miten teillä raha asiat jakautuu?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kemppainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mies maksaa vastikkeen, sähkön, vakuutukset ja yleensäkin kaikki ne laskut, jotka postilaatikosta löytyy. Minä maksan useimmiten ruuat ja poikani vaatteet. Kumpikin maksaa omat henkilökohtaiset ostoksensa, mutta esim. remonttikulut ja muut vastaavat jaetaan vähän miten milloinkin. Oman autonsa kuluista kumpikin vastaa itse.

meillä omat tilit ja yhteinen tili jonne molemmat siirtää joka kuukausi tietyn summan, sieltä sitten maksetaan asunto- ja autolainat, ruokalasku, vakuutukset ym yhteiset menot. Molemmille siis jää näin ns.omaa rahaa mistä maksetaan omat puhelinlaskut ym omat jutut. Jos "shoppailemaan" mennään tai syömään ulos tms, se maksaa jolla silloin on rahaa, sillon ei mietitä "sun ja mun" rahoja..

suuri kiitos kaikille vastauksista,taidan ottaa asiakseni puhua miehelle että saa ruveta osallistuun enemmän.tuli tappelua tai ei!!! oon niin väsyny lainaileen ja pohtimaan miten rahat riittää,yö unetkin siinä menee. katsotaan kuin käy,tänään ajattelin ottaa puheeksi kun ei se odottamalla parane.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä omat tilit ja omat rahat, omat laskut. Yhdessä kuitenkin maksetaan yhteisiä juttuja, eli siis sapuskat perhelle, vauvalle tavaroita ja mitä niitä nyt sitten on yhteisiä hankintoja.

näin on meilläkin :wave:

molemmilla "omat" rahat. kaupassa käydään sen rahoilla kellä sillä hetkellä on rahaa tai sitten ostetaan puoliksi.vuokraan molemmilla menee saman verran ja sähkölaskut maksellaan vuorotellen.eli aikalailla puoliksi menee, miehellä nyt menee ruokakauppaan enemmän kun se nyt sattuu saamaan rahaa enemmän / kk kuin minä.

Meillä on yhteiset rahat ja minun rahat :D Ei ole rahasta riitaa, mies käy töissä ja minä vielä kotona 1-vuotiaan kanssa jolloin mies luonnollisesti tienaa käteen noin 5 kertaa enemmän kuin minä. Mies ei kuluta rahaa pahemmin, minä maksan laskut yhteisistä rahoista ja ruuat sun muut lainamaksut ja sitten lopuilla ostetaan kaikenmoista meille kolmelle, eniten rahaa palaa meidän pikkuiseen ja remontointiin.

Meillä mies käy töissä ja maksaa talolainan ja muut asumiseen liittyvät maksut. Ite olen kotihoidontuella+lapsilisä tulee mulle ja maksan niistä meidän autolainan ja omat opintolainani...eli sihen hukkuu minun rahani. Eli miehen lompakolla eletään...itestä tuntuu pahalta, vaikka ukko kuinka sanoo, että yhteiset on rahat. Joka päivä kysyy multa,että onko mulla rahaa ja tarviinko, mutta enpä oikein kyllä kehtaa ottaa vastaan.....

Meillä on kummallakin omat tilit sekä kaksi yhteistä tiliä. Toiselle yhteiselle tilille kumpikin laittaa 2/3 tuloistaan ja siitä maksetaan kaikki perheen yhteiset menot. Sillä 1/3:lla kumpikin tekee mitä haluaa. Toinen yhteinen tili on säästötili, johon laitetaan sijoitusten tuotto sekä säästyneet varat ja siltä tililtä yhdessä tehdään uusia sijoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Rahat on yhteiset. Se maksaa jolla rahaa on. Jos molemmilla, niin ihan sattumanvarasesti. Ei lasketa että kumpi ostaa mitäkin. Yhdessä kun eletään ja yhteisiä lapsia elätetään niin yhteiset on rahatkin.

Samoin täällä!

Omat tilit, yhteiset rahat. Mies maksaa hyvinkin suurimman osan laskuista. Mä ehkä jotain pienempiä. Mies käy tosi paljon myös kaupassa ja huolehtii bensat autoon. Minäkin käyn joskus kaupassa ja maksan yleensä vauvaan liittyvät jutut kun tukea niihin saankin. (mies hoitaa kyllä noitakin tytön juttuja). Monesti menee niin, että mies laittaa vielä mun ja tytön tileille rahaa jos näkee nettipankista et alkaa saldot likentelee nollaa (tytölle säästetään) mut mulla menee nollaan melkein monasti :D

Tällä hetkellä mun kotihoidon tuella & lapsen lapsilisällä maksetaan ruuat. Kaikki muu menee miehen rahoista. Sen verran mulla on omia säästöjä, että mulla on 170e per kuukausi (tammikuulle asti) omaa kampaaja, vaate ja "turhuus" rahaa.

Kun kumpikin töissä niin about puoliksi maksellaan kaikki. Lapsi saa silloin lapsilisät säästöön.

Mä maksan kotihoidontuesta ja lapsilistä suurimman osan ruoista sekä kaikki omat ja lasten vaatteet, tarvikkeet ja harrastuket. Laskuista maksan koti- ja tapaturmavakuutukset sekä oman sairas- ja henkivakuutuksen, tv-luvan sekä oman puhelinlaskun. Oman auton bensat maksan myös.

Mies maksaa asunto- ja autolaina lyhennykset, vesi-, sähkö- ja jätemaksut, oman ja pojan puhelinlaskun sekä nettimaksut. Mies maksaa myös remppakulut ja oman autonsa bensat.

Kun olin vielä äippälomalla, mä maksoin loppujen lopuksi suurimman osan miehen laskuista esim. 1000e visalaskuja tuli makseltua :whistle: , mutta kun jäin kotihoidontuelle, niin enpä pysty makselemaan...

Yhteistyössä