Mitä tekisit tai ajattelisit jos kuulisit, että 13-vuotias tyttäresi harrastaa seksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei tilanne tule koskaan vastaan...:
Rikosilmoituksen, jos kumppani olisi yli 3 vuotta vanhempi. Ja hankkisin lapselle jutteluapua ammattilaiselta, ihan vaan varmuuden vuoksi eikä lapselle missään nimessä rangaistusmielessä.

ja hankkisit siinä sitten "vihollisen" omasta lapsestasi? Ei poliisi ja viranomaiset tähän ensimmäiseksi kuulu jos lapsi ns seurustelisi, mutta toki jos mies enemmän vanhempi. keskustelu itse lapsen kanssa ja nimenomaan se että käyttäisivät kondomia (toki varmaan aikuinen sen jo ymmärtääkin). Jos lapsi tekee sen uhmasta,niin jatkaa uhmaa jos siitä vanhempi riidan kehittää aikaan. voi olla että kokeilee muutaman kerran niin kuin jotkut tupakkaakin ja siihen se sitten jää odottamaan "parempia vuosia" ja parempia kokemuksia.
omallani ei tuolla iällä lie ollut seksisuhteitä mutta alle 16 v kuitenkin enkä todellakaan lähtenyt poikaystävien ikää kyselemään ja poliisilla uhkailemaan. halusi "tehdä sitä" kai siitä syystä kun muutkin ja sitten aikanaa huomasi että elämässä on muutakin ja pillerit hankki vasta n parikymppisenä vakisuhteessa

Se, joka ei ilmoita tällaisesta ja hanki lapselleen asianmukaista keskusteluapua on se lapsensa vihollinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

Minulla on sellanen käsitys että mitä kaverit edellä, sitä.... Joukossa tyhmyys tiivistyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

Minulla on sellanen käsitys että mitä kaverit edellä, sitä.... Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Itse menetin 13 vuotiaana neitsyyden ja kaikki asiat oli kunnossa ja on vieläkin. eikä olleet kaverit ensin taisin itse olla eka kaveri piirissä.
 
Eiköhän se seksin harrastaminen nykyään jo 11v aloiteta. Nykyajan paineet ovat nuorilla kovat ja tytöt pelkää ettei ne kelpaa kenellekään, jos ei osaa touhuta pojan kanssa.
Ja aikaistuuhan se murrosikäkin kokoajan, joten ihan luonnollistahan se on että seksuaalisuus lisääntyy.
Nuoret tytöt viestii vaatetuksellaan jo kovin nuorena omaa seksuaalisuuttaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

No huhhuh, mistäköhän sinä olet tuon käsityksen saanut? Ihan itse kehitellyt pienessä päässäsi? Eiköhän se ole niin, että murrosiässä nuo asiat kiinnostavat ja jos sattuu sopiva tilanne/kumppani, niin asioita kokeillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja justpa:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

No huhhuh, mistäköhän sinä olet tuon käsityksen saanut? Ihan itse kehitellyt pienessä päässäsi? Eiköhän se ole niin, että murrosiässä nuo asiat kiinnostavat ja jos sattuu sopiva tilanne/kumppani, niin asioita kokeillaan.

Minusta nikin "stoppia" kirjoituksessa oli ihan asiaa. 13-vuotias on aivan liian nuori harrastamaan seksiä ja yleensä jotain on vialla kotioloissa tai muussa, jos sen ikäinen päätyy harrastamaan seksiä. Tutkimusten mukaan suomalaisnuorista yli puolet aloittavat seksielämänsä vasta 17-18-vuotiaana ja on äärimmäisen harvinaista ja huolestuttavaa, jos 13v on jo harrastanut seksiä. Minä tunnen vain hyvin vähän noin nuorena seksiä harrastaneita ja he ovat juurikin olleet sellaisia, joilla on ollut erinäisiä ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja justpa:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppia:
Onko kenelläkään muuten sellainen käsitys, että lapsi ajautuu seksisuhteeseen kun muut asiat ovat pielessä? Minä ajattelen niin.

No huhhuh, mistäköhän sinä olet tuon käsityksen saanut? Ihan itse kehitellyt pienessä päässäsi? Eiköhän se ole niin, että murrosiässä nuo asiat kiinnostavat ja jos sattuu sopiva tilanne/kumppani, niin asioita kokeillaan.

Minusta nikin "stoppia" kirjoituksessa oli ihan asiaa. 13-vuotias on aivan liian nuori harrastamaan seksiä ja yleensä jotain on vialla kotioloissa tai muussa, jos sen ikäinen päätyy harrastamaan seksiä. Tutkimusten mukaan suomalaisnuorista yli puolet aloittavat seksielämänsä vasta 17-18-vuotiaana ja on äärimmäisen harvinaista ja huolestuttavaa, jos 13v on jo harrastanut seksiä. Minä tunnen vain hyvin vähän noin nuorena seksiä harrastaneita ja he ovat juurikin olleet sellaisia, joilla on ollut erinäisiä ongelmia.

Ei mulla ollut mitää ongelmia kotona eikä muuallakaan. Kokemus oli ihana eikä harmita yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v ieras:
Järkyttyisin ja olisin pettynyt itseeni kasvattajana.

Kävisin tiukkaa keskustelua tytön ja pojan kanssa. Kysyisin, miksi he harrastavat seksiä. Kysyisin, ovatko molemmat halukkaita seksiin. Kysyisin, ovatko he tietoisia seksin seurauksista ja valmiita kantamaan vastuun seurauksistaan. Jos vauva saisi alkunsa, mitä he sitten tekisivät. jne.jne.

ihan sanasta sanaan.
T. 13-vuotiaan pojan äiti, joka itse aloitti seksielämän 18-vuotiaana
 
Keskustelisin asiasta lapsen kanssa.Itse aloitin seksielämäni 14-vuotiaana eikä mulla ole traumoja enkä koe,että vanhempani olisivat mitenkään epäonnistuneet mun kanssa.Äidille kun asiasta kerroin hän vei minut gynelle ja sain e-pillerit,joita popsin ja lisäehkäisynä käytin poikaystäväni kanssa aina kondomia.Samaa suosittelisin omalle lapselleni.En huutaisi tai paasaisi seuraamuksista vaan keskustelisin asioiden oikeilla nimillä.Luonnollisesti suosittelisin jättämään homman muutamaksi vuodeksi,mutta en yrittäisi pakottaa.
 
Mä olin 13 vuotias,kun aloitin seksielämän. Ei se minusta silloin niin ihmeellistä ollut.Vakituinen poikaystävä oli ( oltiin useita vuosia kimpassa ) ja hommasin pillerit ehkäisyksi. Ja kai mun vanhemmatkin tiesi asiasta, mutta ei siitä sen kummemmin koskaan puhuttu.
 
Keskustelisin ihan rauhallisesti ja jossain sellaisessa ympäristössä, missä tytöllä olisi hyvä olla. Kertoisin ehkäisystä, erilaisista sukupuolitaudeista ja raskauden mahdollisuudesta. Yrittäisin painottaa, että seksillä ei saa kavereita eikä poikakavereita. Kertoisin omasta nuoruudestani ja siitä, miten mietin samanlaisia ajatuksia mutta onneksi jaksoin odottaa vähän vanhemmaksi ja miten paljon mukavampaa seksi on sellaisen kanssa, jota rakastaa.
 
No ei todellakaan ole normaalia että tuon ikäiset on jo yhdynnässä. Mun kavereista nuorin oli 15-vuotias ja sitä hieman paheksuttiin kun noin nuorena. 17-vuotias oli yleisin ikä. Eikä me mitään nössöjä oltu vaan pussailtu oltiin ja jotain hyväilyä, mutta yhdyntä oli tosi iso juttu. Hieman pelottava ja jännittävä ja ei haluttu tehdä sitä tuntemattoman kanssa. Melkein kaikilla siis oli poikaystävä ja mahdollisimman hyvännäköinen ja ihana. Siis ite ainakin katsoin tosi tarkkaan kenelle neitsyyteni annoin.

Olisin todella pettynyt jos tyttöni 13-vuotiaana olisi jo noissa hommissa. Aion sitten kun on hieman vanhempi niin jutella noista asioista. Tosiaan että mitä jos tulee raskaaksi, taudit ja se ettei ihan kelle vaan sitä neitsyyttä menetä. Kaikki henkiset ja fyysiset jutut myös ja jos haluaa niin kerron omasta ekasta kerrastani.
 
Outoa, että jotkut tuntuvat ajattelevan, että "kaikki" aloittavat seksielämän tyyliin 11-vuotiaana. Tämä on vähän sama kuin jotkut ajattelevat, että "kaikki" vetävät joka viikonloppu kännejä 12-vuotiaasta eteenpäin tai "kaikki" polttavat tupakkaa yläkoulussa.

Ja koska "kaikki" näin tekevät, saa meidänkin lapsi niin tehdä, koska olisi jotenkin "kalkkista" tai "kukkahattutätimäistä" kieltääkään tätä - uskaltaa olla vanhempi ja ottaa se vastuu lapsestaan, mikä vanhemman vielä kuuluu ottaa. 13-vuotias on lapsi.

On tietty piiri lapsia, jotka varmasti tekevät näitä kaikkia edellä mainittuja "isojen juttuja". Mutta se piiri on todella pieni. Ihan tavallinen yläkouluikäinen ei harrasta seksiä, juo säännöllisesti itseään humalaan tai polta tupakkaa. Ja kokemusteni mukaan tämä tavallinen piiri pärjää elämässään sitä pienempää piiriä paremmin.
 
Huostaanoton paikka.
Minusta seksiä harrastetaan tasan siinä iässä, kun on valmis kantamaan vastuun lapsesta. ja 13v ei sitä ole.
eli seksiä kuvaan kun on vähintään 18v.
lapset pitää opettaa kantamaan vastuu kaikista teoistaan, ja kun kasvattamisen aloittaa heti 1-vuotiaan osalta, niin ei lapsi ala harrastaa seksiä pikkuvauvana (13v)

Toisekseen rangaistukset on saatava kovemmiksi pedofiliasta ja raiskauksista. ja mikään ei saa olla lieventävä asianhaara. jos lapsi ei saa rakkautta kotoa, vaan asuu esim väkivaltaisessa perheessä, jossa saa väkivaltaa osakseen, hän ei ymämrrä että hän on arvokas ihminen ja että on väärin jos aikuinen tai häntä vanhempi on hänen kanssa seksisuhteessa. hän etsii rakkautta jota ilman on jäänyt.

eli jos vanhempi harrastaa seksiä alaikäisen nuoremman kanssa, vaikka alaikäinen ei estele, niin se on raiskaus ja pedofilia ja mielestäni tuollaisesta pitää tulla eism. aina ehdotonta vankeutta vuosi pari. eli jos esim.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei tilanne tule koskaan vastaan...:
Rikosilmoituksen, jos kumppani olisi yli 3 vuotta vanhempi. Ja hankkisin lapselle jutteluapua ammattilaiselta, ihan vaan varmuuden vuoksi eikä lapselle missään nimessä rangaistusmielessä.

peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei tilanne tule koskaan vastaan...:
Rikosilmoituksen, jos kumppani olisi yli 3 vuotta vanhempi. Ja hankkisin lapselle jutteluapua ammattilaiselta, ihan vaan varmuuden vuoksi eikä lapselle missään nimessä rangaistusmielessä.

Mitäköhän aattelit ilmoittaa??? Ei se olisi laitonta tuolloin, vasta kun vanhempi on 18 vuotias ja harrastaa alle 16v kanssa seksiä.... Otetaas selvää asioista ensin, pliis :D
 

Yhteistyössä