Muita IVF/ICSI- konkareita?

No niin ultrassa käyty ja eihän siellä hyvältä näyttäny :'( oikealla puolella oli ehkä kaks follia ja vasemmalla yksi mutta sinne se jääkin. follit oli n. 12mm ja sunnuntaina on uus aika että katotaan mitä tehään. jos rakkulat on kasvanu tarpeeksi niin sitte sunnuntaina pregnyl ja ti punktio jos ei niin sitte jatketaan menopurilla muutama päivä. Juttelin jo hoitajan kans kovasti luovuttejen solujen käytöstä ja samalla linjalla oli hänkin. nyt jos tämä hoito ei siis onnistu mennään luovutettujen jonoon. Tällä hetkellä on kuulemma hyvin luovuttajia että ei menis hamaan tulevaisuuteen sitte sekään. mahollisesti kuulemma jo syksyllä pääsis. Fsh mulla oli ollut 3,6 kun nyt sen muistin kysyä että siis ihan normaali on, mutta ei paljo nyt tässä tilanteessa lohuta :(

HalleB en osaa sanoa tuosta elonvasta ollenkaan :( tänään siis ultrassa käyty ja torstaina on punktio. Tänään ja huomenna pistän vielä menopuria 225. Siirto ois perjantaina jos on jotain siirrettävää. Jos kävis niin hyvin että sais kaks hedelmöittymään niin molemmat siirretään. Kortisonin olen aloittanut perjantaina. Nyt sitte odottelemaan torstaita kauhun sekaisin tuntein :/

• Tykkää
Reactions: hiippis81
nannah voi hitto mua harmittaa sun puolesta..toivottavasti pääsette siirtoon!:)

on: Meillä oli tänään punktio ja 11 solua saatiin..ekaa kertaa kokeillaan myös ivf:ää icsi:n lisäksi..huomista soittoa labrasta odotellessa..

nannah siirto on keskiviikkona tai torstaina. Rippuu miltä ne näyttää.. Alkioiden huono laatu mua huolestuttaa..saadaanko edes kahta siirtokelpoista..tuolla, kun eivät niitä 3-luokan alkioita siirrä (tarkistin asian tänään)

Moi kaikki. Neljäs IVF pyörähti viime perjantaina elonvalla käyntiin ja huomenna olis eka ultra. Hieman pelonsekaisin tuntein mennään eteenpäin, koska lähes aina hoidoissa mennyt joku pahasti pieleen ja toisekseen vain toinen munasarja tallella kun toinen jouduttu endometrioosin takia poistamaan jo -01.
Ekan endoleikkauksen jälkeen suositeltiin hoitoihin lähtöä heti ja ekasta hoidosta kolme munasolua joista kaksi hedelmöittyi, molemmat siirrettiin ja tuloksena lottovoitto eli terve poika. Toisella kertaa punktioneula nirhaisi endoa ja vuodin punktion jälkeen itseni sairaalaan viikoksi ja tuoresiirtoon ei päästy. Pakasteet taas eivät selvinneet sulatuksesta. Vuosien tauon jälkeen vuosi sitten punktiossa neula läpäisi virtsarakkoni, oli todella kivulias toimenpide. Pissasin verta pari viikkoa toimenpiteen jälkeen ja kipuilin. Kaksi munasolua joista molemmat hedelmöittyivät, mutta eipä ollut onni matkassa. taas kerran tässä itselleni lupailen, että enää tämä kerta katsotaan ja sitten... Se kun vaan ei oo niin helppoo antaa periksi.
Tsemppiä kaikille tähän vaikeaan ja haastavaan kamppailuun lapsettomuutta vastaan!

tutteri76 miten siellä ultra meni. ja onpa teilläkin kyllä kivikkoinen tie takana :( täällä lisää vastoinkäymisiä tähän hommaan. aamulla heräsin niin alaselkä kipeä ja verensekaista vuotoa tuli. soitin sitte väestöliittoon jä kävin ultrassa ja ei tietoa mistä vuoto tulee, koska rakkulat ei ollu ainakaa puhennu. sain sitte antibioottikuurin ja se jatkuu mahollisen punktion jälkeenki. Jos vuoto ei lopu ja punktiosta jotain saadaan niin siirtoa ei taaskaan tehä :( Kyllä tämä on niin vastoinkäymisiä täynnä tämä homma että ei oo todellista :'( nyt toistaseksi ei oo aamun jälkeen vuotoa tullu. Viime passissa mulla tuli siirto aamuna myös ihan rehellistä verta ja se jäi siihen senkään syytä ei saatu selville. Ku ei kroppa toimi niin ei toimi. HalleB onko klinikalta kuulunut soittoa että miten alkiot?

Ultrassa käyty ja elonva todettu mulle tehottomaksi. Eli vain kaksi huonosti näkyvää pientä, ehkä munasolua. Hoito täytyi keskeyttää tuloksettomana. Seuraavaksi aloitan vappuna primolut 10 päivän kuurin jolla aikaansaadaan vuoto. Jonka jälkeen suunnitellaan hoito jo seuraavaan kiertoon. Viimeksi käytettiin menopuria alottaen annoksella 375. Silloin saatiin kaksi munasolua. nyt palataan lääkityksessä menopuriin ja aloitetaan annoksella 450, annos on lääkärin kertoman mukaan suurin jota voidaan käyttää. Seuraava hoito jää viimeiseksi, koska ainokaisessa munasarjassani on endon aiheuttama kysta ja muutenkin kivut menkkojen aikana ja jo hyvästi ennemmin sitä luokkaa, että enää ei vaan jaksa. Eli jos hoito ei onnistu tai tuota toivottua tulosta edessä on kohdunpoisto. välillä tuntuu että pää räjähtää, mutta vielä ei kuitenkaan saa lakata toivomasta.
nannah86 toivottavasti ei vuoto ole enää uusinut ja pääsette punktioon ja siirtoon. Yritetään pitää lippu korkealla vastoinkäymisitä huolimatta=)

Tutteri76 voi ei :hug: miksihän meitä niin koetellaan :'( onko teillä ennestään lasta vai onko ensimmäinen toiveissa. Aamulla tuli taas rusehtavaa vuotoa, mutta alaselkä ei ole läheskään niin kipeä ku eilen. eilen lääkärin kans mietittiin myös että keskeytetäänkö hoito mutta lääkäri oli sitä mieltä että punktioon kumminki mentäs ku siellä ne kaks rakkulaa on. Itestä alkaa tuntua että mitä järkeä enää jos TAASKAAN ei päästä tuoresiirtoon. Siirtoaika olis pe aamulle varattuna, mutta jos sitä ei tule ajattelin mennä juttelemaan sillä ajalla tarkemmin niistä luovutetuista.

Onpas uutisia monella :( Tsemppiä kaikille.

Itselläni kroppa ihan sekaisin. Lääkkeellinen PAS peruttiin, kun keskenmenon jälkeen kohtu ei olekaan tyhjentynyt kunnolla. Sain siellä PAS-ultrassa Terolut-reseptin, söin sen lääkekuurin ja nyt olen sitten odotellut kuukautisia ihan hyvän tovin. Kaksi viikkoa tulee justiinsa täyteen. Jos ei huomenna ala, niin sitten pitää soittaa klinikalle - kai tässä joudun vielä kaavintaankin :p Hermot alkaa olla aika kireällä...
Siihen miniraskauteen, keskenmenoon ja lääkkeelliseen tyhjennykseen plus toipumiseen on mennyt aikaa melkein puoli vuotta.

Lääkärin kanssa juteltiin jo jatkosta. Jos PAS menee pieleen, niin päästään ilmeisesti aika pian viidenteen hoitoon. Kerrottiin lääkärille, että nyt mieluummin IVF kuin taas ICSI. Tutinat alkaa olla sellaiset, että viimeisiä hoitoja viedään - en vaan jaksa enempää - ja riskejä ollaan valmiita ottamaan.
Lääkäri kertoi jostain uudesta tekniikasta, jota voitaisiin kokeilla meillä liittyen siihen, jos vaikka puolelle soluista tehtäisiin ICSI. Siittiöille voidaan tehdä joku testi, mikä näyttää parhaat munasoluun "tarttujat" - siten jää ihmisen tekemä valinta vähemmälle. Ovat kuulemma tehneet testin yhdelle pariskunnalle ennen meitä ja siitä on tuloksena raskaus...
Aina tulee jotain uutta.

Tervetuloa tutteri:flower: Toivotaan, että Menopurilla kasvaisi tarvittava saalis:) Harmi, että Elonva ei toiminut..:hug:

nannah ihan uskomatonta, että piti vielä tuon vuodon tulla sotkemaan kuvioita..:( Toivotaan, että oli oikea ratkaisu jatkaa ja saisitte siirrettävää!

syssy hienoa, että teilläkin on jo uusia suunnitelmia:)

on: En pystynyt kirjottamaan eilen, kun aamulla tuli soitto labrasta. IVF:llä ei ollut hedelmöittynyt yhtään ja ICSI:llä yksi. Jännitti ja pelotti päästäänkö siirtoon. Tänään minulle kuitenkin siirrettiin 1-luokan 4-soluinen alkio:heart:. 11.5 saa tehdä testin. Perjantaina mulla on ultra, jonka mukaan lääkäri määrää mulle Pregnyliä pistettäväksi. Masussa oli hyperin vaara, joten lääkäri halusi pelata varman päälle.

HalleB no hyvä että edes saitte siirrettävää :) vaikka tietystihän sitä aina toivoo että jotain sais pakkaseenki. nyt sitte sormet ja varpaat pystyyn että se plussa sieltä tulis parin viikon päästä :heart: Täälä ei vuoto ota sitte loppuakseen :( Kyllä se niin mahtaa käydä että siirrosta on turha haaveilla. En ymmärrä mistä tämmönen voi yhtä äkkiä tulla ja vielä näin huonoon saumaan. Kylläpäs näyttää nyt monella vastustavan :'( vaan siitähän suunta on vaan ylöspäin :)

nannah86 Mulla on entuudestaan 9-vuotias poitsu. Aikoinaan lähti ekasta hoidosta. Silloinkin vastusti ja edes sairaalassa ei uskottu testin positiivisuuteen kun sen heille silloin ilmoitin. Punktio oli myös silloin vaikea ja munasoluja saatiin kolme, joista hedelmöittyi kaksi ja molemmat siirrettiin. punktion yhteydessä kohdustani punktoitiin muutama milli kirkasta nestettä ja sain antibiootit suoneen. Mutta se hoito oli ainut joka jaksaa tuossa piristää päivästä toiseen. Miehelläni ei ole biologisia lapsia entuudestaan.:heart:

Tsemppiä syssy:hug:

Kiitos HalleB. Tarrasukkia sinulle, yksikin riittää kunhan vaan kiinnittyy ja kunnolla. Pidetään peukkuja=)

nannah86 Surkeus jos näyttää siltä:hug:. Toivotaan parasta nyt kuitenkin vielä.

nannah voiskohan sullakin imaista sitä vuotoa pois? Jaksuja:hug:

tutteri niinpä, kyllä me niin kovasti toivotaan, että tämä "Elvi" haluaisi tulla meidän lapseksi. Ihanaa, että sulla on jo yksi rakas:) Me yritetään ensimmäistä ja toivon, että joskus vielä minua kutsutaan äidiksi:heart:

on: Toivotaan, että huomenna masussa näyttää siltä, että voin alkaa pistää Pregnyliä :)

