Miten pk:ssa suhtaudutaan vilkkaaseen lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Lapseni aloitti juuri päiväkodin, ja olen ollut siellä tutustumassa myös. Lapseni ryhmässä kaikki muut lapset ovat rauhallisia eikä heitä tarvitse juurikaan vahtia. Eilenkin tuulettivat ovi auki, niin että siinä oli tuoli välissä, kukaan ei ollut menossa sinne...paitsi minun lapseni.

Kaikki lapset ryhmässä myös kuulemma nukkuvat päikkärit, kolmevuotiaatkin. Minun lapseni on alle 3, muttei kovinkaan enää usein nuku päiväunia, ehkä kerran viikossa. Lisäksi lapseni on huono syömään, ollut ihan aina, vaikka kaikkea on tarjottu.

Lapseni ei ole mikään ad/dh-tyyppinen, vaan sellainen iloinen vipeltäjä, kekseliäs ja kova kiipeilemään, aika vahdittava, ja saattaa esim. heitellä leluja tms. Mielestäni ei mikään kauhean vaivalloinen lapsi kun olen tottunut, mutta tuolla kaikki muut ovat ihan todella helppoja lapsia.

Jotenkin pelottaa että poikani joutuu siellä negatiivisella tavalla silmätikuksi, ja että siitä syyllistetään minua. Mielestäni poikani kaltaisia lapsia on paljon, muttei vaan tuossa ryhmässä yhtään.

Olen jättämässä poikaa tänään ekaa kertaa yksin päiväkotiin, jännittää ja pelottaa.

Itselläni lapsi todella huono syömään ja se ainakin päiväkodissa ollut ihan ok.. Lisäksi omalla lapsellani kielenkehityksen viive, dysfasia...siihenkin suhtauduttu hyvin vaikka aiemmin ko. päiväkodissa ei vastaavaa ole ollut..

Mulla on ihan samanlainen lapsi, tosin tyttö 3v. Päiväkodissa nukkuu melkein aina päiväunet, vaikka kotona ei ole nukkunut aikoihin. Päiväkodissa myös suostuu syömään paremmin kaikkea, vaikka kotona välillä nirsoilee. Kyllä ne lapset oppii päiväkodin tavoille eli, ettei saa mennä ulos ilman lupaa ym. Ne muut lapset on vaan olleet siellä kauemmin ja tietävät mitä saa tehdä, vaikea uskoa että oikeasti olisivat sen rauhallisempia. Tsemppiä, kyllä se hyvin menee.

Kuulostaa siltä, että et vain ole tottunut pitämään lastasi kurissa. Siinä tapauksessa lapseen ei suhtauduta suopeasti, että satuttaa muita. Jos esim. heittelee tavaroita muita päin tai käy käsiksi muihin lapsiin.

Anna rauhassa ajan kulua, lapset soputuvat yleensä porukkaan ja toimivat aika samalla tavalla noiden päiväunien ja muiden suhteen. ja oppivat noudattamaan sääntöjä.
Suhtautuminen riippuu hoitajista. Itselläni on tosi viliskantti poika (nyt eskarissa) ja siinä ryhmässä jossa hän oli hoidossa, olivat aikuisetkin reippaita eivätkä narisseet turhista. Jos lapsissa oli liikaa energiaa, juoksivat sitten taloa ympäri purkaakseen sitä tai pelasivat jalkapalloa. Saman päiväkodin toisessa ryhmässä meno oli rauhallisempaa ja siellä poika olisi varmaan joutunutkin silmätikuksi ja ainaisen moitinnan kohteeksi.

Hyvin se menee, aina äidit huolehtivat kaiken sujumisesta ja yleensä huolta ei edes tarvitse kantaa.

[QUOTE="kahden äiti";24425209]Kuulostaa siltä, että et vain ole tottunut pitämään lastasi kurissa. Siinä tapauksessa lapseen ei suhtauduta suopeasti, että satuttaa muita. Jos esim. heittelee tavaroita muita päin tai käy käsiksi muihin lapsiin.[/QUOTE]

Mistä niin päättelit? Ilman muuta torun heti lasta kun hän heittää jotain, ja jäähykin on meillä käytössä.

Ärsyttävää kun luetaan rivien välistä sellaista mitä ei ole kirjoitettu.

Anna rauhassa ajan kulua, lapset soputuvat yleensä porukkaan ja toimivat aika samalla tavalla noiden päiväunien ja muiden suhteen. ja oppivat noudattamaan sääntöjä.
Suhtautuminen riippuu hoitajista. Itselläni on tosi viliskantti poika (nyt eskarissa) ja siinä ryhmässä jossa hän oli hoidossa, olivat aikuisetkin reippaita eivätkä narisseet turhista. Jos lapsissa oli liikaa energiaa, juoksivat sitten taloa ympäri purkaakseen sitä tai pelasivat jalkapalloa. Saman päiväkodin toisessa ryhmässä meno oli rauhallisempaa ja siellä poika olisi varmaan joutunutkin silmätikuksi ja ainaisen moitinnan kohteeksi.

Hyvin se menee, aina äidit huolehtivat kaiken sujumisesta ja yleensä huolta ei edes tarvitse kantaa.

Vähän vaan oli innostunut juoksemaan yhden isomman pojan kanssa että sitä menoa piti vähän toppuutella kuulemma, mutta muuten oikein mainiosti oli sujunut.

Olo oli kyllä kuin tulisilla hiilillä näin ekaa kertaa kun jätin hänet sinne ilman minua, mutta ihan suotta jännäsin.

Aivan ihana henkilökunta tuolla. <3

Meillä on myös hyvin vilkas vilpertti 3 vuotias poika. Kotona todellakin riittää menoa ja melskettä, mutta hoidossa on kuulemma hyvinkin rauhallinen ja jopa hiljainen! Ja lapsi siis viihtyy hoidossa ja kaipailee sinne aina niinä päivinä, kun hoitoa ei ole (on osa-aikahoidossa). Eli lapset voivat olla todella erilaisia kotona ja hoidossa

sanoisin että suhtautuminen riippuu ihan henkilökunnasta. toiset suhtautuvat ammattitaitoisesti ja yhteistyökykyisesti, toiset on aivan väärällä alalla ja vittuuntuneita työhönsä ja varsinkin niihin vilkkaisiin lapsiin.
anna ajan kulua, voi olla lapsi siitä pikku hiljaa rauhoittuu ja omaksuu päiväkodin rytmin ja säännöt hyvin. tai sitten ei :) niinkin voi käydä.

Yhteistyössä