Valmistautumalla etukäteen eli säästämällä useampi tonni, kun toivoin että saisin ainakin kaksi lasta ja olisin putkeen kotona 4-6 vuotta. Tavalliset keskitulot on miehellä ja minä hoitoalalla, eli itsellä tulot ei kummoiset. Omistusasunnossa asuttiin, lainaa lyhennettiin samanverran kuin minun työssäkäydessäkin. Kaikki ylimääräiset menot ja maksulliset harrastukset pois. Halvin netti, ei lehtitilauksia, uudet vaatteet itselle jo ennen kotiin jäämistä, ettei nyt mitään isompia ole tarvinnut ostella. Nyt olen ollut kotona 4 vuotta, vielä vuoden ainakin olen. Omistusasunto myytiin, koska ollaan ostamassa omakotitalo. Nyt asutaan vuokralla, kunnes sopiva talo löytyy.
Asenne ostamisessa ja kulutuksessa on muuttunut kovasti, on huomannut että mitä tarvitaan oikeasti, mitä ei. Puutetta mistään tärkeästä ei ole ollut. Kirpparit on kovassa suosiossa, samoin omia tarpeettomia myydään pois, ettei jää varastoihin lojumaan. Tsemppiä, kyllä se on mahdollista, oikea asenne vaan kehiin! (siis jos toinen puoliso on työelämässä, ymmärrän kyllä ettei yh:lla ole samanlaista mahdollisuutta)