin huonoon kuntoon että hoidot kannatti lopettaa),nuorimmalla uusiutui mononukleoosi, miehellä hajosi polvi serenassa,nyt yhdellä korvatulehdus.. mutta siis periaatteessa tosi kiva loma.

Laihdutus jatkuu...
 
Iltoja!

Nyt pistäydyin neuvolan vaa'assa ja ei hyvältänäytä, asiallehan on tehtäväjotain! Ruokavaliota ja liikuntaa, niin kuulostaa helpolta mutta ei tässä muu auta. Vaikka raskaana olen, saa paino tippuakin mutta lisää ei saisi tulla juurikaan.

Vielä pystyy syömään hyvin, ei kuvotus ole niin kauheaa mutta niitä aikoja odotellessa.

Iines Kuulostaapa hurjalta tuopahoinvointi, toivottavasti sait apua! Mulla la 29.3.09 eli ihan aluillaan tässä vielä mennään. Kun sullakin on noita päänsärkyjä ollut, niin millä olet niitä hoivaillut? Mulla Panadol ei auta ja hulluksi meinaa tulla tämän jysärin kanssa... Panacodia en ole uskaltanut ottaa...

Syömisen ja liikunnan iloa!

* :heart: Alma*
 
Iines,kovasti jaksamista ja voimia tuon pahoinvoinnin kanssa!
Miten kävi,menitkö sinne päivystykseen?

Alma;onnea plussasta :flower:

Ihanaa että SydänAlma palasit jo palstalle,ihana saada seuraa tänne :D
Alkakaas muutkin jo palailla linjoille -ruotuun siis :xmas:
 
Huomenta!

Tulinpa taas aamukahvia nauttiessani kurkkimaan että mitä tänne kuuluu... Vaikka moni vissiin palajaa palstoille vasta ens maanantaina.

Hurjalta kuulostaa tuo sun pahoinvointi Iines toivottavasti sait siihen apua!

Minä taisin joskus alkukesästä sanoa ettei ole isokaan juttu saada paino alle70 kilon 1.9 mennessä... :headwall: :headwall: Kuten kuva kertoo ei se niin helppoa olekaan vaan taas tänäänkin tuo vaaka näytti 74 tasan. Hetkellisesti on laskenut jopa 72,8, mutta nopeasti nousee taas tähän. Toivon ettei ruhoni luule tämän olevan mulle se oikea paino... Vaikka syönyt olen mielestäni suht järkevästi, niin ei laske, ei millään...

Vaan nyt ei auta luovuttaa... Mulla on kuukausi aikaa ja -4 kg pitäisi saada... Joopatijoo...

 
heippa!!
ihanaa nöpö että sinäkin olet palannut linjoille!! Tää on ihanan terapeuttista työpäivän aikana käydä täällä kurkkimassa,oisko joku kirjoitellut :)

MÄ en taas tajua tätä painoa,ei millään laske vaikka oikeasti en syö liikaa. Tai sitten sekin on LIIKAA. :headwall:
 
Huomenna alkaa arki.. ihan aikuisten oikeasti B) Tänään on vielä luvassa grillausta, syödään ukon neljäkymppisiä. Paino keikkuu edelleen siinä 86:n molemmin puolin, mutta mun maha on selvästikin kasvanut takaisin |O Jospa sekin pienentyis kun alkaa taas pienemmät syömiset..

Ruuasta..
Rakastan lihapullia, ja niitä tuleekin syötyä paljon :D Nyt uutena villityksenä on lisätä joukkoon soijarouhetta. Paketin kyljessä lukee että ei sisältäis kamalasti hiilareita..Pullista tulee niin maukkaita ja kuohkeita, rasva valuu edelleen kypsentäessä ulos.. Paistan pullat uunissa tai kypsennän kattilassa tomaattimurska-vedessä. Suosittelen kokeilemaan.. Edes ukko ei tajunnut että olin piilottanut lihan sekaan jotain.. Sillä on heti valmis asenne jos kuuleekin mainittavan sanat papu tai kasvisruoka ;) Samoin linssihiutaleet uppoavat kun ei tiedä niitä syövänsä..Mites selittäisin kokonaiset pavut :D

lenkki.
. ylimääräistä askelta en ole kesäkuun alusta lähtien kävellyt, eipä ole kyllä niskatkaan pahemmin reistailleet. Täytyy oikein tutkailla alkaako nyt vetelemään kun kävelyt aloittelen. Rattaiden työntäminen ei sinäänsä ole raskasta, mutta kun noi meidän p***a-Briot vetää kokoajan oikealle. Yritä siinä sitten työntää rentona kun kokoajan saat vääntää vasemmalle. Jos ja kun joskus saadaan aikaiseks se kakkonen niin Briot lentää kyllä jorpakkoon ja ostan tilalle jotkut toiset.. toivottavasti pian :LOL:

