Mitä tekisit tai ajattelisit jos kuulisit, että 13-vuotias tyttäresi harrastaa seksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rikosilmoituksen, jos kumppani olisi yli 3 vuotta vanhempi. Ja hankkisin lapselle jutteluapua ammattilaiselta, ihan vaan varmuuden vuoksi eikä lapselle missään nimessä rangaistusmielessä.
 
Varmaan järkyttyisin ensin, 13v on vielä tavattoman nuori. Ja saattaisin ehdottaa josko jatkaisi niitä touhuja joskus myöhemmin vaikka vuoden parin päästä. Mutta jos aikoo seksiä harrastaa niin huolehtisin, että ehkäisy toimii ja tyttö tietäisi ettei mitään pidä tehdä jos ei oikeesti halua yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

Minä ajattelen, että himot ne on teinilläkin.. Varsinkin teineillä!
 
Järkyttyisin ja olisin pettynyt itseeni kasvattajana.

Kävisin tiukkaa keskustelua tytön ja pojan kanssa. Kysyisin, miksi he harrastavat seksiä. Kysyisin, ovatko molemmat halukkaita seksiin. Kysyisin, ovatko he tietoisia seksin seurauksista ja valmiita kantamaan vastuun seurauksistaan. Jos vauva saisi alkunsa, mitä he sitten tekisivät. jne.jne.
 
Tuli tosi paha olo kun ajattelen asiaa vähänkin tarkemmin. Vaikka 13 vuotias voi olla saanut naisen muotoja, hän on niin kypsymätön vielä. Kyllä jokaisen vanhemman täytyisi tuossa tilanteessa miettiä tosi tarkkaan missä on menty pieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

Kyllä. Minä itse esim. ajauduin jo 15 -vuotiaana aloitettuun seksielämään+vakavaan aivan liian aikaisin aloitettuun seurusteluun, koska han koulukiusattuna hyväksyntää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

Minä ajattelen, että himot ne on teinilläkin.. Varsinkin teineillä!

Onhan ne himot, mutta ei niiden pitäisi vielä johtaa sekstailuun
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.[/quote

Niin minäkin. Jotain perusturvattomuutta on. Useinhan teiniäideiksi/-isiksi ajatuvat jotenkin syrjäytymisvaarassa olevat tai hieman vähemmällä lusikalla älliä saaneet.

Ehkä on lapsen saatava hellyys/rakkaus jostain ja sitten ajaudutaan seksiin, kun ei muuta tiedetä. Tai nuori tulee hyväksikäytetyksi. Tai kuvittelee, että seksillä saa hyväksyntää. Tai lapsen ympäristö on sellainen, että seksi/seksuaalisuus on ylikorostunut (tiedän äitejä, jotka puhuvat alakouluikäisistä lapsistaan niiden kuullen, että "tuo nicopetteri on sellainen naistenmies" tai jessicajemina saa noilla silmillään miehen kuin miehen kuumaksi").
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.[/quote

Niin minäkin. Jotain perusturvattomuutta on. Useinhan teiniäideiksi/-isiksi ajatuvat jotenkin syrjäytymisvaarassa olevat tai hieman vähemmällä lusikalla älliä saaneet.

Ehkä on lapsen saatava hellyys/rakkaus jostain ja sitten ajaudutaan seksiin, kun ei muuta tiedetä. Tai nuori tulee hyväksikäytetyksi. Tai kuvittelee, että seksillä saa hyväksyntää. Tai lapsen ympäristö on sellainen, että seksi/seksuaalisuus on ylikorostunut (tiedän äitejä, jotka puhuvat alakouluikäisistä lapsistaan niiden kuullen, että "tuo nicopetteri on sellainen naistenmies" tai jessicajemina saa noilla silmillään miehen kuin miehen kuumaksi").

ja siis hymiö ei kuulu tuohon. todellakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haukkuisin pojan joka käyttää mun pikkuista hyväkseen. Estäisin tapaamasta ja tytölle puhuttelu ja olisin todella pettynyt.

Aika outo oletus, että automaattisesti poika olisi syyllinen. Jos vaikka toinen osapuoli 13-vuotias poika ja kenties molemmat ihan vapaaehtoisesti alkaneet harrastuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Tuli tosi paha olo kun ajattelen asiaa vähänkin tarkemmin. Vaikka 13 vuotias voi olla saanut naisen muotoja, hän on niin kypsymätön vielä. Kyllä jokaisen vanhemman täytyisi tuossa tilanteessa miettiä tosi tarkkaan missä on menty pieleen.

Mä vähän ihmettelen tätä. Jos lapsi harrastaa seksiä, niin silloin ei ehkä kannata takertua jossitteluihin ja miettiä mitä teki/jätti tekemättä jotta tilanteeseen ajauduttiin, vaan sitä että miten jatketaan eteenpäin. Itseään voi syytellä aina myöhemminkin..

 
Taidan hankkia tuollaisen kukkahatun. Tuntuvat kovin olevan suurtakin huutoa nykyään. Mistähän niitä sais? Täytyykö sen olla sellainen lieriöllinen vai ilman, enemmän sellainen kalastushatun oloinen vai tetsoni? Knallihattu, lippis? Kertokaa ny!
 
Aika kamalia mielipiteitä normaalista asiasta. Nuoret aloittavat usein seksin harrastamisen tuossa iässä, vaikkakaan monet eivät aluksi mene varsinaiseen yhdyntään asti. Seksiä on niin monenlaista - myös sooloseksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei tilanne tule koskaan vastaan...:
Rikosilmoituksen, jos kumppani olisi yli 3 vuotta vanhempi. Ja hankkisin lapselle jutteluapua ammattilaiselta, ihan vaan varmuuden vuoksi eikä lapselle missään nimessä rangaistusmielessä.

ja hankkisit siinä sitten "vihollisen" omasta lapsestasi? Ei poliisi ja viranomaiset tähän ensimmäiseksi kuulu jos lapsi ns seurustelisi, mutta toki jos mies enemmän vanhempi. keskustelu itse lapsen kanssa ja nimenomaan se että käyttäisivät kondomia (toki varmaan aikuinen sen jo ymmärtääkin). Jos lapsi tekee sen uhmasta,niin jatkaa uhmaa jos siitä vanhempi riidan kehittää aikaan. voi olla että kokeilee muutaman kerran niin kuin jotkut tupakkaakin ja siihen se sitten jää odottamaan "parempia vuosia" ja parempia kokemuksia.
omallani ei tuolla iällä lie ollut seksisuhteitä mutta alle 16 v kuitenkin enkä todellakaan lähtenyt poikaystävien ikää kyselemään ja poliisilla uhkailemaan. halusi "tehdä sitä" kai siitä syystä kun muutkin ja sitten aikanaa huomasi että elämässä on muutakin ja pillerit hankki vasta n parikymppisenä vakisuhteessa
 

Yhteistyössä