Kotona olevat äidit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko teillä lapsille, kodille, itsellenne vakuutuksia?
Ostatteko uusia vaatteita lapsille, vai kulkeeko ne aina vanhoissa ryysyissä?
Saako lapsenne harrastaa esim. jääkiekkoa tai ratsastamista tai muita maksavia harrastuksia?
Ostatteko kirjoja, leluja jne?

Syöttekö yksipuolisesti? Onko pahalle päivälle säästössä rahaa?
Onko lasten tilillä rahaa?

Matkustatteko (ähtäri, korkeasaari, lappi, huvipuistot)?

Käyttekö lasten kanssa elokuvissa?

Onko lapsilla omat huoneet?

Käytkö miehesi tilipussilla? Maksatatko vanhemmillasi kulujasi?

En tiedä lasketaanko mua kun oon vielä äitiyslomalla, mutta kotonahan mäkin oon lapsen kanssa. :)

Kotivakuutus ja lapselle vakuutus löytyy. Ostan silloin tällöin uusia vaatteita mutta suurin osa saadaan käytettynä mun siskolta, mutta ne ei ole ryysyjä. :) Poika on vasta 8kk joten ei harrasta muuta kuin muskaria. Kirjoja ja leluja ostetaan aika harvoin kun niitä on jo valmiiks liikaa.

Syödään aika yksipuolisesti, mutta syötiin jo ennen lapsen syntymää koska mä oon niin nirso. Pahan pääivän varalle ei oo kummempia säästöjä, mutta kaiken aikaa säästetään silti. Niille rahoille vaan on olemassa kohde, ne ei oo vaan varmuuden vuoks. Lapsen tilillä on n. 800e tällä hetkellä. Vielä ei olla muualle matkustettu kuin Nummelaan. :D Leffassa ei olla käyty, en koe että vauva kaipaa sellaista, ja omaa huonettakaan ei poikaparalla vielä oo kun asutaan kaksiossa. Käyn todellakin miehen rahapussilla ja vaikka tililläkin jos siltä tuntuu, mutta vanhemmat ei maksa mitään meidän kuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä--;22923746:
Eikö käy omalletunnolle elää miehen tuloilla? Siis te sanotte "yhteinen rahapussi", joka koostuu muutamasta äidin satasesta ja siitä miehen 2-3 tonnista. Siis sehän on miehen tuloilla elämistä???
Ja samat naamat pukerratte päivän täällä netissä "on se kumma kun lapset viedään hoitoon, kyllä pienellä rahalla elää"... Eli elätte törkeästi miehen rahoilla :) ette sillä pienellä omalla rahalla.

Mä en nyt ihan ymmärrä minkä pitäis käydä omalletunnolle?? Mähän hoidan mieheni kotia ja kolmea lasta + myös sen koiria kaiket päivät. Eihän kukaan saa sellaiselle laumalle hoitajaa ilmaiseksi! Ja mun mieheni on omien sanojensa mukaan erittäin tyytyväinen ja iloinen että haluan töihin menon sijasta olla kotona ja hoitaa myös hänen lapsiaan ettei niitä tarvitse viedä päiväkotiin. Jotenkin tosi outo ajatusmaailma sinulla ap.

*kotivakuutus ja lapsivakuutukset löytyy.
*lapsille on uudet vaatteet =)
Saako lapsenne harrastaa esim. jääkiekkoa tai ratsastamista tai muita maksavia harrastuksia?
*saa alkaa harrastamaan!
*ostetaan harvemmin, mutta jos lapsi on ollut kiltisti ja toivonut kauan jotain lelua niin saa sen =)

Syöttekö yksipuolisesti?
*esikoinen syö erittäin huonosti, oli ruokana mitä vain! Mutta toinen syö mitä vain ja olen alkanut tekemään monipuolista ruokaa
Onko pahalle päivälle säästössä rahaa?
*ei ole säästöjä :/
*ei ole käyttötilejä, mutta säästötilit on ja siellä on rahaa

*lappi :D joo asutaan jo lapissa. Ei me matkustella kuin ainoastaan mummolaan. Tivolissa käydään kesäisin ja käytiin yksi kesä ranuan eläinpuistossa

*en ole käynyt kerkeää nuiden kanssa vielä =) (4v ja 1v)

*esikoisella on oma huone ja nuorempi nukkuu mun kans

Käytkö miehesi tilipussilla?
*ei ole miestä
Maksatatko vanhemmillasi kulujasi?
*rehellisesti kyllä :(

Pikavastaa tähän viestiin

Mutta on joitakin asioita, jotka on lapsen etu. Esim. lapsen vakuutukset, vanhempien vakuutukset. Myös harrastukset, ne kehittää, sosiaalistaa jne.
Olet lapsellesi äiti myös 18v kuluttua. Oletko silloin opiskelija, työtön tai asuntolainaa maksava köyhä? Vai äiti, jolla on varaa tukea opiskeluissa ja elämässä? Olet elatusvelvollinen nuorelle, kunnes hän täyttää 21v. Opintotuki ei riitä just mihinkään.

Mistä tulee oletus, että äiti on työtön ja rahaton silloin kun lapsi täyttää 18 (tai edes 10), jos äiti on kotona silloin kun lapsi on pieni.

[QUOTE="aloittaja";22923793]Äitiyslomalla olen, saan käteen 1700e ja pärjään sillä hyvin.
Mies haluaa, että jäisin kotiin, mutta itse en halua.

En perkele maksata laskujani ukolla ja elä loisena, vaan haluan tienata itse. Kun tienaan itse, voin myös päättää miten rahojani käytän.
Ennemmin teen vaikka osa-aikaista, kuin että kokonaan kotona loisena.[/QUOTE]

En minäkään haluaisi elää "loisena" enkä "maksattaa" laskujani miehelläni. Olen kotiäiti, koska se on parasta minun ja mieheni yhteisille lapsille, jotta heidän ei tarvitse mennä vieraan ihmisen hoitoon vauvana.

Itse olen lapseni tehnyt, joten heidät myös hoidan ainakin taapero ikään asti (en kuitenkaan kritisoi ihmisiä, jotka laittavat lapsensa vauvana hoitoon, ei ole minun asia).

Tämä kotiäiti aika on niin lyhyt, että sen ajan seisoo vaikka päällään.
Kun lapseni menevät päiväkotiin niin palaan itse työelämään.

En ole kotiäiti laiskuuttani vaan rakkaudesta lapsiani kohtaan. Tässä ei ole kyse mieheni loisena elämisestä, kuten ei varmasti monella muullakaan.

Ikävää jos näet asian noin, etkä oman lapsesi kannalta.

Kyllä se tuntuma säilyy, usko pois. Tai sitten lapsessasi on jotain vikaa.

Jos jotain ilman et voi elää, niin sitten älä elä mutta valittaminen on kai vähän turhaa, kun itse olet siihen soppaan ryhtynyt? Eli jos rahat ei meinaa riittää mutta mikään ei saa muuttua, niin vaihtoehtoja on aika vähän eikä valitus auta mitään.

Ja sori vain, olen itse osannut pestä lapseni (ja omatkin) vaatteeni niin hyvin, että ne eivät ole kolmessa, neljässä kuukaudessa mitä vauva yhtä kokoa on käyttänyt, menneet miksikään. Ei edes Hennesin vaatteet. Että ehkä sun pesukoneessa on jotain vikaa, tai sitten vaatteita tosiaan kannattaisi olla enemmän ettei tarvitse niitä ainoita puhki pestä?

Sisareni ja myös paras ystäväni on ratsastuksen opettaja ja usko pois vaan, se tuntuma ei viikkoa kestä.

Ja ihan 40 asteessa vuoden vanhalla Elektrolux pesukoneella ja Luvil astainpesu aineella. Joten koneessa ei vikaa. Monella pienellä lapsella mm. lapsikerhossa näkee näitä halppis/kirppis kuluneita vaatteita.
Ja vauvalla on kaappi täynnä vaatteita, koska vaate hankinnoissa en säästele. En myöskään myy niitä kirppiksellä vaan annan heille, ketkä tarvitsee.

Onko teillä lapsille, kodille, itsellenne vakuutuksia? On vakuutukset kaikilla.
Ostatteko uusia vaatteita lapsille, vai kulkeeko ne aina vanhoissa ryysyissä?Ostan uusia ja kierrätän, mutta ryysyt kuuluvat kyllä roskikseen;)
Saako lapsenne harrastaa esim. jääkiekkoa tai ratsastamista tai muita maksavia harrastuksia? Ovat vielä niin pieniä etteivät harrasta maksullisia juttuja
Ostatteko kirjoja, leluja jne? Ostan molempia.

