Miten pidetään hauskaa ilman viinaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten? Ei juoda, mutta nautitaan elämästä! Lasteni kanssa keskustelimme viinan vaaroista justiinsa eilen, kun itiksessä näimme "lällätysmiehiä ja -naisia". Kuinka vaikeaa tuntuu olevan rentoutuminen ilman kemiallista ainesosaa!

Meditointi, ristikot, kirjojen lukeminen, musiikki, syvälliset keskustelut, laskutoimitukset, palapelit, sudokut, leipominen, saunominen, uiminen, salilla itsensä hikeennyttäminen, luonnossa kävely, teehetki, elokuvissa käyminen... Onhan tota hauskuutta.

Jos on tottunut, että se on hauskaa kun on pää sekaisin, seuraavana pvnä hävettää kun ei edes kaikkea muista, oksettaa ja potee vaan krapulaa. Niin se ei onnistu ilman viinaa. Mutta jos hauskuus on enemmänkin tekemistä, olemista, ihmisiä ym. niin sit varmaan on hauskaa ilman viinaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Miten pidetään hauskaa viinan kanssa? Kun ei tee mieli juoda ja tulee heti huono olo, eikä jaksa valvoa myöhään? Mä en sitä taitoa enää osaa.

mulla oli sama juttu yhdessä vaiheessa mut nyt olen taas "oppinut juomaan" niin että on hauskaa. Osaan kyllä pitää hauskaa selvänäkin mutta liian usein pitää ottaa se alkoholi mukaan

Ihan samalla tavalla tanssien, hyvää juotavaa juoden, tuttavien kanssa jutellen tai vaikka karaokea laulaen. Ei sillä, kyllä mä monesti otankin, mutta selvinpäin kyllä tuppaa melkein olemaan jopa hauskempaa :)

Tämä avaus jotenkin viittaa siihen, että elämän ainoa hauskuus on iltamyöhään kännissä juhlien.

Jos ja kun elämä tuntuu siltä, ni kannattais tosiaan pysähtyä pohtimaan, että mikä elämässä on tärkeää.

Kyllä, olen samaa mieltä, en halua baareihin selvinpäin pyörimään, siinä ei ole mitään hauskaa. Tai muuten vaan kännibileet ja minä siellä selvinpäin... Kiitos ei..

Mutta; jos haen sen hauskuuden jostain muualta kuin näistä tilanteista, ni kas, elämä onkin hauskaa.

Monen pitää alkaa hahmottamaan asiaa asennetasolta, siitä että lähtee että asia on mahdollista. Moni ei pysty edes fiilistelemään sitä mitä hauskanpito selvinpäin voi olla.

En tiedä mitä se tästä yhteiskunnasta ja kulttuurista kertoo.

Yhteistyössä