Muita IVF/ICSI- konkareita?

täällä sitten viideskin ivf epäonnistui :'( eilen alko menkkajomotukset ja tänään lugemönjän mukana tullu ruskehtavaa vuotoa että eiköhän se ollu sitte tässä. nyt sitte ootella että alkaa kunnon vuoto ja soitella väestöliittoon tulosta ja siirtyä luovutettujen jonoon. Miten HalleB?
 
nannah :hug: mut ootko tehny testiä? sulle siirrettiin ne kaksi, ni jospa se vuoto olis se toinen ja toinen ois vielä jääny.. Mulla tänään pp11 ja nega+vahvat menkkaolot jatkuu..eilen itkin niin paljon, että tänään töissä hävetti ihan hitosti, ku silmät oli niin turvoksissa.. Mä en tosiaankaa tiedä mitä seuraavaksi!
 
HalleB oisin niin toivonu teille onnistumista, teilläkin jo niin pitkä hoitohistoria takana. :hug: oletko jutellut miehesi kanssa mitä hän on mieltä jatkosta. Tai onko ollut lääkärin kans mitään puhetta jatkosta? En oo tehny testiä ku oon niin sitä mieltä että jos tuota vuotoa tulee niin ei oo onnistunu :( ja on nuo menkkajomotuksetki. Kyllä tässä on tullut monet itkut itkettyä ja niin satuttavia kommentteja tullu kuultua tuttavilta lapsen hankkimisesta että ei tämmöstä toivo kenellekkään. ja ku ei tämmöstä surua ja tuskaa voi kukaan semmonen käsittää joka tätä ei oo ite kokenu. Sitä monesti miettii että mitä sitä on tehny niin väärin että tämmöstä joutuu kestämään. Kyllä minä sanon että kaikki näitä hoitoja läpikäyneet ovat vahvoja ihmisiä :)
 
nannah86: Kannattaa tehdä se testi vielä. Mulla tuhrutti ja tuhrutti alukeväästä ihan kauheasti. En arvannut tehdä testiä - tein vasta parin viikon tuhrutuksen jälkeen ja olinkin silloin sitten raskaana (tosin meni kesken, mutta kuitenkin)

HalleB: :hug: Toivottavasti joku ratkaisu löytyy.

Omat: Kohtu oli viimeinkin tyhjentynyt kunnolla ja enskierrosta päästään koittamaan PAS:ia.
 
Nannah Pahoittelut :( oisin jo niin toivonut teille sitä kauan kaivattua plussaa.. tasan ei mene onnen lahjat.. höh koitahan pärjäilä..

Halleb jospa kuitenkin plussaisit, vaikka tiedän varsin hyvin kun ne negafiilikset tulee menkkajomotuksineen on todella vaikea uskoa enää sitä plussaa tulevan.. muta monet tarinat on tullu luettua palstoilta että joillekin se plussa vaan tulee vaikka negafiilikset on ollu päällänsä... mutta koskapa sellainen omalle kohdalle sattuis :/ mutta jospa sulle kävis niin, hirmuisesti tsemppiä vielä :)

Syssy : päästäänköhän me yhtäaikaa piinaileen :)

ON: Apua 4 hoitorumba pyörähtää kohta käyntiin, tai siis loppukuusta... lääkkeet haen apteekista keskiviikkona... Jännittää jo valmiiksi... mutta on ollu kyllä ihana elää hetki vaan ihan normi elämää ilman hoitoja... Toisaalta intoa on jo lähteä uuteen hoitoon :) toivottavasti ehditään siirtoon ennen juhannusta ku siitä alkaa sitte kesätauko..

Hyvää loppukevättä teille sinnikkäille palstasiskoille :heart:
 
nannah kiitti halista! Mies haluaa jatkaa hoitoja. Mennään lääkärin kanssa juttelemaan jatkosta vielä tässä kuussa. Mulla alkaa olla mitta täysi!

syssy kiitti halista myös sulle! Hieno homma, että kohtu oli viimein tyhjä. Onnea passiin!