Saatiin vuihdoinkin kutsu Jorviin maitoaltistukseen.. Meni siihen reilut 2kk, mitenhän olis käynyt jos poika olis ollut tosi vaivainen.. Mun oma veikkaus on että atooppinen iho, maito sopii, vaivat johtuvat korvikkeiden korkeista laktoosipitoisuuksista tai kala-öljystä jota kaikissa maidoissa oli.. Hedelmät allergisoivat ihan selvästi ja taitaa vaivata myös siitepölyt.. Ens kevät on ihan varmasti tukalampi kuin kulunut.. Annoin eilen omenakaneli-yosaa ja suupieliin nousi ihan vesikellot |O Tavallista hyla-maitoa olen antanut kerrallaan noin 1/4 dl eikä mitään oireita ole ilmaantunut..On tämä aika salapoliisin hommaa.


Mukavaa perjantaita kaikille ja vaan ihan pieniä sadekuuroja ja rakeita..kesän ennätyksiä tällä saralla ei tarvitse tehdä..


-Anu-
 
Sain aamulla loistoidean.. lähdin lenkille |O Vanha lenkkipolku oli kasvanut heinästä umpeen niin että sinne en kyllä eksy ennen pakkasia. Kävelin tunnin todella rivakasti ja hiki vaan valuu.. Pakko olla ukkosta ilmassa.. Asian ydinhän oli siinä että jos iltasella on persus ja hartiat hellinä muistan syödessä pitää kohtuuden :LOL: Olis pitänyt vaan aikaisemmin palata poluille, nyt on niiin hyvä ja reipas olo.


-Anu-
 
Huomenta vaan!

Ihanaa että Anu olet sinäkin palannut..mä olen aivan riippuvainen tästä ryhmästä :D :flower:

Multa otetaan tuossa ensi viikolla (jos saan ajan) kilpirauhaskoe,siis verikoe,että onko siinä jotain vikaa. Aiemmin sitä epäiltiin mun lihomisen syyksi,mutta arvo oli siinä rajalla.Nyt se pitää kontrolloida,onko siihen tullut muutosta.Olisipa niin helppoa,jos se olisi lihavuuden syy,eli ei,kyllä se syy on ihan omassa itsessä.Viikon olen nyt tehnyt niin että syön max 1200kaloria päivässä,mutta mitään muutosta ei painossa ole tullut. Luulisi että edes jotain pientä ?!?!
Mä täytän ensi vuonna 30v maaliskuussa,ja mä olen päättänyt että silloin,kakkukahvilla mä olen upea. Se on mun-joskin itsekäs-mutta tavoite.

Mä en jaksa enää olla lihava..viimeisen niitin tähän tuskaan antoi yksi rantapäivä..näin erään naisen uimapuvussa,ja eka ajatus oli "onpa tuo lihava". Sitten,aivan samantien tajusin että nainen on samanpituinen kuin mä,ja painoa varmaan saman verran..mä siis kauhistelin sitä miltä itse näytän!!!! :kieh: :headwall: :headwall:

Eilen jo pystyin vastustamaan IHANAN näköistä unelmatorttua,mikä on multa paljon!Kieltämättä mun iskä vähän ihmetteli kun mä haistelin sitä.. :LOL: :LOL:

Mä alan hitaasti mutta toooodella varmasti kyllästyä tuohon prinsessaan täällä töissä.Hän ei voi tehdä yhtä tiliöintiä,koska ei voi koneeltaan tulostaa (se siis aina laitetaan kansioon) Mä tulostin sen sille ja sanoin että jos sä vaikka haluat tehdä tän (eilen just voivoitteli että kyllä mä sen tekisin mutta kun mä en voi tulostaa),niin arvatkaa mitä se sanoi?!?! No jos sä kerran tulostit niin kai sä sitten voit sen tehdä.
Kerrankin mä olin sanaton. :eek: :headwall:
 
