Mitä järkeä on käydä töissä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Kyllä sitä voi lapsia saaneenakin opiskella, eikä tarvitse olla toimeentulotuen varassa. Ok, minun lapseni eivät harrasta ratsastusta, mutta meillä on kaikki hyvin. Töissä voi käydä, vaikka olisi perheellinen ja opiskelisi.
 
Täällä puhutaan aina siitä kuinka työssäkäyvillä on varaa maksaa ulkomaanmatkat, reimatecit, soppailut, talolainat ja muut.En ymmärrä en sitten ollenkaan!!!!! Mä olen vakitöissä, työaika 35-39 tuntia viikossa ja palkka huimat 900-1000 euroa kuukaudessa. Ja lasketaanpa: 200 euroa lasten ratsastukset, 150 euroa bensaan, 400 euroa ruokaan, 300 euroa tai loput laskuihin. Mulla ei jää yhtään mitään käteen, ei pysty ostaan vaatteita itselle ( lapsille kirppikseltä tai h&m osamaksulla), ei rematekkejä, ei ulkomaanmatkoja. Jos tähän vielä lisättäisiin lasten hoitomaksut, jos olisi päiväkoti-ikäisiä, niin käteenhän ei jäisi mitään, mutta lapseni ovat jo koulussa. Ainoa syy käydä töissä on että lapset pääsevät harrastukseensa. Mitään muuta järkeä tässä ei ole. Vihaan tätä elämää.
Sinun palkkasi on suurempi kuin 900-1000 euroa kuukaudessa. Ilmeisesti yrität kertoa, kuin paljon palkasta jää käyttöön verojen jälkeen. Ja missä laskelmassasi näkyvät asumiskulut, asutko ilmaiseksi? Ja missä on puolison (nykyisen tai entisen) osuus? Sinulla on lapsia, ainakin elatusapuja tulee tilille.

Ei kukaan johtajille tai kansanedustajille kateellinenkaan koskaan ilmoita heidän nettopalkkojaan, vaan aina tuo kateus kohdistuu siihen bruttopalkkaan, josta veroina viedään puolet.
 
vierailija
Mitä järkeä on käydä töissä?
Täällä puhutaan aina siitä kuinka työssäkäyvillä on varaa maksaa ulkomaanmatkat, reimatecit, soppailut, talolainat ja muut.En ymmärrä en sitten ollenkaan!!!!! Mä olen vakitöissä, työaika 35-39 tuntia viikossa ja palkka huimat 900-1000 euroa kuukaudessa. Ja lasketaanpa: 200 euroa lasten ratsastukset, 150 euroa bensaan, 400 euroa ruokaan, 300 euroa tai loput laskuihin. Mulla ei jää yhtään mitään käteen, ei pysty ostaan vaatteita itselle ( lapsille kirppikseltä tai h&m osamaksulla), ei rematekkejä, ei ulkomaanmatkoja. Jos tähän vielä lisättäisiin lasten hoitomaksut, jos olisi päiväkoti-ikäisiä, niin käteenhän ei jäisi mitään, mutta lapseni ovat jo koulussa. Ainoa syy käydä töissä on että lapset pääsevät harrastukseensa. Mitään muuta järkeä tässä ei ole. Vihaan tätä elämää.
Täh, missään tes-palkatussa työssä ei 35-39 tunnin viikkotöillä jää käteen 900-1000 euroa kuukaudessa (nettopalkka). Taisit puhua nyt käteen jäävistä rahoista "pakollisten" menojen jälkeen, tai sitten sulla on velkarästejä ulosotossa. Yli varojen eläminen ja velkaantuminen taas on oma moka. Tarpeeksi kun elää velaksi, niin mikään palkka ei riitä.

Porvaripuolueita äänestämällä ja paikallisen käskytyksen lisääntyessä tosiaan 900-1000 euroa kuukaudessa nettopalkka saattaa olla tulevaisuutta Suomessakin, mutta onneksi ei vielä vähään aikaan varsinkaan kun SDP on suurin puolue.

Työssä käymällä saa 13-kuukauden tulot kesälomarahat mukaanlukien, kerääntyy työeläkettä, saa 750 euron tulonhankkimisvähennyksen verotuksessa, työttömyyskassaan liittyessä liiton tarjoamat edut mm. vakuutushinnoissa ja matkoissa, saa mahdolliset ylityökorvaukset, muita työsuhde-etuja ja sosiaalista kanssakäymistä ja -taitoja, sekä järkevää ajankäyttöä, mahdollisesti arkiliikuntaakin. Suuri ero on myös se ettei joudu koko ajan porvarien leimaavan ja syrjivän vihapuheen kohteeksi.

Työssäkäynnillä on siis paljon etuja jopa täällä Pohjoismaiden ylivoimaisesti alimpien työläisten palkkojen maassa, jossa myös Pohjoismaiden heikoin työläisten etuja ajava AY-liike.
 
vierailija
Mitä järkeä on käydä töissä?
Täällä puhutaan aina siitä kuinka työssäkäyvillä on varaa maksaa ulkomaanmatkat, reimatecit, soppailut, talolainat ja muut.En ymmärrä en sitten ollenkaan!!!!! Mä olen vakitöissä, työaika 35-39 tuntia viikossa ja palkka huimat 900-1000 euroa kuukaudessa. Ja lasketaanpa: 200 euroa lasten ratsastukset, 150 euroa bensaan, 400 euroa ruokaan, 300 euroa tai loput laskuihin. Mulla ei jää yhtään mitään käteen, ei pysty ostaan vaatteita itselle ( lapsille kirppikseltä tai h&m osamaksulla), ei rematekkejä, ei ulkomaanmatkoja. Jos tähän vielä lisättäisiin lasten hoitomaksut, jos olisi päiväkoti-ikäisiä, niin käteenhän ei jäisi mitään, mutta lapseni ovat jo koulussa. Ainoa syy käydä töissä on että lapset pääsevät harrastukseensa. Mitään muuta järkeä tässä ei ole. Vihaan tätä elämää.
Hanki parempipalkkainen työ! Niitähän on kepun, kokoomuksen, persujen ja oikeisto-omisteisen mainosvaltamedian mukaan vaikka kuinka paljon tarjolla.
 
vierailija
No sen takia käyt, että saat maksettua: harrastukset, ruoan, laskut....
Eipä sitä kellään työläisellä liikoja jää.
Ole tyytyväinen ja YLPEÄ, että maksat omat laskusi ja menosi itse.
Äänestäkää Kokoomusta niin jatkossakin samoin. Vaikka ne koittavatpudottaa perusturvaa, niin ei palkat tai käteen jäävät tulot pienipalkkaisella kasva. Alv ym. kulutustasaveroja vaan lisää porvarien talousopissa, joita Suomen rikkain mies Antti Herlin ja 1000 euroa kuussa käteen saava maksaa ihan yhtä paljon. Kyllä sentään henkilötuloista pitäisi maksaa maksukyvyn mukaan progressiivisesti, nyt kun noi porhot maksaa todellisuudessa keskituloista työläistä pienemmällä veroprosentilla. Pääomilla makoilusta on tehty hyve, eikä oikeaa lisäarvoa tuottavaa ahkeraa työn tekemistä Suomessa arvosteta. Se on tätä finanssikapitalismia ja uusliberalismia.
 

Yhteistyössä