Muita IVF/ICSI- konkareita?

Voi syssy olen niin pahoillani hoidon epäonnistumisesta! Voimia teille! Mutta pääsette kyllä uskomattoman nopeasti uutta hoitoa suunnittelemaan. Ilmeisesti olette hoidossa julkisella tällä hetkellä? Saako kysyä, missä on noin lyhyet jonot hoitoon (Tyks, Tays, Kys?)? Todella hienoa, että saitte peruutusajan. Kerrohan sitten, onko suunnitelmissa jotain muutoksia hoidon suhteen.
 
pepponen: En viitsi tänne kirjoitella hoitopaikoistamme nykyään - pitää vähän rajoittaa tuota insestään antavaa informaatiota.. Iso sairaala kuiteskin on - homma pelaa hyvin tällä hetkellä. :)

5. iso hoito käynnistyy sitten justiinsa. Pitkällä kaavalla mennään. Tästä kierrosta alkaa nenäsumutukset. Lääkkeet meni vaihtoon ja annosta nostetaan edellisestä hoidosta. Puregonit jätettiin nyt kokonaan pois ja tilalle otettiin Pergoveris ja Gonal-F. Viimeksi saatiin kahdeksalla kypsällä munasolulla 5 tosi hyvää alkiota - mutta eivät lähteneet kiinnittymään...
Saas nähdä miten nyt käy.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs tänne ketjuun kuuluu...???

Itselläni alkoi nyt aktiivinen vaihe hoidoissa, tänään eka piikityspäivä! Onhan tähän valmistauduttu puoli vuotta, mutta silti tuntui että apua, olenko valmis taas tähän..

Mulla siis 5.ICSI. Procren on alla jarruna (iiihanista kuumista aalloista kärsitty koko kesä...) ja Puregon kasvattaa soluja. Uutena tähän hoitoon kokeilemme kortisonia.
Oisko siellä muita konkareita linjoilla jakamaan tuntemuksia:wave:?

Ja syssy, mikä tilanne sulla?
 
Täällä olisi yksi jakamassa tuntemuksia. :) (tosin olen jo liittynyt kaikkiin muihinkin ketjuihin, mutta hoidot kun on päällä, niin on tarpeen saada vertaistukea mahdollisimman paljon). Meillä alkaa nyt 4.IVF tämän kuun lopussa. Aloitan piikittämään Puregonia ja jatkan Orgalutranilla, lisäksi kortisoni + verenohennuslääke.
 
MAM2: Hoito on edennyt ihan kivasti. Maanantaina punktio. Pergoveris näyttää toimivan (ainakin tähän asti..) Gonal-F:n tilalle vaihdettiin vielä viimetipassa tuttu Puregon.

sebu08: Tervetuloa :)

Molemmille teille onnenpotkut hoitoon :)
 
Moi taas kaikille! Ja tervetuloa uusille :) :flower:

syssy mulla on ollu neljässä hoidossa Pergoveris+Gonal-f ja oon kyllä tykänny :) Tsemppiä punktioon ja hoitoon muutenkin!:)

MAM2 ja sebu tsemppiä hoitoon myös teille!

on: En muista kirjoitinko toukokuussa meidän jatkoista? Silloin meidän 5.icsi meni penkin alle. Kävimme keskustelemassa lääkärin kanssa. Hän ajatteli, että tehtäisiin syksyllä kolme hoitoa ja lopetettaisiin siihen. Hän kyseli mitä mieltä olemme adoptiosta, luovutetut sukusolut ovat vähän hakuammuntaa, kun vikaa on meissä molemmissa.

Hoidot tehtäisiin omaan kiertoon ja pistokset aloitettaisiin vasta, kun folli olisi valikoitunut(n. kp5-6). Orgalutran olisi myös mukana ja Pregnyl irroituksessa. Sieltä sitten punktoitaisiin se yksi tai jopa kaksi follia ja toivottaisiin, että solu löytyisi+hedelmöitys onnistuisi. Siirto voitaisiin tehdä seuraavana päivänä. Tueksi saisin Pregnylin ja Disperinin.