No niin punktio on takanapäin ja vuotokin ja menkkajomotukset ohi :) kohdussakaan ei enää mitään nestettä näkynyt. Punktio meni paremmin ku hyvin ja NELJÄ munasolua saatiin ja lääkäri sai jopa tuolta vasemmalta puolen sen ainokaisen punktoitua vaikka aluksi luultiin että sinne se jää. Nyt sitte huomenaamua odotellessa. Labrasta pitäis soittaa heti 8 maissa ja riippuen hedelmöittyneitten lukumäärästä siirto on joko huomenna tai lauantaina. Siis jos jotain siirrettävää tulee. Meillä on kyllä aina hedelmöittyminen tapahtunu mutta eihän sitä koskaan tiedä :/ punktio oli kivuton ja koskaan en oo ees särkylääkettä tarvinnu jälkikäteenkään. Oli puhetta että jos esim. 3 hedelmöittyy 1 siirretään ja kaks pakkaseen, mutta sanoin että meidän toive ois että kaks siirretään ja 1 pakastetaan. Niin sitten ilmeisesti toimitaan. Meille ei oo koskaan tuoresiirrossa kahta siirretty niin sitä haluais kumminki nyt kokeilla jos mahollisuudet siihen on ku on kumminki viimenen hoito menossa. Pakastealkion siirroissa on muistaakseni aina siirretty 2. nyt sitte jännäilemään kuin käy :) Ja HalleB toivotaan että kaikki näyttää masussa hyvältä. tuleeko tuo pregnyl niin ku tukihoidoksi vai?

nannah pakko oli kirjautua uudestaan, kun näin että olit kirjoittanut!
Hienoa, 4 solua! Onnea:flower::) Peukut on pystyssä, ett hyvin lähtisivät hedelmöittymään! Huippua, että se vuotokin oli poissa! Nyt vaan jään jännityksellä odottelemaan sun huomisia kirjoituksia:)

muoks. Niin pistelen sitä Pregnyliä tukihoitona:)

HalleB no miltäs siellä näytti? Tänään siirretty kaksi pientä ihmisen alkua :heart::heart: neljästä oli yön aikana kaksi hedelmöittynyt ja ne siirrettiin. kahdessa muussa ei vielä ainakaa näkyny merkkejä hedelmöittymisestä, mutta seuraavat huomiseen ja ilmoittelevat kuinka käy. Nyt oon kumminki niin tyytyväinen että päästiin edes tähän siirtoon :) äitienpäivänä on virallinen testipäivä ja toivotaan että saatais sitte maailman paras äitienpäivälahja. Kortisoni jatkuu 10mg/pvä ja antibiootit loppuu tiistaina. Sain siis tiistaina antibiootit varalta tuon ylimääräisen vuodon takia ja muutenkin aina oon saanu antibioottia punktion jälkeen kiinnikkeiden takia. tästä ne piinapäivät sitte alkaa!

nannah nestettä oli vielä reilusti masussa, joten en saanu lupaa Pregnyliin..ymmärrän kyllä lääkärin kannan.. Viikonloppu ja vappu olis töitä, joten pitää yrittää siellä vältellä turhaa kuormitusta..olisin saanu sairaslomaakin, mutta haluan jo pois kotoa!

Mutta, mutta mitenkä ihania uutisia sinulla onkaan! Onnea pikkuisista:flower::heart: Toivottavasti saadaan maailman ihanimmat äitienpäivälahjat ja sitten joulun seutuun joululahjat;)