Syöttekö yksipuolisesti? Onko pahalle päivälle säästössä rahaa? Heh, no ei syödä ja rahaa on säästössä ihan riittävästi.
Onko lasten tilillä rahaa?Kyllä on!

Matkustatteko (ähtäri, korkeasaari, lappi, huvipuistot)? Kyllä.

Käyttekö lasten kanssa elokuvissa?Kyllä.

Onko lapsilla omat huoneet?Kyllä.

En käy ja en maksata.

[QUOTE="aloittaja";22923793]Äitiyslomalla olen, saan käteen 1700e ja pärjään sillä hyvin.
Mies haluaa, että jäisin kotiin, mutta itse en halua.

En perkele maksata laskujani ukolla ja elä loisena, vaan haluan tienata itse. Kun tienaan itse, voin myös päättää miten rahojani käytän.
Ennemmin teen vaikka osa-aikaista, kuin että kokonaan kotona loisena.[/QUOTE]

no ollaanpa sitä nyt niin itsenäistä. lapsellinen asenne sulla.loisena elämisestä voi puhua jos elää kämppäkaverin kanssa mutta parisuhteessa jossa on lapsia ja jos ollaan vielä naimisissakin, tuo asenne on lapsellinen. mitä sä sitte teet jos miehes jää työttömäksi, heivaatko ulos ettei vaan elä loisena. ei oo ihme että niin paljon erotaan ku tälläsiä ihmisiä on.

Onko teillä lapsille, kodille, itsellenne vakuutuksia? On kaikille.
Ostatteko uusia vaatteita lapsille, vai kulkeeko ne aina vanhoissa ryysyissä? Ostan sekä harrastan kirppareita, ryysyissä tosin eivät kulje.
Saako lapsenne harrastaa esim. jääkiekkoa tai ratsastamista tai muita maksavia harrastuksia? Saa muttei toistaiseksi ole ollut kiinnostusta.
Ostatteko kirjoja, leluja jne? Tarpeen mukaan.

Syöttekö yksipuolisesti? Onko pahalle päivälle säästössä rahaa? Ei. On.
Onko lasten tilillä rahaa? Ei mainittavaa summaa.

Matkustatteko (ähtäri, korkeasaari, lappi, huvipuistot)? Kesäisin kyllä. Omalla paikkakunnallakin nähtävää.

Käyttekö lasten kanssa elokuvissa? En. Johtuu siitä että lapsen mielestä liian kovaäänistä.

Onko lapsilla omat huoneet? On.

Käytkö miehesi tilipussilla? Maksatatko vanhemmillasi kulujasi? Käyn. En todellakaan.

Sisareni ja myös paras ystäväni on ratsastuksen opettaja ja usko pois vaan, se tuntuma ei viikkoa kestä.

Ja ihan 40 asteessa vuoden vanhalla Elektrolux pesukoneella ja Luvil astainpesu aineella. Joten koneessa ei vikaa. Monella pienellä lapsella mm. lapsikerhossa näkee näitä halppis/kirppis kuluneita vaatteita.
Ja vauvalla on kaappi täynnä vaatteita, koska vaate hankinnoissa en säästele. En myöskään myy niitä kirppiksellä vaan annan heille, ketkä tarvitsee.

Väitän yhä vastaan, kyllä se tuntuma säilyy! Mihin se ehtiää viikossa kadota, ihan oikeasti?

Ja edelleen, jos ei ole varaa, niin sitten tyttö ei ratsasta kuin kerran viikossa tai ei ollenkaan jos niin tiukkaa tekee.

Ja kerhossa näkee kaikenlaista, kyllä. Mutta sekin on totta että ihmiset laittaa asiat eri tärkeysjärjestykseen. Ja mistä ihmeestä tulee tuo käsite että kirppisvaate on kulahtanut? :D Tai mistä edes näkemällä tietää, että vaate on kirpparilta? Itse näin siellä Ticketin välikausihaalarin, lappu vielä kiinni... että et sitä kehtaisi ostaa, kun on käytetty?

Ja viimeinen lause kertoo kyllä aika paljon, että miksi sulla on tiukkaa. Tulee kyllä itselle taas hyvä mieli omista raha-asioista ja tärkeysjärjestyksistä.

