Miten törkeä mielestänne olen? Kyläkäyttäytymisestä... ;)

  • Viestiketjun aloittaja Ihana Hengetär
  • Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä monen edellä kommentoineen kanssa enemmin säälittävää kuin törkeää, vaikka ehkä vähän sitäkin. Minä tiedän itse kyllä että meillä ei jokapaikka ole tip top joka hetki ja itsetuntoni ei saa kolausta vaikka sen joku huomaisikin.
 
"Mamma italiana"
kai tarkistat myòs yòpòydàllà olevan kirjan? huom: onko se àlyllisempi kirja kuin se mikà sulla on menossa? nàet vertailukohtia ja itsetunnon làhteità on monia.
 
"kellis"
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana Hengetär;22102690:
Olen siivousintoilija, minulle on aika merkittävä itsetunnon lähde se että meillä on siistiä ja paikat tiptop, sisustus viimeisen päälle jne.

Kun käyn kylässä, kokeilen aina isäntäväen huomaamatta sormellani vaivihkaa erilaisista paikoista... esim. vessassa peilikaapin päältä, eteisen vaatekaapin päältä, ikkunalaudalta... Vetäisen sormeani pinnalla ja jos siihen tulee pölyä niin koen olevani paljon parempi nainen kuin se joka siinä kyläpaikassa asuu. Itsetuntoni nousee roimasti ja hymyilyttää vinolla tavalla tuon emännän kanssa asioidessa jatkossa! :)
ET sä silleen törkeä ole,mutta neuroottinen ja mielestäsi epätasapainoinen. Kanattaa varmaan hakea apua! Ihan oikeasti.
 
Minä laitan pieniä lasten koriste/lelu helmiä yleensä peilikaapin sisälle pienessä putkilossa nojaamaan ovea vasten kun sen aukaisee niin kaikki ropisee lattialle ja laitan myös ripottelemalla helmiä peilikaapin päälle, itseäni v'tuttaa suuresti kun joku nuohoaa minun asunotani, ja on ollut monesti naurussa pitelemistä kun olen kuullut ropinaa vessassa käynnin yhteydessä.
Hahaha! :D
Ton mä kopsaan sulta!!! :D
 
Mulla on omat hammasharjat pienten pintojen kiillottamiseksi ja saan roimasti itsetuntoa kun koti kiiltää ja kaikki on tip top, mieheni samanlainen. Eipä ole tullut kuitenkaan mieleenikään vertailla toisten koteihin :O
Ainakaan noin omahyväisesti :O Kuulostaa hiukan huonolta itsetunnolta, kun on tarvetta moiseen ;)
 
"PsychoKiller"
[QUOTE="hantta";22102919]Näkisitpä mun kämpän, niin itsetuntosi nousisi uusiin sfääreihin kokonaiseksi vuodeksi =)[/QUOTE]

Samoin. Tervetuloa nostattamaan itsetuntoa!
 
:whistle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana Hengetär;22102690:
Olen siivousintoilija, minulle on aika merkittävä itsetunnon lähde se että meillä on siistiä ja paikat tiptop, sisustus viimeisen päälle jne.

Kun käyn kylässä, kokeilen aina isäntäväen huomaamatta sormellani vaivihkaa erilaisista paikoista... esim. vessassa peilikaapin päältä, eteisen vaatekaapin päältä, ikkunalaudalta... Vetäisen sormeani pinnalla ja jos siihen tulee pölyä niin koen olevani paljon parempi nainen kuin se joka siinä kyläpaikassa asuu. Itsetuntoni nousee roimasti ja hymyilyttää vinolla tavalla tuon emännän kanssa asioidessa jatkossa! :)
meillä itsetuntosi kohoaisi nopeaan korkeuksiin. pölyä ja sotkua riittää
 
perfektionisti
[QUOTE="kuula";22102727]Kuulostaa pakkomielteeltä.[/QUOTE]

Ehkä se onkin pakkomielle. Olen himosiivooja "vie mennessäs, tuo tullessas", paikat aina siistinä. Ihme himo aina kokeilla sormella pölyjä ja harmittaa kamalasti jos jonnekin sormenjälki jää. En vain ole oppinut ymmärtämään, miksi kaikki eivät siivoa. Pölystäkin voi lapsille puhjeta allergia, astma.
 
Leukistinen aksolotli
Olet kuin joku kuivakka mummo, kun tommonen edes mieleesi tupsahtaa. Moni kokee olevansa sua parempi, kun ei ole pakko kyttäillä kyläpaikassa jotain pölyjä.
 
Minua ei haittaisi, vaikka meillä kävisi kylässä kuvaamasi kaltainen ihminen. Hän saisi siitä ilmaista itsetunnon kohotusta, koska en arvosta siivousta ollenkaan noin korkealle. Mutta noin ilmiönä ei minusta ole kovin hyvä, että itsetunnon kohotus perustuu muiden käyttämiseen astinlautana.
 
