Miten törkeä mielestänne olen? Kyläkäyttäytymisestä... ;)

• Viestiketjun aloittaja Ihana Hengetär
  • Ensimmäinen viesti
Ihana Hengetär
Olen siivousintoilija, minulle on aika merkittävä itsetunnon lähde se että meillä on siistiä ja paikat tiptop, sisustus viimeisen päälle jne.

Kun käyn kylässä, kokeilen aina isäntäväen huomaamatta sormellani vaivihkaa erilaisista paikoista... esim. vessassa peilikaapin päältä, eteisen vaatekaapin päältä, ikkunalaudalta... Vetäisen sormeani pinnalla ja jos siihen tulee pölyä niin koen olevani paljon parempi nainen kuin se joka siinä kyläpaikassa asuu. Itsetuntoni nousee roimasti ja hymyilyttää vinolla tavalla tuon emännän kanssa asioidessa jatkossa! :)

Non compos mentis
Aika outo olet. Noh, hyvä kai se itsetunnon kasvu on, vaikka hieman väärältä suunnalta siihen haet vahvistusta. Tällä palstalla kai ihan "ok" kokea itsensä paremmaksi kuin toiset joidenkin pölyhiukkasten perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihana Hengetär;22102690:
Olen siivousintoilija, minulle on aika merkittävä itsetunnon lähde se että meillä on siistiä ja paikat tiptop, sisustus viimeisen päälle jne.

Kun käyn kylässä, kokeilen aina isäntäväen huomaamatta sormellani vaivihkaa erilaisista paikoista... esim. vessassa peilikaapin päältä, eteisen vaatekaapin päältä, ikkunalaudalta... Vetäisen sormeani pinnalla ja jos siihen tulee pölyä niin koen olevani paljon parempi nainen kuin se joka siinä kyläpaikassa asuu. Itsetuntoni nousee roimasti ja hymyilyttää vinolla tavalla tuon emännän kanssa asioidessa jatkossa! :)
Sähän oot vähän kuin jotkut mummot;)

olet
No ehkä vähän törkeä, mutta sitten meitä on kaksi. :) Kyllä mäkin saan oudosti mielihyvää siitä, että voin lähes missä tahansa kyläillessäni todeta, että meillä on puhtaampaa. Kyl se vaan on aika karseeta, miten toisilla kylppärin lattiakaivon ritilä on täynnä tukkaa ja ties mitä mönjää. *puistatus*

"Asdf"
Juu, en minä ainakaan loukkaantuisi, jos joku noin tekisi minun kodissani, vaikkapa ihan silmieni alla, ja siitä vielä huomauttaisikin.

Ei se minun itsetuntoani rusentaisi, jos joku kokee olevansa minua parempi, varsinkaan jos kysymys on asiasta, joka ei ole itselleni niin tärkeä. Ja jos se on vieläpä totta, niin mitäs sitä kiistämään.

Olet ahkerampi siivoaja kuin minä.

Tuntuuko jo paremmalta?

Minä tiedän itse mitä olen, mitkä asiat osaan, missä olen huono, ja myös sen, mitä en osaa ja mistä en pidä.

Sinulla on luultavasti aika huono olo itsesi kanssa noin yleensä, jos ajatuskulkusi ovat tuollaisia. Se on surullista, ja toivon että olet vielä jonakin päivänä paremmin sinut itsesi kanssa.

"vieras"
No ehkä vähän törkeä, mutta sitten meitä on kaksi. :) Kyllä mäkin saan oudosti mielihyvää siitä, että voin lähes missä tahansa kyläillessäni todeta, että meillä on puhtaampaa. Kyl se vaan on aika karseeta, miten toisilla kylppärin lattiakaivon ritilä on täynnä tukkaa ja ties mitä mönjää. *puistatus*
Minusta on aika karseeta ajatella että joku voisi ylipäätään viitsiä tutkia toisten kylppärin lattiakaivon vierailun aikana. Riippumatta siitä missä kunnossa se on.

samoin
Minä laitan pieniä lasten koriste/lelu helmiä yleensä peilikaapin sisälle pienessä putkilossa nojaamaan ovea vasten kun sen aukaisee niin kaikki ropisee lattialle ja laitan myös ripottelemalla helmiä peilikaapin päälle, itseäni v'tuttaa suuresti kun joku nuohoaa minun asunotani, ja on ollut monesti naurussa pitelemistä kun olen kuullut ropinaa vessassa käynnin yhteydessä.

"Lila"
Joo, mulla oli vessassa hiustenkuivain, jota en käyttänyt. Yksi ihminen oli tehnyt just ton, sormellaan kokeillut oliko siinä pölyä. Kun huomasin sen tämän ihmisen vessakäynnin jälkeen, niin ajattelin kyllä aika niuhosti tästä ihmisestä. Nyt tiedän, että tämä ihminen on ihan perseestä.

"minna"
No oikeasti tuo on aika säälittävää. Mä en ole mikään siivousintoilija ja mua ei hetkauta pätkääkään vaikka joku huomattas mulle, ettei meillä hänen mielestään ole siistiä. Eikä myöskään jos huomaan jollakin olevan siistimpää kun meillä. Mun mielestä on jollain tapaa huono itsetunto, että pitää tuolla tavalla omaa paremmuuttaan hakea. Kun mä käyn kylässä, mulla on paljon parempaa tekemistä kuin tutkiskella toisen kodin siisteyttä. Meille saat ihan vapaasti tulla tutkimaan niin voit kokea olevas taas pikkasen parempi ihminen :D

"Haisuli"
Mä taas olen suorastaan vähän ylpeä siitä että meillä on nykyisin paikat pikkaisen rempallaan ja pölyä nurkissa. Mä olin ennen siivousintoilija liiallisuuteen asti ja olen opetellut siitä eroon. Mun mielestä pieni sekasorto kertoo onnellisemmasta elämästä, ainakin omalla kohdallani. Joten, mua ei haittaisi. :)

"vieras"
Ei penaalin terävin kynä jos ei elämäänsä iloa muualta osaa etsiä. Tollasen ystävän jos bongaisin ni tippuis kelkasta aika nopeesti. Törkeä hyvinkin mutta senhän jo tiesitkin. Ai jos sun tuttavat sais tietää ni tulis varmaan hyvät naurut kun aattelee toista hekumoimassa muitten ei niin siistissä vessassa:)
Toivottavasti saat hyvät sävärit...

Yhteistyössä