Ja mitä ihmeen väliä sillä on meneekö ne halpisvaatteet pesussa huonoksi vai ei?! Nyt puhutaan käsittääkseni alle kouluikäisistä ja kotihoidetuista lapsista eikä tuonikäisillä käsittääkseni ole tarvetta eikä taipumusta kiusata toisiaan kulahtaneista vaatteista. Tai tietysti, jos vanhemmat kauhistelevat henkkamaukan vaatteita kovaan ääneen, niin kai jotkut sitten tuonkin ajatusmallin oppivat.

Kaikilla on vakuutukset. Molemmilla lapsilla on sairaskuluvakuutukset, mulla ja miehellä tapaturmavakuutukset, koti on vakuutettu samoin molemmissa autoissa on osakasko.

Uusia vaatteita, ne mitkä on vielä uudenveroiset käytän vielä nuoremmalla.

Sitten kun ovat sen ikäiset, niin toki. Sen verran ollaan mietitty elämää eteenpäin että lasten harrastaminen ei jää rahasta kiinni. 4v:llä on nytkin pari harrastusta johon menee rahaa.

Totta kai. Lapsilla on leluja, kirjoja, pihassa keinuja, potkuautoja, liukumäki, muita pihaleikkeihin sopivia välineitä.

Syöttekö yksipuolisesti?
En tiedä mitä tällä tarkoitat, syödään sitä mitä mieli tekee. Yhtenä päivänä se voi olla jauhelihakastike ja perunut, seuraavana sisäfilepihvit, sitten taas juustokeittoa tai vaikka hui kamala sentään sieltä mäkkäristä hampparit.

Onko pahalle päivälle säästössä rahaa?
Näyttäisi säästötilillä olevan n. 80 000€.

Molemmilla on omat tilit ja kyllä niillä rahaa on.

Käydään joo. Käydään myös vähintään kerran vuodessa ulkomailla. Viime vuonna oltiin Australiassa. Tänä vuonna suunnitellaan matkaa vähän lähemmäksi, pitkästä viikonlopusta kyse. Seuraava reissu onkin kylpyläloma Tallinnaan, lähdetään lauantaina. Kesällä on pakko taas käydä korkeasaaressa, puuhamaassa, särkänniemessä ainakin, se on isommalle itsestään selvää.

Vanhemman kanssa kyllä. Nuorempi on vielä liian pieni.

Molemmilla on omat huoneet.

Käytkö miehesi tilipussilla?
Käyn. Mies meillä maksaa suurimmaksi osaksi kaiken, osallistun minkä voin. Mies maksaa toki munkin kuluja, harrastuksia, uusia vaatteita, auton käyttökustannukset jne.

Maksatatko vanhemmillasi kulujasi?
En, mutta yleensä isovanhemmat ostaa lapsille jotain vaikka ei pyydetä tai siirtää lasten tileille rahaa.

[QUOTE="mkm";22923977]no ollaanpa sitä nyt niin itsenäistä. lapsellinen asenne sulla.loisena elämisestä voi puhua jos elää kämppäkaverin kanssa mutta parisuhteessa jossa on lapsia ja jos ollaan vielä naimisissakin, tuo asenne on lapsellinen. mitä sä sitte teet jos miehes jää työttömäksi, heivaatko ulos ettei vaan elä loisena. ei oo ihme että niin paljon erotaan ku tälläsiä ihmisiä on.[/QUOTE]

Mies on alalla, jossa töitä pilvin pimein. Jos jäisi työttömäksi, niin saisi heti etsiä uuden työpaikan. Maailma ei laiskoja elätä vain kuin se meni.
Voisin lainata rahaa, mutta saisi maksaa heti takaisin.
Ja emme todellakaan ole eroamassa.
Niin moni eroaa, kun rahasta tappelee. Meillä sellaista ei ole, kun molemmilla on omat.

Mitä jos sinun mies lähtee, löytää uuden omillaan toimeen tulevan naisen?
Rahapussi lähtee toisen naisen mukaan?

Oikeestikko peset astianpesuaineella vaatteet? emmä ihmettelekään jos ne ei kestä....... ;)

Eikö käy omalletunnolle elää miehen tuloilla? Siis te sanotte "yhteinen rahapussi", joka koostuu muutamasta äidin satasesta ja siitä miehen 2-3 tonnista. Siis sehän on miehen tuloilla elämistä???
Ja samat naamat pukerratte päivän täällä netissä "on se kumma kun lapset viedään hoitoon, kyllä pienellä rahalla elää"... Eli elätte törkeästi miehen rahoilla :) ette sillä pienellä omalla rahalla.

Sulla on mennyt perheen käsite täysin yli hilseen ja lujaa, jos näin todella ajattelet. Perhe kun on yhteinen yritys. Tosin tää sun kysely on kyllä vaan aikas säälittävä provoyritys.

Mies on alalla, jossa töitä pilvin pimein. Jos jäisi työttömäksi, niin saisi heti etsiä uuden työpaikan. Maailma ei laiskoja elätä vain kuin se meni.
Niin moni eroaa, kun rahasta tappelee. Meillä sellaista ei ole, kun molemmilla on omat.

Ai se on laiskuutta jos ei ole alalla, jossa on töitä pilvin pimein?

Kotivakuutus on, ei muita vakuutuksia.

Lapset on aina siisteissä vaatteissa, joskus uusissa, joskus käytetyissä. Pyrin ekologisuuteen, joten kierrätetty on mielestäni hyvä. Mutta toisaalta rakastan lastenvaatteita ja niitä tulee ostettua uutenakin. Kuopus kulkee pääsääntöisesti esikoisen vanhoissa vaatteissa.

Lapsi on nyt 4-vuotias ja harrastaa liikuntaleikkikoulua ja vesipeuhua, kuopus ei vielä mitään. En tiedä tuleeko olemaan varaa kalliisiin harrastuksiin, mutta eiköhän edullisimmistakin mieluisia löydy.

Leluja ja kirjoja on riittävästi, jos ei jopa liikaa.

Olen yrittänyt muuttaa ruokavaliotamme terveellisempään suuntaan ja esim. jauheliha on korvattu soijarouheella. Se on jopa edullisempaa!

Itselläni ei ole säästössä rahaa, esikoisen tilillä on jokunen ropo.

Matkustetaan rahatilanteen ja jaksamisen mukaan, enemmänkin toki voisi.. mutta hyvä näinkin. Onneksi pk-seudulla on paljon tekemistä, niin ei välttämättä tarvitse kovin pitkälle matkatakaan.

Asutaan kaksiossa ja esikoisella on oma huone, kun kuopus ei vielä tarvitse. Kuopuksen kanssa nukutaan olkkarissa.

Mulla ei ole miestä, jonka tilipussilla käydä eikä muutkaan mun elämistä kustanna.

Meillä on joka kesään kuulunut särkänniemi, linnanmäki ja joku eläintarha.
Vuodessa yksi ulkomaan matka ja lukuisia matkoja rajojen sisäpuolella.

Kaksi autoa ja molemmilla harrastukset. Vauvalla myös harrastukset, vauvatapaamiset ja vauvauinti.
Uusia vaatteita ostetaan joka kuukausi kaikille (päälysvaatteita, sukkia, alusvaatteita).

Vauvakirjoja useita ja uusia ostetaan ja luetaan (vauva katselee mielellään kuvia).

Ja melkein joka viikko ostan uuden lelun.

1. On vakuutukset, lapselle tapaturmavakuutus ja itselleni henkivakuutus, matkavakuutus molemmilla.
2. Ostan uusia vaatteita mutta ostan myös kirppareilta, en tosin rääsyjä.
3. saa harrasta, kunhan tulee siihen ikään.
4. Ostan lelujakin, mutta kirjoja erityisesti.
5. Syön yksipuolisesti, lapselle teen perus kotiruokaa.
6. On säästössä, sekä itselläni että lapsella.
7. Matkustamme, mutta emme niinkään noissa massapaikoissa, vaan pikemminkin erityisissä/erikoisissa maissa/paikoissa.
8. En, koska lapsi siihen vielä liian pieni. Tv:täkään emme juuri katso.
9. On omakin huone, mutta nukkuu yön kuitenkin perhepedissä.
10. En käy mieheni tilipussilla, vaan hän jakaa tilistään minulle ihan itse. Mitään en maksata vanhemmillani.

Kyllä on =)

Ostan uusia vaatteita,edullisempia ja kalliimpiakin merkkejä.Ryysyissä meillä ei kuljeta.

No tuota taapero ei vielä hirveesti harrastele,muutakuin muskaria äitin kanssa :)

Jep,lähes joka kerta kaupassa käydessä jotain tarttuu mukaan.

On säästössä rahaa.Monipuolisemminkin tietenkin voisi syödä..

On rahaa lapsellekin säästössä.