Almina onnea hoitoon!:)

on: Vuoto alko eilen ja testeissä yksi viiva. Sain luvan lopettaa lääkkeet. Tuntuu ihan hel**tin pahalta! Mä oon niin täynnä tätä p*skaa, joten hyvää kesää kaikille! Mä lähden tauolle:wave:

Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja voimia!
 
HalleB Tulehan kumminkin kertomaan miten meinaatte jatkaa :) Ja yritetään nauttia elämästä muuten, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Syssy hyvä että viimeinkin pääsette passiin :) Täällä alkanu jo ihan kunnon vuoto ja eilen soitin väestöliitttoon ja siirryttiin luovutettujen jonoon. Ennen kesätaukoa ois psykologilla käynti ja sitten syksyllä päästäs ilmeisesti jo tositoimiin. Reilun viikon päästä mennään juttelemaan miten edetään.
 
Voi HalleB ja nannah86...:hug:

Olen päivittäin käynyt lukemassa kuulumisia, mutta en ole itse jaksanut kirjoittaa...tuntuu niin tylsältä kun mitään ei tapahdu..ympärillä vaan ystävät ja sukulaiset raskautuu ja itse tulen vaan koko ajan katkerammaksi. Tää taakka on aivan hirveä kantaa:'(.
Kesäkuussa pistän ekan Procren pistoksen ja sitten vaan odotellaan vaihdevuosi oireita...: /.

Tsemppiä kaikille!!
 
Tervehdys kanssaeläjät! :) Pitkään aikaan en oo käyny kirjottelemassa, mut seurannu olen teidän kuulumisia :) Todella paljon tsemppiä teille kaikille!

Meidän kuulumisia: Tuorealkion siirto ei siis onnistunut, välikierto pidetty ja viime perjantaina (11.5) tehtiin ensimmäinen pas. Sellainen putki sulatettiin jossa oli kaksi alkiota, toinen ei selvinnyt. Siirtoon saatiin sitten alkio, joka oli jakautunut 8-soluiseksi. Nyt tukihoitona menee sitten Lugesteron ja Progynova ja 27. päivä olisi se kuuluisa H-hetki. Toiveet ei kyllä ole kovin korkealla, naama kukkii ja ilmavaivoja on siihen malliin et menkat olis alkamassa :( Tuoresiirron jälkeen oli vaikka millasia oireita, esim. rintojen arkuus, vihlontaa vatsassa, väsymys ym jotka luultavasti johtu lugeista...Nyt ei sit mitään, ihmeellistä.
Mut vielä on viikko aikaa toivoa että se pieni elämän alku olisi kiinnittynyt ja jaksaisi kasvaa <3
 
Kävin eilen alkionsiirrossa. Tämän hoidon viimeinen alkio sulatettiin ja siirrettiin. Alkio oli säilynyt täydellisesti ja oli nyt lääkärin sanoin "kompakti morula".

Parin viikon päästä olen sitten taas viisaampi, että miten kävi.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki sitkeat sissit!

Toivottavasti ketjuun mahtuu viela mukaan. Olen lukenut lahes kaikki kirjoitukset, joita alkaakin olemaan iso pino, ja porukka on aktiviista ja kannustavaa. Ja ajattelin, etta nyt olis aika siirtya takapenkin observaattorista aktiivijaseneksi. Tassa kuussa taalla on ollut hiljaisempaa, ovatkohan ihmiset jo lahteneen kesalaitumille? HalleB ainakin ilmoitti tekevansa nain, mutta jospa taalla olisi joku viela. Huhuu...

Syssy, meidan alkionsiirto tehtiin samana paivana. Miten sun pp ovat sujuneet? Mun toiden teon kanssa on vahan niin ja nain... Nyt on menossa elamani 3. FIV/ICSI ja myos 3. piinaviikko ja omalla kohdalla kokemus ei auta asiassa, ehka jopa painvastoin: itsellani menkat ovat (lugeista huolimatta) aina alkaneet 10/11 pp eli tuntuu ettei edes kiinnitysyritysta ole tapahtunut, joten vahan on sellainen tunne, etta miksi tallakaan kertaa... Kokemus auttaa ehka sinansa, etta tietaa miten hommat menevat ja mies pistelee mua kuin parempikin sairaanhoitaja, mutta siinapa nama hoitokokemuksen plussapuolet.

Anyways, syssy, mitka fiilikset siella? Onko pinossa muita piinalijoita? Toivottavasti tasta saadaan edes jotain plussapuhuria aikaiseksi. Me ansaitsisimme sen, jokainen meista!

Sen verran omaa, etta mun (lugejen ja ovitrelle-tukipiikin aiheuttamat?) raskausoireet ovat pikkuhiljaa katoamassa, aivan kuten viime kerroillakin. Tama vetaa mielen vahan matalaksi ja odotan vloppua yhta suurella innolla kuin kuolemaa (etta jos ne menkat sielta taaskin saapuvat ennen kuin on veritestiin edes paasty...) Ainoa hieman erilaiselta tuntuva asia on salmiakin ja oliivien himo. Mutta tata nyt en ihan raskausoireiden pariin pistaisi :)

Terveisia teille kaikille ihanille naisille, Nannah86, HalleB, MAM2, syssy, tutteri76, pepponen, karatin, Risto79... ja ihanaa juhannuksen odotusta!
 
Hei Halinalle78 :)
Kiva, kun on piinailijaseuralainen. Toivottavasti vuodot pysyy sulla poissa!

Mulla on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana niin suuri henkinen kasvu tässä lapsettomuusprosessissa, että olen jotenkin tosi rauhallinen näiden hoitojen suhteen. Se, mikä tapahtuu, niin on tapahtuakseen. Hyvä, kun muistan ottaa noita lääkkeitä!

Mulla on rinnat arat, mutta kuukautiskouraisut ovat pysyneet oikeastaan poissa - tosin lasken kaikki tuntemukset lugesteronista johtuviksi - turha niitä on mietiskellä, kun on lääkitykset päällä. Testi sen sitten näyttää, miten kävi. Itse ei kuitenkaan voi tehdä mitään. Huono alkio ei tartu ja jos on hyvä alkio, niin se tarttuu ja lähtee kasvamaan - pitää vain odottaa ja katsoa, onko tällä kerralla parempi tuuri kuin aiemmin.
 
Hei Halinalle ja syssy! Ilmottaudun teille piinailuseuraksi, sillä eilen oli 2 alkion siirto. Viime torstaina oli punktio, josta saaliina oli 7 munasolua. Ilmeisesti kypsiä oli 5 ja eilen oli vain 2 alkiota tarjolla. Molemmat hyvät morulat siirrettiin. Takana siis 4 hoitokierrosta, joista 4 tuoresiirtoa ja 1 pas. Alkioita on siirretty nyt yhteensä 6 kpl. Täällä toivotaan taas sormet ja avrpaat ristissä, että josko se nyt onnistuisi. Testaamaan "pääsee" vasta 4.7, sillä tukilääkkeenä on Pregnyl-pistokset (yhteensä 4 kpl).

Halinalle mikä piinapäivä sinulla on menossa? Koska on virallinen testipäiväsi? Sinulla oli näköjään Ovitrelle ja Luget käytössä - montako pistosta Ovitrellea ja kuinka paljon on annostus? Entä millaiset ohjeet sait Lugejen käyttöön (montako kapselia/pv)? Onko sinulla ollut aiemmin Ovitrelle-/Pregnyl-tukea? Minulla ei, siksi niin kovasti asiasta kyselen. ;) Kärsivällisyyttä meille kaikille piinailijoille! Olette mielessäni kanssapiinailijat! ;)
 
Hei kanssasisaret syssy ja pepponen!

Syssy, sa olet mahtavan zen, jatka samaan malliin! (Ja toivoisinpa itsekin joskus moiseen pystyvani.)

Pepponen, tervetuloa piinailijoiden joukkoon! Mulla on lugeja tassa hoidossa 3 aamulla ja 2 illalla ja ovitrellea se yksi ruisku kolmessa erassa (tajuan just, etten muista yhtaan milligrammoja tai muita mittoja, toivottavasti tama auttaa edes vahan). Tama oli 1. kerta, kun sain ovitrellea tukihoidoksi, tahan asti on ollut vain luget. Ai niin, ovitrellen pistot olivat viime to (siirto siis ke), su ja huomenna sitten viimeinen.

Ja kysymys heti sulle takaisin: miksi paaset testaamaan vasta 4.7. pregnylin takia? Mulla tosiaan on toi ovitrelle, mutta testipvaa ei lykatty. Vai hamaako nuo piikit systeemia entisestaan? Vai ehka tassa on maiden valinen ero?

Plussatuulia meille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei Halinalle! Tässä ote Pregnylin tuoteselosteesta:

Pregnyl sisältää hormonia, jonka nimi on ihmisen koriongonadotropiini (hCG). Se kuuluu gonadotropiinien lääkeaineryhmään.

Pregnylin koriongonadotropiinia saadaan raskaana olevien naisten virtsasta.

Eli, koska se on valmistettu raskaana olevien naisten virtsasta, voi se antaa virheellisen positiivisen tuloksen, jos testaa liian aikaisin. Yleensä irrotuspiikin annostus on 5 000/10 000iu, ja se voi näkyä käsittääkseni viikon/10 pv (riippunee kumpi annostus on) positiivisena tetsituloksena. Tukilääkkeenä annostus on pienempi, noin kolmasosa-puolet 5 000:sta ja lääkäri sanoi, että tämä annostus voi antaa virheellisen positiivisen tuloksen 5 päivää viimeisestä pistämisestä. Itselläni on nyt siis testipäivä viikon päästä viimeisestä pistoksesta, joten silloin ei Pregnylin enää pitäisi näkyä testissä.

Missä maassa te Halinalle olette hoidoissa? Mukavia piinapäivien jatkoja sinulle!

Mitä kuuluu syssylle? Kaikki on ja mieli edelleen levollinen?

Oikein hyviä ja toivottavasti aurinkoisia juhannuspäiviä kaikille!
 
pepponen ja Halinalle: Molemmille tsempitykset :)

Mulla olis tiistaina testipäivä. Voi olla, että testailen jo sunnuntaina, kun jos niinkseen käy, niin pitää hommata lisää lääkkeitä..
Soittelin tänään klinikallekin, kun huomasin, että ei oo sitten edes reseptiä Zumenoniin. Mennyt viimekuussa vanhaksi ja lääkkeet loppuu justiinsa.

Jänniä nuo lääkeavusteet - tukipiikitykset sun muut. Mulla ei oo koskaan kokeiltu.

"Zen" -olo on onnistuneesti jatkunut. :D
 
Hei pepponen ja syssy, urheat kanssasisaret!

Kiitti pepponen tuosta lisainfosta pregnylin suhteen. Ma testailen sitten vasta varmaan ti (elleivat menkat saavu jo sita ennen. Ja toivon todella, etta menkat pysyvat poissa, silla mulla on ma tyokokous, jossa mulla on johtava rooli. Jos vloppuna tai ma alkavat menkat, niin ma en tieda miten pitaa itseni kasassa tai sanoa edes yhtaan jarkevaa lausetta...).

Syssy, miten sa olet paassyt lapsettomuuden kanssa jonkinlaiseen tasapainoon? Musta olisi upea kuulla sun/teidan vinkkeja, silla musta tuntuu, etta viimeiset 3 vuotta ovat pyorineet vain taman ymparilla enka itse ainakaan paase taman asian kanssa sopuun. Musta tuntuu silta, etta lapsettomuus pilaa mun elamani (tiedostaen, ettei tama asenne juuri auta...)

Pepponen, milta tanaan tuntuu? Onko ilmassa kiinnitysta? Toivottavasti :)

Hyvat juhannuksen toivotukset! Olisipa ihana paasta juhannussaunaan ja Suomen valottomaan yohon. Nauttikaa!
 
Heippa kaikille ja hyvää juhannusta!!! Kiva, että tää ketju on taas "herännyt" henkiin.

Halinalle78, pepponen ja syssy Tsemppiä piinapäiviin ja testaukseen!!!
Mielenkiintoista kuulla noista tukilääkkeistä...Mulla on ollu vaan pari kertaa käytössä 1 pistos Gonapeptyliä (muistinkohan nimen oikein) Lugejen lisäksi...mutta niistä kierroista ei mitään tulosta.

Itse pistin ekan Procrenin viikko sitten ja tissit pamahti NIIN kipeiksi heti sen jälkeen!!
Ajattelin ihan, että kun mitään hormoonitoimintaa ei sitten pitäisi tapahtua niin pääsisi kaikista noista PMS oireistakin eroon, mutta nooooouuuuu! Ja ihana tiputteluvuoto on jatkunut vielä pahempana kuin edellisissä luomu kierroissa....aaargh!!! Ens viikon alussa pitäs tulla vielä yhet menkat ja sitten ne pitäs jäädä pois.

Vaihdan nyt elokuussa työpaikkaa ja kun kerroin uudelle pomolle, että lähdemme elo/syyskuussa hoitoihin niin hän teki erittäin selväksi, että niistä saikkupäivistä ei sitten makseta palkkaa...very nice.

Mutta nyt kesälomille ja juhannuksen viettoon!!!! :)
 
syssy oletko malttanut olla testaamatta vai toteutitko "uhkailusi" ja testasit eilen? Miten siis menee tänään ja miten jakselet? Toivottavasti sait hyviä uutisia tai sitten jaksat vielä sinnitellä huomiseen viralliseen testipäivään... Voimia sinulle!
 
Testasin ja mielestäni se oli nega. Nyt katsoin testiä vielä uudelleen, niin roskishaamuhan se siinä - apteekin omalla testillä. Lopetin lääkkeet jo, mutta nyt mietin, että pitäisikö vielä tämä päivä jatkaa lääkkeitä ja katsoa vielä uusi testi, että on varmasti nega... Voiko tuohon testiin luottaa? Entäs jos lopetan lääkkeet ja hormonitasot vaan nousee hitaasti?
Tai sitten on ollut jotain yritystä, mutta alkio on kuupahtanut..
Ois niin kiva, kun pääsis veritestiin joka kerta, niin ei tarvis arvailla.
Jospa kuitenkin luotan siihen ekaan arvioon ja uskon sen olevan nega. Se siitä.

5. ICSI (tai mikä sitten lie) syksyllä. Tulee todennäköisesti olemaan meidän viimeinen iso hoitomme. Mielenkiinto on jotenkin vaan lopahtanut näihin hoitoihin. Sen jälkeen kokeillaan ehkä luovutusalkiota tai lähdetään adoptoimaan - ei vaan oo koko elämää aikaa odottaa ihmettä, mitä ei näillä hoidoilla näytä tulevan.

Mutta ihan hyvillä mielin olen. Elämä jatkuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Syssy, miten sa olet paassyt lapsettomuuden kanssa jonkinlaiseen tasapainoon? Musta olisi upea kuulla sun/teidan vinkkeja, silla musta tuntuu, etta viimeiset 3 vuotta ovat pyorineet vain taman ymparilla enka itse ainakaan paase taman asian kanssa sopuun. Musta tuntuu silta, etta lapsettomuus pilaa mun elamani (tiedostaen, ettei tama asenne juuri auta...)
Ei taida olla yksiselitteistä vastausta. Olin ennen joulua tosi alamaissa - viime vuosi ja syksy oli ehkä kaikista pahin koko tämän lapsettomuuden aikana. Lähipiiriin; sukuun ja kavereille syntyi valtava määrä lapsia - kaikki lapsettomuudesta kärsivät tukihenkilöni tulivat raskaaksi - kamala vuosi. Aina kun ehdin tutustumaan johonkin mukavaan ihmiseen, niin hän tuli raskaaksi - tilanne oli jo jotenkin surkuhupaisa.