HalleB tuleeko sulle sitä pregnyliä nyt tähän hoitoon sitten ollenkaa. Mulla oli yhdessä pas siirrossa se apuna, mutta ei ollut siitä mulle ainakaa apua :/ Lauantaina soittivat että kaksi muuta alkiota ei ollut hedelmöittynyt, epäili että eivät välttämättä sitte olleet kumminkaan kypsiä. olinkin jo alusta asti ajatellut niin että pakkaseen ei saada mitään niin ei niin harmitakkaan. Pääasia oli nyt edes saada tämä tuoresiirto :) Mulla oli vielä eilen munasarjat arkana varsinkin vasenpuoli nyt ehkä tuntus vähä hellittäneen. voi kun kaksi viikkoa menis äkkiä! niin ja hyvää vappua kaikille!!!!:)

nannah on se vaan harmi aina alottaa hoito alusta, ku ei pakkaseen saa. Onneksi sait ne kaksi pientä :)

Torstaina se ultraa taas ja saan varmaan sillon luvan pistää. Mulla on alkanu tuhruvuoto yleensä tosi aikaseen, ni koitetaan pidentää kiertoa sen pistoksen avulla. Lauantaista lähtien mulla on ollu hikoilua ja vatsan turvotusta. Hyvää vappua minunkin puolesta!

Hei Taas kaikille!!

Olen nyt taustaillut jonkin aikaa, menetyksistä on toivuttu ja nyt kohti uusia tuulia eli seuraava hoito alkaa tän kuun puolessa välissä, lyhyellä kaavalla ja hoitona elonva.

On kyllä tehnyt hyvää piettää vähän taukoa, hoitojen aikana tulleita kilojakin on saanut tiputettua...

Tsemppiä piinistelijöille eli Nannah

ja miten halleb tilanne??

toivottavasti niitä plussia alkais tulemaan jo tähänkin ketjuun... :)

Hei!
Taitaa olla aika siirtyä tähän pinoon, sillä edessä on 4. ivf/icsi touko-kesäkuussa. Takana 3 tuoresiirtoa ja 1 pas eli kovin on vähän siirtoja, mutta hoitokierroksia jo 3. Kyllähän sitä miettii, että onko sitä todellakin menossa taas punktioon, mutta niin vain on, kun muuta keinoa lapsen saamiseksi/edes mahdollisuudeksi saada lapsi ei ole. Voimia kaikille muillekin, missä vaiheessa hoitoja olettekin!

Almina mullakin oli nyt tässä viimesimmässä hoidossa elonva käytössä ja oli sillai helppo kun ei tarvinnut kuin se 1 pistos :) vaikka mulle se ei kovin hyvin tehonnutkaan:/ itellekkin tullut jokunen kilo lisää näiden hoitojen aikana ja olenkin vakaasti päättänyt että jos tämä hoito nyt epäonnistuu niin alotan kunnon dieetin (toivottavasti ei tarvis alottaa) tervetuloa pepponen :flower: meillä takana 5 ivf hoitoa mutta siirtoja myös vähä :( tuoresiirtoja 3 ja muutama pas ja nyt tästä viimesestä ei siis saatu pakkaseen mitään, joten niin sitä toivos lopultaki sitä onnistumista :) onko teillä mikä syynä lapsettomuuteen pepponen ? Muistelenko oikein vai oliko HalleB sulla tänään ultra sen pregnylin takia? ja mitkä siellä muuten fiilikset? ON: pp6 ja mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, välillä niin varma olo vaan taas epäonnistumisesta. hirveänä saa ravata vessassa, mulla aina lugesteronien aikana aineenvaihdunta muuttuu. no piinaahan tämä on.

Almina onnea uuteen koitokseen!:)

pepponen tervetuloa!:flower: harmi, että ei veiläkään ole onnistunut:hug:

nannah ultra oli eilen. Limakalvo oli lähes 20mm ja munasarjoissa oli n.3cm kystia, joten en saanut lupaa pistää. Tähän hankalaa oloon, matalaan mielialaan ja hikoiluun sain Estradot-laastareita, 100mikrog joka kolmas päivä. Fiilikset on huonot ja siksi en jaksa oikein edes kirjoittaa.. Eilen illalla alko menkkakivut.. Tsemppiä sulle piinailuun!

Elvi pp 9

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä