Heippa! Mahtuisiko mukaan? Olen aina välillä käynyt lueskelemassa tätä ketjua - vaikka en varmaan hoitojen määrän perusteella ole vielä varsinainen "konkari", niin henkisesti koen jotenkin kuuluvani tähän porukkaan, koska mulla kuitenkin on lapsettomuushistoriaa aika pitkältä ajalta ja kahden eri miehen kanssa.
Takana nyt 3xIUI, muutama Clomikierto, 2xIVF ja kolmannen IVF:n punktio oli juuri eilen. (Edellisen puolison kanssa muutama ovulaation induktioyritys sekä yksi suunnittelematon IVF överiksi menneen OI:n jälkeen...) Kaikkineen nämä kuviot asettuu mulla noin kahdeksan vuoden ajalle, toki väliin mahtuu avioliiton huonot loppuajat sekä pari sinkkuvuotta jolloin ei ollut mitään yritystäkään. Aikaisemmista IVF:istä ei ole jäänyt mitään pakastettavaa, joten hoitojen määrä on tosiaan vielä aika vähäinen vaikka jo kolmatta IVF-kierrosta viedäänkin. Aikaisemmissa punktiossa munasolusaalis on ollut laihanlainen (ekakerralla 7 josta 4 raakoja, tokakerralla 6 joista vain puolet hedelmöittyi) mutta nyt eilen suureksi hämmästyksekseni tuloksena oli 16 munasolua, joiden laadusta sitten toki ei ole vielä mitään tietoa. Lapsia mulla ei ole entuudestaan, mutta alkuvuodesta plakkarissa yksi alkuraskauden keskenmeno.
Jotenkin näiden hoitojen jännäily on aika erilaista kun hoitohistoria on jo pitkä, ja siksi olisi kiva vaihtaa joskus ajatuksia samantaustaisten ihmisten kanssa. Tosi hyvää vertaistukea olen kyllä saanut parissa muussakin ketjussa jossa oon kirjoitellut, mutta kyllähän näkökulma on tosi erilanen jos on vuosia jo käynyt raskaissa hoidoissa, saati että "lapsettomuus" on vasta pitkäksi venynyttä luomuyrittämistä, kenenkään lapsettomuutta siis mitenkään vähättelemättä.
MAM2; sullakin ollut todella hieno tulos kun vielä noin iso osa on hedelmöittynyt! Aika samassa tahdissa nyt jännäillään sitten, mulla on siirto maanantaina. Nyt olisin ihan superonnellinen jos edes pari alkiota jäisi pakkaseen, kun aikaisemmista munasolumääristä koko pakastamis-ajatus on ollut meidän tapauksessa lähinnä huono vitsi
En nyt jaksanut scrollata ketjua kovin tarkkaan taaksepäin, eli onkos muita nyt aktiivisessa piinavaiheessa parhaillaan?