Matkustatteko (ähtäri, korkeasaari, lappi, huvipuistot)? Lapsi vielä niin pieni,sitten kun kasvaa niin taatusti!

Käyttekö lasten kanssa elokuvissa? ei..

Onko lapsilla omat huoneet? Ei,meidän kanssa samassa huoneessa niinkuin kuuluukin :)

Käytkö miehesi tilipussilla? Maksatatko vanhemmillasi kulujasi? Käy miehen tilipussilla,meillä kun on yhteiset rahat! Vanhempani eivät maksa meidän juttuja.

[QUOTE="vieras";22924071]Ai se on laiskuutta jos ei ole alalla, jossa on töitä pilvin pimein?[/QUOTE]

Jos ei estettä työssä olemiseen ole ja töitä on, niin on se laiskuutta!

no mulla on vakituinen työpaikka minne voin mennä töihin ja jonne meenkin kun kuopus tulee 2v. siihen asti eletään niillä tuloilla mitä on käytettävissä. meillä on kaikki yhteistä mikä on sulle vissii outo ajatus. ja miehen tahto että oon kotona lasten kanssa. taitaa sulla olla huteralla pohjalla koko juttu kun et voi sen vertaa miehees luottaa että voisit olla kotona alle 3v kanssa. etkai muuten tois esiin tuota "mitä jos miehes lähtee"-juttua.

meillä ei oo ikinä tapeltu rahasta tämän 10v aikana kun on kimpassa oltu ja tilit ollu yhteisiä.

Kotona olevat äidit?

-On kaikki vakuutukset kodille, autolle, itselle, miehelle, lapsille sairasvakuutus ja tapaturma.

-On ihan hyvät uudet vaatteet, toki joitain käytettyjäkin löytyy, mutta sanoisin että pääsääntöisesti uusia, ja ainakin hyvä kuntoisia.

-Saa harrastaa sitten kun ovat hieman vanhempia. Juu ja leluja on, äitin mielestä vähän liikaakin.

-Koitetaan syödä monipuolisesti, toiselle kelpaa ja toiselle ei : ) Ja on puskuria pahanpäivän varalle ihan kiitettävästi : )

- Lasten tilillä on tällä hetkelle rahaa ainakin ajokorttiin ja yhteen vuokraan+takuu vuokraan tulevaisuutta ajatellen.

-Vielä on aika vähän matkusteltu kun lapset on pieniä, mutta toivotaan et sitten kun kasvavat niin on vara kierrelläkin katselemassa paikkoja.

-On sen verrran pieniä, et ei vielä.

-molemmilla on omat huoneet.

-On yhteinen tilipussi, niin kaippa se on niin et käyn : ) ja vanhemmat kyllä joskus maksavat joitain kuluja, toki ihan omasta halustaan, mutta aika pieniä semmoisia.

Yleensä lapsen kotihoito on yhteinen päätös ja kestää määrätyn ajan. Ei ole tarvetta tehdä noin selvää jakoa rahoista. Meillä on käytetty myös säästöjä ja varsinaisesti mistään ei ole tarvinnut tinkiä.

Meillä lapset ovat yhteisiä, joten mies osallistuu lasten kuluihin: ostaa vaatteita, leluja, kirjoja, puhelimia, lastentarvikkeita, maksaa harrastuksia jne. Lapsilisät käytetään myös lasten tarpeisiin.

Syömme monipuolisesti ja terveellisesti, isommat lapset käyvät elokuvissa keskenään tai kavereiden kanssa, pienten kanssa katselemme elokuvia kotona. Joskus käyn myös itse isompien kanssa elokuvissa ja shoppailemassa.
Miehen kanssa käymme lähinnä ulkona syömässä. Välillä käymme ravintolassa syömässä myös koko perheen kanssa. Lomilla käymme vaihtelevasti. Huvipuistoissa ja eläintarhoissa ym. käymme silloin tällöin, lomiksi en noita retkiä ihan laske.

Osalla lapsista on omat huoneet, osalla yhteiset.

Kaikilla lapsilla on omat tilit ja tileille laitetaan säännöllisesti rahaa. Vakuutukset ovat kunnossa ja mies käyttää rahojaan myös omiin harrastuksiinsa. Itseeni ja omiin harrastuksiini käytän vähiten rahaa. En ainakaan tällä hetkellä kaipaa kalliita harrastuksia, vähän enemmän omaa voisi olla hyvä saada.

Yhteistyössä