Jatkan nyt vielä toisessa viestissä,mulla on huonoja kokemuksia piiitkästä viestistä.
Monesti se katoaa jonnekin bittiavaruuteen :(

Aiemmin täällä viesteissä oli puhetta siitä miten mies suhtautuu lihavuuteen. Mäkin kirjoittelinjotain että ei ole valittanut jne,muistaakseni.
Tästä tuli puhetta lomalla,ja kun tarpeeksi kauan halusin vastausta,niin mies tosi nolona
myönsi,että häntä hävettää välillä kulkea mun kanssa tuolla kaupungilla/kaupassa,koska mä olen niin lihava.En olisi voinut olla hämmentyneempi jos se olis lyönyt märällä rätillä päin näköä.Mies sanoi kyllä että ei häntä usein hävetä,mutta aina joskus. Ja että mä olin nätimpi kun olin hoikempi (no tottakai,tän mäkin allekirjoitan).

En vaan tiedä miten suhtautuisin tähän..Itse olen samaa mieltä ja toisaalta kyllä mä ymmärränkin,en mäkään tykkäisi jos mies lihoisi 30 kg.Tavallaan se loukkaa,ja mieskin sanoi että hän ei halua loukata,mutta vastaa rehellisesti kun kerran sitä vaadin (niin kyllä tein).

Kommentoikaa vaikka jotain,mä en edes tiedä miksi tätä kirjoitin. kaipa tää on kuitenkin
niin arka aihe,että en voi sitä puida kenenkään ystävän kanssa..
 
ellapuu Nyt sait kyllä aikaiseks keskustelua meidän perheessä :D Aikani ukolta tivattuani hän vaan väittää että häntä ei hävetä..naama virneessä ja samalla pelleilee..ota tuosta apinasta sitten selvää :LOL: Mutta mua hävettää!! Siis kulkea itseni kanssa kaupungilla.. Persaus on leveä kuin 7leivänuuni ja mahamakkarat alkavat alhaalta ja päättyvät rintoihin, selkämakkaroita en voi edes katsoa saati sitten laskea |O
Uskon että ukkos vastasi täydellä rakkaudella, jos kerran ihan todella rehellisen vastauksen tahdoit.. Ja tästähän me saadaan uutta potkua läski-sotaan.. Jos sais pudotettua vaikka vaan 2 kiloa kuussa, niin se olis vuodenvaihteeseen mennessä12 kiloa!!!! Vois löytyä uuma meikäläiseltäkin :LOL:
Hyvähän tässä on miettiä taktiikkaa kun maha on täynnä kaupan ranskalaisia ja huulilla vielä raparperipiirakan rippeet..

Mulla tulee huhtikuussa täyteen 35 ja jos silloin olis pienempi, kun nuorempikaan ei voi olla :p Miltäs kuulostaa?? Laskettaisko alkuun paikkareiden pisteitä, rahat on niin finaalissa että ei ole varaa kalliisiin pussipöperöihin..
Ja tiukka alku heti huomis aamusta eli lauantaista???

Ja vielä siitä ulkonäöstä ja ennen olit kauniimpi-jutusta.. Onneks nää meidän miehet ovat aikuisia ja osaavat katsoa löysän nahkan sisuksiin ja näkevät sen meidän pienen prinsessansielun :D Jos niitä TODELLA hävettäis niin kyllä me siitä päivittäin saatais kuulla. Minä ainakin natkutan tauotta jos mua joku asia ahistaa/ällöttää..

Siispä huomenna tiukkalinja :hug:

-Anu-
 
Anu,vastaanotan haasteen ;) ;) mä kaivan kans vanhat paikkarit jostain,ja aloitetaan vaan heti huomenna :flower:

ja vielä tuosta miehen kanssa keskustelusta;sanoi monta kertaa että rakastaa ja että hän ei kyllä tahtonut edes sanoa koska tietää että se loukkaa mua. ja pitikö mun sitten vaan jatkaa jankuttamista :headwall: :LOL:

ja kyllä,muakin hävettää kulkea itseni kanssa..ELI kyllä,nyt tää otetaan tosissaan,eikä mitään selittelyjä enää!!!!
Lähteekö kukaan muu mukaan (tähän uhoiluun)
 