Käytiin miehen kanssa psykologilla, kun en oikein jaksanut enää käydä töissäkään. Jäin sitten kuukauden lomalle töistä ja tein psykologin määräyksestä kaikkia sellaisia asioita, mistä nautin. Kävin lenkillä, sisustelin kotona, luin, soitin pianoa, tein käsitöitä.. Yllättäen loman jälkeen ajattelutapani vain muuttui. En varsinaisesti tehnyt mitään - ajatukset vain muuttuivat. Kai tulin tässä lapsettomuusprosessissa vain jonkin viivan yli - prosessihan tämä on - kaikki menevät sen läpi omalla tavallaan. Ehkä löysin elämänilon niistä omista hyvän olon tekemisistäni. Tällä hetkellä pystyn jotenkuten kuvittelemaan elämäni jopa ilman lapsiakin, mikä aiemmin oli täysi mahdottomuus.


Tsemppiä kaikille teille :) Asioilla on tapana järjestyä.
 
Syssy, niin kauan kun ei menkkoja on toivoa?? Ala luovuta ihan viela! Ja mita tulee noihin laakkeisiin, taalla ainakin virallinen politiikka on jatkaa laakkeita siihen asti, kunnes laakari antaa luvan ne lopettaa (juuri tuollaisten myohaiskiinnittyjien yms tahden). Saisitko sa, ihan oman mielenrauhasi tahden (jo senkin tahden!) ajan verikokeeseen; saisi ainakin selville kaiken, mahdollisen kiinntymisen etc.

Tallaisena sivuhuomautuksena, etta ma olen ylpea susta, molemmat mailisi huokuvat rauhaa ja paattavaisyytta.

Me kaytiin eilen siipan kanssa psykologilla, kun on ruvennut painamaan ikavalla tavalla avioliittoa(kin) tama lapsettomuus. Entinen lapsettomuushoitoja tehnyt laakari, nyt psykiatri (eli loytyy myos medical ymmarrysta), piti oikein hyvan "pep talkin" ja antoi meidan ymmartaa, etta ihmiset eivat aina ole hyvin valmistatuneita FIV-polun todelliseen raskauteen (mika on omasta mielesta ihan hyvakin: etta alussa on naiivia toiveikkuutta mukana) eivatka myos saa usein sopivaa psykologista tukea matkan varrelle. Han muistutti, etta monella parilla mennaan todella pitkan kaavan mukaan (3, 4, 5 tai 6 hoitoa) ja etta pitaa vaan jaksaa uskoa ja lahtea taas taistoon! I know, helpompi sanoa kuin tehda, mutta jollain tavalla nostatti omaa taistelumielta.

Jatetaanko Suomessa kotitestin varaan? No ilmankos tekee mieli testata... Taalla testataan verikokeella; tanaan aamulla siis kavinkin taas labrassa. Menkat eivat ole viela alkaneet (sanoo han ja tarkistaa heti pikkuhousunsa..., tassa tulee hieman hulluksi koko hommassa), mutta sehan ei valitettavasti ole takuu mistaan. Tulos pelottaa. Siippa soittaakin siis meidan gynelle tuloksista, itsella ei ole voimia. Olen henkisesti valmistautunut viettamaan illan peiton alla.

Voimahalaus syssylle ja terveisia pepposelle ja MAM2lle!
 
Halinalle: :) Nyt kun ollaan käyty julkisella puolella hoidoissa, niin on testattu vaan kotitestillä. Yksityisellä puolella mentiin aina veritestin mukaan...

Soittivat klinikalta justiinsa - saatiin peruutusaika hoidonsuunnitteluun. Viidettä isoa hoitoa suunnittelemaan sitten jo ensviikolla! Päästään varmaan aloittamaan hoito jo heti lomien jälkeen???
 

Yhteistyössä