Muita IVF/ICSI- konkareita?

Voi syssy mä niin peukutan sun puolesta!
On se jännä miten toisella voi olla niin erilaiset oireet raskaudessa, mulla tuhruvuoto on aina varma nega...mä en ole ikinä päässyt tuoresiirroissa testipäivään asti ilman vuotelua, ja mä niin toivon, että nyt ois eri juttu!

HalleB Voimia tulevaan punktioon!!

Scarleth Mä en ikinä uskalla kovin aikaisin testata, kun pelkään niin sitä negaa..se on ihan hirveetä. Nyt en ole edes tilannu testejä netistä, aattelin pärjätä klinikalta saamallani Clearbluella:)

).( Nyt siis pp5 ja mulla tuikkii edelleen munasarjoihin ihan valtavasti...yöllä pitää oikein keskittyä kyljen kääntämiseen. Myös vatsa turposi siirto iltana ja tuntuu, että se on ihan ylös asti täynnä...hyperin mahdollisuutta tuskin on, koska oli kuitenkin "vain" 13 solua, mutta välillä sekin mahdollisuus tulee mieleen.
Minkäännäköistä kiinnittymisvuotoa en ole bongannut:ashamed:
Eli näistä ei kyllä mitään voi päätellä...toivotaan,toivotaan..
 
MAM2, mä tiedän tuon testikammon!! Oon itse ollut samanlainen, mieluummin elää ihanassa toiveikkuudessa vielä edes päivän tai pari, kuin pilaa sen negalla... nega on aina jotenkin niin lopullinen, vaikka miten tietää,että uusia kiertoja ja uusia mahdollisuuksia tulee.

Mulla maha kipeytyi siirrosta lähes pahemmin kuin punktiosta, näin se on mennyt joka kerta. Tällä kertaa olen ottanut tosi lunkisti eli jättänyt suosilla kaikki liikuntaharrastukseni tauolle, mikä kyllä totisesti ei ole mulle helppoa!!

syssyllä on kyllä jännät paikat, voi että miten ihanaa jos olisi tärpännyt!

Täällä menossa vasta pp3 / dpo6, ja tietystikään ei mitään mainittavia oireita (mitä nyt megalomaaninen v***us jonka laitan Lugejen piikkiin...) Jännä miten lääkkeiden aiheuttamat oireet vaihtelee kierrosta toiseen, esim. Pregnyl useimmiten tekee nännit tosi araksi mutta tällä kertaa ei yhtään. Ja näytti jo poistuneen elimistöstä, tein eilen testin ja se oli puhdas nega (mulla siis tällainen typerä tapa, että hyvissä ajoin ennen oikean plussan mahdollisuutta tarkistan ettei Pregnyl enää kummittele testeissä).

Mukavaa torstaita kaikille, kohtahan se taas on pitkä ja ihana viikonloppu!! :)
 
syssylle pahoittelut, jos kävi huono-onnisesti :hug: Kai kuitenkin varmuuden vuoksi testaat, jos oli kiinnittymisyritys tms.? Ja kaksihan teille siirrettiin, eikös?
Toivon tosi kovasti että olis ollut väärä hälytys, alkuasetelma oli niin hyvä...:(


Tänään itsellä oli uä ja munasarjoissa semmoinen "sopiva" tilanne, eli reipas kymmenkunta rakkulaa yhteensä. Itse pelkään hyperiä enemmän kuin vähäistä määrää, joten uutiset oli mukavia. Yksi rakkula tosin meinaa ottaa varaslähtöä, joten jarrupiikki alkaa jo rinnalla.
 
Syssy, olen niin pahoillani! Ootko tehny testiä?:hug:
Pahoin pelkään, että perästä tullaan...mulla on jo kovia menkkakipuja munasarjoissa ja tuntuu, että vuoto vaan odottaa koska pääsee valloilleen. Nämä ei siis ole mitään kiinnittymiskipuja vaan kyllä sitä tuntee kroppansa niin hyvin, että aika epätoivoiselta vaikuttaa. V###U mä en tajua miksei nää voi ikinä onnistua?!!!:kieh::vampire:
Paska fiilis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
voi syssy ja MAM2, toivottavasti olette molemmat väärässä!! :hug:

tuba factor, kuulostaa hyvältä!

Täällä on tänään saatu ilouutisia; meidän jatkoviljelyyn jääneistä alkioista kaksi kehittyi blastokystiksi saakka ja päätyi pakkaseen!! Jee, ainakin kerta ellei kaksi tiedossa ilman pistelyvaihetta ja punktiota (siis olettaen että nuo nyt selviävät pakastuksesta...) aika uskomaton fiilis, mulla kun on munasolusaaliit olleet niin pieniä, että en uskaltanut kuvitellakaan meidän ikinä saavan mitään pakkaseen saakka.
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Onnea Scarlethille pakkasukoista=)!! Luin tuolta toisesta ketjusta, että oisit jo haamuillut...?? Onko sulla millasia oireita?
Joo...mä käyn aina välistä tuolla vauvakuume-puolella tiirailemassa toisten testejä ja toivon, että ne plussat ois omiani...niin säälittävää:headwall:.
 
MAM2: kiitos pakkasukko-onnitteluista :) Joo näin kävi, sekopäisyyksissäni menin kikkailemaan testien kanssa ennen aikojaan. Toinen testeistä oli Pregcheck joka on antanut mulle ennenkin aiheettomia haamuja. Toinen oli First Signal jota en oo käyttänyt ennen, mutta jostain luin että sekin haamuilee herkästi turhaan. Siispä olen varma, että nytkin on kyse ihan väärästä hälytyksestä. Jos olisikin jotain oireita niin voisin ehkä laskea jotain noiden haamujen varaan, mutta kun ei ole :) Rinnat aristaa jonkin verran ja lämpö on parhaillaankin 37,3 - 37.4 -lukemissa, mutta molemmat "oireet" esiintyy mulla jossain määrin aina loppukierrossa, jos käytössä on jotain lääkkeitä. Ilmeisesti Luget tekee tämän nänniarkuuden.

Kyllähän niitä plussatestikuvia käy itsekukin välillä ihaillen ja kadehtien katselemassa, lienee kai ihan inhimillistä :) Uskon, että pettymystenkin pelossa kannattaa kuitenkin uskaltaa unelmoida.
 
MAM2 toivotaan parasta!

Scarleth toivottavasti viiva vahvistuu!

on: Meillä oli tänään punktio. Se tehtiin pelkässä puudutuksessa ja hyvin meni. Solu löytyi ja sitä iloittiin, kunnes labrasta tuli soitto. Solu oli pilalla, eikä sitä voida käyttää. Iltapäivällä on soitto-aika lääkärille. että mitäs seuraavaksi.
 
Voi ei HalleB! Toivottavasti saatte uuden suunnitelman alulle mahdollisimman pian. Turhauttavaa varmasti tuollainen, ettei pääse edes piinailuvaiheeseen.

.
.
.

Oman navan takaa sen verran, että tänään olisi irrotuspiikin vuoro ja keskiviikkona punktio. Soluja on tasakokoisia korkeintaan kymmenisen verran, toisesta munasarjasta kaikki solut uhkaavat jäädä raaoiksi. Mutta isompien ehdoilla nyt mennään, ja oon kyllä hirmu iloinen jos saadaan siirron lisäksi pakkaseen edes jokunen kaveri - edellisillä kerroilla kun ei ole alkioden laadulla juhlittu.
 
Voi HalleB, miten turhauttava tilanne!!! Voin vain kuvitella miten paljon ottaa päähän nyt :/ Ei tuossa oikein auta muu, kuin saada seuraava hoito mahdollisimman äkkiä suunnitteille. Kovasti tekisi mieli sanoa jotain kannustavaa, mutta vaikeaahan se noina hetkinä on. Tsemppiä ja jaksamista joka tapauksessa! :hug:

Tuba factorille onnea punktioon, toivokaamme hyvää saalista :)


MAM2: mitkäs tunnelmat siellä?

ON: täällä ollaan jo totaalisissa negafiiliksissä. Eilisten haamuilujen jälkeen oli pakko testata tänä aamuna, ja lähes puhdas nega sieltä tuli, haamu näkyy nippa nappa havaittavana. Olisiko ollut Pregnylin jäänteitä sitten.... oireita ei ole, joten toiveet todellisesta plussasta olen jo haudannut. Tänään pp7 / dpo 10, voihan se vähän varhaistakin olla testailla, mutta vanhasta kokemuksesta sanoisin että tämä oireettomuus ei tiedä hyvää. No, näillä mennään, toivottavasti päästään jo seuraavassa kierrossa yrittämään PAS:ia.
 
Punktiosta kotiuduttu, saaliina vain 7 solua. Eipä tosin rakkuloitakaan ollut tusinaa enempää, mutta ihan vähän täytyy sanoa että petyin.:| Positiivista kuitenkin että tällä kertaa punktiokin oli ihan piece of cake. Nyt jännityksellä perjantaita kohti!!
 
tuba factor vastailen sulle tänne (vaikka kirjoitan myös tuolla hoidot jatkuu 2012 -pinossa) mutta kun alan tuntea itseni jotenkin niiiin konkariksi ja meinaa turhauttaa tämä touhu, joten jos mukaan mahtuu...
Toivottavasti siis mahdollisimman moni soluista olisi huomenna vielä mukana!!

HalleB kovasti voimia tulevaan ja toivottavasti selviää sopiva jatko teille!

Toivottavasti teidän muutamien piinat päättyisi hyvin, kyllä olisi niin ansaittu :)

ON: Meillä siis kohta hoidot julkisella ohi (vikaa passia odotellaan) ja edessä siirtyminen yksityiselle. Odotan jo siis sitä että josko saataisiin vähän lisää tietoa ja näkemystä meidän tilanteesta, että kuinka kauan näitä hoitoja kannattaa tehdä. Meillä kun "vikana" tai siis tuloksena hieman huonompia ja hitaampia alkioita. Olisi kiva kuulla/ selvittää tarkemmin mistä johtuu, että voitaisiin sitten tarvittaessa siirtyä luovutettiihin simoihin tai soluihin.
Välillä tuntuu vaan niin epäreilulta kaikki :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Halleb:hug: jaksamisia sinulle!!

Scarleth Voihan se vielä plussaksi muuttua, mutta tiedän kyllä tuon tunteen kun on jo luovuttanut...

tuba factor Toivotaan, että kaikki hedelmöittyvät!!

Huh...huomenna siis testipäivä ja kyllä olen niin paniikissa!! Mulla on siis vain 1 testi kaapissa eli en ole vielä pissinyt yhtään tikkuun!Jotain oireita on tullut joo, että vähän on toivo herännyt, mutta sitten taas nämä menkkasupistukset ja vihlonnat ovat valitettavasti jo niin hyvin tuttuja...Mä en haluaisi mennä edes vessaan, koska koko ajan pelkään, että nyt alkaa vuotaa.
Ja oon ihan varma, että mulla on se hyperi jotenkin lievänä, koska maha on siis edelleen kipeä ja se on välillä todella turvonnut ylhäältä asti. Mutta töissä oon kyllä pystynyt käymään, joten en ole sen asian tiimoilta lääkäriin lähtenyt.

Mutta testin teen vasta huomenna illalla niin voi sitten rauhassa kollottaa himassa(jos sinne asti päästään...).
 
Kiitos tuestanne :)

Scarleth mikä tilanne?

tuba factor toivottavasti ovat hyvin hedelmöittyneet! Jaksuja jännäilyyn :)

johkunen :hug: tervetuloa!:flower: tsemppiä passiin :)

MAM2 toivotaan, toivotaan :heart:

on: Hoidot jatkuu tulevassa kierrossa. Yritetään tällä kertaa vielä luomummin ottaa se johtava folli pois. Ilmeisesti hoito tehdään ovulaation induktio-tyylisesti eli jarru jätetään kokonaan pois. Ultrilla seuraillaan johtofollin kasvua, kunnes se on tarpeeksi iso, otan ovulaatiotestit käyttöön. Lh-plussan aikaan pistän Pregnylin ja siitä 36h päästä punktio.

Tämän hoidon solu oli kuulema todella oudon näköinen. Siihen syynä on voinut olla Orgalutran, joka on täysin synteettinen aine ja mun kroppa on kranttu eikä siedä sitä tai kierto oli vain huono tai mulla on munasoluissa joku primäärivika. Tietääkö joku mitä se tarkoittaa?
Olis jotenki helpottavaa jos löytyis solutasolla joku selkeä syy miksi kaikki hoidot on menny päin peetä (tai sit ne jäljellä olevat on ihan roskakamaa, kun mul on se amh tosi matala). Vois vaikka kokeilla luovutettuja munasoluja. Toisaalta olis aika hakuammuntaa lähteä niillä tekemään hoitoja, kun myös miehessä on vikaa. Ehkä se adoptio on enemmän meidän juttu.
 
Viimeksi muokattu:
HalleB, oletteko keskustelleet alkioadoptiosta?
Primäärivika on yleisilmaus; tarkoittaa vain että vika on ensisijaisesti siellä (kohde-elimessä). Esim. että kasvuvaiheessa jokin on vaurioittanut kehittyviä munasarjoja.
Mutta hienoa että vielä löytyy keinoja mitä kokeilla. Ei jää sitten mitään jossiteltavaa. :)

Täällä jännäily jatkuu huomiselle, labrasta ei tänään kuulunut mitään. Ainakin toivon tosissaan, että olisivat soittaneet mikäli hedelmöittyminen olisi ollut odotettua huonompaa!
 
Tuba factor, eiköhän siellä ole kaikki hyvin mennyt :)

MAM, jännää!!! Huh, tulehan sitten huomenna raportoimaan miten kävi.

