Mitä järkeä on käydä töissä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Täällä puhutaan aina siitä kuinka työssäkäyvillä on varaa maksaa ulkomaanmatkat, reimatecit, soppailut, talolainat ja muut.En ymmärrä en sitten ollenkaan!!!!! Mä olen vakitöissä, työaika 35-39 tuntia viikossa ja palkka huimat 900-1000 euroa kuukaudessa. Ja lasketaanpa: 200 euroa lasten ratsastukset, 150 euroa bensaan, 400 euroa ruokaan, 300 euroa tai loput laskuihin. Mulla ei jää yhtään mitään käteen, ei pysty ostaan vaatteita itselle ( lapsille kirppikseltä tai h&m osamaksulla), ei rematekkejä, ei ulkomaanmatkoja. Jos tähän vielä lisättäisiin lasten hoitomaksut, jos olisi päiväkoti-ikäisiä, niin käteenhän ei jäisi mitään, mutta lapseni ovat jo koulussa. Ainoa syy käydä töissä on että lapset pääsevät harrastukseensa. Mitään muuta järkeä tässä ei ole. Vihaan tätä elämää.
 
vieras
Plus lapsilisät useammasta lapsesta. Ei meilläkkän pk-seudulla asuvina olisi varmasti varaa pistää usemapaa lasta ratsastamaan, vaikka tuloja on neljä kertaa enemmän. Ratsastus on kallista ja usein vielä syö sitä bensaakin.
 
ihmettelen
Milla alalla olet kun noin pieni palkka ja teet kokopäivätyötä?
Mulla on 30/vko (vaatemyyjänä) ja saan enemmäm käteen,sellaset 1200e (ja enemmän jos on su aukiolot)
 
Sitä minäkin mietin. Senttiä saa venyttää....
Saan käteen noin 717-750,joten kovin kannattavaa tä on. :whistle:
Eiole varaa ostaa mitään, päinvastoin rahaa on vähemmän käytössä kuin työttömänä. Menot kasvavat kun on töissä, kuon pakko ola esim auto , työttömän ei tarvitse ostaa niin usein vaatteita , tössä syötävä ruoka amksaa, myös ne omat evääät jne

meidän lapet harrastavat,mutta judoa. Harrastus taas auttaa heitä oppimaan koulussa asioita paremmin.
 
Non compos mentis
Eilen ei ollut luentoja, menin siis töihin. Tänään on vapaata, menen vapaaehtoistyöhön. Työskentelevä ihminen on elossa. Eikös se Voltairekin sanonut, että onnellisin elämänmuoto on työntäyteinen yksinäisyys?
 
Tuollakin palkalla teet ison työn - maksat tekemästäsi työstä veroeuroja niitä tarvitseville :flower: . Joskus (toisinaan aina) turhauttaa oma työnteko alipalkattuna, mutta sillon pitää vaan toistella itselleen olevansa "ammattilainen". Eihän se turhautuminen millään muuten katoa - paitsi tiliotteella B) .
 
harmaa nyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä puhutaan aina siitä kuinka työssäkäyvillä on varaa maksaa ulkomaanmatkat, reimatecit, soppailut, talolainat ja muut.En ymmärrä en sitten ollenkaan!!!!! Mä olen vakitöissä, työaika 35-39 tuntia viikossa ja palkka huimat 900-1000 euroa kuukaudessa. Ja lasketaanpa: 200 euroa lasten ratsastukset, 150 euroa bensaan, 400 euroa ruokaan, 300 euroa tai loput laskuihin. Mulla ei jää yhtään mitään käteen, ei pysty ostaan vaatteita itselle ( lapsille kirppikseltä tai h&m osamaksulla), ei rematekkejä, ei ulkomaanmatkoja. Jos tähän vielä lisättäisiin lasten hoitomaksut, jos olisi päiväkoti-ikäisiä, niin käteenhän ei jäisi mitään, mutta lapseni ovat jo koulussa. Ainoa syy käydä töissä on että lapset pääsevät harrastukseensa. Mitään muuta järkeä tässä ei ole. Vihaan tätä elämää.
Ei olekkaan järkee käydä kuin pimeesti.Kaikki tuet tippuu ja miinus merkki jää käteen,jos virallisesti töitä tekisi!!
 
Non compos mentis
Etsiessäni sitaatteja työstä törmäsin toiseen Voltairen aivoitukseen:

"Työ karkottaa luotamme kolme pahaa: ikävän, paheen ja puutteen."

Kaunista! Ja nyt menen karkoittamaan noita kolmea pahaa!
 
ap
Mistä saa parempipalkkaista työtä? Meillä lapset tietää että koska ratsastavat , rahaa ei jää muuhun. Eli eivät saa leluja, vaatteita, eikä kulkea kaupungilla, ruuasta täytyy pihistellä, ei päästä huvipuistoihin eikä kylpylöihin. Ja kun joku marisee ettei ole töitä, niin keittiöalalla on työvoimapula.
 
Kimppa
Ratsastus on mustakin tuossa tilanteessa liian kallis harrastus :ashamed: Perusjutut ensin kuntoon ja sitten harrastuksia päälle jos on varaa. Ja onhan niitä paljon hauskoja ilmaisia/ edullisiakin harrastuksia..
 
harmaana nyt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä saa parempipalkkaista työtä? Meillä lapset tietää että koska ratsastavat , rahaa ei jää muuhun. Eli eivät saa leluja, vaatteita, eikä kulkea kaupungilla, ruuasta täytyy pihistellä, ei päästä huvipuistoihin eikä kylpylöihin. Ja kun joku marisee ettei ole töitä, niin keittiöalalla on työvoimapula.
Pullojen keräys viikonloppuisin kannattaa.Yks kassi on 2-3e.Lapsetkin voi kerätä.Meilläki keräsivät,kunnes isä rupes puistokemistiksi.Itsekin joskus kerän.Saa myös liikuntaa!
 
vieras
No mutta jos on pienet tulot niin silloin ei ole varaa tollasiin harrastuksiin.Silloin pitää meittiä edullisempia vaihtoehtoja.Meillä on kolme lasta ja ollaan keski-tuloisia,ei meidän lapsilla ole kalliita harrastuksia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä saa parempipalkkaista työtä? Meillä lapset tietää että koska ratsastavat , rahaa ei jää muuhun. Eli eivät saa leluja, vaatteita, eikä kulkea kaupungilla, ruuasta täytyy pihistellä, ei päästä huvipuistoihin eikä kylpylöihin. Ja kun joku marisee ettei ole töitä, niin keittiöalalla on työvoimapula.
Niin ja mun mielestä vaatteista ja ruoasta ei pihistella harrastusten takia.
Järki käteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä saa parempipalkkaista työtä? Meillä lapset tietää että koska ratsastavat , rahaa ei jää muuhun. Eli eivät saa leluja, vaatteita, eikä kulkea kaupungilla, ruuasta täytyy pihistellä, ei päästä huvipuistoihin eikä kylpylöihin. Ja kun joku marisee ettei ole töitä, niin keittiöalalla on työvoimapula.
Pullojen keräys viikonloppuisin kannattaa.Yks kassi on 2-3e.Lapsetkin voi kerätä.Meilläki keräsivät,kunnes isä rupes puistokemistiksi.Itsekin joskus kerän.Saa myös liikuntaa!
Anteeks kun kysyn, mutta mikä on puistokemisti?
 
nappi
No sen takia käyt, että saat maksettua: harrastukset, ruoan, laskut....
Eipä sitä kellään työläisellä liikoja jää.
Ole tyytyväinen ja YLPEÄ, että maksat omat laskusi ja menosi itse.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä