Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:en jaksa lukea kaikki vastaukset mutta oletteko miettineet että kaikilla ei ole suomi äidinkielenä? niin niille voi olla vaikeata kirjoittaa oikein?
ja suomen kieli on ihan hemmetin vaikea kieli :kieh:
Suomen kieli on itse asiassa tutkimusten mukaan helppo kieli. Suomalaislapset oppii esimerkiksi lukemaan äidinkieltään kahdeksan kertaa nopeammin kuin englantia puhuvat lapset. Ja johto-opin vuoksi suomen kieli on itse asiassa alennusmyyntikieli: kun opit yhden sanan, siitä johtamalla saat kymmenen uutta ilmaiseksi.
No, onhan noita vaikeitakin asioita, mutta kuitenkin...
Ja kyllä, totta kai mä sen tajuan, että S2-ihmisille suomen kielen oikeinkirjoitus ei ole helppo asia.
Mutta en meinannut siitä kun lapset oppii äidinkieltään, vaan aikuisena suomen kieli on vaikea oppia.
Tiettyjen piirteiden takia kyllä, mutta sitten taas on toisia asioita (mm. tuo sanojen johtaminen), jotka helpottavat.