Ellapuu: Täytyi minunkin tulla kommentoimaan kun alunperin tuon keskustelun avasin miehistä ja meidän ulkonäöstä. Täytyy sanoa että jos mieheni sanoisi noin minulle niin itse loukkaantuisin tosi syvästi. Nämä itsetuntoasiat ovat minulle niin herkkäasia. Se olisi suorastaan minun maailmani loppu jos mieheni häpeäisi minua. Toisesta näkökulmasta toki ymmärrän myös miestäsi. Itse olen alkanut nyt viime viikkoina ajattelemaan niin että itseään on arvostettava olipa minkä näköinen tahaansa. Toki edelleen minulla on pyrkimys pudottaa painoa ja olla vuoden päästä 30 kg pienempi. Omalla kohdallani on nimittäin niin että vaikka olin 30 kg pienempi niin en arvostanut itseäni sen enempää kuin tämän kokoisena. Painoin 70 kg ja pidin itseäni lihavana! Eli minun omakuvani on vääristyntyt. Minun on tässä matkan varrella hoidettava tuota omakuvaa että voisin olla tyytyväinen itseeni sitten pienempänä. En tiedä saatteko tästä selvää, mitä yritän ajaa takaa. Luulen että kun arvostaa itseään riittävästi niin on helpompi pysyä tavoitepainossa. Minulla on varmaan kuuluisa kiltintytön-syndrooma: en ole uskaltanut sanoa mielipiteitäni, pelkään loukkaavani muita enkä pidä itseäni tärkeänä. Näin siis on ainakin ollut, muutosta on ilmassa! Kertokaa mitä ajatuksia tämä teissä herättää!

Piti tulla vielä kertomaan että tilasin netistä ravitsemusterapeuttien yhdistykeltä Hyperfit ohjelman. Se on ravitsemus- ja liikuntaohjelma. Tutustumisversio oli netissä mutta kunhan ohjelma tulee niin osaan kertoa enemmän siitä!
 
Mandi Minä uskon että jokainen tarvitsee elämässään sen "kasvattavan kokemuksen tai tragedian" jonka jälkeen alkaa ajattelemaan elämäänsä ja arvojansa perinpohjin. Minä kasvoin aikuiseksi vasta kaksvitosena. Vanhemmat eros ja kuvioissa oli kolmas osapuoli, paljon paskaa ja valhetta. Puoli olis pitänyt valita ja sanojaan varoa.. Aikani siinä sopassa mukana lilluneena päätin ottaa kunnon irtioton ja tehdä ja sanoa just mikä mua miellyttää. Olipa perhe ihmeissään. Luulivat vissiin että nyt heitti isoratas päässä :LOL: Aloin sanoa ei, jos mua ei joku asia huvittanut ja nykyään mulle ei sovi kaikki asiat.. En ota vastaan ilkeitä sanoja ja puukoniskuja verhoiltuna kauniisiin sanoihin, töksäytän samalla mitalla takaisin.. Periaatteessa ajattelen että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen vaikka ei niin kovasti tykkäisikään, mutta annan kyllä ihan samalla mitalla takaisin ja ihan surutta. Kyllä oli paska fiilis kun aloitin tän itsekkään kamppanjan |O Edelleenkään mun äiti ei suostu sanomaan äitipuolen nimeä ja panettelee vanhaan malliin.. Minä taas kerron kaikki asiat jotka tahdon ja ihan oikeilla nimillä, en peittele että tykkään tästä uudesta ihmisestä. Ei ole mun vanhalta öäidiltä poissa jos 34v. laps on saanut uuden tärkeän ihmisen elämäänsä :D Kyllähän tää meidän oma kauniitjarohkeat aiheuttaa vähän äksöniä sukujuhlissa jne, mutta kukin paikkansa valitkoon..Mun isä ja se uus on pojan kummeja, äiti ei voinut tulla edes ristiäisiin kun olis tullut mieleen niin ahdistavia muistoja :ashamed: Omapa oli menetys.. Edelleen ollaan paljon tekemisissä, mutta äiti on hyvin oppinut paikkansa :LOL:

Suosittelen kaikille kilteille itsekkyys-kamppanjaa vaikka se niin kamalalta tuntuukin ja aiheuttaa mielipahaa muille ja etenkin itselle. Kamppanjan tuottamat hedelmät on NIIN vapauttavia |O

Nyt takaisin hellan ääreen..porkkanasosekeitto on kohta kypsää.. =)


-Anu-
 
Jatkoa tilitykseen.. :D

Jos koko ikänsä on kuullut vihjailuja ja suoraa laukomista ominaisuuksistaan, niin onhan niihin pakko ajanmyötä alkaa uskoa..

Tässäpä koottuja..yhdestä ja samasta suusta..

Silloin kun olit laihempi- sanottaessa painoin n.70kg ja se laihempi aika oli 60:n aikoihin jolloin jo kuulin ylipainostani..
Silloin kerran kun sun tukka oli hyvin- joo, kävin kampaajalla ja nyt on erilailla, eipä tullut hyvää palautetta edes silloin kun oli "paremmin"
Ootko laihtunut, jalat näyttää nyt hoikemmilta..- joo en, painan edelleen samat vajaat 90, mitenköhän paksuiks muistaakaan mun jalat |O
Jätä kuule hiilarit pois, kyllä paino tippuu..- sanoo ihminen joka jojoilee ylipainon ja normaalin molemmilla puolilla, kuuntelin aikani ja sitten pimahdin.. Perskele, köyhän on syötävä sitä millä mahansa saa täyteen, 80egellä ei osteta kokolihaa kuukaudeks kolmelle |O Eipä kuulunut neuvoja hiilareista sen jälkeen..
Kyllä painolaskee jos laskee pisteitä, kun mä söin alle 1000 kcal eli 21 pistettä niin hyvin laski..- aikani kuuntelin ja jankkasin että syön alle 1200 ja paino ei laske vaan on jämähtänyt. Mussa se vika kuitenkin oli. Sitten taas hitsas kiinni ja vähän valistin että 21 pistettä on samat kuin 1260kcal ei lähellekkään alle 1000...edelleen vika oli mussa ja siinä raparperipiirakassa jota olin meille leiponut 3viikkoa sitten kun oltiin kahviteltu..

Mutta vaikka olen jo aikuinen ja pidän puoleni on ihmisiä joilta otan vastaan kaikkea soopaa ja vaan nielen ja joo-jo-ttelen..yritän antaa mennä toisesta korvasta sisään ja vauhdilla toisesta ulos. Aina se kuitenkin satuttaa ja jää mieleen vaikka sen ei antaiskaan näkyä.
Jos lapset laukovat täydestä sydämestä ja viattomasti niin ei satu, mutta kun joku parantaa omaa pahaa oloaan mun kustannuksella niin kyllä ketuttaa..

Ikävää kun ihminen ei itse huomaa sanomisiaan tai sitten TODELLAKIN sanoo tarkoituksella. Valittaa edellisestä sukupolvesta ja itse toimii samalla lailla.. onkohan mun osani ihan sama |O Annan kyllä anteeksi, mutta unohda en koskaan..

ellapuu Lauantaina en laskenut, mutta alle jäi reilusti. Oltiin katsomassa Mummia sairaalassa ja sillä reissulla meni koko päivä. Nyt on enää muutama päivä jäljellä, Mummi vaan nukkuu morfiinin avulla tai jos onkin hereillä niin ei ole tässä maailmassa. Pesut ja muut voi tehdä vasta lääkkeiden jälkeen, kun sattuu niin kovin. Oli kuitenkin hyvä että käytiin, ihan itsemme takia.. No, joo..sellaista elämä on kukin lähtee ajallaan ja tavallaan :'(

Tänään pisteitä on mennyt ihan kohtuudella, porkkanasosekeittoa keitin niin saan syödä vähän enemmän.. Mutta miten sais tuota vettä uppoamaan??? Sen jälkeen kun siirryttiin juomaan Vantaata on vesi maihtunut samalta (ainakin luulen niin ) kuin olis hörpännyt akvaariosta |O Eiköhän tuo jo tule Päijänteestä, mutta pahan makuista on edelleen.. Pakko vaan opetella, yök..

Painoa en muistanut katsoa ennen pisteilyä, mutta eiköhän se tuossa samassa keiku..parissa viikossahan se nähdään tapahtuuko mitään vai pitääkö mun jättää pois ne kuuluisat hiilarit :LOL:

Missäs muuten on Jennanäiti ?????
Iines, onko olo jo parempi ??

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille ja pirteänä maanantaihin..maanantaina alkaa arki ja erittäin tiukkalinja...

-Anu-
 
Hiphei ja kivaa sunnuntaita kaikille sateesta huolimatta!

Olen töissä ja onneksi on sopivan rauhaisaa, niin pääsen tänne kirjoittelemaan piiiitkästä aikaa :D
Anu, minustakin on vallan kiva palata huomenna ruotuun. Toivottavasti teidän juhlat meni hyvin. Noi allergiajutut on kyllä inhottavia, meillä ei ole mitään, mutta ihan lähipiirissä olen nähnyt, miten hankalaa just noi kaikki kokeilut ja altistukset on. Sähän olet jo reippaasti aloittanut kuntoilu-urakkaakin!!

Mä olen tavallaan jo tämän viikon yrittänyt palata ruotuun, lopetin taas karkinsyönnin. Mähän olen siis ollutkin alkuvuodesta asti syömättä karkkia, mutta nyt kahden viikon lomallani tein sen päätöksen että saan syödä sen kaks viikkoa karkkia niin paljon kun napa vetää (ja tämän palstaringin yleinen mielipide 4.8. uudesta aloituksesta toi tälle päätökselle pontta). Oltiin laivallakin ja tosiaan tulihan tuota mässyä vedeltyä... Mutta nyt se on taas loppu, eikä tunnu lainkaan liian pahalta.

ellapuu, kurja juttu että miehesi ajattelee noin; tai siis voihan sitä tietysti niinkin ajatella että siitä saa uutta puhtia laihdutukseen, niinkuin olet jo miettinytkin. Ja niinkuin itsekin sanoit, että sulla on itselläsikin kurja olla kilojesi kanssa. Mutta uskon, että se jää kaihertamaan mieltäsi vielä. En ole koskaan itse tentannut miestä ihan niin kuiviin, että se olisi tuolla lailla sanonut, ja olen miettinyt että ne kerrat kun olen häneltä kysynyt lihavuudestani ja läskien häiritsemisestä, niin olen tavallaan itse kaivannut silloin kehuja ja itsetunnon kohotusta, koska miehelläni on silloin tapana tulla aina halimaan ja suukottamaan ja tietysti sanoo, että rakastaa mua sellaisena kuin olen. Nyt kun alkuvuodesta olen laihduttanut kymmenisen kiloa, niin hän on ollut iloinen ja tyytyväinen, mutta uskoisin, että se johtuu siitä, että mulla on itselläni parempi olla itseni kanssa. Ja mullahan niitä kiloja on edelleen 30 liikaa, joten tässä on sarkaa vielä, tosin nyt siis tasapainottelen raskauden kanssa (eikä oikein suju, kilo-kaks tullut lisää). Muista sitten, että kun laihdutat, niin laihdutat vain ja ainoastaan itseäsi varten ja oman terveyden takia. Mulla on vähän pakkorako, kun alkaa polvet irtisanomaan sopimustaan. Ja kyllähän mäkin aina ajattelen, että häpeeköhän toi ukko mua kun se on itse sellainen atleetti, mutta sitten mä aina ajattelen, että mä oon muuten niin kamalan kiva, vaikka oonkin tällainen "pehmeä" :saint: :D

Missäköhän iines luuraa? Onkohan olo kohentunut?

Mulla on raskaus mennyt hienosti, sokerirasitus oli jo näinkin aikaisilla viikoilla, kun tuo meidän nuorempi poju oli yli 4,5-kiloinen syntyissään. Oli tosi hyvät lukemat, olin tosi huojentunut!! Vielä sit 26 viikolla uudelleen.

terkuin,
Hw78 ja pikkukolmonen 16+4 (ei ole parempaankaan työnimeä..)
 
heipsan,

Anu: kovasti jaksamista mummin kanssa. Nuo ovat aina kurjia tilanteita..onneksi mummisi saa apua kipuihin.

Luin tuota selvitystäsi suvustasi,ja kyllä musta teit oikean päätöksen,kun päätit itse sanoa miltä tuntuu..oikea,vaikka varmaan vaativakin päätös.

Hattiwatti,tervetuloa takaisin :)

Iines,missä olet???

Mielenkiinnolla odotan torstaita...ja punnitusta :headwall:
 

Yhteistyössä