Halle, hienoa että hoidot jatkuu heti! Odottaminen on joskus niin turhauttavaa.. Ja kiitos kysymästä, täällä ei varsinaisesti ole oikein mitään tilannetta :D En ole uskaltanut testatakaan vaikka nyt jo pp10. Negasta olen ihan varma, mutta sen näkeminen romauttaa kuitenkin joka kerta sen verran, että olen halunnut lykätä sitä. Työviikko ollut niin hektinen, ettei ole varaa ottaa tähän mitään ylimääräistä stressiä... Menkat alkaa ihan varmasti viimeistään huomenna tai jopa ensi yönä :/ oon lähes oireeton, rinnat on ihan hitusen arat mutte se menee lugejen piikkiin. Välillä olen lähes ajatellut ettö jospa sittenkin, mutta kyllä tää täydellinen oireiden puuttuminen on ollut aika nopea back to reality :)
 
).( Nyt vasta uskalsin tehdä testin...plussa tuli saman tien, vaakaviivaan ei edes jäänyt paljon väriä...nyt mä olen vielä enemmän paniikissa!!! Kaksi vuotta sitten sain samanlaisen plussan, mutta hcg oli silti liian matala...eli nyt päivä kerrallaan ja kaikki enkelit suojamaan tätä pikkuista:flower::heart:!

Scarleth Oota testipäivään, mä todella toivon sulle plussaa!!!

HalleB Hienoa, että teillä on vielä vaihtoehtoja!

tuba factor Mites siellä, pääsittekö jo siirtoon?
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
tuba factor kiitos vastauksestasi! Mä olen miettinyt sitä alkioadotiota ja kun mieheltä siitä kysyin, niin tuli kyllä täystyrmäys..
Mites sun jännäily päätty?

Scarleth joo tuo odottaminen on jo niin nähty, kun julkisella päästiin vain tuoresiirtoihin(yhessä ei edes siihe), ni joutu sit jonottaa yhtenään. Nyt on ihana, kun saa ite päättää millon on valmis yrittämään uudestaan.
Peukut on pystyssä sulle vielä kuitenkin! :)

MAM2 mua jännitti ihan tulla kattomaan mitä oot kirjottanu! Olinpa iloinen, kun sain lukea plussa-uutisen! ONNEA:heart::flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
HalleB kuulostaa siltä, että sun/teidän tilanne on nyt ainakin tiedossa ja siten hyvin hoidossa! On se niin jännä miten me kaikki reagoidaan eri tavalla lääkkeisiin, mutta toivotaan kovasti että saatte nyt follin kiinni ja olisi hyvä sellainen :)
Mä muuten otin keväällä jo selville jotain adoptioista ja alkuinfosta. Päätetiin kuitenkin että vielä pari hoitoa katotaan kun kovin montaa siirtoa meille ei olla päästy tekemään alkioiden hitauden tms. takia, mutta ottaisin kotiin niin mielelläni myös pienen tumman tytön/pojan =)

Ihanaa MAM2 :flower: Olen seuraillut (niin kuin useimmat täällä) myös sun jutustelua ja toivon niin kovasti että tänne konkareille varsinkin tulisi niitä plussia mitä monia vuosia on toivottu!

Scarleth peukut pystyssä!! Mä en itse myöskään pidä testien tekemisestä kun en tykkää sitä tyhjää paikkaa katella, menen yleensä vaan veritestiin.

ON: vielä viikko ja sitten voisi olla oviksen aika...
 
Pikaviestireissun päältä: onnea MAM!!! Ihana uutinen!

Ja omanapaisesti: menkat myöhässä jo 2 pv ainakin, ne ei IKINÄ ole olleet myöhässä hoitokierroissa, joten mopo meinaa lähteä välillä lapasesta... Muistutan kuitenkin itseäni oireettomuudesta, joka ei mun tapauksessa ole hyvä merkki. Toivotaan että menkat alkaa heti kun tämän kirjoitin :) ja testaamallahan ne sitten viimeistään saa alkamaan :D
 
Kiitos onnitteluista! Tein eilen aamulla vielä viikkonäytöllisen digitestin ja siihen tuli 2-3vkoa...jotenkin toivoin että ois tullu se 3+, niin ois ainakin tienny, että hcg korkealla. En tiedä mikä päivä pääsen käymään veritestissä, mua pelottaa se hirveästi jos taas saa huonoja uutisia.. Kaikenlaista vihlontaa ja kouristelua on mahan seutuvilla joten en nyt sitten tiiä, kun en muista minkälaiselta sen normaalin raskauden kuuluisi tuntua!
Pelko persuuksissa eletään.....

Scarleth Oliko sulla huomenna virallinen testipäivä?
 

Yhteistyössä