Viikon päästä aukeaa klinikka ja pääsen kysymään tehdäänkö hoito viikolla 35 vai 39. Kesän aikana on kypsynyt ajatus adoptiosta ja lähdemme yrittämään sitä, kunhan saamme hoidot päätöseen. Adoptio-infoon olemme jo menossa :)
 
HalleB Mielenkiintoinen suunnitelma sulla seuraavaan hoitoon, toivotaan että se on nyt SE hoito! Itse en edes adoptiosta uskalla haaveilla, mies ei ole siitä yhtään innostunut..eli se on meidän kohdalla varmaan pois suljettu vaihtoehto.

sebu08 Tervetuloa ketjuun!:wave:

syssy Oliko sulla jo punktio..? Miten meni?

Iiiik...mulla punktio ens vkon tiistaina...ja nyt jo vihloo munasarjoja ihan vietävästi. Lääkäri sanoi, että ei mitään rehkimistä viikonloppuna, mutta pitäähän mun työssäkin nostella..en sitten tajunnut siitä kysäistä, mutta on sitä ennenkin töissä oltu "munasarjat täynnä" joten kaipa se siitä.
 
HalleB ja MAM2: :)

En ookaan kirjoittanut tähän ketjuun kuulumisia.. Punktio meni oikein hyvin. Yli kymmenen munasolua saatiin ja tänään olen menossa alkionsiirtoon (ellei sieltä nyt vielä soitettaisi, että ei ole tulemista).
Kypsien solujen määrää en tiedä ja alkioiden lukumääräkin on ihan yllätys sitten - iltapäivällä oon viisaampi.
 
Tulin juuri siirrosta ja oikein hyvillä mielin tulinkin.

Olin kyllä tipahtaa lääkärissä tuolilta, kun sanoivat, että kaikki 11 kerättyä munasolua olivat olleet kypsiä. Olivat tehneet ICSI:n (vaikka A+B liikkuvuus 85%...? ...se luku vaan paranee hoito hoidolta :) ). Kahdeksan hedelmöittyi ja jakaantui! Kaksi alkioista laitettiin vielä jatkoviljelyyn, mutta kuusikin alkiota on meille ihan superlukema!

Jos vielä kuudenteen hoitoon joudutaan lähtemään, niin Pergoveris on ehdottomasti mukana - nyt löytyi sellainen lääke, mikä toimii minulla.

Kaksi TOP-kyytiläistä mukana ja ajattelin plussata parin viikon päästä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
syssy Aivan mahtavaa!!=) Nyt vaan toivotaan...Meillä ei ole ikinä ollut kuin max.5 hedelmöittynyttä ja nyt niin kovasti toivoisin tässä hoidossa enemmän..

Voi kunpa tämä nyt meillä kaikilla onnistuisi:xmas:.
 
Voi miten jännää syssy, peukutan minäkin kovasti. :)

Itse odottelen menkkoja, nyt kp 21 tai jotain sinnepäin. Järjestysluvultaan 4.IVF olis edessä, toisaalta tässä välissä on niin paljon kaikkea tapahtunut että mieleni perukoilla aloitan hoidot puhtaalta pöydältä.
Eli hyppään kyytiin jännäilemään!
 
MAM2 lääkärin mielestä mun päätä on turhaa sekottaa hurjilla lääkemäärillä, kun joka tapauksessa mulla on aina tullu vaan se yks siirrettäväksi kelpaava alkio. Vuosi sitten mentiin punktioon vaikka oli vaan kaksi follia ja silti päästiin siirtoon 4-solu 2-luokan alkiolla. Viime hoidossa tuli ennätyksenä 11 solua, joista ei ollu mihinkään, paitsi taas yksi oli ylitse muiden ja siitä tuli top-alkio.
Tuossa kevyessä hoidossa on vaan se riski, että ei päästä siirtoon, mutta ainahan se riski on. Se on kyllä tässä tyylissä parasta, että punktiosta toipuminen on ihan eri luokkaa, kun folleja on vain yksi tai kaksi.
Adoptio alkoi olla meidän puheissa tosissaan vasta viime hoidon aikaan. Ollaan kummatkin hiljaa kypsytty siihe ajatukseen ja vielä toki riittää pureskeltavaa.
Lääkärit muuten tuntuu monesti olettavan, että viikonloppuna ei olla töissä, eivätkä kirjota saikkua ja jos vaik maanantaina on punktio, ni viikonloppu on aika tuskaa töissä, ku on fyysinen työ. Onnea punktioon! :)

syssy mahtavia uutisia! Onnea ja hermoja piinailuun! Toivotaan, että kiinnittyyvät:heart:

tuba factor tervetuloa:flower: toivottavasti vuoto alkaa ajallaan!:)

on: mulla pitäs kans alkaa täs viikonlopun seutuun vuoto ja maanantaina soittelen klinikalle, et voidaanko alottaa hoito jo ens viikolla. Töiden puolesta sopis hyvin punktio viikolle 35.
 
Huhuu, missä kaikki on?

No mä kirjottelen sit yksinään :D Soittelin maanantaina klinikalle ja sain perjantaiksi ajan. Uusi kierto alkoi vasta maanantaina, joten perjataina kp 5. Toivottavasti voin aloittaa silloin pistokset saman tien. Olis tylsää odottaa vielä kuukausi hoitojen alkamista, kun haluais nää pian alta pois, niin sais jatkaa elämäänsä (joko raskaana tai suunnata adoptioon)

Tulkaahan kertomaan omia kuulumisia! :)
 
No niin...punktio oli siis eilen ja olin niin hemmetin kipeä, että ilta meni nukkuessa ja kärvistellessä. Tänään onneksi jo helpotti. 13 munasolua saatiin ja tänään sain hyviä uutisia, että 9 on hedelmöittynyt!!! Kerkeehän osa niistä vielä kuukahtaa ennen perjantain siirtoa, mutta tällä hetkellä tuuletan hyvää tulosta=)!

HalleB: Toivottavasti pääset hoitoon jo tästä kierrosta!

tuba factor: Tervetuloa:wave:
 
MAM2 wau mikä tulos! Onnea :) Kerros siirto-kuulumiset!

on: Hoito tehdään tähän kiertoon, jos tulee hyvä kierto. Tänään ultrassa ei näkyny vielä selkeää johtofollia (isoin oli 8,4mm). Maanantaina ultrataan ja vasta silloin aletaan pistellä ja otetaan jarru mukaan, jos siis kaikki näyttää hyvältä. Toisen munasarjan ulkopuolella oli kysta, jota myöskin seuraillaan. Punktio olis loppuviikosta (to, pe, la?). Tässä nyt vaan syödään terveellisesti ja odotellaan maanantaita, kun ei muutakaan voi.
 
).( Siirto tehtiin siis tänään ja sain kyytiin 2 alkiota=). Toinen oli TOP luokan ja toinen 2.luokan....jäljelle jäi sitten 3kpl 2.luokan alkioita, jotka pääsivät pakkaseen. Eli taas meillä loppupeleissä jäi se 5 alkiota.
Miehen tulokset olivat kyllä karua luettavaa....ennen pesua 0% nopeasti eteneviä ja vain 17% hitaita..loput ei liikkunu mihinkään. Ja meillä on huonontunu tulokset joka kerralla, vaikka ollaan yritetty kaikki keinot. Lääkäri heitti, että saattaa johtua miehen iästä(34v.!) Uskomatonta:stick:!
Well..kaksi viikkoa piinaa ja toivoa edessä!:heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Heippa! Mahtuisiko mukaan? Olen aina välillä käynyt lueskelemassa tätä ketjua - vaikka en varmaan hoitojen määrän perusteella ole vielä varsinainen "konkari", niin henkisesti koen jotenkin kuuluvani tähän porukkaan, koska mulla kuitenkin on lapsettomuushistoriaa aika pitkältä ajalta ja kahden eri miehen kanssa.

Takana nyt 3xIUI, muutama Clomikierto, 2xIVF ja kolmannen IVF:n punktio oli juuri eilen. (Edellisen puolison kanssa muutama ovulaation induktioyritys sekä yksi suunnittelematon IVF överiksi menneen OI:n jälkeen...) Kaikkineen nämä kuviot asettuu mulla noin kahdeksan vuoden ajalle, toki väliin mahtuu avioliiton huonot loppuajat sekä pari sinkkuvuotta jolloin ei ollut mitään yritystäkään. Aikaisemmista IVF:istä ei ole jäänyt mitään pakastettavaa, joten hoitojen määrä on tosiaan vielä aika vähäinen vaikka jo kolmatta IVF-kierrosta viedäänkin. Aikaisemmissa punktiossa munasolusaalis on ollut laihanlainen (ekakerralla 7 josta 4 raakoja, tokakerralla 6 joista vain puolet hedelmöittyi) mutta nyt eilen suureksi hämmästyksekseni tuloksena oli 16 munasolua, joiden laadusta sitten toki ei ole vielä mitään tietoa. Lapsia mulla ei ole entuudestaan, mutta alkuvuodesta plakkarissa yksi alkuraskauden keskenmeno.

Jotenkin näiden hoitojen jännäily on aika erilaista kun hoitohistoria on jo pitkä, ja siksi olisi kiva vaihtaa joskus ajatuksia samantaustaisten ihmisten kanssa. Tosi hyvää vertaistukea olen kyllä saanut parissa muussakin ketjussa jossa oon kirjoitellut, mutta kyllähän näkökulma on tosi erilanen jos on vuosia jo käynyt raskaissa hoidoissa, saati että "lapsettomuus" on vasta pitkäksi venynyttä luomuyrittämistä, kenenkään lapsettomuutta siis mitenkään vähättelemättä.

MAM2; sullakin ollut todella hieno tulos kun vielä noin iso osa on hedelmöittynyt! Aika samassa tahdissa nyt jännäillään sitten, mulla on siirto maanantaina. Nyt olisin ihan superonnellinen jos edes pari alkiota jäisi pakkaseen, kun aikaisemmista munasolumääristä koko pakastamis-ajatus on ollut meidän tapauksessa lähinnä huono vitsi :)

En nyt jaksanut scrollata ketjua kovin tarkkaan taaksepäin, eli onkos muita nyt aktiivisessa piinavaiheessa parhaillaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Scarleth!:wave: Kiva, että piinaillaan samoihin aikoihin!

Mites muut konkarit? syssy onko tuntemuksia? Monesko pp sulla on nyt meneillään?

En muista oonko kysellyt jo asiasta, mutta onko kukaan muu saanut Gonapeptyl- piikkiä auttamaan kiinnittymistä? Mulle on se taas tässä hoidossa määrätty, oon pistäny kyllä 2 krtaa ennenkin...ilman tulosta.
 
Heippa taas!

Täällähän on ollut nyt vähän hiljaisempaa - mitäs kaikille kuuluu? :)

ON: Siirtopäivä oli tänään. Nyt on sitten kaksi alkiota kohdussa uiskentelemassa. Alkioita oli saatu yhteensä 11, joista pari oli pudonnut joukosta heti alkumetreillä. Lopuista sitten siirrettiin nyt nämä kaksi ja loput jäivät jatkoviljelyyn. Ne, mitkä jatkavat kehitystään blastokystiksi saakka, pakastetaan. Eli vielä joudun jännäämään saadaanko mitään pakkaseen vai ei... äh, olen siihen vähän pettynyt, kun kuvittelin että pakkaseen saatu saalis olisi selvinnyt jo tänään. Pelottaa,että nuo kaikki seitsemän kuukahtavat ja taas ollaan lähtöpisteessä.

Onko teillä muilla kokemusta, onko yleinenkin käytäntö että kolmen päivän ikäisistä alkioista ei pakasteta vielä mitään vaan kaikkia jatkoviljellään? Musta se tuntuu vähän hassulta, olisin toivonut että jo nyt olisi jotain laitettu pakkaseen niin olisi toivoa seuraavasta hoidosta ilman piikittelyitä ja punktiota :/
 
MAM2 Onnea kyytiläisistä ja hienoa, että saitte myös pakkaseen! :) Toivotaan, että tarraavat:heart:
Mulle tulee tähän hoitoon Pregnyliä siirron jälkeen tukemaan. Viime hoidossa en sitä saanu, kun munasarjat oli niin turvoksissa ja vatsalaukussa nestettä. Tässä hoidossa ei sitä vaaraa onneksi ole. Lisäksi mulle tulee Estradot-laastarit ja Disperin.

Scarleth tervetuloa:flower:
Onnea kyytiläisistä! Mulla ei oo kokemusta, kuin kahden päivän viljelystä. Sanovat, että kohtu on paras paikka alkiolle. Meillä on myöskin saaliit ollu niin pienet, että niistä ei oo riittäny viljelyyn. Tässä hoidossa siirretään jo punktiosta seuraavana päivänä.

mua myöskin kiinnostaa: syssy mitäs kuuluu?

on: Tänään ultrassa tämä yksi kallisarvoinen folli oli n.12mm. Huomenna vasta aloitan Menopur 75ky ja Orgalutranin. Keskiviikkona taas ultra ja luultavasti perjantaina punktio.
 
Onnea matkaan MAM ja Scarleth!

Täällä päästiin aloittamaan pistokset. Mulla on rehellisesti sanottuna alkanut vähän kylmäämään tuo annos (gonalF 150IU), koska samalla määrällä puregonia saatiin kerran hyperi aikaan... Tulee mieleen että tsekkasiko se lääkäri edes hoitohistoriaa. En vastaanotolla edes miettinyt asiaa, kun tuo gyne on tuttu ja ollut alalla kauan. Kai se tietää mitä tekee? :x
Nyt sitten munasarjoja jo nippailee, enkä mä ole pistänyt kuin yhen kerran. Hemmetti.
 
En ole kauheasti täällä nyt pyörinyt. Ajattelin testailla loppuviikosta. :)
Oireita on ollut ja ei ole ollut - katsoo nyt. Olen kiukutellut ja on ollut kauhean kuuma. Uutuutena on tullut vihlaisut - en ole koskaan ennen tajunnut, mitä niillä tarkoitetaan, mutta nyt tiedän. Miehen mielestä käyttäydyn samalla tavalla kuin keväällä ollessani raskaana. Toivottavasti hän ei joudu pettymään..

Kauheasti tsemppiä hoitoihin teille. Monella niin jännät paikat nyt :)

Yritin muuten ajattella ennen tätä hoitoa, että siihen raskauteen ei oikeasti tarvita kuin yksi alkio. Olen niin monta kertaa lukenut, kuinka joku menee ensimmäistä kertaa hoitoon ja saa mutkien kautta yhden vaivaisen juuri elossa pysyvän alkion ja raskaus alkaa siitä. Sepäs sitten tässä on ärsyttänyt, kun siirretään ja siirretään niitä ihan kelpoyksilöitä ja mitään ei tapahdu. Jos alkioita ei tule niin montaa kuin olisi halunnut, niin ainahan se harmittaa.
 
Viimeksi muokattu:
:tuba factor toivotaan, että aanos on sopiva! Kierrot on kuitenki niin erilaisia.

syssy mä niin kovasti toivon, että olet raskaana! :heart: :)

on: Kävin tänää ultrassa ja maanantaille tulee punktio. Menopur ja Orgalutran jatkuu perjantaihi. Lauantaina Pregnyl. Punktio tehdään pelkän puudutteen avulla, kun on vain yksi folli ja viimeksi tuli tosi huono olo vissiin siitä kipulääkkeestä. Nyt on vähän rauhallisempi olo, kun tietää vähän tota aikataulua, niin voi suunnitella sitten töitä sen mukaan.
 
HalleB: Kovasti tsemppiä punktioon :)

Alkaa vähän jännittää jo. Pp13. Jos noin järkeillen ajattelee, niin lugesteronihan voi aiheuttaa vaikka mitä sivuvaikutuksia, mutta en usko, että on ihan normaalia esim. se, että luge alkoi värjäytyä vaaleanruskeaksi eilen pp12. Minulla ei ole tähän mennessä ikinä alkanut vuoto lugesteronin aikana. Aina on saanut odottaa vähintään kolme päivää, että vuoto alkaa, kun lääkkeet on lopetettu. Kerran odotin viikon. Oikea nänni on kipuillut eilen ihan hivenen ja tänään sitten enemmän. Rinnat eivät ole yhtään kipeät, mutta välillä on ollut sellainen outo epämukava olo. Rintojen lääkkeistä johtuva aristus minulla loppui tässä välillä jo ihan tyystin - alkoi nyt siis lievänä nännikipuiluna uudelleen.
Sitten ihan järjetön juttu. Joko olen tulossa kipeäksi tai sitten tämä on jotain parempaa: Minulla on pahoinvointiaaltoja. (Siis pp13???) Niitä on ollut jo useamman päivän. Maanantaina kävin kyökkimässä pytylläkin, mutta siihen oli kyllä osasyynä jonkinlainen matkapahoinvointikin.

Eniten jännittää se tuhruilu - mitä se tarkoittaa. Keväällähän en ymmärtänyt olevani raskaana, kun tuhrutti.

Yritän olla innostumatta liikaa..
 
Viimeksi muokattu:
Syssy, mitämitä, pp13 ja vielä et ole testannut??? Please päästä ny jo meidätkin piinasta ;) Oireet kuulostaa kyllä lupaavalta, sormet ja varpaat ristiin että se olis sitä itseään!

Täällä porskutellaan pp2, vähän on siis vielä matkaa testipäivään. Olen kyllä hätähousutestailija, että enköhän viimeistään viikon päästä jo touhua testin kanssa...

Hallelle paljon tsemppiä punktioon!
 

Yhteistyössä