Miten teillä hoidetaan perheen raha-asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sinun,minun vai meidän rahat? Onko käytössä yksi yhteinen tili vai molemmilla omat? Entä jos toinen opiskelee tai on kotona lapsen kanssa? Kiinnostaisi tietää,koska meillä on ollut miehen kanssa keskustelua asiasta. Haluaisin yhteisen tilin,mies ei. Jos toisella on rahat loppu,annatteko rahaa? Ja kuinka teillä on jaettu laskujen,asumisen,ruokien ym. kustantaminen?

omat tilit on ja yhdessä ollaan oltu 11v joista 4v naimisissa. Hyvin on mennyt, myös silloin kun olin lasten kanssa kotona. Yhteistä tiliä ei ole. Maksamme omat laskut ja yhteiset kulut menee puoliksi. Ei lasketa pennilleen, mutta noin suurin piirtein. Toki annetaan toiselle rahaa jos tarvetta on, mutta ei ole vielä ollut tarvetta.

Omat tilit, yhteiset rahat. Hoitovapaalla olemme olleet vuorotelleen, silloin töissä käyvä on maksanut laskut ja loput otettu säästöistä.
Laskut on jaettu suurinpiirtein niin, että mies maksaa asuntolainan ja oman auton, mä muut laskut, pk-maksut ja prätkän. Kumpikin ostaa omat polttoaineet ja ruokaa, mies kyllä korjailee kaikki kulkupelit. Lasten tarvikkeet ostan yleensä minä, mutta saatan käyttä siihen miehenkin rahoja.
Jos toisen tili on tyhjä, niin otetaan toisen tililtä. Jos kummatkin jostain syystä tyhijllä, niin mennään säästöjen kimppuun :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinun,minun vai meidän rahat? Onko käytössä yksi yhteinen tili vai molemmilla omat? Entä jos toinen opiskelee tai on kotona lapsen kanssa? Kiinnostaisi tietää,koska meillä on ollut miehen kanssa keskustelua asiasta. Haluaisin yhteisen tilin,mies ei. Jos toisella on rahat loppu,annatteko rahaa? Ja kuinka teillä on jaettu laskujen,asumisen,ruokien ym. kustantaminen?

Yhteinen tili, sekä omat tilit. Jos tarvitaan rahhaa sitä otetaan toiselta kun on oikeudet kaikkiin tileihin..

Yhteinen tili(t) ollut jo yli 20v. Minä maksan meillä laskut. Ja loput ottaa se joka ehtii :D
Ihan sama käytäntö oli myös silloin kun olin lasten kanssa kotona.

meillä on omat tilit, mutta käyttöoikeus molemmilla toisen tilille. meillä maksetaan laskut jommankumman tililtä ja, jos toisella ei ole rahaa niin siirretään toisen tilille. Ruokaa varten nostetaan kuun alussa rahaa. meillä on yhteiset rahat.

Omat tilit on ja rahat ei ole täysin yhteisiä. Itse olen kituuttanut aika lailla vuosia sitten ja miehellä on ollut rahaa. Nyt tilanne on niin, että minä tienaan enemmän. Mies on aina ollut pihi, mutta itse olen antanut rahaa miehelle. On kai tuo nyt alkanut tajuamaan että yhteiseen hyvään rahaa menee.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Yhteiset rahat mutta omat tilit. Maksetaan laskut sen tililtä kenellä on rahaa.

Näin toimiin meilläkin! Mä olen ollut pitkään kotihoidontuella, ja ne rahat on menneet enimmäkseen ruokaan, mies maksanut silloin KAIKEN muun.

Sit ku olen töissä tai työttömänä, niin maksan myös laskuja ja lasten vaatteita, mies on aina hoitanut lainanlyhennykset ja muut laskut jotka tippuvat tasaiseen tahtiin. Jos hänellä jostain syystä ollut rahat loppu, mä autan.

Meillä on myös yhteinen tili, jolle säätetään pahan päivän varalle, kumpikin laittaa tietyn summan suhteessa tuloihinsa. Näillä rahoilla rahoitamme yllättävät menot esim. auton korjaukset, pesukone hajoaa ja tarttee pika pikaa uuden jne.

Raha-asioista ei ole koskaan tarvinnut tapella. Varmaankin ollaan niin samanlaisia rahankäyttäjiä, ei pihejä, eikä kumpikaan hussuta rahojaan aivan turhosiinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Yhteiset rahat mutta omat tilit. Maksetaan laskut sen tililtä kenellä on rahaa.

Samoin meillä. En ymmärrä alkuunkaan sitä, että jos ollaan kimpassa ja on perhettä, että eletään kuin kämppikset jakaen rahat sun ja mun omiin.

Omat rahat, omat tilit, omat säästöt, omat velat, yhteistä on elämä :D

Jos toinen jäisi vaikka työttömäksi, toinen toki tukisi tilanteen mukaan. Sellaista tilannetta ei tule helposti, että kumpikaan olisi pa. Vanhempainvapaalla kotona olevalle annettiin tukirahaa. Eli minäkin tuin miestäni.

Yhteistyössä