Jep, näin juuri!
Poika 3v oli tänään toisen kerran tutustumassa päiväkotiin parin tunnin ajan.
Alkuillasta kun syötiin, poika alkoi hirveesti höpöttää;
poika "siinä villen (mun poika) pöydässä istui tyttöjä ja poikia..."
minä "aijaa, oliko kivaa syödä niiden kanssa yhdessä?"
poika: "joo ja me juotiin ihanaa raikasta viinaa"
(tässä vaiheessa mun kulmat kurtistui ja ihmettelin mikä juttu toi nyt on, eihän poika edes tiedä sanaa viina, tai ei ole tiennyt ennen tätä päivää)
poika "se poika sanoi että se juo kotona viinaa ja maistelee sitä. Sitten me juotiin tarhassa viinaa"
minä "se poika on puhunut höpöhöpö juttuja. Viina on pahaa eikä lapset saa juoda viinaa"
poika"ei, kyllä me juotiin ihanaa raikasta viinaa"
minä "taisitte juoda ihanaa raikasta maitoa"
poika "ei kun viinaa"
Ja vaikka kuinka juttelin asiasta pojalle, oli hällä oma päänsä ja viinaa olivat kuulemma juoneet..Mua nauratti ja hirvitti samalla. Nytkö noi höpötykset jo alkaa vaikkei tarhakaan ole vielä kunnolla alkanut, kai siihen pitää vaan tottua?
Pitäskö mun mainita hoitajalle pojan puheista vai teenkö itsestäni tyhmän jos alan tommosia erikseen ihmettelee?
Poika 3v oli tänään toisen kerran tutustumassa päiväkotiin parin tunnin ajan.
Alkuillasta kun syötiin, poika alkoi hirveesti höpöttää;
poika "siinä villen (mun poika) pöydässä istui tyttöjä ja poikia..."
minä "aijaa, oliko kivaa syödä niiden kanssa yhdessä?"
poika: "joo ja me juotiin ihanaa raikasta viinaa"
(tässä vaiheessa mun kulmat kurtistui ja ihmettelin mikä juttu toi nyt on, eihän poika edes tiedä sanaa viina, tai ei ole tiennyt ennen tätä päivää)
poika "se poika sanoi että se juo kotona viinaa ja maistelee sitä. Sitten me juotiin tarhassa viinaa"
minä "se poika on puhunut höpöhöpö juttuja. Viina on pahaa eikä lapset saa juoda viinaa"
poika"ei, kyllä me juotiin ihanaa raikasta viinaa"
minä "taisitte juoda ihanaa raikasta maitoa"
poika "ei kun viinaa"
Ja vaikka kuinka juttelin asiasta pojalle, oli hällä oma päänsä ja viinaa olivat kuulemma juoneet..Mua nauratti ja hirvitti samalla. Nytkö noi höpötykset jo alkaa vaikkei tarhakaan ole vielä kunnolla alkanut, kai siihen pitää vaan tottua?
Pitäskö mun mainita hoitajalle pojan puheista vai teenkö itsestäni tyhmän jos alan tommosia erikseen ihmettelee?