"Katja"
Miksi sinua hymyilyttää vinosti, jos löydät jonkun toisen kotoa pölyä? Ja miksi juuri naisen pitäisi siivota? Kodin täydellinen siisteyskö ihmisestä tekee hyvän? Entä luonteenpiirteet: ystävällisyys, luotettavuus, hienotunteisuus - onko itselläsi noissa kenties parantamisen varaa? Olisin aika järkyttynyt, jos tietäisin jonkun tekevän kotonani tuollaista. Kylään kutsuminen on ystävällisyyden osoitus, jota voisi kunnioittaa. Jos joku oma vieraasi kaataisi pölyä sinun nurkkiisi, olisi ehkä aihetta suhtautua häneen vinosti hymyillen.
 
perfektionisti
[QUOTE="Katja";22104561]Miksi sinua hymyilyttää vinosti, jos löydät jonkun toisen kotoa pölyä? Ja miksi juuri naisen pitäisi siivota? Kodin täydellinen siisteyskö ihmisestä tekee hyvän? Entä luonteenpiirteet: ystävällisyys, luotettavuus, hienotunteisuus - onko itselläsi noissa kenties parantamisen varaa? Olisin aika järkyttynyt, jos tietäisin jonkun tekevän kotonani tuollaista. Kylään kutsuminen on ystävällisyyden osoitus, jota voisi kunnioittaa. Jos joku oma vieraasi kaataisi pölyä sinun nurkkiisi, olisi ehkä aihetta suhtautua häneen vinosti hymyillen.[/QUOTE]

Haluan aina olla ystävällinen ja kutsun ystäviäni kotiin, jotenkin he vain viihtyvät meillä vaikka siistiä onkin. Ei heistäkään kukaan sottapytty ole vaikka muuten erilainen maku sisustuksessa mutta se on vain mielenkiintoista, jokaisella omanlaistaan. Meille on aina voinut tulla ilmoittamatta, ei paniikkia, paikat kunnossa ollut aina.
 
"Hmm"
Hmmh. En sanoisi, että olet törkeä. Minä itse olen tarkka siisteydestä ja siitä, onko pölyä. Vaivihkaa katselen ympärilleni ja pöly kyllä pistää silmään. Mutta ei mun itsetuntoni siitä nouse, enkä koe olevani mitenkään isäntäväkeä parempi. :D
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana Hengetär;22102690:
Olen siivousintoilija, minulle on aika merkittävä itsetunnon lähde se että meillä on siistiä ja paikat tiptop, sisustus viimeisen päälle jne.

Kun käyn kylässä, kokeilen aina isäntäväen huomaamatta sormellani vaivihkaa erilaisista paikoista... esim. vessassa peilikaapin päältä, eteisen vaatekaapin päältä, ikkunalaudalta... Vetäisen sormeani pinnalla ja jos siihen tulee pölyä niin koen olevani paljon parempi nainen kuin se joka siinä kyläpaikassa asuu. Itsetuntoni nousee roimasti ja hymyilyttää vinolla tavalla tuon emännän kanssa asioidessa jatkossa! :)
Minusta olet hurjan säälittävä. Muistutat ihan jotain 60-70-vuotiaita anoppiani/papparaisia, jotka ajattelevat että naisen kuuluu pitää koti puhtaana.

miksi? miksi naisen kuuluisi jos kerran hänen kuuluu töissä käydä myös? ja vastaavasti jos hoitaa lapsia kotona, niin se on työtä, ja silloinkin koti pitää pitää yhdessä puhtaana.

säälin sinua. etkö voisi mitenkään muuten arvostaa itseäsi ?
 
"vieras"
Mä siivosin ennen ku mielipuoli ja leivoin ja tein kaikki vimpan päälle ennenku joku tuli kylään. En enää. Ja nautin enemmän elämästä ja vieraistani ja ehdin panostaa senkin ajan lapsiini.
En ollut ite ihan järjissäni siivousintoilun suhteen ja uskon, että et sinäkään ole täysin tyytyväinen elämääsi. sisällä kaaos jos pitää siivota koko ajan. Ja varsinkin jos saa kiksit siitä kun muilla paskaisempaa.
Mä veikkaan, että kukaan ei oikeesti ole kateellinen sun kodista tai siivouksista. Sä vaan luulet niin. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita. Säälittävää.
 
ylpeä ja se ei rikos.
mullekin on siisteys tärkeää. ja jonkun verran kyllä olen ylpeä kodistani. varsinkin kun osaan sisustaa. ja itsetunto kyllä nousee jos joku muu ei osaa. tuo ne kyllä ylpeänä kotiini. mutta en nyt ihan toisten pölyjä rupea tutkimaan. tai pullistelemaan äänen että meilläpä on näin ja näin hieno kirjahylly yms.. teilläpä ei ...läälläälää. ja siitä olen myös ylpeä että mä olen tehnyt tän kaiken edullisesti.
 
:D

Pakko myöntää että mä olen joskus kyläillessä vessareissulla pessyt kylppärin/vessan hanan ympäryksen kun on ollut niin ällö :ashamed:

Meillä on kyllä ainainen kaaos mutta jotkut asiat on vaan oltava puhtaina...
 

Yhteistyössä