I
"Ilona"
Vieras
En ainoastaan käy mieheni tilipussilla, vaan olen siellä jatkuvasti koska meillä on vain yhteinen tili. Vanhemmillani en maksata kulujani.Onko teillä lapsille, kodille, itsellenne vakuutuksia?
Itsellemme ei muita kuin matkavakuutus, miehellä vissiin joku henkivakuutus työn puolesta, lapsille ja kodille juu.
Ostatteko uusia vaatteita lapsille, vai kulkeeko ne aina vanhoissa ryysyissä?
Saako lapsenne harrastaa esim. jääkiekkoa tai ratsastamista tai muita maksavia harrastuksia?
Ostan uusia sekä huutiksesta käytettyjä. Toka saa kaikki ne esikoisen vaatteet, jotka on vielä hyväkuntoisia. (Toki sitten myös uusia ostetaan hänellekin.) Tosin kohta varmaan kokoero kuroo umpeen ja sitten täytyy ostaa molemmille samaa kokoa. Harrastaa jumppaa joka maksaa 120 eur/kausi eli 240 vuodessa.
Ostatteko kirjoja, leluja jne?
Ostan. Liiankin kanssa joskus.
Syöttekö yksipuolisesti? Onko pahalle päivälle säästössä rahaa?
Onko lasten tilillä rahaa?
Meillä on tilillä kymppitonni pahan päivän varalle. Lasten tilillä on vain lahjarahaa. He ovat niin pieniä, etten koe tarvetta itse laittaa heidän tililleen, koska saavat kaiken mitä tarvitsevat meiltä. Emme syö yksipuolisesti, koska olen itse hiukan terveysintoilija, ja näen ehkä liikaakin vaivaa ruokalistan suunnitteluun.
Matkustatteko (ähtäri, korkeasaari, lappi, huvipuistot)?
Meidän ei tarvitse matkustaa mennäksemme Korkeasaareen tai huvipuistoon, koska täältä Helsingistä ne löytyy muutenkin (ja niissä käymme). Mutta matkustimme kyllä viime kesänä esimerkiksi Titi-Nallen taloon, ensi kesänä mennään Muumimaailmaan.
Käyttekö lasten kanssa elokuvissa?
En ole vielä käynyt, ehkä lähiaikoina esikoisen kanssa, kun on nyt 3,5 v. Käymme muissa tapahtumissa kyllä, esimerkiksi eilen Muumi jääsadussa.
Onko lapsilla omat huoneet?
Ei tällä hetkellä, viihtyvät hyvin samassa.
Käytkö miehesi tilipussilla? Maksatatko vanhemmillasi kulujasi?